Pagina 2 van 3
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 25 mei 2010 00:23
door johanna08
deze bonuscode staat los van de airmiles, en dient alleen voor het verkrijgen van de bonuskorting. Het is altijd mogelijk om daarbij los de airmilespas de scannen.
met de "012' code kunnen geen airmiles worden gespaard.
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 25 mei 2010 13:55
door VioletPrue
Roeltej schreef:is het met de bonuskaart niet zo dat je deze hoort aan te bieden/horen te vragen voordat de artikelen gescanned worden.
grote kans idd dat er een interne bonuskaart gebruikt wordt om de klant toch nog gebruik te laten maken van de kortingen, losstaand van de airmiles.
Het zou best eens kunnen zijn dat als je een losse airmiles pas hebt ze alsnog verrekend kunnen worden.
Voortaan je bonuskaart al geven voordat ze beginnen met scannen of anders even vragen wanneer ze de kaart willen hebben.
Nee hoor, mijn bonuskaart (die gekoppeld zit aan een airmiles pas) kan voor, tijdens of na de boodschappen worden gescand.
Dat heeft geen effect op de korting of de airmiles.
Leuke van zo'n kaart is ook dat ze precies weten wat je koopt :p
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 25 mei 2010 14:41
door malaga
VioletPrue schreef:Roeltej schreef:is het met de bonuskaart niet zo dat je deze hoort aan te bieden/horen te vragen voordat de artikelen gescanned worden.
grote kans idd dat er een interne bonuskaart gebruikt wordt om de klant toch nog gebruik te laten maken van de kortingen, losstaand van de airmiles.
Het zou best eens kunnen zijn dat als je een losse airmiles pas hebt ze alsnog verrekend kunnen worden.
Voortaan je bonuskaart al geven voordat ze beginnen met scannen of anders even vragen wanneer ze de kaart willen hebben.
Nee hoor, mijn bonuskaart (die gekoppeld zit aan een airmiles pas) kan voor, tijdens of na de boodschappen worden gescand.
Dat heeft geen effect op de korting of de airmiles.
Leuke van zo'n kaart is ook dat ze precies weten wat je koopt :p
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 25 mei 2010 22:23
door puck15
[quote="kjongj"]Ik heb met de klantenservice gebeld en zijn weten niet wat de code 12 betekent en kunnen ook niet achterhalen op wie zijn naam deze code staat. .........quote]
Makkelijkste lijkt mij om dit toch in de winkel te vragen....
En geen airmiles of code 12 al ingevoerd... betaal je toch niet
sla maar opnieuw aan, moet je geen haast hebben overigens...
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 26 mei 2010 12:29
door VioletPrue
bayer113 schreef:VioletPrue schreef:Roeltej schreef:is het met de bonuskaart niet zo dat je deze hoort aan te bieden/horen te vragen voordat de artikelen gescanned worden.
grote kans idd dat er een interne bonuskaart gebruikt wordt om de klant toch nog gebruik te laten maken van de kortingen, losstaand van de airmiles.
Het zou best eens kunnen zijn dat als je een losse airmiles pas hebt ze alsnog verrekend kunnen worden.
Voortaan je bonuskaart al geven voordat ze beginnen met scannen of anders even vragen wanneer ze de kaart willen hebben.
Nee hoor, mijn bonuskaart (die gekoppeld zit aan een airmiles pas) kan voor, tijdens of na de boodschappen worden gescand.
Dat heeft geen effect op de korting of de airmiles.
Leuke van zo'n kaart is ook dat ze precies weten wat je koopt :p
Tja, ik snap ook even niet waar mijn tekst is gebleven.
De strekking was dit:
Het maakt niet uit wanneer je je pas laat scannen, voor, tijdens of na het scannen van de boodschappen.
De korting wordt pas berekent op het moment dat de caasiere op 'sub totaal' drukt.
Zolang je je kaart voor die tijd laat scannen, krijg je altijd de korting en ook de airmiles. (als je bonuskaart gekoppeld zit aan je airmilespas)
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 26 mei 2010 17:00
door kjongj
[/quote]
Zolang je je kaart voor die tijd laat scannen, krijg je altijd de korting en ook de airmiles. (als je bonuskaart gekoppeld zit aan je airmilespas)[/quote]
Ik bied mijn bonuskaart die gekoppeld is aan mijn airmiles aan aan de kassamedewerker maar omdat die al ongevraagd code 12 ingegeven heeft scant de kassa mijn kaart niet meer en geeft een piepgeluid ten teken van een foutmelding.
Maar ik denk zelf dat AH op deze manier probeert de airmiles te "stelen" want zij moeten voor elke uitgegeven airmile betalen aan de airmiles. Ik was laatst bij mij garage en kreeg daar geen airmiles meer. Nee was hun reactie dit wordt te duur voor ons.
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 27 mei 2010 09:20
door johanna08
Beste Kjongj,
Je ziet echt spoken. AH steelt echt geen airmiles. Wat er wel aan de hand is:
een luie kassamedewerkster die de b....d is om de bonuskaart te vragen, en voor het gemak die code .....12 intoetst. Wat je echt zou moeten doen: de filiaalmanager aanspreken over dit gedrag. Hierdoor komt er namelijk een discussie op gang die onnodig negatief is! Deze medewerkster(s) zijn niet waard om bij AH te werken, en geloof me, in het filiaal waar ik werk zouden deze medewerksters niet lang blijven!
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 27 mei 2010 10:49
door kjongj
Beste Johanna,
Dat is al een gepasseerd station. Ik heb de filiaalmanagers hier al meerder keren op aangesproken en ook de kassamedewerkers. Het is niet dat het alleen in het filiaal van mijn woonplaats gebeurd (echte AH) maar ook het filiaal dat dicht bij mijn werk (franchise) is doet bijna standaard code 12. Afgelopen meivakante deed ook de AH in de plaats waar we verbleven bijna standaard code 12.
Ik heb zoals gezegd met mijn garage gesproken, die tot voor kort ook airmiles gaf als ik mijn auto voor onderhoud of reparatie heen bracht, en die zeiden dat ze voor elke verstrekte airmile een bedrag aan de airmiles organisatie moeten betalen. Het is in zoverre "diefstal" door AH dat doordat ze geen airmiles aan de klant geven (door code 12 in te geven) deze ook niet aan de airmiles organisatie hoeven te betalen. En ieder weet dat daardoor het verschil tussen inkomsten en uitgaven een soort winst gemaakt wordt die eigenlijk bij de klant thuis hoort.
Dus als 3 filialen dit doen dan heb ik toch sterk het idee dat het afgespoken werk is. Opgedragen door het hoofdkantoor?? Vandaar dat ik deze vraag hier gesteld heb.
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 27 mei 2010 12:58
door VioletPrue
Dan moet je dus een brief schrijven naar het hoofdkantoor in Zaandam.
De AH zal hier echt niet reageren, dus antwoord op je vragen krijg je hier niet.
Ik heb in geen enkele AH ooit een code 12 meegemaakt, ik krijg altijd netjes mijn airmiles.
Dus opgelegd van hogerhand?
Nee.
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 27 mei 2010 13:02
door ned overmeer
Ik leg mijn kaart op de boodschappen en dan word hij als eerste gepakt.
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 27 mei 2010 19:54
door johanna08
Beste Kjongh,
Hoe reageert zo'n supermarktmanager dan? Als er ....12 op de bon staat kan hij het toch niet ontkennen? Ik heb echt nog nooit van een afspraak gehoord, dus het is in ieder geval niet iets wat overal gedaan wordt. Ik kan echt niet begrijpen wat hier aan de hand kan zijn. Ben heel benieuwd wat ze voor een verklaring geven.....
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 27 mei 2010 22:57
door witte angora
Beste Kjong, praten we hier over filialen van AH zelf, of over filialen van een franchisenemer? Het zou me niks verbazen dat één of meer franchisenemers er mbt de airmiles een ander beleid op na houden.
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 27 mei 2010 23:50
door johanna08
ja witte angora, ik zat dat toevallig ook net te bedenken.
dat kan best de oplossing van het verhaal zijn.
De franchisenemers hebben er namelijk belang bij aangezien ze moeten betalen voor de airmiles....
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 28 mei 2010 01:00
door Starscream
Alle procedures zijn 1 en hetzelfde ...!!!
kaart .....12 is een masterkaart voor mensen die geen kaart hebben en mag bij uitzondering gebruikt worden verders niet..
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 28 mei 2010 07:28
door elmo43
Het is niet dat het alleen in het filiaal van mijn woonplaats gebeurd (echte AH) maar ook het filiaal dat dicht bij mijn werk (franchise) is doet bijna standaard code 12. Afgelopen meivakante deed ook de AH in de plaats waar we verbleven bijna standaard code 12.
Hier staat dat het zowel om franchise gaat als om echte AH winkels.
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 30 mei 2010 16:51
door sourireunpeu
Dus AH flest de kluit ?
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 30 mei 2010 22:15
door witte angora
sourireunpeu schreef:Dus AH flest de kluit ?
Of AH stuurt de klant met een flesje in het riet?
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 30 mei 2010 22:18
door sourireunpeu
Als de vogels fluiten in het riet dan gaat het regenen......of niet .
Zo iets
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 30 mei 2010 22:27
door witte angora
sourireunpeu schreef:Als de vogels fluiten in het riet dan gaat het regenen......of niet .
Zo iets
Aaahh nu begrijp ik het. Dus als de vogels gaan fluiten ga je als AH-klant met een flesje in het riet zitten om de regen op te vangen zodat je, als het niet meer regent, de tuin met dat regenwater kunt besproeien.
Het is me volkomen helder.
Ik vraag me alleen af of je over dat hemelwater ook nog 'air'miles krijgt.
Re: AH Airmiles code 000000012, "diefstal" van airmiles???
Geplaatst: 02 jun 2010 15:01
door malaga
Na het versturen van 2 mails aan de klantenservice van AH, heb ik dit antwoord op de code 12 gekregen:
Geachte heer bayer,
Dank voor uw email. Bij het afrekenen met een bankpas kunnen er meerdere codes verschijnen. Bij code 12 kan dat een leesfout betreffen of een blokkade van de pas. De medewerkers in de winkel kunnen eventueel nagaan welke van de 2 het precies is. Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice
Paul-XXXXXXXXXXXXXXX