Pagina 2 van 3
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 01 apr 2010 10:45
door alexanderina
Ook ik heb een laptop van HP DV 9313 in juli 2007 gekocht en mijn moederbord is kapot ook contact gezocht met HP kosten inderdaad voor eigen rekening tussen de 400 en 500 euro ik heb deze laptop nog geen 3 jaar ik vind dit schandalig dat de service van HP zo slecht is je koopt deze laptop voor een kleine 1100 euro en is binnen drie jaar al kapot. Dus maar een keer een nieuwe aanschaffen maar zeker geen HP meer
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 01 apr 2010 10:57
door JtC
Ook ik kan uit ervaring zeggen (geen monteur) dat stof funest kan zijn voor een laptop (onderdeel). De omgeving waarin de laptop werkende is, is natuurlijk ook van invloed. De door BBCS vertoonde foto's zijn absoluut geen uitzondering en zeker aan de orde van de dag. Nu weet ik niet of dat altijd verstandig is, maar ik loop altijd even met een stofzuigertje langs de koelgaten. Dat doe ik regelmatig.
Dergelijke foto's niet mogelijk voor een laptop van 1,5 tot 2 jaar? Je moet eens 2 weken je huis niet stofzuigen...
FrankPP schreef:Het lijkt me overduidelijk dat de voorbeelden die hier getoond worden door BBCS niet representatief zijn voor de gemiddelde laptop van 1,5 tot 2 jaar oud. Diegene die dit aantreft in zijn laptop hoeft duidelijk geen aanspraak te maken op garantie. Dit is gewoon mishandeling.
Het lijkt er op dat hiermee het probleem van de slecht geproduceerde nVidia chip niet bestaat. De feiten laten echter veel ellende onder HP gebruikers zien.
En niet alleen HP gebruikers. Ook Dell's en Apple's die voorzien zijn van een slechte chip hebben hier problemen van ondervonden. Deze fabrikanten hebben echter wel zorg gedragen voor een oplossing. HP doet alsof er niets aan de hand is.
Als de laptop dus niet is mishandeld als op de foto's hierboven is er dus wel degelijk reden om aan de bel te trekken bij de leverancier/winkel.
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 01 apr 2010 11:14
door BBCS
Het lijkt me overduidelijk dat de voorbeelden die hier getoond worden door BBCS niet representatief zijn voor de gemiddelde laptop van 1,5 tot 2 jaar oud.
Ik ben wel eens bij een klant geweest waarvan de computer zo vol stof zat, dat ik de opmerking maakte dat de computer wel eens schoongemaakt mocht worden.
Het antwoord was:
Dat heb jij een half jaar geleden gedaan!
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 01 apr 2010 12:12
door malaga
BBCS schreef:Het lijkt me overduidelijk dat de voorbeelden die hier getoond worden door BBCS niet representatief zijn voor de gemiddelde laptop van 1,5 tot 2 jaar oud.
Ik ben wel eens bij een klant geweest waarvan de computer zo vol stof zat, dat ik de opmerking maakte dat de computer wel eens schoongemaakt mocht worden.
Het antwoord was:
Dat heb jij een half jaar geleden gedaan!
Dus niet goed gedaan !
Mijn laptop is 4 jaar oud en heeft nog geen beurt gehad, dus denk ik dat ik een speciale heb.
Wat wil je ons toch bewijzen ?
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 01 apr 2010 12:18
door JtC
Hij will zeggen dat stof funest is voor je apparatuur,
nog erger en sneller dan sommigen geloven. De kans op oververhitting van onderdelen is groot en kan uiteindelijk ramzalige gevolgen hebben voor het apparaat. Ondanks de term "laptop" is een laptop simpelweg ook niet geschikt om op je schoot te nemen, maar zodanig te plaatsen dat een goede koeling niet wordt belemmerd.
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 01 apr 2010 12:24
door BBCS
bayer113 schreef:BBCS schreef:Het lijkt me overduidelijk dat de voorbeelden die hier getoond worden door BBCS niet representatief zijn voor de gemiddelde laptop van 1,5 tot 2 jaar oud.
Ik ben wel eens bij een klant geweest waarvan de computer zo vol stof zat, dat ik de opmerking maakte dat de computer wel eens schoongemaakt mocht worden.
Het antwoord was:
Dat heb jij een half jaar geleden gedaan!
Dus niet goed gedaan !
Mijn laptop is 4 jaar oud en heeft nog geen beurt gehad, dus denk ik dat ik een speciale heb.
Wat wil je ons toch bewijzen ?
Wel goed gedaan!
De reden van die hoeveelheid stof?
Vogels in de woonkamer.
Wat ik wil bewijzen?
Dat de computers regelmatig schoongemaakt moeten worden, of in ieder geval regelmatig na laten kijken.
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 01 apr 2010 12:53
door JtC
amen
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 01 apr 2010 18:57
door FrankPP
Nu is in ieder geval duidelijk dat stof niet best is voor je laptop.
Er zijn ook mensen die netjes met hun apparaat omgaan en waar buiten de garantietermijn een probleem ontstaat waar zij niet de oorzaak van zijn. Dan blijkt dat niet iedere leverancier uit zichzelf zijn verantwoordelijkheid neemt.
Gelukkig is dat in mijn geval wel is gebeurt en hoop ik dat andere hierbij toch nog actie ondernemen om hun recht op reparatie te halen. Het blijft immers een hoop geld voor een apparaat waar je bij verantwoord gebruik wel een langere levensduur van verwacht dan 2 jaar.
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 01 apr 2010 22:40
door Stefanjl
Ik zie dat er zomaar een hele hoop reacties zijn op dit onderwerp.
Bedankt daarvoor en heb ze ook allemaal gelezen.
Ik ga sowiezo even bij een kennis-advocaat na hoe het precies zit met garantie volgens de wet en of ik wel of niet gelijk zou hebben om gratis reparatie te vragen.
Ik moet zeggen dat ik verder altijd voorzichtig met de laptop ben omgesprongen en hem áltijd op het bureau heb gehad. Dus niet op de bank of op schoot oid.
Daarnaast weet ik niet of dan per se stof bij mij de reden zou zijn van dit defect, want het lijkt mij dat wanneer een laptop toch TE warm zou worden, hij automatisch uit zou moeten gaan?
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 01 apr 2010 22:43
door JtC
De processor, ja. Die zal wel thermisch beveiligd zijn. Maar de andere onderdelen?..
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 01 apr 2010 23:54
door BBCS
De systeemprocessor en de grafische processor zijn wel thermisch beveiligd.
Maar dat wilt nog niet zeggen dat er geen schade door de temperatuur kan komen.
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 06 apr 2010 14:00
door petervandenpol
Goedendag,
Ik heb het zelfde probleem, mijn laptop heb ik in september 2007 gekocht en afgelopen donderdag (de 1e van april) is mijn HP dv9580ed ermee op gehouden.
Ik ben hiermee naar een reparateur gegaan en deze stelde vast dat de grafische chip kapot is.
Hij voegde er aan toe dat dit de zoveelste laptop is welke hij gezien had uit deze serie, waarbij dit probleem opgetreden was.
Volgens de reparateur komen de kosten op ca. €400/€500.
Ik heb hem nog niet laten repareren en ik weet niet of dit überhaupt zinvol is, aangezien de nieuwe chip waarschijnlijk ook oververhit raakt?
Ik heb contact opgenomen met de leverancier (Azerty) en heb hiervoor gebruik gemaakt van de voorbeeldbrief van Radar.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=84 ... howUid]=36
De leverancier beantwoorde in slechts één zin, dat de eventuele kosten voor mijn rekening zijn.
Ze zijn niet bereid om mij tegemoet te komen en nemen niet eens de moeite om contact met HP hierover op te nemen.
Als ik de reactie lees, komt het vaker voor bij dit type laptops en ligt het probleem bij HP.
Na contact met HP hierover opgenomen te hebben, krijg ik van deze de reactie dat de kosten inderdaad voor mijn rekening zijn en daarmee is de kous wat hun betreft af.
Hoe nu verder?!
Zie onderstaande links:
http://tweakers.net/nieuws/57537/nvidia ... -gpus.html
http://www.theinquirer.net/inquirer/new ... l-problems
Ondertussen heb ik een bedrijf gevonden wat de GPU kan laten vervangen en 6 maanden garantie geeft.
De kosten hiervoor bedragen €175,- , zie onderstaande link.
http://computer-software.marktplaats.nl ... 6ez182knRs
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 07 apr 2010 09:04
door FrankPP
Wat een belachelijke reactie van de leverancier.
Jouw probleem word gewoon niet serieus genomen en ze proberen er wel heel makkelijk onderuit te komen.
Misschien is het verstandig om van de reparateur een technisch rapport te verkrijgen en daarmee naar Azerty (de leverancier) te gaan.
Om zeker te zijn dat je daadwerkelijk een van de HP machines hebt met het nVidia-defect kun je op internet een hele boel vinden. Zie deze
link.
Er zijn ook wel buitenlandse fora waar je misschien wat info van kan halen.
nVidiadefect.com
HPlies.com
Succes.
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 04 mei 2010 12:24
door GielJandn
Dit probleem is mij dus ook overkomen. Op Koninginnendag heeft mijn laptop HP Pavilion DV9000, het begeven. Als ik de vorige reacties lees gaat het om het zelfde probleem. Een compleet zwart beeld, de overige onderdelen doen het wel (lichtjes, toetsen). Heb mijn laptop aangeschaft in juli 2007 en val dus ook buiten de garantie! Dezelfde dag heb ik gelijk een reactie gestuurd naar de leverancier waar ik hem heb aangeschaft. Helaas nog geen reactie gekregen, maar hopelijk krijg ik dat wel.
HP doet dit probleem blijkbaar gemakkelijk van de hand.
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 04 mei 2010 13:11
door gsc
ook mijn dv9500 series heeft hetzelfde defect. HP rekent 19 euro voor mij om éénmalig contact met hen te mogen zoeken...
Is er al een oplossing bekend voor dit probleem?
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 08 aug 2010 14:16
door veender
Dit probleem komt vaker voor bij laptops, zeker dat ze te warm worden en wat er bij de
fotos staan komt te vaak voor, iemand met een beetje geduld kan het zelf ook een beetje voorkomen
door idd het vinnetje schoon te maken, let wel op met perslucht ! doe dat niet vanaf de buitenkant, dan heb je
kans dat je al het stof tussen de draaiende vinnetjes blaast waardoor deze af kunnen breken (heb ik bij een klant ook
al gezien)
Er is wel een manier om ze goedkoper te repareren, ik doe dat valer, ook bij andere merken laptops, hp is
niet de enige die er last van heeft maar wel het meest, kost een uurtje of 3 en vaak doen ze het weer gewoon.
Let wel op, het probleem van die reparatie is dat het probleem soms weer terug kan komen.
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 20 aug 2010 21:13
door berend12
Heeft niets met stof te maken maar met de chip van nvidia, laptops met chips van ati hebben dit probleem niet.
Van de nieuwe iphone zeiden ze eerst ook dat het aan de software lag maar dat bleek ook een constructiefout. Welliswaar van de antenne en niet van de videochip, maar zo proberen ze vaak de consument te misleiden.
Zoek maar met google dat vind je genoeg artikelen die berichten over bepaalde series van nvidia. Voor jouw gemak heb ik er 2 opgezocht:
Computerfabrikant HP heeft aangegeven dat de Nvidia-bug die zijn notebooks parten speelde, ook zijn desktop-pc's heeft getroffen. Het gaat daarbij om 38 modellen van de slimline Pavilion-desktops.
Op de lijst van Pavilion-dekstops met problemen die HP heeft gepubliceerd, zouden in totaal 38 modellen defecten kunnen vertonen die te wijten zouden zijn aan het moederbord. De Nvidia-igp's die op de moederborden wordt gebruikt, zouden net als de in laptops toegepaste G84- en G86-chips, problemen kunnen vertonen en dienst kunnen weigeren.
Volgens HP zijn de problemen te herkennen aan symptomen als het niet opstarten van de pc of het ontbreken van beeld op de monitor. Onder de Pavilion-modellen bevinden zich twee desktops die in Nederland zijn verkocht: de RZ418AA-ABH en RZ418AAR-ABH. De Pavilions hebben een Geforce 6150 LE-chipset aan boord, die voorzien is van een NV44-gpu.
link
Nvidia reported earlier this month that some of its graphics chips were overheating. While the exact cause of the problem was unknown, Nvidia said it related to a packaging material used with some of its chips and the thermal design of some laptops. Even verder schrijft de auteur:
Dell is not the only PC maker carrying Nvidia's faulty chips. HP said it has been notifying customers about the problem and posted a list of the affected laptop models in an advisory on its Web site.
link
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 04 sep 2010 08:59
door alexanderina
Toshiba roept wel alle computers terug deze raken overhit zie deze link
http://www.pzc.nl/algemeen/economie/722 ... -terug.ece
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 04 sep 2010 13:35
door mukkiefuk
Nee, Toshiba roept 3 type laptops terug.
Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]
Geplaatst: 04 sep 2010 15:32
door alexanderina
hoi mukkiefuk
sorry dat het niet alle toshiba zijn en maar drie modellen. Het gaat er mij om dat toshiba zijn klanten tegemoet komt en dat klanten van hp niet serieus worden genomen, ik zit nu met een dure laptop die het helaas niet meer doet en ik moet de hoofdprijs betalen om het op te lossen en dat vindt ik geen goeie service van hp en dat is een feit
met vriendelijke groet alexanderina