LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht in Duitsland

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
gerland

Re: Opgelicht in Duitsland

Ongelezen bericht door gerland »

Hoewel de TS meent het recht te hebben dit onderwerp te kunnen sluiten en daar vandaag mededeling van gedaan heeft (hoe aanmatigend), toch nog een reactie.
u bent een niet nader gedefinieerde handicap aan het uitventen om een podium te krijgen voor medeleven
@Chiron,

Prachtig rake formulering. Beter kan het niet gezegd worden.

Wat niet wegneemt dat iemand als consument in deze zaak wel degelijk bepaalde rechten kan hebben, en dat het best zo zou kunnen zijn dat een verkoper niet correct gehandeld heeft.
Dat een niet nader gedefinieerde handicap daarin een bepalende rol heeft gespeeld, wordt geïnsinueerd, maar is nergens aangetoond (niet netjes, zowel naar verkoper als naar forumlezers).

Alle reacties die door Soesja bestempeld worden als "niet constructief" of "niets bijdragend", zouden achterwege zijn gebleven als Soesja niet zelf de kaart "gehandicapt" uitgespeeld zou hebben zonder enig bewijs van misbruik daarvan.
En dan kan Soesja bepaalde reacties wel als niet constructief, vervelend of misschien wel als pijnlijk ervaren, de hand in eigen boezem is het enige wat haar daar past.
Dat de handicap in deze kwestie niet relevant was, heeft Soesja inmiddels zelf al toegegeven (zij het rijkelijk laat): de zoon was niet alleen, maar in gezelschap van een vriendin!
Dat verduidelijkt een boel. Tenzij die vriendin ook gehandicapt is natuurlijk.

Guardian72
Contacteer:

Re: Opgelicht in Duitsland

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Soesja schreef:Mijn zoon (gehandicapt) heeft een passie voor reptielen. Hij kocht - na lange oriëntatie - een dier van een particulier in Duitsland (XXX). Het kostte hem een maandinkomen! Toen hij ermee thuiskwam, bleek het dier vreemd te bewegen. Een dierenarts constateerde een genetische afwijking. Suchar wil het dier niet terugnemen. Het Europese Consumentencentrum heeft geprobeerd te bemiddelen, maar die meneer weigert medewerking. Heeft iemand ervaring met dit soort zaken over de grens?
Even los van alle ge emmer of een handicap relevant is, is er een ander woord wel relevant - namenlijk "Particulier".
Hier word het erg moeilijk - omdat een bedrijf vaak regelingen kent, of verzekeringen, en een particulier dit niet kent.

Volgens mij is de enige weg aangifte doen bij de lokale politie waar de verkoper zit. Zorg wel voor een verklaring van de dierenarts, zodat je daar later niet achter aan hoeft.

Echter, de kans op succes acht ik klein - ik zou overwegen om dit een dure les te laten zijn - en verder alleen bij bedrijven met een goede klachtenprocedure te kopen.

Gesloten