misschien handige info voor mensen die naar thailand gaan:
Ik heb net gebeld met de ING verzekeringen omdat ik zelf ook volgende maand naar thailand ga. Zij zeggen dat ik gewoon verzekerd ben in Bangkok tenzij mij iets overkomt wat direct met de onrusten daar te maken heeft (dus waarvoor het 'negatieve reisadvies' voor gegeven is).
Het lijkt mij dus handig om gewoon contact op te nemen met je verzekering en hen op papier te laten zetten of je wel of niet verzekerd bent. Waarschijnlijk hoef je dan niet eens te annuleren.
Ze zeiden er wel bij dat als ik toch wilde annuleren dat ik dan naar het calamiteitenfonds/reisorganisatie moest bellen omdat zij daar niets mee te maken hebben.
Ik zeg niet dat bovenstaande perse waar is en voor alle verzekeringen geld, maar dit is wat mij verteld is...en ik ga dus gewoon op vakantie en ontloop de plekken waar de demonstraties zijn!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat valt er allemaal onder een annulerings verzekering
Re: Wat valt er allemaal onder een annulerings verzekering
Het calamiteitenfonds heeft vandaag bekend gemaakt dat er een dekkingsbeperking is afgegeven voor Bangkok met uitzondering van de luchthaven.
Wat betekent dit?
Hoewel de term negatief reisadvies niet meer gebruikt wordt, kan je dit besluit wel als zodanig interpreteren. Kortom, nu nog naar Bangkok stad afreizen is niet verstandig en geheel voor eigen risico.
Iedereen die een reis naar Bangkok heeft geboekt, kan deze kosteloos annuleren, mits je reisorganisatie is aangesloten bij het calamiteitenfonds.
Het feit dat de Calamiteitencommissie een dekkingsbeperking instelt is een serieus signaal dat het onveilig is voor toeristen in Bangkok. Om alle discussie daarover te vermijden, sluiten wij ons daar bij aan. Kortom reis als toerist niet meer naar Bangkok, maar kies een andere bestemming in Thailand of annuleer je reis.
Hieronder de tekst van de Calimiteitencommissie die op de website staat:
De Calamiteitencommissie heeft op 23 april 2010 het volgende besluit genomen.
instelling van een dekkingsbeperking als bedoeld in artikel 13 lid 4 statuten voor de gehele stad Bangkok – met uitzondering van de luchthaven en transitverblijf in Bangkok van maximaal 24 uur aan het begin en/of einde van de reis als onderdeel van een georganiseerd pakket en onder toezicht van de reisorganisator – voor onbepaalde duur met ingang van 23 april 2010.
Uitvoeringsinstructie
Consumenten die onder de garantieregeling van het Calamiteitenfonds een reis naar Bangkok hebben geboekt (die nog niet is aangevangen) kunnen gedurende de looptijd van de dekkings¬beperking vanaf 30 dagen voor vertrek hun reis kosteloos annuleren. Zij kunnen zich hiervoor wenden tot hun reisorganisator.
Consumenten die na bekendmaking van een dekkingsbeperking een reis boeken waarop de dekkingsbeperking van toepassing is hebben geen recht op garantie van de stichting.
Wat betekent dit?
Hoewel de term negatief reisadvies niet meer gebruikt wordt, kan je dit besluit wel als zodanig interpreteren. Kortom, nu nog naar Bangkok stad afreizen is niet verstandig en geheel voor eigen risico.
Iedereen die een reis naar Bangkok heeft geboekt, kan deze kosteloos annuleren, mits je reisorganisatie is aangesloten bij het calamiteitenfonds.
Het feit dat de Calamiteitencommissie een dekkingsbeperking instelt is een serieus signaal dat het onveilig is voor toeristen in Bangkok. Om alle discussie daarover te vermijden, sluiten wij ons daar bij aan. Kortom reis als toerist niet meer naar Bangkok, maar kies een andere bestemming in Thailand of annuleer je reis.
Hieronder de tekst van de Calimiteitencommissie die op de website staat:
De Calamiteitencommissie heeft op 23 april 2010 het volgende besluit genomen.
instelling van een dekkingsbeperking als bedoeld in artikel 13 lid 4 statuten voor de gehele stad Bangkok – met uitzondering van de luchthaven en transitverblijf in Bangkok van maximaal 24 uur aan het begin en/of einde van de reis als onderdeel van een georganiseerd pakket en onder toezicht van de reisorganisator – voor onbepaalde duur met ingang van 23 april 2010.
Uitvoeringsinstructie
Consumenten die onder de garantieregeling van het Calamiteitenfonds een reis naar Bangkok hebben geboekt (die nog niet is aangevangen) kunnen gedurende de looptijd van de dekkings¬beperking vanaf 30 dagen voor vertrek hun reis kosteloos annuleren. Zij kunnen zich hiervoor wenden tot hun reisorganisator.
Consumenten die na bekendmaking van een dekkingsbeperking een reis boeken waarop de dekkingsbeperking van toepassing is hebben geen recht op garantie van de stichting.