LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesting Finance

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Mairi
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2010 18:05

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Mairi »

Gezien het feit dat ik dit draadje gestart ben vraag ik me ook af waarom ik nog steeds niets heb gehoord van Vesting Finance.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Opmerkelijk dat het regent van klachten over Vesting Finance; communicatie is bij dit buro is 0,0 en dan gaan ze wel hier op het forum zich melden?
Een beetje organisatie pakt de brieven, mailtjes, telefoontjes op en gaat daar mee aan het werk en komt niet op een forum als Tros Radar om zich hier in te mengen.
Dit laat de kwaliteit van het buro wel zien! Schandalige manier van doen!
:?

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door marian1956 »

Ik neem absoluut geen contact meer op met Vesting Finance.
Ik weet voor 100% dat ik in mijn recht sta.
Ze hebben mij afgelopen maandag gebeld en medegedeeld dat ze nog steeds niks van het Zilveren Kruis hebben gehoord dat er geen achterstand is.
Toch raar eigenlijk dat ik na 1 telefoontje met het Zilveren Kruis gelijk een schriftelijke bevestiging krijg dat er geen achterstand is. :roll: Dus waar zit nu het probleem?

Vana
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jul 2010 17:28

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Vana »

Hallo allen,

Ook ik heb - zacht uitgedrukt - geen fijne ervaringen met Vesting Finance. Een opsomming:

> Vreemd late datum/dagtekening in de brief (ik las in tussen de posts hier dat dat opmerkelijk vaker voorkomt, anders had ik dit eigenlijk niet eens genoemd): als ik bel en wil uitleggen dat ik nog maar 1 dag om te betalen heb omdat de brief 4 dagen na dagtekeing bij mij binnen was, en ik wil dus even melden 'maar ik ga snel vandaag betalen, maar dan weet u waarom het geld nog niet binnen is', onderbreekt een hondsbrutale jongen mij met: " waarom zegt u dat tegen mij en niet tegen TNT Post".

> Onjuiste veel te hoge buitengerechtelijke kosten; overal op het internet (en via Juridisch Loket) zijn de wettelijk toegestane kosten via een staffeloverzicht te vinden; VF zit er ruimschoots boven. Als ik dat aankaart hehaalt de dame aan de lijn als een soort automaat: "ja, nou, dat is wat wij in rekening brengen" zonder enige onderbouwing. Onzinnig antwoord want dat begrijp ik, ik heb toch de factuur?! Ze verwijst me dan maar naar rechtspraak.nl, want "ja, daar houden wij ons aan". Dat had ze beter niet kunnen doen; want ook uit de informatie op die website wordt duidelijk dat VF onjuiste veel te hoge kosten heeft berekend.

> Onjuiste veel te hoge rentekosten: Ook makkelijk uit te zoeken wat de wettelijke rente voor consumenten mag zijn voor de verzuimperiode en ook hier houd VF zich niet aan. VF kan mij verder aan de telefoon niet vertellen a: wat het rentepercentage is waarmee zij dan het rentebedrag hebben berekend en b: wat nu exact de eerste datum is vanaf wanneer die rente is ingegaan. Het meisje aan de lijn herhaalt oneindig een heel onsamenhangend verhaal, het is duidelijk dat ze het zelf niet snapt. Ik laat hier even de werkelijk stuitend onnozele antwoorden achterwege als ik aantoonde dat een datum die zij in haar warrige verhaal noemde nooit kon kloppen. Na heel lang intern overleg (= wachttijd aan de telefoon voor mij) kwam ze terug en 'voor het rentepercentage moest ik maar een brief schrijven want de persoon die dat wist is er nu niet.'
Dus: als 1 persoon er even niet is kan niemand binnen de 5 vestigingen van VF vertellen welk rentepercentage zij hanteren voor achterstallige betalingen?..... Volgens mij een heel algemene vraag plus een kostenpost die ze op 9 van de 10 facturen plaatsen, dus.........

> Onvoorstelbaar brutale telefoonbehandeling: de hondsbrutale jongen van boven (1e puntje) wil "ook eerst eens weten waarom hij een vrouw aan de lijn heeft terwijl het contract met zijn klant toch echt met een man is afgesloten". Ik sloeg steil achterover; zowel de inhoud als de toon/wijze waarop hij dit zei was werkelijk ongeevenaard. Uhm.... HALLOOOOO, zou het misschien kunnen dat 'uw klant' een foutje in de administratie heeft gemaakt?! Nee, dat ging er bij hem niet in; er staat toch duidelijk 'de heer' blaft deze jongen nog. Nog erger dus: hij suggereert dat ik sta te liegen?.... Dat het niet om mij gaat, maar lieg ik over het feit dat ik eigenlijk voor iemand anders bel?... Meent hij dat nou?... Of erger: weet ik dan miisschien niet dat ik een man i.p.v. vrouw ben... Waar wil deze jongen heen? Ik ben werkelijk spra-ke-loos. Zoveel schofterigheid heb ik nog nooit van een bedrijf meegemaakt.
Bij nabellen bij 'de klant' (het bedrijf waar ik het achterstallige bedrag aan moet betalen) blijkt dat ik gewoon onder 'mevrouw' in het systeem sta, ik heb ook altijd met de juiste aanhef hun post ontvangen en de kans is groot dat ook dit een fout van VF is.

Ik ga hier werk van maken. Een brief aan VF en als ik merk dat men dit niet netjes oplost naar NVI en incassoklacht.nl en ik zal uitzoeken wat ik nog meer kan doen. Eigenlijk sta ik op het punt meteen naar NVI en incassoklacht te schrijven, want het vuur komt van woede uit mijn oren, maar ik kijk nog even.... Maar financieel besodemieterd worden EN als vuil aan de telefoon worden afgeblaft gaat me te ver. Als iemand tips heeft om ergens anders nog naar te schrijven, die zijn welkom.

Belangrijke note: Hun 'klant' bleek bij nabellen op de hoogte van de wijze waarop VF omgaat met hun klanten/achterstallige betalingen, ik was niet de eerste van wie ze het hoorden. Ze houden het in de gaten/zijn ermee bezig.

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door marian1956 »

Heette die jongen van vesting finance misschien de Bruin?
Die heeft mij ook zeer onbeschoft te woord gestaan.
Bij het Zilveren Kruis zijn ze ook op de hoogte van de fouten die bij Vesting Finance maakt.
En daar zeiden ze tegen mij gewoon negeren die lui :roll:
Ik denk dat het goed is als iedereen zn klachten neerlegt bij Trosradar zelf en bij Vara-Kassa dat heb ik namelijk ook gedaan.

Vana
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jul 2010 17:28

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Vana »

marian1956 schreef:Heette die jongen van vesting finance misschien de Bruin?
Die heeft mij ook zeer onbeschoft te woord gestaan.
Bij het Zilveren Kruis zijn ze ook op de hoogte van de fouten die bij Vesting Finance maakt.
En daar zeiden ze tegen mij gewoon negeren die lui :roll:
Ik denk dat het goed is als iedereen zn klachten neerlegt bij Trosradar zelf en bij Vara-Kassa dat heb ik namelijk ook gedaan.
Nee, hij heeft een andere naam. maar hieruit blijkt alweer: er zijn meerdere onbeschofte medewerkers bij VF. Ik noem zijn naam hier (nog even) niet; dat doe ik uiteraard wel in mijn brief aan VF.
Ok, Vara-Kassa, had ik nog helemaal niet aan gedacht. Als VF het niet netjes oplost, is dat inderdaad ook een goede. Ik zou trouwens iedereen ook willen aanraden echt klachten - bij de verschillende instanties - te gaan indienen, veel mensen durfen dat niet, denken dat ze er toch niks mee bereiken en dat is onterecht. Bedrijven als dit kunnen doorgaan met deze wijze van zaken doen DOORDAT niemand of te weinig mensen er werk van maken.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Vana schreef:Hallo allen,

Ook ik heb - zacht uitgedrukt - geen fijne ervaringen met Vesting Finance. Een opsomming:

> Vreemd late datum/dagtekening in de brief (ik las in tussen de posts hier dat dat opmerkelijk vaker voorkomt, anders had ik dit eigenlijk niet eens genoemd): als ik bel en wil uitleggen dat ik nog maar 1 dag om te betalen heb omdat de brief 4 dagen na dagtekeing bij mij binnen was, en ik wil dus even melden 'maar ik ga snel vandaag betalen, maar dan weet u waarom het geld nog niet binnen is', onderbreekt een hondsbrutale jongen mij met: " waarom zegt u dat tegen mij en niet tegen TNT Post".

> Onjuiste veel te hoge buitengerechtelijke kosten; overal op het internet (en via Juridisch Loket) zijn de wettelijk toegestane kosten via een staffeloverzicht te vinden; VF zit er ruimschoots boven. Als ik dat aankaart hehaalt de dame aan de lijn als een soort automaat: "ja, nou, dat is wat wij in rekening brengen" zonder enige onderbouwing. Onzinnig antwoord want dat begrijp ik, ik heb toch de factuur?! Ze verwijst me dan maar naar rechtspraak.nl, want "ja, daar houden wij ons aan". Dat had ze beter niet kunnen doen; want ook uit de informatie op die website wordt duidelijk dat VF onjuiste veel te hoge kosten heeft berekend.

> Onjuiste veel te hoge rentekosten: Ook makkelijk uit te zoeken wat de wettelijke rente voor consumenten mag zijn voor de verzuimperiode en ook hier houd VF zich niet aan. VF kan mij verder aan de telefoon niet vertellen a: wat het rentepercentage is waarmee zij dan het rentebedrag hebben berekend en b: wat nu exact de eerste datum is vanaf wanneer die rente is ingegaan. Het meisje aan de lijn herhaalt oneindig een heel onsamenhangend verhaal, het is duidelijk dat ze het zelf niet snapt. Ik laat hier even de werkelijk stuitend onnozele antwoorden achterwege als ik aantoonde dat een datum die zij in haar warrige verhaal noemde nooit kon kloppen. Na heel lang intern overleg (= wachttijd aan de telefoon voor mij) kwam ze terug en 'voor het rentepercentage moest ik maar een brief schrijven want de persoon die dat wist is er nu niet.'
Dus: als 1 persoon er even niet is kan niemand binnen de 5 vestigingen van VF vertellen welk rentepercentage zij hanteren voor achterstallige betalingen?..... Volgens mij een heel algemene vraag plus een kostenpost die ze op 9 van de 10 facturen plaatsen, dus.........

> Onvoorstelbaar brutale telefoonbehandeling: de hondsbrutale jongen van boven (1e puntje) wil "ook eerst eens weten waarom hij een vrouw aan de lijn heeft terwijl het contract met zijn klant toch echt met een man is afgesloten". Ik sloeg steil achterover; zowel de inhoud als de toon/wijze waarop hij dit zei was werkelijk ongeevenaard. Uhm.... HALLOOOOO, zou het misschien kunnen dat 'uw klant' een foutje in de administratie heeft gemaakt?! Nee, dat ging er bij hem niet in; er staat toch duidelijk 'de heer' blaft deze jongen nog. Nog erger dus: hij suggereert dat ik sta te liegen?.... Dat het niet om mij gaat, maar lieg ik over het feit dat ik eigenlijk voor iemand anders bel?... Meent hij dat nou?... Of erger: weet ik dan miisschien niet dat ik een man i.p.v. vrouw ben... Waar wil deze jongen heen? Ik ben werkelijk spra-ke-loos. Zoveel schofterigheid heb ik nog nooit van een bedrijf meegemaakt.
Bij nabellen bij 'de klant' (het bedrijf waar ik het achterstallige bedrag aan moet betalen) blijkt dat ik gewoon onder 'mevrouw' in het systeem sta, ik heb ook altijd met de juiste aanhef hun post ontvangen en de kans is groot dat ook dit een fout van VF is.

Ik ga hier werk van maken. Een brief aan VF en als ik merk dat men dit niet netjes oplost naar NVI en incassoklacht.nl en ik zal uitzoeken wat ik nog meer kan doen. Eigenlijk sta ik op het punt meteen naar NVI en incassoklacht te schrijven, want het vuur komt van woede uit mijn oren, maar ik kijk nog even.... Maar financieel besodemieterd worden EN als vuil aan de telefoon worden afgeblaft gaat me te ver. Als iemand tips heeft om ergens anders nog naar te schrijven, die zijn welkom.

Belangrijke note: Hun 'klant' bleek bij nabellen op de hoogte van de wijze waarop VF omgaat met hun klanten/achterstallige betalingen, ik was niet de eerste van wie ze het hoorden. Ze houden het in de gaten/zijn ermee bezig.


Heel duidelijk; dit is ook mijn mening/ervaring!

Ik heb ook een klacht ingediend bij het Zilveren Kruis en deze partij hebben het ook hoog opgenomen, mij werd medegedeeld dat er al vele klachten waren verzameld. Ik kan me niet voorstellen dat een Zilveren Kruis in één woord genoemd wilt worden met een Vesting Finance.

De laatste keer dat ik heb gebeld was met de heer Koper, comediant van de bovenste plank. Die zou ik toch niet graag in mijn personeelslijst willen hebben.

Het is een hele goede zaak dat de werkwijze van Vesting finance eindelijk eens onder de aandacht gebracht word en hoop dat er veel stukken hier op dit forum over gepubliceert worden!

John

Vana
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jul 2010 17:28

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Vana »

John,

Daar zeg je wat.... inderdaad ook een verstandig idee de klacht naar VF ook in kopie aan 'de klant' van VF te zenden. Ik las al her en der dat mensen dat deden, maar was het door mijn woede een beetje vergeten. Zal ik in mijn geval dus ook doen.

Vana
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jul 2010 17:28

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Vana »

Ik heb me trouwens vergist: de brief van VF was niet 4 dagen na dagtekening binnen, maar 5. Daar zat wel een weekend tussen, maar dan nog is dit bizar laat, en omdat het op dit forum eerder is opgemerkt (EN ik bij TNT Post heb gewerkt en ik heel goed weet dat dit niet kan) leg ik hier nog even accent op.

Vana
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jul 2010 17:28

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Vana »

Vesting Finance schreef:Goedendag Marian1956,

Vesting Finance neemt alle reacties betreffende haar beleid uiterst serieus.
Hoe kan dit nou toch?.... WIE neemt dat dan serieus bij VF? In ieder geval niet de medewerkers aan de telefoon, die behandelen je alsof je malle pietje bent en nergens verstand van hebt. En die medewerkers zijn toch ook 'Vesting Finance'? Moet je je dan eerst je laten schofferen door 'gastjes' die werkelijk 0,0 verstand hebben van telefoonbehandeling, hemel en aarde bewegen dat een berekening niet klopt, dan nog steeds tegen een muur van "nou dat berekenen wij gewoon zo" en "ja dat weet ik niet, stuur maar een brief met die vraag" oplopen, de tranen van woede voelen opkomen, hier uit wanhoop posten..... en DAN neemt 1 bepaalde afdeling bij VF haar beleid serieus? Moeten niet juist de mensen aan de telefoon dit gewoon doen?
Ik word hier heel, heel boos om.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vana schreef:
Vesting Finance schreef:Goedendag Marian1956,

Vesting Finance neemt alle reacties betreffende haar beleid uiterst serieus.
Hoe kan dit nou toch?.... WIE neemt dat dan serieus bij VF? In ieder geval niet de medewerkers aan de telefoon, die behandelen je alsof je malle pietje bent en nergens verstand van hebt. En die medewerkers zijn toch ook 'Vesting Finance'? Moet je je dan eerst je laten schofferen door 'gastjes' die werkelijk 0,0 verstand hebben van telefoonbehandeling, hemel en aarde bewegen dat een berekening niet klopt, dan nog steeds tegen een muur van "nou dat berekenen wij gewoon zo" en "ja dat weet ik niet, stuur maar een brief met die vraag" oplopen, de tranen van woede voelen opkomen, hier uit wanhoop posten..... en DAN neemt 1 bepaalde afdeling bij VF haar beleid serieus? Moeten niet juist de mensen aan de telefoon dit gewoon doen?
Ik word hier heel, heel boos om.
Nee Vana, dat zie je verkeerd.
Men blundert en verdoezelt eigen falen - of schuift deze op 'klanten' (of slachtoffers?) af. Maar pas als meerde mensen elkaar vinden (hier, bij Kassa o.i.d) DAN komt de afdeling 'webcare' (eufimisme voor Damage Control - oftwel schadebeheersing) in actie om de SCHIJN te wekken dat men 'de klant' wel serieus neemt.

Het feit dat klant zich belazerd en in de hoek gezet voelt, en daarom juist op een forum ventileert geeft al aan dat de bewering 'wij nemen de klant serieus' een wassen neus is.

Ik vermoed dat bij dergelijke bedrijven de 'webcare' meer zoiets is als spindoctors bij politici - en proberen de reputatie zo lang mogelijk smetvrij te houden het doel is. De reden hiervan ... tja.. wat denk je zelf?

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door marian1956 »

@ Vana

Jij had dat dus ook dat je het idee hebt dat je tegen een lantaarnpaal aan het praten bent.
Ik kan dan wel janken van frustraties want wat je ook zegt er wordt niet naar je geluisterd.

Inderdaad Guardian. Maar ik trap er niet in.
Er worden zulke grote fouten gemaakt daar.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Dat Vesting Finance de boel niet op orde heeft is duidelijk aan de hand van deze meldingen op dit forum. Echter; door bangmakerij trappen er een hoop mensen in, nu las ik laats ergens dat jaarlijks alleen al door de post "registratiekosten" te hebben verzonnen 180 miljoen te veel aan "te hoge" incassokosten worden betaald. Ik ben van mening dat de consument denkt: dan ben ik er vanaf.
Vesting Finance zet er een aantal asociale medewerkers aan de lijn om de mensen die bellen met voorstellen op een zodanige manier onder druk te zetten dat die extra kosten gewoon voldaan worden. Daarbij heeft deze organisatie er een handje van om dubbele tot wel drie dubbele incassokosten te berekenen.
Crimineel en dit zou moeten stoppen. Ik ben voorstander dat nederland verschoont moet worden van dit soort buros en dat er een toezicht in het leven geroepen moet worden.
Een achterstand in betalen kan ontstaan door slordigheid, maar ook door een financiele reden, hierdoor zit je zowiezo in een kwetsbare positie en daar speelt Vesting Finance op in. Uitspraken als: kijk maar op rechtspraak.nl en: wij beginnen nu een rechtzaak, moeten tot het verleden behoren en ondernemingen als Achmea moet na mijn inzien deze partner eens goed onder de loep nemen en zich beraden of het zin heeft om dit soort criminelen op haar klanten los te laten!
Zelf heb ik twee maal te maken gehad met Vesting Finance en twee maal toe mijn rechten staande gehouden. Als dit buro het door heeft dat jij niet in die listige smoes trap dan krijg je een briefje dat het dossier is gesloten.

:!:

Vana
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jul 2010 17:28

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Vana »

Het feit dat klant zich belazerd en in de hoek gezet voelt, en daarom juist op een forum ventileert geeft al aan dat de bewering 'wij nemen de klant serieus' een wassen neus is.
Ik meen dat VF hier poste dat ze 'haar beleid' serieus neemt. En niet 'haar klant'. Het is overduidelijk dat VF haar debiteuren ook niet als klanten ziet. En eigenlijk zijn we dat wel; want ze verdienen aan ons. Maar ik weet zeker dat (een deel van) de mensen aan de telefoon bij VF zich dat niet beseft. Voor hen zijn we 'mensen die niet hebben betaald en hoppa! betalen zul je! punt uit! en niet mekkeren want je bent gewoon te laat met betalen punt uit!'.
Naar 'een klant' luister je. Die neem je serieus. Je laat merken dat je LUISTERT en gaat dus inhoudelijk in op wat die klant zegt. Wuift niet alles weg. Negeert geen onderbouwing van een klant met standaard staccato kreten. En geeft de klant niet het gevoel dat ze een domme koe is.
Trouwens, VF neemt haar 'echte' klanten, de bedrijven waar ze voor werken, ook niet serieus. Want als je dat doet ga je niet op deze wijze met klanten van je klanten om. Die besodemieter je niet financieel en behandel je niet hondsbrutaal. En DAT, beste mensen, hebben de telefoonbehandelaars bij VF niet door. En als nou iedereen die door VF benadeeld of schofterig behandeld is daar iets mee doet, en dus ook richting hun 'klant', dan moet dat toch wel vanuit 'dat beleid' naar de mensen aan de telefoon doorsijpelen....

Vana
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jul 2010 17:28

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Vana »

marian1956 schreef:@ Vana

Jij had dat dus ook dat je het idee hebt dat je tegen een lantaarnpaal aan het praten bent.
Ik kan dan wel janken van frustraties want wat je ook zegt er wordt niet naar je geluisterd.

Inderdaad Guardian. Maar ik trap er niet in.
Er worden zulke grote fouten gemaakt daar.
Ja Marian,

En weet je wat het ergste is? Dat - en nu wordt ik echt even een beetje 'gemeen' - je negen van de tien keer nog beter weet waar je over praat dan zo'n wicht aan de telefoon. Ze kunnen vaak geen linken leggen, halen niet de essentie uit je verhaal, herhalen een lege kreet als "nou, dat is bij ons gewoon zo" wel 6 keer bij gebrek aan begrip waarom dat eigenlijk zo is of hoe iets nou eigenlijk concreet wordt berekend. En dat alles overgoten met een sausje van machtsvertoon en neerbuigendheid.
Tuurlijk zullen d'r ook best goede medewerkers tussen zitten. Maar als ik binnen VF verantwoordelijk was voor deze club zou ik me kapot schamen.
Ik zal nooit meer vergeten wat (en HOE) de jongen aan de telefoon (zie mijn post van gister) tegen mij zei. En ik ga me ervoor inzetten dat hij dat zelf ook niet vergeet.
Ik heb ooit een klacht bij een bank ingediend over telefoonbehandeling van zo'n 'gassie'. Daar was het gesprek opgenomen. Maar als ik het niet had aangekaart, kraaide er geen haan naar die opname. Eindresultaat: men is zich rot geschrokken, ik ben door een vrij hoge functionaris gebeld, kreeg een bloemenbon cadeau en een kleine financiele pleister op de wonde en "tegen de jongeman zijn....uh.. zeg maar... passende maatregelen genomen, gelooft u me mevrouw". Kijk, dat geeft de burger weer moed.
Laatst gewijzigd door Vana op 03 jul 2010 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door marian1956 »

Dat is ook zo Vana. Het is toch van de zotte dat ik na 1 telefoontje naar het Zilveren Kruis wel bewijs krijg dat ik geen achterstand heb en dat VF al een maand bezig is om te proberen om het te krijgen van het Zilveren Kruis. Dan is er toch duidelijk wat mis daar. Of ze doen net alsof om zoveel mogelijk geld binnen te slepen. Ik heb een klacht neergelegd bij VF over deze persoon en ik werd wel gebeld dat ze het uit gaan zoeken. Nou ben benieuwd.
Maar dat het daar een zooitje is dat is duidelijk

Revenge
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2010 21:32

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Revenge »

Ook ik ben aan het stoeien met VF, De vordering is terecht, dat bestrijd ik niet.
Maar de waanzinnig hoge "buitengerechtelijke kosten" bestrijd ik zeker. Natuurlijk nemen ze hun eigen beleid serieus, goed en lekker verdienen zo, maar niet over mijn rug.

Ik weet dat ze hier meelezen, mag ook, weten ze direct dat ik indien nodig het hele verhaal desnoods op het 8 uur journaal laat komen :D

Ik heb ze de volgende email gestuurd ( hey VF nou weten jullie natuurlijk gelijk wie ik ben )

L.S.

Inzake dossier 123456 ( gefingeerd nummer )

Gelet op de door u in rekening gebrachte kosten in dit dossier ad € 175,00
Deel ik u het volgende mee. Deze kosten zijn onevenredig hoog. Ik verwijs u gaarne naar het rapport voorwerk II, waarin in paragraaf 8.2 wordt gesteld dat incassokosten redelijk moeten zijn.

Aangezien ik direct op uw eerste aankondiging heb gereageerd, vind ik de kosten die u berekend over administratie en het versturen van één brief
niet redelijk. Ook al heeft u 3* brieven gestuurd binnen twee dagen terwijl 1 brief afdoende had kunnen zijn.

Ik ben mij bewust dat er kosten worden gemaakt, en ik ben ook bereid om deze te betalen, maar alleen als ze redelijk zijn.

Ik stel u voor om aan u €50,00 kosten te vergoeden, ik verwacht van u dan ook een een gecorrigeerde gespecificeerde nota, waarop u € 25,00 incassokosten in mindering brengt.

Ik overweeg een klacht over de manier waarop u deze onredelijke incasso- kosten probeert binnen te halen neer te leggen bij de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen.

Hoogachtend,
Revenge



* ( Ze hebben mij twee verschillende brieven gestuurd over een vordering, en daarna een brief waarin de twee vorderingen, eigenlijk een vordering dus zijn samen gevoegd, deze laatste brief is overigens zonder specificatie verstuurd, de juiste bedragen werden mij pas kenbaar gemaakt in een telefoongesprek met een van hun medewerkers, en benadering van het dossier via hun website)


Ik ben heel benieuwd naar hun reactie die ze volgens de automatisch gegenereerde bevestiging binnen 7 dagen zullen behandelen en zo nodig contact met mij zullen opnemen. Hoezo hooghartig. ik verwacht op een mail gewoon antwoord, verder niet
Laatst gewijzigd door Revenge op 08 jul 2010 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door snepke »

Die klacht aan het NVIO zou ik maar laten vallen,die helpen toch niet.
Die geven het incassoburo gelijk,en als je een klacht wil indienen,moet je betalen,anders wordt de klacht niet in behandeling genomen.

Het NVIO is er voor en door incassobureau's,dat is echt een wassen neus.
Als je daar mee dreigt lachen ze in hun vuistje,want dan krijgen ze gelijk

Revenge
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2010 21:32

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Revenge »

Hey Snepke,

Natuurlijk weet ik dat, ik ben overigens debiteurenbeheerder van beroep, en ik heb wel opleiding gehad, en ik weet hoe het werkt in tegenstelling tot hun incassomedewerkertjes die het moeten hebben van interne trainingen ( lees brainwashsessies) ( Ja dat is goed gelezen VF :lol: )

Het incassowereldje is een beetje "ons kent ons" en Vesting Finance heeft daar niet zo'n heel goede naam. Het kan allemaal veel fatsoenlijker met hetzelfde effect namelijk dat er tot betaling wordt overgegaan.
Niet betalen heeft oorzaken, dat kan zijn: onvermogen, een geschil over de betaling, en ook onwil. Elke oorzaak heeft een andere benadering nodig.
Goed debiteuren beheer betekent dat je op een redelijke manier openstaande saldi binnenhaalt . De harde en onwrikbare houding van VF is de makkelijkste manier van incasseren en vereist de minste training.
Voor debiteuren die gewoon onwillig zijn is dit de manier, zet de duimschroeven er maar op. Overigens zijn notoire wanbetalers zelfs van de incassowijze van VF niet onder de indruk en betalen vaak wel de hoofdsom maar niet of maar een gedeelte van de door VF opgelegde kosten.

Een goed effectief incassobeleid zal geen of weinig klachten opleveren, Vesting Finance heeft er al zat aan hun broek, en zullen er zeker meer krijgen.

Het is jammer dat VF telkens toch weer grote opdrachtgevers ( Zilveren Kruis, Eneco ) krijgt die erin trappen, mooie praatjes en een lage contractprijs zijn hier ws de oorzaak van.

Maar mijn plagen naar VF is maar net begonnen ( weten ze nu ook ) Ik zal mij verder precies aan de afspraak houden die heb gemaakt, maar telkens blijven protesteren tegen hun houding en hun incassokosten.

En eventueel een vordering tegen VF opstellen, lijkt me wel wat :mrgreen:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb anders geen beste ervaringen met een incassobureau(Lindorff B.V).
Heb ze ruim 2 jaar achter me aan gehad,en maar dreigen en profitletters sturen,zelfs een dagvaarding gehad.
Nee ik heb het niet zo op incassobureau's.En zeker niet als het onterecht is.En dan gaan ze nog door.
Maar er is een vonnis ik hoop dat ze nu de boel niet doorverkopen,want dan begint de ellende weer van voor af aan.

Gesloten