Pagina 2 van 3

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 07 mei 2011 11:01
door Athoz
Wat je niet ontvangen hebt, hoef je niet te betalen ook. Vraag maar om een ontvangstbewijs (handtekening) en een geldige getekende overeenkomst of voicelog waaruit blijkt dat je aangeeft een doorlopende overeenkomst met ze aan te gaan.

Deze twee argumenten zorgen er bij dit soort malafide postorderbedrijfjes meestal wel voor in te dimmen..

Wie eist bewijst, dus laat hun maar bewijzen dat je 1: wat ontvangen hebt, en 2: een overeenkomst met ze bent aangegaan voor een abonnement..

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 06 jul 2011 22:03
door derberg
Dnp marketing zijn geen oplichters, misschien moet je eerst goed luisteren naar wat er word verteld. Eerst word u verteld dat u binnen een uur een persoonlijke code krijgt VIA DE MAIL, die u zelf moet activeren op schoonheidsbon.nl!
dus, een salon uitkiezen en daar uw code invoeren. als u dit gedaan heeft krijgt u binnen een week de schoonheidsbon via de post toegestuurd en is deze te gebruiken. 6 mnd de tijd om te activeren en 1 jaar de tijd om dan nog te gebruiken. er word wel bij het in orde maken uw gegevens gevraagd, dus ook uw e-mailadres (hier komt het mailtje ook op binnen) er word dan ook meteen het rek. nr. gevraagd. dit voor een éénmalige afschrijving. het bedrag word dan ook automatisch afgeschreven 1 week nadat u de mail met de code hebt ontvangen. dus u heeft eerst het product en daarna word het bedrag pas afgeschreven. maar ja er zijn natuurlijk mensen die vergeten dat ze een mail krijgen en dan zeggen ja maar ik heb niks gehad? ja eerst krijg je een mail en moet je de bon activeren, daarna word de bon verstuurd. het is natuurlijk niet zo dat ze geen mail sturen maar het bedrag toch afschrijven, dat kan niet. Hallo, ooit van Equens gehoord? google dat eerst maar.

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 06 jul 2011 22:15
door Teunbosseman
derberg schreef:Dnp marketing zijn geen oplichters, misschien moet je eerst goed luisteren naar wat er word verteld. Eerst word u verteld dat u binnen een uur een persoonlijke code krijgt VIA DE MAIL, die u zelf moet activeren op schoonheidsbon.nl!
dus, een salon uitkiezen en daar uw code invoeren. als u dit gedaan heeft krijgt u binnen een week de schoonheidsbon via de post toegestuurd en is deze te gebruiken. 6 mnd de tijd om te activeren en 1 jaar de tijd om dan nog te gebruiken. er word wel bij het in orde maken uw gegevens gevraagd, dus ook uw e-mailadres (hier komt het mailtje ook op binnen) er word dan ook meteen het rek. nr. gevraagd. dit voor een éénmalige afschrijving. het bedrag word dan ook automatisch afgeschreven 1 week nadat u de mail met de code hebt ontvangen. dus u heeft eerst het product en daarna word het bedrag pas afgeschreven. maar ja er zijn natuurlijk mensen die vergeten dat ze een mail krijgen en dan zeggen ja maar ik heb niks gehad? ja eerst krijg je een mail en moet je de bon activeren, daarna word de bon verstuurd. het is natuurlijk niet zo dat ze geen mail sturen maar het bedrag toch afschrijven, dat kan niet. Hallo, ooit van Equens gehoord? google dat eerst maar.

Jaja, dus alle klachten in dit topic en welke nog meer zijn te vinden hebben ALLEMAAL niet goed geluistert ?????

Kom op zeg......je bent wel heeeeel erg doorzichtig.
En wat heeft Equens hiermee te maken ?? Zie het verband tussen dit topic en betalingsverwerker Equens niet echt......zie wel dat een Equens een sociaal plan met de fnv heeft.

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 06 jul 2011 22:24
door derberg
nou als er maar een paar klachten binnenkomen over de betalingen bij equens, kan dnp het werk niet meer doen en mag het niet meer verkopen. regelt alle elektronische betalingen. dus alles word afgeschreven door equens.

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 08 jul 2011 14:01
door Umad
derberg schreef:Dnp marketing zijn geen oplichters, misschien moet je eerst goed luisteren naar wat er word verteld. Eerst word u verteld dat u binnen een uur een persoonlijke code krijgt VIA DE MAIL, die u zelf moet activeren op schoonheidsbon.nl!
dus, een salon uitkiezen en daar uw code invoeren. als u dit gedaan heeft krijgt u binnen een week de schoonheidsbon via de post toegestuurd en is deze te gebruiken. 6 mnd de tijd om te activeren en 1 jaar de tijd om dan nog te gebruiken. er word wel bij het in orde maken uw gegevens gevraagd, dus ook uw e-mailadres (hier komt het mailtje ook op binnen) er word dan ook meteen het rek. nr. gevraagd. dit voor een éénmalige afschrijving. het bedrag word dan ook automatisch afgeschreven 1 week nadat u de mail met de code hebt ontvangen. dus u heeft eerst het product en daarna word het bedrag pas afgeschreven. maar ja er zijn natuurlijk mensen die vergeten dat ze een mail krijgen en dan zeggen ja maar ik heb niks gehad? ja eerst krijg je een mail en moet je de bon activeren, daarna word de bon verstuurd. het is natuurlijk niet zo dat ze geen mail sturen maar het bedrag toch afschrijven, dat kan niet. Hallo, ooit van Equens gehoord? google dat eerst maar.
Dus als je de mail ontvangt en er niets mee doet, zoals de mensen in dit topic aangeven, is er geen dienst geleverd en hoeven er ook geen kosten in rekening te worden gebracht. Bovendien mis je het punt dat sommige posters aangeven eenmalig iets te willen ontvangen, dit ook krijgen waarbij volgens het begeleidend schrijven de volgende (betaalde) order al onderweg is. Lijkt me tegen de regels.

Een blik op internet leert ons dat ze een eigen callcenter hebben en wel 6 medewerksters. Eerst is het bedrijf in 2002 opgericht, daarna in 2003.

Het lijkt mij logisch, zolang je zelf niet gevraagd hebt om betaalde leveringen en geen emailcode geactiveerd hebt, valt er niets te eisen. Waarschijnlijk bevind het bedrijf zich in een moeilijk periode en probeert zo nog wat centjes binnen te slepen.

Edit: de truuk zit hem in het feit dat de bon "gratis" word aangeboden maar er tegelijkertijd een annuleringstermijn aan vast van 10 dagen, waar, raad ik zo, niemand van het eigen dnp callcenter het slachtoffer op gewezen heeft. Bovendien moet er voor de zogenaamde gratis bon, kosten worden betaald. (zie kassa).

Edit: de schoonheidsbon b.v. geeft recht op 2 gratis behandelingen en 1 betaalde behandeling waar dan 37,50 (+1,50) voor betaald moet worden.

http://www.schoonheidsbon.nl/voorwaarden.asp

Leuk in dit verhaal, zijn o.a. de volgende tegenstrijdigheden:
DNP schreef:U kunt te allen tijde kenbaar maken dat u niet wenst dat uw persoonsgegevens gebruikt worden voor de doeleinden zoals hierboven beschreven, via onderstaande communicatiekanalen. DNP Marketing B.V. streeft ernaar zorgvuldig met uw gegevens om te gaan. Om persoonsgegevens te beschermen past DNP Marketing B.V. technische en organisatorische maatregelen toe.
DNP schreef:Het is mogelijk dat persoonsgegevens onder verantwoordelijkheid en in opdracht van DNP Marketing B.V. door een derde partij worden verwerkt. DNP Marketing B.V. draagt er zorg voor dat deze derde partij voldoende waarborgen biedt ten aanzien van de technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen met betrekking tot de registratie van uw persoonsgegevens. Daarnaast ziet DNP Marketing B.V. er op toe dat uw persoonsgegevens niet voor andere doeleinden worden gebruikt dan in dit reglement staat omschreven.
Maar verder staan er in deze voorwaarden ook niets over de annuleringstermijn. Aangezien derberg er nogal verstand van heeft ben ik benieuwd wat zijn heldere geest hierover te melden heeft.

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 20 jul 2011 17:31
door aarttonny
Ook ik heb een vordering (via E-Mail) ontvangen van Certin incasso namens DPN Marketing B.V. Volgens Certin heeft DNP mij meerdere malen een aanmaning verstuurd die ik niet heb betaald. Ik ben niet eens bekend met dit bedrijf. Ik heb nooit contact gehad met DNP en heb daar zeker nooit wat besteld. Dit riekt naar pure oplichting.

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 21 jul 2011 16:09
door Guardian72
aarttonny schreef:Ook ik heb een vordering (via E-Mail) ontvangen van Certin incasso namens DPN Marketing B.V. Volgens Certin heeft DNP mij meerdere malen een aanmaning verstuurd die ik niet heb betaald. Ik ben niet eens bekend met dit bedrijf. Ik heb nooit contact gehad met DNP en heb daar zeker nooit wat besteld. Dit riekt naar pure oplichting.
Dan is het heel simpel - eenmalig terug mailen dat dit een onzin vordering is, daar je nooit contact met eiser hebt gehad, noch daar iets besteld hebt.
Indien Certin vind dat dit incorrect is - dienen zij aan te tonen middels rechtsgeldig bewijs dat je wel iets besteld hebt. Aangezien zij dit niet kunnen , verzoek je ze om hun incassopoging te staken - en schriftelijk / per mail te bevestigen dat de zaak gesloten is - en indien men hier niet binnen 14 dagen gehoor aan geeft - je aangifte zult doen wegens oplichting en poging tot afpersing (bedreigen met kosten en rechtsgang om je tot betalen te dwingen)

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 21 jul 2011 16:17
door aarttonny
Het kan nog gekker bij de oplichtersbende. Na mijn bericht van een vordering van certin incasso heb ik gevraagd om mij enig bewijs te sturen. Hun antwoord hierop was dat ik telefonisch een schoonheidsbon heb besteld en dat deze mij per E-mail is verzonden. Ten eerste ga ik nooit in op een telefonische verkoop. Ten tweede heb ik nog nooit een schoonheidsbon per E-mail ontvangen. Certin incasso wil mij niet eens een tastbaar bewijs opsturen. Ik moet gewoon betalen. Ik betaal dus niets!

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 21 jul 2011 20:46
door Guardian72
aarttonny schreef:Certin incasso wil mij niet eens een tastbaar bewijs opsturen. Ik moet gewoon betalen. Ik betaal dus niets!
Nee - men KAN je geen bewijs aanleveren.
Stel dat telefonisch besteld is - dan MOET er een opname van het volledige gesprek zijn. Dit zal Certin je moeten kunnen overhandigen.

Indien met dit niet kan (of wil) - is er geen vordering.

En dan nog.. als ik beweer dat Certin mij telefonisch om advies heet gevraagd, en dit heeft gekregen - mag ik hun dus een rekening sturen zonder enige onderbouwing?

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 25 jul 2011 16:06
door aarttonny
Ik heb de raad van guardian 27 opgevolgd en Certin incasso verzocht om mij bewijsstukken door te mailen. Ok heb ik naar mijn voicelog gevraagd. Het enige antwoord hierop is een smsje waarop staat dat ik direct moet betalen anders zullen de kosten aanzienlijk hoger worden.

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 26 jul 2011 08:14
door Guardian72
aarttonny schreef:Ik heb de raad van guardian 27 opgevolgd en Certin incasso verzocht om mij bewijsstukken door te mailen. Ok heb ik naar mijn voicelog gevraagd. Het enige antwoord hierop is een smsje waarop staat dat ik direct moet betalen anders zullen de kosten aanzienlijk hoger worden.
Apart.
Men durft dus niet eens per mail te reageren omdat je anders iets zwart op wit hebt.

Wie eist, bewijst - en als Certin als (pavlov) reactie op elk verzoek om informatie/onderbouwing zegt "u betale moete".. tja.

U zou nog een maal een mail kunnen sturen, (forward) met het eerste verzoek erbij - geef aan dat ze nog niet gereageerd hebben, en dat indien men volhoud met hun onrechtmatige incasso, je aangifte zult doen wegens (poging tot) oplichting, en afpersing (onder dreiging - van hogere kosten- proberen je te laten betalen)

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 27 jul 2011 16:36
door aarttonny
Nadat ik Certin een mail heb gestuurd waarin stond dat ik contact zou opnemen met de politie en Tros Radar kreeg ik het volgende E-mail bericht:

Geachte heer, mevrouw

Wij zijn nog steeds in afwachting in reactie van onze client. Onze excuses dat het zo lang duurt maar zodra wij deze hebben ontvangen zullen wij contact met u opnemen.

Hoogachtend, Mevrouw A. Baidjoe

Ik vind het wel een vreemde gang van zaken dat zij een vordering sturen zonder dat hun client de bewijslast aan het bureau heeft overhandigt.

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 27 jul 2011 18:35
door Jolijn
.

(verkeerde topic)

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 28 jul 2011 08:10
door Guardian72
aarttonny schreef: Ik vind het wel een vreemde gang van zaken dat zij een vordering sturen zonder dat hun client de bewijslast aan het bureau heeft overhandigt.
Mee eens.
Je zou toch als echt eerlijk en serieus incassoburo op zijn minst voor het dossier de (kopie van) de originele factuur moeten krijgen, danwel (een kopie van)het contract dat er zou zijn - zodat je kan controleren of er daadwerkelijk een vordering is.

Kennelijk kan elke jojo Certin bellen, en vragen of ze bij meneer X even 134 euro willen innen .... treurig dat dit bedrijf zijn zaken niet serieus neemt.
Tijd voor een incassovergunning/keurmerk

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 29 jul 2011 17:58
door aarttonny
Vandaag ben ik gebeld door Certin incasso dat ik de vordering terstond moet betalen en dat de incassoprocedure in gang is gezet. Op mijn vraag of de door mij verzochte bewijslast in orde is kreeg ik als antwoord dat ik zelf contact met DPN moet opnemen om het bewijs te verkrijgen. Ben toch van plan om aangifte te doen bij de politie wegens afpersing door deze oplichters.

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 30 jul 2011 07:58
door Guardian72
aarttonny schreef:Vandaag ben ik gebeld door Certin incasso dat ik de vordering terstond moet betalen en dat de incassoprocedure in gang is gezet. Op mijn vraag of de door mij verzochte bewijslast in orde is kreeg ik als antwoord dat ik zelf contact met DPN moet opnemen om het bewijs te verkrijgen. Ben toch van plan om aangifte te doen bij de politie wegens afpersing door deze oplichters.
Kortom - Certin bluft.
Zij treden op als eiser, dus zij dienen desgevraagd bewijs te produceren.

Aangezien zij dit niet willen, kan er geen sprake zijn van een (rechtsgeldige) vordering.

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 02 aug 2011 17:56
door aarttonny
Vandaag weer een mail ontvangen van Certin incasso

Geachte heer

Op dit moment wordt uw dossier overgedragen aan onze deurwaarder. Wij zullen de bewijsstukken waar wij tevens in afwachting van zijn mee geven aan onze deurwaarder als onderbouwend bewijs van de openstaande schuld.

Dit betekent dus dat Certin mij een vordering stuurt zonder enig bewijs.

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 02 aug 2011 18:04
door Jolijn
Ja, zo lees ik het ook, Certin Incasso is zelf nog in afwachting van de bewijzen.
Dan kun jij naar eer en geweten laten zien dat jij dat van hen niet ontvangen hebt. Weet niet hoe vaak je contact hebt gehad, maar je zou er nog 1 mailtje aan kunnen wagen en verzoeken die bewijzen jou ook toe te sturen...zoals je al vaker hebt gevraagd, met verwijzing naar eerder contact.
En dan maar afwachten...... 8)

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 03 aug 2011 08:06
door Guardian72
@ aarttonny :

Je hebt het wel te pakken :)

Certin stuurt dus kennelijk een 'bevel tot betalen' (oftewel, een schriftelijk dreigement - betalen want anders) - zonder dat zij kennis hebben van enige vordering.

Ik zou, in jouw geval, een mailtje nog sturen - refereren aan eerder contact - en hen verzoeken om de incasso te staken in verband met geen vordering (als die er was, was deze al lang aangetoond volgens mij).
Geef aan dat indien zij de pogingen niet staken, je aangifte gaat doen van oplichting tegen zowel hen als hun "opdrachtgever" en overweegt er een aangifte van afpersing van te maken.

Beetje zot dat ze dus inderdaad zomaar een rekening sturen zonder te controleren of de bedragen kloppen...

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Geplaatst: 22 nov 2011 16:18
door comicus
Ik ben sinds begin deze maand "lastig gevallen" door Certin. Ook kreeg ik 16 nov een sms van ze: "Uw betaling is nog niet ontvangen.Voorkom een gerechtelijke procedure door direct het volledige bedrag te voldoen. [dan volgt er een dosiernummer]. Tel: 0900-5555777, 5c p/m."

Begin deze maand ongeveer hadden ze me gebeld. Omdat het een onbekend nummer was neem ik altijd op met alléén mijn voornaam.Ze moesten iemand hebben in de woonplaats van mijn ouders.. waar ik op dat moment was (toeval?).Ze noemden zelfs de straat van de desbetreffende persoon.(Wat je volgens mij niet eens mag vertellen).

Het tel.nummer van "Certin" is +31237521601, hetzelfde wat Erika V noemde.
Ik nam vanmiddag (15:42) niet meer op. En ze spreken ook niets in (ja, gemompel in de verte omdat ze niet doorhebben dat ze op de voicemail staan). Gisteravond om 20:55 belden ze ook.


Hoe komen we hier vanaf? Moet ik gewoon blijven ophangen.. of ze ook te woord staan?




_____________________________________________________________
Erika V schreef:Help!!!

Ook ik wordt vanaf vandaag lastig gevallen door certin... ditmaal gaat het om niet ontvangen onderbroekjes... :roll:
Ik ben een jaar terug gebeld door een of ander bedrijf dat mij een gratis onderbroekje zou verzenden en dat ik dan enkel de verzendkosten diende te betalen... nu heb ik 300x gevraagd of ik hierna ergens aanvast zat... Neen mevrouw dit is een eenmalig proefpaket. Ik heb dit laten doen en krijg een nogal triest stringetje verstuurd met een brief dat de volgende 3 stringetjes a 21euro onderweg waren en dat ik die wel telefonisch kon anuleren... Ik natuurlijk witheet opgebeld en ze zeiden dat het inorde kwam. Hierna ben ik verhuisd. Nu bellen ze me dus op of ik effe 112,13 wilde overmaken want ik heb die drie onderbroekjes nooit betaald. ik na een lange ruzie aan de telefoon toch toegegeven om dan in termijnen te betalen. Vroegen ze nog om mijn nieuwe adres heb ik niet gegeven en of ik effe wilde inspreken dat ik ging betalen dan zouden ze dat opnemen ik zeg dat doe ik ook niet. nah was blijkbaar niet nodig kreeg een mail met gegevens waar ik de drie termijnen naar kon overmaken.
Ik vertrouwde er toch niks van en ben gaan googelen en kom hier terecht en weet nu niet wat ik moet doen... Ik denk niet dat ik ga betalen maar wat kunnen ze me maken? Ze hebben enkel mijn telefoonnummer en mijn email...

ze bellen mij onder de volgende nummers: 0237521601 en +31237521601


en ik ontving na telefonisch contact de volgende mail:

Geachte mevrouw Vrijland,

In bovenstaande zaak kunnen wij akkoord gaan met de betalingsregeling zoals deze vandaag telefonisch met u is afgesproken.
U betaalt het openstaande bedrag van € 112,13 in 3 termijnen. De eerste termijnbetaling van € 15,00 dient uiterlijk voor 12-05-2011 op onze rekening te zijn bijgeschreven. De tweede termijnbetaling van € 49,05 dient uiterlijk voor 12-06-2011 op onze rekening te zijn bijgeschreven. De derde termijnbetaling van € 49,05 dient uiterlijk voor 12-07-2011 op onze rekening te zijn bijgeschreven.

Wij verzoeken u er voor zorg te dragen dat de overeengekomen bedragen steeds tijdig worden bijgeschreven op ons bankrekeningnummer 596786557 ABN AMRO, ten name van Certin Incasso en onder vermelding van bovenstaand dossiernummer.

Indien de betalingsregeling niet correct wordt nagekomen, dan zal deze komen te vervallen en wordt alsnog het totaal verschuldigde bedrag in zijn geheel en ineens opeisbaar gesteld.

Om deze regeling van kracht te laten worden verzoeken wij u dit bericht direct na ontvangst, voor akkoord aan ons te retourneren.

Wij zien uw betalingen tegemoet.

Hoogachtend,

Certin Incasso



Kan iemand mij aub advies geven wat ik moet doen... Wel of niet betalen?

mvg

Erika