Pagina 2 van 3
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 26 jul 2010 09:17
door Ziggo-webteam_Alex
Geachte lezers,
Ik heb de vraag of en wanneer er een software update uit komt voor de Cisco 8455 DVB digitale ontvanger intern uitgelegd. Ik hoop hier in de loop van de dag meer over kan vertellen.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 02 aug 2010 21:27
door ned
Ziggo-webteam_Alex schreef:Geachte lezers,
Ik heb de vraag of en wanneer er een software update uit komt voor de Cisco 8455 DVB digitale ontvanger intern uitgelegd. Ik hoop hier in de loop van de dag meer over kan vertellen.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Beste Ziggo Webteam Alex,
We zijn inmiddels enkele dagen verder, is er al wat meer te vertellen over de software update?
Mijns inziens is het in belang van alle partijen om hierin duidelijkheid te geven, gebruikers willen optimaal gebruik kunnen maken zonder te hoeven herstarten op de meest ongelukkige momenten.
Hartelijke groet,
ned
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 08 aug 2010 18:38
door Wouwtje
Ook mijn decoder loopt regelmatig vast bij het gebruik van EPG. Al vaker gebeld met Ziggo maar voel me niet serieus genomen. Krijg steenvast te horen dat ik moet kijken of ik de kabels goed heb aangesloten en moet resetten.
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 08 aug 2010 18:51
door Ziggo Webteam Jelle
Wouwtje schreef:Ook mijn decoder loopt regelmatig vast bij het gebruik van EPG. Al vaker gebeld met Ziggo maar voel me niet serieus genomen. Krijg steenvast te horen dat ik moet kijken of ik de kabels goed heb aangesloten en moet resetten.
Beste Wouwtje,
Loopt alleen de EPG vast? Of zijn er ook nog andere problemen?
Als je wil mag je mij een PM sturen met postcode + huisnummer en een telefoonnummer. Dan zal ik kijken of ik nog iets voor je kan doen.
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 08 aug 2010 18:58
door GrootelB
En hier nog 1 met dezelfde klachten. Vastlopen bij het starten van de EPG. Het van de stroom halen begin ik een beetje beu te worden.
Bellen met Ziggo is al helemaal frustrerend omdat je daar niet verder komt dan "Hmm, vreemd, dit probleem horen we nooit" blablabla
"Misschien kunt u de stekker er eens uithalen"
Tja, dat doe ik elke keer al.
Komop met een werkende FW upgrade Ziggo!!!
Ohja, en dan graag die extra tuner ook maar activeren.
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 08 aug 2010 19:24
door Ziggo Webteam Jelle
GrootelB schreef:En hier nog 1 met dezelfde klachten. Vastlopen bij het starten van de EPG. Het van de stroom halen begin ik een beetje beu te worden.
Bellen met Ziggo is al helemaal frustrerend omdat je daar niet verder komt dan "Hmm, vreemd, dit probleem horen we nooit" blablabla
"Misschien kunt u de stekker er eens uithalen"
Tja, dat doe ik elke keer al.
Komop met een werkende FW upgrade Ziggo!!!
Ohja, en dan graag die extra tuner ook maar activeren.
Als je wil mag je mij een PM sturen met postcode + huis en telefoonnummer, dan ga ik kijken wat ik hierin kan betekenen.
Overigens, de 2e tuner wordt gebruikt/ingeschakeld wanneer er gebruik wordt gemaakt van interactieve televisie en/of wanneer er één programma opgenomen, en de andere bekeken wordt.
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 08 aug 2010 21:19
door korsteed
Bij mij loopt de Cisco 8455DVB de laatste maanden ook regelmatig vast (zo'n 2x per week moet de stekker er uit).
En er zijn heel erg veel gebruikers met dit probleem. Kijk maar eens hier:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19126
of hier
http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewth ... ad_id=1671.
Ik heb het idee dat sinds de firmware update van april het menu instabiel is geworden. 1 verkeerde of te snelle beweging en het menu, en daarmee de decoder, blijft hangen.
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 11 aug 2010 14:12
door Ziggo Webteam Jelle
Hierbij even een update over de cisco decoder. Op dit moment wordt de nieuwe software voor de cisco ontvanger getest. Helaas is het nog niet bekend wanneer deze daadwerkelijk uitgerold gaat worden. De verwachting is dat wij eind augustus meer informatie over een eventuele release datum hebben.
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 05 sep 2010 13:38
door kroko1
Kennelijk heeft Ziggo al wat geprobeerd; vanaf 2/9 elke dag na opstarten vastloper; alleen resetten (stekker eruit/erin) helpt; help desk medewerker: weet van niets. Heeft email gestuurd met reset mogelijkheden, waarbij de cisco volledig opnieuw moet worden geinstalleerd, inclusief zoeken zenders. Irritatie zit hem in het niet informeren van de klant. Wie ondervind vergelijkbare problemen?
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 06 sep 2010 15:58
door ned
Ik heb ook met een brief naar de klantenservice een klacht ingediend. Als gevolg daarvan heb ik nu een nieuw apparaat dat de software updates wel installeert, dat was het probleem bij het apparaat dat ik eerst had. Omruilen is perfect verlopen, op vrijdag telefonische afhandeling en de donderdag daarna het nieuwe apparaat in huis. Dus ... als je reactie wilt van mensen bij ZIGGO die echt iets kunnen en willen betekenen, schrijf een zakelijke brief naar:
ZIGGO
t.a.v. afdeling klantenservice
Antwoordnummer 3533
3500 SB UTRECHT
Dat scheelt in ieder geval een hoop ergernis door de antwoorden die je via de HelpDesk krijgt op vragen die je juist NIET stelt!
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 18 sep 2010 20:26
door zweitse
Heb gisteren voor 10 euro bij de action een set van drie schakelbare stekkers (merk elro) gekocht. Stekker van de cisco erin en je kunt het ding met de afstandsbediening helemaal uitdoen. Hij kan dan afkoelen, want op stand-by gebruikt ie maar liefst 20 Watt. Oververhitting bij inbouw kan problemen geven.
Met een druk op de knop van de afstandsbediening zet je hem weer aan en hij gaat keurig naar de laatste zender waarbij je hem uitgezet hebt. Opstarten duurt wel wat langer (ongeveer 30 sec) Verder geen problemen (meer)
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 24 sep 2010 15:58
door Andre_V
- Zorg voor goede bekabeling (HDMI) van TV naar decoder;
- Een afgeschermde (75 ohm) bekabeling van binnenkomst in de woning naar de TV is van belang voor enerzijds de kwaliteit/signaalsterkte en anderszijds evt storende signalen (mobiel etc.) bijv. RG59;
- Het stroomvretende apparaat wordt snel warm tot heet (na 1 dag kun je een eitje gaar bakken). Deze hitte kan mogelijk ook voor vastlopers zorgen. Een tijdklokje (enkele euros) kan helpen. In de nacht kan ie dan mooi koelen. In de ochtend is ie weer opgestart voor gebruik;
- Een laatste redding is mogelijk een software update van CISCO. Check wel ff of je de laatste patch hebt geinstalleerd.
Tip aan CISCO: EPG gids voorzien van een index zodat deze wat sneller reageert. Ano 2010 is een dergelijke performance wel erg achterhaald.
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 01 okt 2010 21:32
door paulientje
Er zijn zeker veel mensen met dit probleem zeg!
Ook bij ons doet de Cisco het niet naar behoren. Ik probeer nu, vrijdagavond, wegmisbruikers en top gear op veronica te kijken maar de het afgelopen half uur is hij al zeker 15 keer op zwart beeld gegaan.
Eerst met in het Cisco-schermpje 88*, dan lampje om aan/uit knop uit, dan helemaal geen beeld niet op tv en niet op cisco-schermpje, dan komt de tijd terug op het ciscoscherm, na een minuut komen er op de plek van de minuten weer twee 8-en te staan en na 3 minuten gaat hij sprontaan weer aan. Dat lijkt goed maar na een minuutje weer zwart beeld en dan weer gewoon beeld, zwart beeld en weer gewoon beeld. Beetje knipperend. Heel irritant allemaal.
En daarna doet hij het weer een paar minuten gewoon goed.
Eerst dachten wij ook dat het van oververhitting kwam omdat we vooral op de zondagen als we veel tv keken storing hadden. Dat was in april, net gelezen dat het toen bij anderen ook beroerd was.
Ondertussen ons tv-kastje gewijzigd voor ontluchting, hebben we een usb-ventilator voor extra afkoeling maar ook bij het plaatsen van de Cisco bovenop de kast waar hij in de open ruimte staat, gaat hij fout.
Het enige wat helpt is stroom eraf en erop, heel irritant als het apparaat netjes in de kast staat.
En ziggo heeft dus nog steeds geen oplossing. Heel, heel, heel irritant!!
Daar betaal je toch niet je interactieve tv voor? Want dat hele apparaat werkt niet goed, zelfs niet met gewoon tv kijken, hopeloos.
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 02 okt 2010 09:24
door ned
ned schreef:Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Ik heb ook met een brief naar de klantenservice een klacht ingediend. Als gevolg daarvan heb ik nu een nieuw apparaat dat de software updates wel installeert, dat was het probleem bij het apparaat dat ik eerst had. Omruilen is perfect verlopen, op vrijdag telefonische afhandeling en de donderdag daarna het nieuwe apparaat in huis. Dus ... als je reactie wilt van mensen bij ZIGGO die echt iets kunnen en willen betekenen, schrijf een zakelijke brief naar:
ZIGGO
t.a.v. afdeling klantenservice
Antwoordnummer 3533
3500 SB UTRECHT
Dat scheelt in ieder geval een hoop ergernis door de antwoorden die je via de HelpDesk krijgt op vragen die je juist NIET stelt!
Als u dit doet, wordt uw probleem opgelost, via de HelpDesk (?) lukt dat ten enen male niet.
Succes en groet, ned
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 02 okt 2010 14:53
door Ziggo Webteam Jelle
paulientje schreef:Er zijn zeker veel mensen met dit probleem zeg!
Ook bij ons doet de Cisco het niet naar behoren. Ik probeer nu, vrijdagavond, wegmisbruikers en top gear op veronica te kijken maar de het afgelopen half uur is hij al zeker 15 keer op zwart beeld gegaan.
Eerst met in het Cisco-schermpje 88*, dan lampje om aan/uit knop uit, dan helemaal geen beeld niet op tv en niet op cisco-schermpje, dan komt de tijd terug op het ciscoscherm, na een minuut komen er op de plek van de minuten weer twee 8-en te staan en na 3 minuten gaat hij sprontaan weer aan. Dat lijkt goed maar na een minuutje weer zwart beeld en dan weer gewoon beeld, zwart beeld en weer gewoon beeld. Beetje knipperend. Heel irritant allemaal.
En daarna doet hij het weer een paar minuten gewoon goed.
Eerst dachten wij ook dat het van oververhitting kwam omdat we vooral op de zondagen als we veel tv keken storing hadden. Dat was in april, net gelezen dat het toen bij anderen ook beroerd was.
Ondertussen ons tv-kastje gewijzigd voor ontluchting, hebben we een usb-ventilator voor extra afkoeling maar ook bij het plaatsen van de Cisco bovenop de kast waar hij in de open ruimte staat, gaat hij fout.
Het enige wat helpt is stroom eraf en erop, heel irritant als het apparaat netjes in de kast staat.
En ziggo heeft dus nog steeds geen oplossing. Heel, heel, heel irritant!!
Daar betaal je toch niet je interactieve tv voor? Want dat hele apparaat werkt niet goed, zelfs niet met gewoon tv kijken, hopeloos.
Beste Paulientje,
Dit is niet een softwre probleem. Graag wil ik u verzoeken mij in een PB uw postcode + huisnummer en een telefoonnummer te sturen dan zorg ik ervoor dat uw decoder nagekeken wordt. Is er iets mis mee, dan krijgt u een nieuwe.
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 31 okt 2010 16:26
door okoster
Inmiddels na heel veel gez""k een welwillende monteur over de vloer en toen een week of 2 na bezoek van monteur weer het alloude probleem waarna er met veel moeite een nieuwe unit werd verzonden(de 3e op rij) we gaan maar weer afwachten wat er gaat gebeuren(tot op heden geen probleem na een week).
Ik ben benieuwd.........................
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 30 jun 2013 16:29
door Rader-Man
Ziggo zegt bijna altijd. Dat als je een probleem hebt dat jij de enige bent met dit probleem. ze geven niet vaak toe dat het probleem bij hun licht. Het licht altijd bij de gebruiker. Als het internet bij voorbeeld niet werkt. Zegen ze heel vaak er zal wel een kabeltje los zitten bij u ergens. liegen daar zijn ze bij ziggo goed in. En over die cisco 8455 gesproken mensen zet die aub bij het grofvuil dat ding is echt geen ene ruk waard. Dat ding heb ik 5 jaar gehad en ik heb er 3 versleten in die 5 jaar. Er was constant wel wat met dat ding. EPG loopt vaak wast. als ik te snel deed Zappen viel die soms uit. Het menu werkte heel erg stroef en sloeg vaak op hol. De afstandsbediening is van zoon slechte kwaliteit gemaakt. Dat hij soms andere commando's deed uitvoeren dan de knop waar ik op drukte. En als ik dan een Film wilde bestelen of ik gebruikte Uitzending Gemist kreeg ik heel vaak de melding netwerk fout. Daarbij werd de cisco bij mij zo heet waardoor hij altijd last heeft van instabiliteit problemen. Kortom zooi van hier tot ginder. En ik raad echt iedereen af om deze prul te kopen. Het moest verboden worden dat men zoon zooi mag verkopen. En de prijs 459 euro die ze daar voor hebben durven vragen is al helmaal schandelijk. Ze moesten zich echt diep schamen bij ziggo.
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 30 jun 2013 16:44
door Barman
Rader-Man schreef:Ziggo zegt bijna altijd. Dat als je een probleem hebt dat jij de enige bent met dit probleem. ze geven niet vaak toe dat het probleem bij hun licht. Het licht altijd bij de gebruiker. Als het internet bij voorbeeld niet werkt. Zegen ze heel vaak er zal wel een kabeltje los zitten bij u ergens. liegen daar zijn ze bij ziggo goed in. En over die cisco 8455 gesproken mensen zet die aub bij het grofvuil dat ding is echt geen ene ruk waard. Dat ding heb ik 5 jaar gehad en ik heb er 3 versleten in die 5 jaar. Er was constant wel wat met dat ding. EPG loopt vaak wast. als ik te snel deed Zappen viel die soms uit. Het menu werkte heel erg stroef en sloeg vaak op hol. De afstandsbediening is van zoon slechte kwaliteit gemaakt. Dat hij soms andere commando's deed uitvoeren dan de knop waar ik op drukte. En als ik dan een Film wilde bestelen of ik gebruikte Uitzending Gemist kreeg ik heel vaak de melding netwerk fout. Daarbij werd de cisco bij mij zo heet waardoor hij altijd last heeft van instabiliteit problemen. Kortom zooi van hier tot ginder. En ik raad echt iedereen af om deze prul te kopen. Het moest verboden worden dat men zoon zooi mag verkopen. En de prijs 459 euro die ze daar voor hebben durven vragen is al helmaal schandelijk. Ze moesten zich echt diep schamen bij ziggo.
file_13_29.jpg
Denk je dat jouw bijdrage na bijna drie jaar nog veel zin heeft? Het probleem "licht" in het verleden.
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 30 jun 2013 17:17
door Rader-Man
ik weet dat het niet echt zin meer heeft. Maar ik wilde gewoon even mijn ei kwijt aangezien dat ding mij echt het bloed onder de nagels heeft uitgehaald. IK kan nu in ieder geval met mijn nieuwe decoder de humax 5200 eindelijk na 5 jaar eens fatsoenlijk tv kijken zonder al die storingen. Die is echt 10 keer beter dan die Cisco 8455. Daarbij kost die niet eens de helft van wat die cisco heeft gekost. 119 als je meer dan twee jaar abonnee bent anders 199 euro. Buiten ziggo om in de winkel is deze duurder. Bij de media markt bijvoorbeeld kost hij namelijk 249 euro. Maar dan heb je wel een hele goede decoder. Waar ik echt dik tevreden over ben en daar gaat het om.
Re: Vastlopende Cisco 8455 DVB digitale ontvanger van ZIGGO
Geplaatst: 30 jun 2013 21:35
door Kyjana
Tsja...en het duurt nog altijd voort...om de haverklap doet dat geval het niet, start op en blijft opstarten.... reeds eerder opgestuurd maar dan ben je alle opnames kwijt om vervolgens gewoon je decoder terug te krijgen met er is niks aan de hand...
Nog ff dan gooi ik hem bij ziggo zelf wel naar binnen...wordt er onpasselijk van van dat kutding en dat geouwehoer van ziggo....updates, resetten, fabrieksinstellingen en weer updates geen zak helpt het ding werkt gewoon niet naar behoren en natuurlijk is de garantietermijn allang verlopen op deze manier...
Zwaar de balen en aan het bedenken of ik een andere provider neem aangezien Ziggo dit naar mijn idee niet erg professioneel en klantvriendelijk oplost....nee...ze sturen je met een kluitje in het riet....