Pagina 2 van 2

Re: Ziggo internet en spam

Geplaatst: 26 mei 2010 18:00
door melomaan
De starter van dit topic is schijnbaar nog steeds afgesloten, want na zijn (met krachttermen vervuilde) bericht is er niets meer van hem vernomen. Misschien is hij zelf door een virus geveld?

Re: Ziggo internet en spam

Geplaatst: 28 mei 2010 14:18
door Leutje
Dat zou best eens kunnen :lol:

Ik scan regelmatig mijn computer nu met mbam en als ik het helemaal niet meer vertrouw laat ik wel weer een hijack erop los en laat ik het logje controleren.

Re: Ziggo internet en spam

Geplaatst: 01 jun 2010 00:24
door Zjaziza
Vreemd dat iemand zo verontwaardigd en vijandig kan reageren op een afsluiting m.b.t. spam. Je weet als internetgebruiker dat je de verantwoordelijkheid hebt om jouw systeem schoon te houden. Zeker wanneer je rustig bezig bent andermans systemen te bevuilen. Het argument dat je niet wist dat je computer spam en spyware verspreid is natuurlijk een drogreden want hier moet je sowieso vanuit gaan. Daarom dien je regelmatig je systeem op te schonen.

Een klantenservicemedewerker vervolgens een dropl*l noemen omdat hij zijn werk doet, is overigens ook nog eens erg laag. Laat mensen in hun waarden zelfs wanneer je de boodschap die zij brengen jou niet bevalt. Dit alles onder het motto van: "Don't kill the messenger!"

Re: Ziggo internet en spam

Geplaatst: 02 jun 2010 05:59
door Dekseldopje
Zjaziza schreef:Vreemd dat iemand zo verontwaardigd en vijandig kan reageren op een afsluiting m.b.t. spam. Je weet als internetgebruiker dat je de verantwoordelijkheid hebt om jouw systeem schoon te houden. Zeker wanneer je rustig bezig bent andermans systemen te bevuilen. Het argument dat je niet wist dat je computer spam en spyware verspreid is natuurlijk een drogreden want hier moet je sowieso vanuit gaan. Daarom dien je regelmatig je systeem op te schonen.
!"
En toch zal het je verbazen hoeveel mensen dit nog steeds niet weten.... Qua niveau zijn er nog steeds beginnende gebruikers die dat een lange tijd blijven. Om even een voorbeeld te noemen, ik krijg een klant aan de lijn met een probleem met zijn ip adres. Ik vraag om te gaan naar start ---> Run en vraag haar om CMD in te typen. Dit doet zij en ik zei, ok druk dan nu op de Enter toets. Waarop zij zei "sorry maar ik zie geen Enter op het scherm, zal ik dan opnieuw CMD in typen? :D

Ik ben ook benieuwd naar TS zijn ervaringen, of misschien toch geschrokken van onze reacties? We zullen zien :wink:

Re: Ziggo internet en spam

Geplaatst: 02 jun 2010 22:25
door suz123
Dit zouden alle providers moeten doen!
Er zijn meer providers die het doen maar als alle het gaan doen is het geen overbodige luxe.

Spam versturen is niet lief (laat netjes zeggen). Doordat jij spam verstuurt kunnen de ip-adressen van Ziggo op blacklisten komen en geblokeerd worden. Dus ik vind het een goede keuze om je af te sluiten en pas aan te sluiten als je pc is opgeschoond. het is erg lastig dat je ook metteen geen telefoon meer hebt en tv. Maar het is je eigen keuze (en ook een groot risico) wanneer je alles in 1 pakket hebt. VInd overigens dat ze wel na mogen denken over hun filters en gewoon bepaalde poorten moeten blokkeren waardoor e-mail bv niet meer mogelijk is.

Re: Ziggo internet en spam

Geplaatst: 03 jun 2010 21:19
door Zjaziza
Dekseldopje schreef:En toch zal het je verbazen hoeveel mensen dit nog steeds niet weten.... Qua niveau zijn er nog steeds beginnende gebruikers die dat een lange tijd blijven. Om even een voorbeeld te noemen, ik krijg een klant aan de lijn met een probleem met zijn ip adres. Ik vraag om te gaan naar start ---> Run en vraag haar om CMD in te typen. Dit doet zij en ik zei, ok druk dan nu op de Enter toets. Waarop zij zei "sorry maar ik zie geen Enter op het scherm, zal ik dan opnieuw CMD in typen? :D
LOL ja dat is wel grappig. :D

Okay, volgens mij heb je wel een punt.

Maar men dient als nieuwe computergebruiker te worden geïnstrueerd om frequent het systeem te scannen op virussen, spy- en malware.

Re: Ziggo internet en spam

Geplaatst: 04 jun 2010 08:25
door Dekseldopje
Daar ben ik het mee eens, en heel veel gebruikers die in een kantooromgeving werken vinden het vaak bijzaak. Of te lui, of het gebeurd automatisch zonder dat mensen het door hebben, als het centraal geregeld wordt. Nadeel daarvan is dat je als gebruiker het niet aan kan passen. Maar voor sommige gebruikers is dat alleen maar goed hehehe