Pagina 2 van 3

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 08 mei 2010 22:15
door BBCS
De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien
Wat een smerige truc van je!
Echt walgelijk!

Op die manier krijgt die zin een totaal andere betekenis.
Je moet die regel niet apart zien, maar in de context van de gehele artikel:
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 08 mei 2010 22:23
door angel1978
Dat is nu wat ik een smerig truukje noem !

Natuurlijk staat die zin ervoor.. Net zoals nog meerdere zinnen en er komen er ook nog een paar na !
Die zin ervoor doet echter helemaal niets met de zin waarom het gaat !

De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien

Dit is volstrekt helder !

De zin ervoor geeft aan dat de zaak ook die dingen moet hebben die in de overeenkomst staan.. De zin die ik qoute geeft aan dat de zaak tevens de eigenschappen moet bevatten waarvan een koper de aanwezigheid niet behoeft te betwijfelen.. Als deze IN de overeenkomst staan, is het onzinnig om deze te betwijfelen.. Ze staan namelijk zwart op wit...

Een deur heeft een klink.. Dat hoeft niet in de overeenkomst te staan, daar mag je vanuit gaan dat deze aanwezig is ( bij normaal gebruik )...

Je liegt BBCS !

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 08 mei 2010 22:25
door angel1978
Van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma mag en kun je de dezefde kwaliteit en levensduur verwachten als van de duurste Makita of DeWalt.
Dit is al meerdere malen ontkracht ( uit mijn hoofd zelfs in dit topic ! ).

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 08 mei 2010 22:32
door dhc
Als dat zo is dan mag ik van een Dacia Logan dezelfde eigenschappen verwachten als van een Audi A8, BMW 7-serie en Merceders S-Klasse?

Volgens mij is iemand hier ernstig in de war.....

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 08 mei 2010 23:16
door BBCS
dhc schreef:Als dat zo is dan mag ik van een Dacia Logan dezelfde eigenschappen verwachten als van een Audi A8, BMW 7-serie en Merceders S-Klasse?

Volgens mij is iemand hier ernstig in de war.....
en wordt ik zo langamerhand schijtziek van garantie-topics die door BBCS worden vern**kt.
Het is verdikkie wel wat er steeds gezegd wordt:

Je mag van een product verwachten dat die zonder problemen gedurende de gemiddelde levensduur meegaat.
En voor een productgroep is één gemiddelde levensduur.

Zegt men.
Als dat zo is dan mag ik van een Dacia Logan dezelfde eigenschappen verwachten als van een Audi A8, BMW 7-serie en Merceders S-Klasse?
Dat zeg ik niet.


Van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma mag en kun je de dezefde kwaliteit en levensduur verwachten als van de duurste Makita of DeWalt.
En de volgende leugen !
Dit is al meerdere malen ontkracht ( uit mijn hoofd zelfs in dit topic ! ).
Wat wil je nu zeggen?

Jij zegt toch steeds dat de consument recht heeft op garantie gedurende de gemiddelde levensduur?

Men heeft van een tv een gemiddelde levensduur bepaald.
En daar vallen ALLE tv's onder!!!!

En niet zeggen dat het niet waar is, want dat is wel waar!

Dus maakt het niet uit wat voor merk of wat die tv gekost heeft, een tv behoort ongeacht de aanschafprijs of levensduur 10 jaar zonder problemen mee te gaan. Is ooit door een rechter bepaald.

Dit zijn niet mijn woorden (ik sta er totaal niet achter), maar het zijn wel een paar zaken wat steeds terugkomt.

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 09 mei 2010 00:57
door dhc
@BBCS:

Dat zeg je wel:
Citaat:
Van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma mag en kun je de dezefde kwaliteit en levensduur verwachten als van de duurste Makita of DeWalt.

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 10 mei 2010 00:29
door Radar
Een aantal berichten is aangepast of verwijderd wegens geruzie.

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 10 mei 2010 00:43
door BBCS
Wat ik al eerder aangaf (en jammer dat de moderator het bericht verwijderd heeft), is dat ik kap met deze discussies.

Het heeft ook geen zin om nog quotes van mijn postings te plaatsen, ik reageer daar niet meer op.

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 14 mei 2010 14:13
door speedi
Jonges en meisjes laten we het bij mijn probleem houden.. ik dacht eer degelijk prodict te kopen, en dat blijkt dus niet zo te zijn.

Plasma-discounter de leveracier heeft aangegeven te kijken na een oplossing. dus afwachten maar.

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 14 mei 2010 16:49
door stofzuigertje
Bij gemiddeld gebruik heeft U een gemiddelde levensduur....

Dus senioren die gehele dag de TV aan hebben van 7.00 tot 23.00 uur zonder uitzetten zullen vaker een toestel nodig hebben vergeleken met die slechts enkele uren per dag kijken.

Dus ik zou liever zoals Spaarlampen een gebruiksduur in uren.....
Dat is eerlijker maar moeilijk bewijsbaar....

Ook zijn er geen dode pixels meer in winkel, vroeger wel en die waren duurder dus dure oude is vaak slechter als goedkope nieuwe want ook een fabriek moet leren en ontwikkelen.
Als je als eerste een LCD of Plasma wilt loop je dus risico.
Ik ben nog tevreden met een oude Glasbak in woonkamer, alleen slaapkamer een kleine LCD en dus verspil ik niets.

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 14 mei 2010 17:02
door Ad 56
Geachte topic bezoekers,

Hoe het dus ook zij, garantie is garantie.
Als een persoon van Samsung zelf aangeeft dit te zullen regelen, ook al is het onder coulance, waar het hier dus om gaat, dan verwacht je dan ook, dat deze persoon zich aan zijn woord zal houden.

Nu is hier haast een geruzie door ontstaan, enkel door wat misvattingen, heel erg jammer dus.

Ergens zal er iemand gelijk hebben, eigenlijk allemaal een beetje, zoals ik las.

Maar dat een persoon van net Samsung een mens gaat bedriegen, dat gaat wel erg ver.
Dat moet men vooral doen, als men de afzet van die Koreaanse troep wil zien kelderen, dan is het voor mij troep.

Nee, als ze dit kunstje bij mij flikken zoals BBCS zegt met het gescherm met de wetten, dan zal hij ook heel erg snel klaar zijn met zijn zaak.
Als dergelijke dingen bij mij worden geflikt, heel best, maar bedenk dat ik dan op mijn beurt ook heel erg hard zal terug slaan, gewoon op mijn manier.

Ik kom wel een keer terug als de winkel vol met klanten staat, kijken wie er dan het laatst lacht, de winkelier echt niet, neem dat maar van mij aan.
Die zal dan echt wel eieren voor zijn geld kiezen.

Kijken waar dat wetboek dan blijft, dat komt nimmer meer boven de toonbank, en word dus ook nooit meer genoemd, de mensen moeten eens meer haar op hun tanden hebben, want de consument word maar te vaak belazerd in mijn ogen.
De consument word te vaak met een kluitje het riet ingestuurd, en trekt altijd aan het kortste eindje, dat moet eens afeglopen zijn.

Kom op voor uw rechten, laat uw tanden eens zien.

Nu kan het zijn, dat ik misschien ook wel uitgemaakt zal worden, voor wat, nah ja, dat interesseert mij toch niets, als ik mijn gelijk maar krijg in die winkel, daar gaat het tenslotte toch om!!

Ik wens u allen veel sterkte toe, en natuurlijk een heel fijn weekend.

Met vriendelijke groet,

Ad

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 14 mei 2010 17:45
door wellcity
Waarom niet nogmaals naar samsung bellen ? de reparatie's worden door externe bedrijven gedaan.
Als samsung beloofd het op te lossen zou ik het zeker aangrijpen.

En anders de winkel wat moeite laten doen!
Ik zou dat voor mijn klanten ook doen.

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 14 mei 2010 23:15
door Ad 56
Hallo Wellcity,

En zo hoort het natuurlijk ook.
dan geef je de klant een behoorlijke service, zoals het ook hoort, mijn idee.

Jij begrijpt het helemaal, toppie.


Ik wens u allen een heel fijn weekend toe,

Met vriendelijke groet,

Ad

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 15 mei 2010 08:23
door antzan
Ik heb een " gewone " TV van Samsung , al 8 jaar
en een LCD , 3 jaar ,
ook onze Laptop is van Samsung ,
net als mijn mobiel .
Nooit problemen gehad .
Wij willen geen ander merk meer . Voldoet prima .
De garantie is ook goed , alleen niet bij sommige verkopers .

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 15 mei 2010 21:50
door winni
Ik mag toch verwachten van een LCD TV van ruim1400 euro dat deze langer dan 2 jaar mee gaat.

ja dat mag je wel verwachten maar het blijft een koriaans troep.
maar waar je het app hebt gekocht zou beter ze best moeten doen om coulance te vragen aan samsung of grastis rep. maar ja er zijn er maar weinig die dat doen, zodra het gekocht is staan ze niet meer voor je klaar, er zijn maar weinig bedrijven die nog echte service geven,
ik heb het zelf meegemaakt met een aankoop bij it,s ,ze zijde daar kunnen we niet,s mee, ik was er ziek van een app. kan toch wel 5 jaar mee gaan, dus was ik even langs EXPERT geweest en die hebben zonder kosten voor mij wel opgelost, dus er bestaat gelukkig toch nog bedrijven die service bieden.
ik koop nu nog maar mijn app. bij expert.

succes verder en de wet aan je laars lappen NOGMAALS BEDANKT EXPERT PURMEREND

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 16 mei 2010 09:20
door EL-Jay
Ik heb toch andere en beslist hele goede ervaringen.

Ten eerste heeft Samsung 3 jaar garantie, wat winkeliers vaak niet weten, kijk maar in het lichblauwe garantie bepalingen certificaat.
Alle LCD/Plasma vanaf 32 inch (82 cm) wordt in die periode opgehaald via de huis-aan-huis service.

Mijn 22 inch SyncMaster 223BW digitale TTF Beeldscherm ging na 18 maanden terug naar analoog beeld daardoor begon het beeld te vlekken. Deze aangeboden bij MediaMarkt in Hengelo (ov) waar ik deze gekocht had. Deze is opgestuurd en binnen de beloofde 3 weken bericht kreeg ik netjes een brief thuis gestuurd van de MediaMarkt dat mijn beeldscherm klaar was en kosteloos gerepareerd was. Keurig omschreven wat vervangen is (Nieuw ttf scherm met printplaat).

Ik heb meerdere producten van Samsung, en niks anders dan lof over Samsung en zijn/haar Service.
> 40 inch (102) cm serie 6 LCD TV HDTV (MediaMarkt)
> SyncMaster T260HD HDTV/Beeldscherm (PC gebruik) (Plasma-Discounter)
> SyncMaster 2032MW HD-Ready/Beeldscherm (PC gebruik) (MediaMarkt), deze begint kuren te krijgen en zal deze vlak voor mijn vakantie aanbieden bij de MediaMarkt voor reparatie (bij starten begint hij te flikkeren).

Verder mobieltje (J-600) (Vodaphone)3 jaar oud, MP3 speler S3 (MediaMarkt), ook 3 jaar oud dagelijks in gebruik, mijn digitale/HD tuners zijn van Samsung...(MediaMarkt) Mijn dochter heeft mijn oude Samsung wasmachine (Marktplaats), nu alweer 8 jaar oud, geen problemen. Samsung ML-1640 Laser zwart printer (MediaMarkt).

Ik denk dat bepaalde verkopende winkels anders inkopen en zelf garantie verzorgen.. denk dat daar iets fouts mee zit.

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 16 mei 2010 11:16
door Ad 56
Hallo beste topic bezoekers,


Zie je wel dat het ook anders kan!!

Niet zoals die ene persoon, die direct een ander gaat zitten uitmaken voor leugenaar, dan ben je wel erg diep gezonken volgens mij.
Daar moet je dus echt niet zijn.

Ik denk dus, dat het vaak aan de winkelier ligt, hoe een service verlening verloopt als je een klacht of een defect hebt.
Maar zoals het ook beschreven stond aan het begin van het verhaal, dat notabene een mederwerker van Samsung zelf al behoorlijk in de fout gaat, dat vind ik nooit goed te praten, die moest toch echt beter weten.
Wij gaan vaak onze spullen kopen bij BCC of Mikro Electro, beide zaken zijn gewoon goed met hun service, tenminste in de plaats waar wij gaan dus, elders weet ik niet hoe het daar aan toe gaat, maar ik mag aannemen dat die service daar precies hetzelfde zal zijn.

En, het merk Samsung, dat is niet slecht.
Ik heb ook een TV/PC scherm en een mobiele telefoon van dit merk, nooit geen problemen mee gehad, al die jaren dat ik het dagelijks gebruik.

Het is eigenlijk heel jammer, dat een paar personen het verknalt voor de rest, en daar helpt maar een ding aan, gewoon even langs gaan, als de winkel vol klanten staat, dan hebben ze het flink benauwd, en dan zijn ze niet meer zo neerbuigend tegen over de klant, dan lopen ze de benen onder hun kont vandaan, dan kan het ineens wel allemaal.

Met vriendelijke groet,

Ad

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 16 mei 2010 11:52
door BBCS
Ik wil dit nog toevoegen:

Er wordt steeds gesproken over een landelijke winkelketen die bepaalde zaken wel kan oplossen.

Wat ik bedoel:

Een landelijke winkelketen kan veel gemakkelijker een product kosteloos repareren of vervangen buiten de garantieperiode dan een kleine zelfstandige ondernemer die alleen voor zichzelf bezig is.

De grote winkelketens houden hun poten stijf en als de klant echt gaat dreigen, dan gaan ze over stag, waardoor landelijk gezien de totale klanten die op die manier geholpen wordt nog te doen is.

Echter voor de kleine zelfstandige is dat domweg de doodsteek.

Waar ik het over heb?

Als de winkelier verplicht wordt om gedurende de gemiddelde levensduur garantie te geven, terwijl de fabrikant maar 1 of 2 jaar garantie hoeft te geven.
Die kosten die daaruit vloeien kan de winkelier niet bij de fabrikant declareren, en komen dan in de praktijk compleet voor rekening van de winkelier.

Dat is de praktijk.

Waar ik me wel echt compleet aan stoor is dat men nu mee bezig is om de de kleine zelfstandige uit de markt aan het drukken is, omdat men nu regels hanteert die voor de kleine zelfstandige totaal NIET uitvoerbaar zijn.

In plaats van een gezonde markt te creëren waarin de regels wel uitvoerbaar zijn en waar de consument gemakkelijk kan krijgen waar de consument recht op heeft, gaat men nu met de botte bijl de winkelier te lijf.
Hiermee gaat de boel gewoon naar de knoppen.
Men gaat niet kijken waar de problemen zijn en kijken hoe het op te lossen.
Men blijft maar met de botte bijl op de winkelier in te hakken, en niet luisteren wat de problemen zijn en te kijken hoe het op te lossen.

Je hoeft het met het bovenstaande niet eens te zijn, ik leg alleen de vinger op de zere plek.
Er zijn wel degelijk zaken waar de winkelier tegenaan loopt waar de consument totaal geen weet van heeft.

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 16 mei 2010 12:12
door jor
Je hebt het nog geen week volgehouden :wink: Hoeft van mij ook niet hoor. Je hebt net als iedereen recht om te reageren al ben ik het vaak niet met je eens.
BBCS

Bericht Re: Samsung Garantie slecht
Wat ik al eerder aangaf (en jammer dat de moderator het bericht verwijderd heeft), is dat ik kap met deze discussies.

Het heeft ook geen zin om nog quotes van mijn postings te plaatsen, ik reageer daar niet meer op.

Re: Samsung Garantie slecht

Geplaatst: 16 mei 2010 13:09
door witte angora
Je hoeft het met het bovenstaande niet eens te zijn, ik leg alleen de vinger op de zere plek.
Er zijn wel degelijk zaken waar de winkelier tegenaan loopt waar de consument totaal geen weet van heeft.
Persoonlijk denk ik dat veel winkeliers (en heus niet alleen winkeliers) gewoon uit fatsoen veel dingen niet zullen vertellen. Immers, wat heb je er aan om je klanten door het slijk te halen, ook al zijn ze soms vreselijk irritant, en verdien je er bij sommigen nog geen sou aan. :wink: