| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?
Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?
Iedereen blijft elkaar ook lekker na-papagaaien hieroverze trekken er gewoon lekker rente van! dat is altijd al geweest
Nogmaals, valutering is al sind November 2009 wettelijk verboden.
-
rozemarijntje
ff voor de goede orde ik papagaai helemaal niks...er is zoveel verboden in de bank wereld ,maar toch gebeurd het..
bonussen mogen ook niet ,wordt ook een manier voor gevonden...dit is mijn mening en niet die van een papagaai...
geef me dan eens een goede reden waarom het zolang duurt?
geen administratieve reden ,er gebeurd niks gaat allemaal automatisch...
bonussen mogen ook niet ,wordt ook een manier voor gevonden...dit is mijn mening en niet die van een papagaai...
geef me dan eens een goede reden waarom het zolang duurt?
geen administratieve reden ,er gebeurd niks gaat allemaal automatisch...
Die gaf ik :geef me dan eens een goede reden waarom het zolang duurt?
Zoek het meer in de "Antieke" IT-Infrastructuur van ING , ABN is iets moderner maar heeft ook net iets te vaak gereorganiseerd om eea soepeltjes te laten verlopen.
Neem aan dat de vraag van pongo uit 2010 al is opgelost en op de bankrekening staat/stond? Zolang je een * ziet bij over te maken bedrag is het van je bankrekening af maar nog niet gestort op de andere rekening.
Die info is wel degelijk op internet te vinden:
http://www.ing.nl/particulier/betalen/b ... rkeer.aspx
Werkdagen voor 15.30 uur Dezelfde dag***
Werkdagen na 15.30 uur en in het weekend De eerstvolgende werkdag
*** Het schema geeft een indicatie van de snelheid waarmee overboekingen worden verwerkt. Dit is ook afhankelijk van hoe snel de ontvangende bank de overschrijving verwerkt.
Het zou er dus maandag op moeten staan.
Maar ook wij hebben een keer een spook overboeking gehad.. Van ing naar ing. Het zou er direct bijgeschreven moeten staan, maar er kwam niets. We hadden de overboeking voltooid en de tan code ingevuld en op het scherm gezien dat het verwerkt was, maar bij de af en bij schrijvingen was niets te vinden..
Ing gebeld en het bleek een fout in hun systeem te zijn.. We hebben nogmaals overgeschreven en toen ging het wel goed..
De eerste overboeking is dus gewoon nooit daadwerkelijk verwerkt in het systeem van de ING..
We vonden het erg vreemd en houden onze rekeningen dan ook extra scherp in de gaten ivm eventuele internet criminelen..
http://www.ing.nl/particulier/betalen/b ... rkeer.aspx
Werkdagen voor 15.30 uur Dezelfde dag***
Werkdagen na 15.30 uur en in het weekend De eerstvolgende werkdag
*** Het schema geeft een indicatie van de snelheid waarmee overboekingen worden verwerkt. Dit is ook afhankelijk van hoe snel de ontvangende bank de overschrijving verwerkt.
Het zou er dus maandag op moeten staan.
Maar ook wij hebben een keer een spook overboeking gehad.. Van ing naar ing. Het zou er direct bijgeschreven moeten staan, maar er kwam niets. We hadden de overboeking voltooid en de tan code ingevuld en op het scherm gezien dat het verwerkt was, maar bij de af en bij schrijvingen was niets te vinden..
Ing gebeld en het bleek een fout in hun systeem te zijn.. We hebben nogmaals overgeschreven en toen ging het wel goed..
De eerste overboeking is dus gewoon nooit daadwerkelijk verwerkt in het systeem van de ING..
We vonden het erg vreemd en houden onze rekeningen dan ook extra scherp in de gaten ivm eventuele internet criminelen..
-
rozemarijntje
Ja dat is heel goed ! Dat je dat doet.
bij abn is dat ook gebeurd,volgens mij las ik dat hier ergens..
Iemand deed overboeking en stond er mislukt...deed het nog een keer FOUT.
Geld kwijt dus,sindsdien letbik echt op,natuurlijk kan het keer fout gaan ,maar dan wacht ik eerst af,kijken wat er gebeurd.
Vd week moest iets ideal betalen ,stond er u opdracht is mislukt ptobeer het later opnieuw..
Ik denk nou kijk toch even op de bank,was het gewoon toch afgeschreven??? Nou zal je denken oke doe het nog een keer..
Maar goed zolang ik me kan heugen van kinds af aan al,postbank was altijd trager...
Vroegen mensen wat heb je?postbank oh dan heb je het later...irritant wel..
Nou ja,zijn ergere dingen maar..
bij abn is dat ook gebeurd,volgens mij las ik dat hier ergens..
Iemand deed overboeking en stond er mislukt...deed het nog een keer FOUT.
Geld kwijt dus,sindsdien letbik echt op,natuurlijk kan het keer fout gaan ,maar dan wacht ik eerst af,kijken wat er gebeurd.
Vd week moest iets ideal betalen ,stond er u opdracht is mislukt ptobeer het later opnieuw..
Ik denk nou kijk toch even op de bank,was het gewoon toch afgeschreven??? Nou zal je denken oke doe het nog een keer..
Maar goed zolang ik me kan heugen van kinds af aan al,postbank was altijd trager...
Vroegen mensen wat heb je?postbank oh dan heb je het later...irritant wel..
Nou ja,zijn ergere dingen maar..
negatieve rente? Volgens mij bedoel je speculeren met de centjes van het klootjesvolk.bprosman schreef:"Das war einmal", allereerst is de zogenaamde "valutering" wettelijk niet meer toegestaan. Bovendien is de rentestand op dit moment zo laag dat banken onderling zelfs op "negatieve rente" zitten. Zoek het meer in de "Antieke" IT-Infrastructuur van ING , ABN is iets moderner maar heeft ook net iets te vaak gereorganiseerd om eea soepeltjes te laten verlopen.We weten allemaal waarom dit zo is, immers onze banken verdienen daar groot geld mee, lees rente inkomsten
We worden continue beroofd en niemand die dat beseft.
Vraag me steeds vaker af of er nog iemand wakker is.
Toevallig bekijk ik nu de film "Inside Job" voor diegenen die het nog steeds niet begrijpen een aanrader.
Het is inderdaad wat antiek, die infrastructuur, maar in dit geval kies ik toch voor beproefde technologie dan voor hierperdepieper cutting edge technology.bprosman schreef:"Das war einmal", allereerst is de zogenaamde "valutering" wettelijk niet meer toegestaan. Bovendien is de rentestand op dit moment zo laag dat banken onderling zelfs op "negatieve rente" zitten. Zoek het meer in de "Antieke" IT-Infrastructuur van ING , ABN is iets moderner maar heeft ook net iets te vaak gereorganiseerd om eea soepeltjes te laten verlopen.We weten allemaal waarom dit zo is, immers onze banken verdienen daar groot geld mee, lees rente inkomsten