Frans.K schreef:Sommige mensen hebben altijd problemen misschien ook eens de hand in eigen boezem steken. Als ik alle verhalen lees van deze meneer dan zijn veel zaken niet goed gegaan
Uh?? In de WW belanden, dat is over het algemeen geen eigen keus. Dan volgt een tijd geen inkomsten omdat de aanvraag tijd in beslag neemt. Ook geen eigen keus. En door de wettelijke regeling van 70% een lager inkomen, ook geen eigen keus.
@Athoz
de belastingdienst heeft de bevoegdheid om bodembeslag te leggen. Dit houdt in op alle roerende zaken op het adres waar je ingeschreven staat. Dus ook op de spullen van je zus, als je daar ingeschreven staat.
Als de belastingdienst beslag legt op je inkomsten dan hebben ook zij rekening te houden met de beslagvrije voet normen. Als de andere schuldeisers ook beslag leggen op je inkomsten dan moeten zij aansluiten. En ja er komen kosten bij, maar de schuldeisers weten dan wel dat andere acties geen zin hebben.
Als uiteindelijk blijkt dat de aanslag van de belastingdienst lager moet zijn dan wordt hun vordering aangepast en kunnen de inhoudingen vanuit het beslag eerder naar de andere schuldeisers.
Athoz schreef:Heb ik ook al aan zitten denken, maar ook daar komt uiteindelijk weer de 'rekening' van.. En ik weet niet of de andere schuldeisers een extra beslag mogen leggen of dat dit achteraansluit? Oftewel, lopen die beslagen paralel of serieel aan elkaar??
Ligt een beetje aan de gesprekken van de komende dagen, als blijkt dat m'n zuster genaait word door ze als ze haar familie in huis haalt, of als gesprekken bij maatschappelijk werk en de gemeente niets uithalen, zal ik inderdaad iets moeten..
er kan maar 1 keer beslag gelegd worden voor het maximale bedrag, alleen gelden voor de belasting andere regels...voor zover ik weet hanteren die ook weer een ander vrij te laten bedrag...
ik heb net even zitten lezen bij de belasting maar je kan door bezwaar aan te tekenen de boel nog een hele tijd rekken...dan zou je dus wel de tijd hebben je huurachterstand weg te werken zodat je niet op straat komt te staan...
als je volgende week naar de gemeente gaat, ik neem aan naar de sociale dienst, zou je ook kunnen informeren of hun garant willen staan voor jullie naar de woningbouwvereniging toe...bijstand geven ze eigenlijk niet voor schulden maar omdat de situatie zo nijpend is zou je het wel kunnen vragen...
vogels schreef:@guusje61: dan bedriegt mijn geheugen me toch niet. Ondertussen daarover ook het volgende gevonden:
Als er betalingsachterstanden zijn bij de belastingdienst, kan de Ontvanger der Belastingdienst opdracht geven aan de belastingdeurwaarder tot het leggen van zogenaamd bodembeslag. Hierbij wordt beslag gelegd op alle goederen die zich bevinden op de bodem van de belastingschuldige, die dienen ter stoffering van die bodem. Met andere woorden: er kan beslag gelegd worden op alle spullen die aanwezig zijn in de ruimte waar je op dat moment verblijft (bijv. in het huis waar je woont, ongeacht of je huurder of eigenaar bent). Het beslag kan zelfs gelegd worden op spullen van anderen, indien deze aanwezig zijn op die bodem. Ook hier geldt dat als je geen betalingsregeling treft met de Ontvanger, er een openbare verkoop zal worden gehouden. Aangezien de verkoop meestal heel weinig oplevert, kan de deurwaarder vervolgens opnieuw beslag legge
ja maar je zal daar dan wel ingeschreven moeten staan, dus dit kan niet als je gewoon bij je zus logeert een paar weken...en net zoals bij andere beslagen kun je ook bij de belasting bezwaar aantekenen als er beslag ligt op spullen van anderen...
ik vraag me trouwens af hoe vaak de belasting in de praktijk daadwerkelijk beslag legt als er weinig te halen valt? ik heb het idee dat er tegenwoordig steeds meer over gegaan word tot loon of uitkering beslag.
ik vraag me trouwens af hoe vaak de belasting in de praktijk daadwerkelijk beslag legt als er weinig te halen valt? ik heb het idee dat er tegenwoordig steeds meer over gegaan word tot loon of uitkering beslag.
Misschien kunnen ze zelfs beide doen? Dus zowel op roerende goederen en loonbeslag. Zover reikt mijn kennis niet, dat ik dit precies weet.
voor zover ik weet mogen ze beiden doen...alleen in de praktijk heb ik het idee dat steeds meer deurwaarders geen beslag meer leggen op de inboedel omdat het de moeite niet waard is...maar bij de belasting werkt alles net een beetje anders
ik vind het super triest zon verhaal en helaas gebeurt het steeds vaker dat mensen zover in de problemen komen...is het niet door de belasting dan wel door falende schuldhulpverleners en uiteindelijk schiet helemaal niemand er iets mee op...
er kunnen meerdere beslagen worden gelegd op de inkomsten. de eerste beslaglegger krijgt de inhoudingen en die zorgt er voor dat het geld verdeeld wordt over alle andere beslagleggers, alles evenredig aan de hoogte van de schulden. Tenzij, en dan weer de belastingdienst. Die is preferent dus die krijgt 100% van de inhoudingen, als deze schuld is afgelost dan gaan de inhoudingen naar de eerstvolgende deurwaarder die dan voor de verdeling zorgt.
en er mogen ook verschillende soorten beslag worden gelegd, dus op inkomsten, inboedel, woning (als die eigendom is), auto, bank etc.
maar als een schuld bijvoorbeeld 100 eur is dan is het overmatig om alle soorten beslagen tegelijk te leggen.
voor bodembeslag gelden de regels in de ruimte waar je op dat moment verblijft het maakt dan niet uit of je er wel of niet ingeschreven staat. Langdurig logeren valt daar dan ook onder.
Ik geef mijn mening je kunt ook de moeilijkheden over je afroepen problemen hebben met je baas met de energieleverancier met de belastingen, zijn partner heeft problemen over het loon enz.
Weet je, voor sommige mensen zit het soms niet mee in het leven. Soms zit het gigantisch tegen, op alle vlakken. Mensen die bepaalde ellende hebben meegemaakt, die hebben een stukje ervaring, die weten wat die ellende inhoudt.
Diegenen waarbij het leven over rozen gaat en/of diegenen die niet verder kijken dan hun neus lang is (al was deze zo lang als de Euromast), hebben helaas dikwijls het relativeringsvermogen van een zak aardappelen.
Mijn partner was 18 jaar geleden al bijna dood door longkanker 2 jaar geleden kwam daar darmkanker bij . Vorig jaar onze enige zoon verloren ik heb dag en nacht gewerkt om ons huisje te behouden. Heb genoeg meegemaakt en weet best wat het is. Alleen wilde ik geen loser zijn. That's all. en jij JTC heb je ook al ervaring ?
Frans.K schreef:Mijn partner was 18 jaar geleden al bijna dood door longkanker 2 jaar geleden kwam daar darmkanker bij . Vorig jaar onze enige zoon verloren ik heb dag en nacht gewerkt om ons huisje te behouden. Heb genoeg meegemaakt en weet best wat het is. Alleen wilde ik geen loser zijn. That's all.
Wat jij hebt meegemaakt zal je ook niet in de koude kleren zijn gaan zitten en gun je niemand toe. Maar het gaat wel ver om dan een ander die er anders mee omgaat zo te benaderen. Je bent echt geen loser als je om hulp vraagt net zo min als jij een loser bent omdat je het alleen hebt opgelost. Laten het een beetje menselijk houden.
Hm , eens kijken hoeveel directe familieleden en mensen waar ik veel om geef er zijn die ik nu heb verloren: mijn oma van vader's kant (hart-infarct), mijn lievelingsoom (longkanker), mijn schoonmoeder (longkanker) en binnen 1 jaar erna mijn schoonvader waar ik een ontzettend hechte band mee heb gehad (hartstilstand), mijn moeder die borstkanker had, mijn opa. Ik heb er nu een paar niet genoemd. Het financiele: Van 1996 t/m 2008 structurele financiele ellende met als einde het beeindigen van WSNP met schone lei. En ondertussen wel (keihard) werken en meedraaien met de maatschappij alsof er niets aan de hand was.
Goh, wat ben ik nu stoer he?
Als dat je ervaringen zijn dan zou je toch echt beter moeten weten, maar uit je reacties blijkt dat niet. Ik bespeur eerder een air van "zo dit heb ik nu meegemaakt en nu probeer jij maar eens uit de ellende te komen". Gaat helemaal nergens over dus.
Frans.K schreef:Mijn partner was 18 jaar geleden al bijna dood door longkanker 2 jaar geleden kwam daar darmkanker bij . Vorig jaar onze enige zoon verloren ik heb dag en nacht gewerkt om ons huisje te behouden. Heb genoeg meegemaakt en weet best wat het is. Alleen wilde ik geen loser zijn. That's all. en jij JTC heb je ook al ervaring ?
Zo heeft iedereen wel een rugzak met verschillende ervaringen, ook ik.
En zo heeft iedereen een reden om op dit forum vragen te stellen en op vragen te reageren. Laten we onze ervaringen gebruiken om naar eer en geweten te reageren.
Het gaat weer vet off topic, dit lijkt wel een afbrand week te zijn?
Anthoz zit diep in de **** en kijk wat er gebeurd, andere topic gebruikers worden afgebrand!
Lijkt wel een wedstrijd wie en wat verloren heeft, hebben jullie dan geen eergevoel?
Deze man is de wanhoop nabij en dan gaan jullie zitten kiften over wie wat we allemaal hebben meegemaakt? Ik had ooit een golden retriever, maar als hij fout zat, zei ik tegen hem ga je zitten schamen en dan ging hij in de hoek zitten en dat zouden menige hier op dit forum ook moeten doen!
Ga je schamen en als je geen raad hebt, houd dan je mond!
Ik kan hier zo kwaad om worden, pffffffffff.
Het toont karakter wat je als laatste postte, en ja je hebt wel gelijk, ik heb meer aan de hand dan me lief is maar ik heb er niet om gevraagd. In de meeste van m'n eigen threads staat ook dat ik dat gewoon opgelost heb. Zoals loon van de werkgever van m'n vrouw, Enexis om maar even wat te noemen. Ik ben dus wel degelijk bezig met het oplossen van wat ik hier neerzet, voornamelijk door de kennis van anderen die hier ervaring in hebben of er voor geleerd hebben..
@alle anderen
Bedankt voor de reacties! Het zal er dus op neer komen dat ik niet bij familie in kan, want ik weiger ze problemen te geven die de belastingdienst meebrengt. Het 'logeren' voor een week of wat zal geen probleem zijn, maar wat dan..
Over het rekken door middel van bezwaren e.d., ik ben hier al vanaf 2007 mee bezig, afgelopen maart is dat precies 3 jaar. Als ik die man moest geloven die ik gisteren gesproken heb is dat niet langer meer te rekken en kan ik binnenkort het dwangbevel tegemoet zien.. Hoe snel het dan gaat, ik heb geen idee, ik verwacht vrij snel..
Volgende vraag, volgens 'ingewijden' kan ik 6 weken ergens logeren zonder consequenties, 1 dag ergens anders en dan weer 6 weken.. Klopt dit?
Het toont karakter wat je als laatste postte, en ja je hebt wel gelijk, ik heb meer aan de hand dan me lief is maar ik heb er niet om gevraagd. In de meeste van m'n eigen threads staat ook dat ik dat gewoon opgelost heb. Zoals loon van de werkgever van m'n vrouw, Enexis om maar even wat te noemen. Ik ben dus wel degelijk bezig met het oplossen van wat ik hier neerzet, voornamelijk door de kennis van anderen die hier ervaring in hebben of er voor geleerd hebben..
@alle anderen
Bedankt voor de reacties! Het zal er dus op neer komen dat ik niet bij familie in kan, want ik weiger ze problemen te geven die de belastingdienst meebrengt. Het 'logeren' voor een week of wat zal geen probleem zijn, maar wat dan..
Over het rekken door middel van bezwaren e.d., ik ben hier al vanaf 2007 mee bezig, afgelopen maart is dat precies 3 jaar. Als ik die man moest geloven die ik gisteren gesproken heb is dat niet langer meer te rekken en kan ik binnenkort het dwangbevel tegemoet zien.. Hoe snel het dan gaat, ik heb geen idee, ik verwacht vrij snel..
Volgende vraag, volgens 'ingewijden' kan ik 6 weken ergens logeren zonder consequenties, 1 dag ergens anders en dan weer 6 weken.. Klopt dit?
nou volgens mij word je geacht ergens te wonen/verblijven als je er meer dan 4 nachten per week overnacht... en dat langere tijd achter elkaar...maar als je langere tijd ergens gaat logeren is het slimmer om een kamer daar te huren met contract ed...
ik zal voor jullie duimen dat woningbouwvereniging zijn sociaalste kant laat zien die van ons heeft een speciale afdeling die bemiddelt bij schulden en je evt doorverwijst naar hulpverlenende instanties..hebben ze die bij jullie niet?
Miranda63 schreef:...maar als je langere tijd ergens gaat logeren is het slimmer om een kamer daar te huren met contract ed...
Houd zo'n contract dan in dat ze alleen spullen uit die kamer weg kunnen halen, en niet de spullen van familie in kunnen pikken? Want ik moet zeker weten dat ze dat niet kunnen doen voordat ik iets ga doen waar straks m'n zuster bijvoorbeeld mee benadeeld word..
Ik kom trouwens net van de woningbouw af, en eigenlijk kunnen ze hier normaal niets in betekenen.. Ik heb verzocht of ze in geval van inbeslagname de achterstand willen bevriezen, dat ik hoe dan ook na deze schijt heel de handel gewoon inloop.. Aangezien we altijd op tijd betaalden enzo wilden ze kijken of de commissie hier een uitzondering voor wou maken, hij schat de kans van een positieve uitkomst hiervan zeer gering..