LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oorlog in het verzekeringsland

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Oorlog in het verzekeringsland

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

juwita schreef:@evdbeek99,

Er op hopen dat verzekeraar nu (drie jaar na het losbarsten van de woekerpolis-affaire) alsnog uit eigen beweging ''het boetekleed aantrekken'' lijkt me verspilde hoop. Wat verzekeraar zelf doen is hopen dat de affaire als een nachtkaars uitgaat en ruim 95% van de gedupeerden het er verder gewoon bij laat zitten. Ik vrees helaas dat die hoop van verzekeraar veel realistischer is. De praktijk wijst uit dat inderdaad bijna 99% het er bij laat zitten. Hooguit enkele duizenden van de, in totaal, 4 miljoen beleggingspolisbezitters, komen in actie door middel van het starten van een Kifid klachtprocedure; een rechtszaak bij de gewone rechter of sluiten zich aan bij een (voorlopig nogal passieve) club als consumentenclaim.nl
Daarom zou het ook een mooie stunt zijn.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Oorlog in het verzekeringsland

Ongelezen bericht door felixbeijer »

er zijn veel effectievere manieren hoor.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&start=80

Ubhappy Customer
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2011 12:51

Re: Oorlog in het verzekeringsland

Ongelezen bericht door Ubhappy Customer »

Wees voorzichtig met BND ... Terwijl ze open zijn over hun kosten, alle zijn producten zijn net zo kwetsbaar zijn voor de schommelingen in de markt.

Ik heb mijn investering zien vallen net zo hard ... Ook zij kunnen geen garanties geven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Oorlog in het verzekeringsland

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij BND kies je ook bewust voor beleggen, met de beleggingsrisico's die daar bij horen. Het is dus niet vreemd dat de waarde van je beleggingen bij BND net zo slecht of goed gaan als de rest van de beurs.

Trouwens, het is niet voor niets dat ze geen gewoon spaarproduct aanbieden. Daarbij kunnen ze met hun kosten nl. niet tegen veel andere producten op.

Gesloten