LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Disneyland eerste en tweede klas

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door Frans75 »

J. Degrelle schreef:Zouden er hier veel mensen zijn die positieve berichten plaatsen en op de een of andere manier gelieerd zijn aan disney?
Niet zo veel als de mensen die onzin-topics opstarten.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door VioletPrue »

J. Degrelle schreef:Zouden er hier veel mensen zijn die positieve berichten plaatsen en op de een of andere manier gelieerd zijn aan disney?
Nee, dat zijn gewoon mensen die niet verwachten dat je voor een vakantie met een lager budget een vakantie uit de hoogste prijsklasse krijgt.
Ik heb wel eens in de lobby van het Disneyland Hotel gezeten, omdat deze erg comfortabel is om even uit te rusten en met de Kerst erg mooi versierd is.
Daar gaan dingen heel anders.
Daar worden bijvoorbeeld je aankopen in de winkels op het park naar je hotel gebracht en door het personeel in je kamer gezet zodat je ze niet de hele dag mee hoeft te slepen.
Je hebt uitzicht op het park, je kamer is chiquer etc. etc.
Maar daar betaal je dan ook wel behoorlijk extra voor.
Dus mijn tip blijft, wilt u een geweldige vakantie met veel luxe, spaar dan door en ga in een duurder hotel zitten.
Zit dit er voor u niet in, geniet dan gewoon van de magische omgeving van Disney en ga niet de hele vakantie verpesten met appels en peren vergelijken, puur omdat u geen peren kunt betalen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door seconds-out »

J. Degrelle schreef:Gezellig naar disneyland? Vermaakt U zich vooral als tweede klasse tourist tussen de rijen wachtenden (1 a 2 uur is niet ongebruikelijk) in een overvol park. Ja, U mag een paar keer een zogenaamde fast pass halen waarna u op een ander tijdstip bij een attractie in een korte rij mag staan. En dat allemaal voor 53e euro pp (67 euro voor 2 parken) per dag. Een dagje efteling boekt U voor de helft.

Maar voor de gasten van het dure Disneyland hotel geld dit niet. Die krijgen namelijk van het hotel een VIP kaart waarbij je bij elke attractie een fast pass krijgt die bovendien direct toegang geeft tot die attractie (dus je hoeft niet een halve dag later terug te komen en je kunt meteen naar de volgende attractie).

Leuk voor de VVDers onder ons die het disneylandhotel (al gauw 250,-- pp per nacht) kunnen betalen, maar niet voor Jan Modaal en helemaal niet voor Mien Minima.

Voor een toeslag van (slechts) 60,- per kaartje kun je trouwens ook zo'n VIP behandeling krijgen. Misschien een tip. :D
Ongelooflijk wat een kritiek.
Topicstarter zegt dat hij 60 euro meer moet betalen want anders moet hij (bijna) iedereen voor laten gaan bij de attracties.
Toegangskaartje kost dus 113 euro pp...geen geld toch..?
Blijkbaar vindt iedereen dat en is ts alleen maar aan het zeuren, terwijl hij in mijn ogen een goed punt heeft.
Behalve ts is het voor velen heel normaal dat je tegen extra betaling overal voor mag piepen maar o wee als bv Albert Heijn zoiets zou doen.
Klanten die extra betalen mogen als eerste afrekenen...

De wereld zou te klein zijn en binnen een mum van tijd zou er ook een topic over geopend worden.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door Frans75 »

seconds-out schreef: Ongelooflijk wat een kritiek.
Topicstarter zegt dat hij 60 euro meer moet betalen want anders moet hij (bijna) iedereen voor laten gaan bij de attracties.
Toegangskaartje kost dus 113 euro pp...geen geld toch..?
Blijkbaar vindt iedereen dat en is ts alleen maar aan het zeuren, terwijl hij in mijn ogen een goed punt heeft.
Behalve ts is het voor velen heel normaal dat je tegen extra betaling overal voor mag piepen maar o wee als bv Albert Heijn zoiets zou doen.
Klanten die extra betalen mogen als eerste afrekenen...

De wereld zou te klein zijn en binnen een mum van tijd zou er ook een topic over geopend worden.
Zal ik dan ook een vergelijking maken?

- TS zit in een vliegtuig in de economy-sectie en is jaloers op de service die
overige passagiers ontvangen die business-class plaatsen hebben.

Kern is, je krijgt waar je voor betaalt.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Volgens mij begrijpt Frans en enkele anderen het niet (of willen het niet begrijpen).

Wat ik aangeef is dat je een vermogen uitgeeft om met je gezinnetje een dagje naar disney parijs te gaan en dat dit park je nog als tweederangs behandelt.

Dit komt in geen enkel ander park in europa voor

Deze informatie vind je niet op de website van disney, niet op de paginagrota advertenties in kranten en bladen en ook niet via de vele tourondernemers die reizen ondernemen naar disney.

Ik wil graag de mensen attenderen op dit fenomeen. Ik snap die vijandigheid niet tenzij je dus op een of andere manier bij disney werkt.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door Berenice »

Alleen de mensen die in het Disney Hotel een suite hebben geboekt krijgen een vip fastpass. Hiermee kunnen ze inderdaad onbeperkt gebruik maken van de fastpass service. Mensen die een suite (dus alleen een suite) hebben geboekt in 1 van de andere disneyland hotel krijgen 3 tickets waarmee ze van de fastpass service gebruik kunnen maken (dus maar bij 3 attracties).
De rest kan gewoon een fastpass halen bij de attractie. U gaat er dus even naar toe, haalt een fastpass, kunt zien wanneer u gebruik kunt maken van de fastpass service en gaat lekker wat anders doen.

Het enige wat U dus meer moet doen is even naar de attractie lopen, een fastpass ticket halen (zoveel als je wilt en voor welke attractie je wilt), dan wat anders leuks gaan doen en zorgen dat je op tijd terug bent.

Als je je dan een tweederangs burger voelt vind ik het wel heeel erg overdreven hoor.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door seconds-out »

Berenice schreef:Alleen de mensen die in het Disney Hotel een suite hebben geboekt krijgen een vip fastpass. Hiermee kunnen ze inderdaad onbeperkt gebruik maken van de fastpass service. Mensen die een suite (dus alleen een suite) hebben geboekt in 1 van de andere disneyland hotel krijgen 3 tickets waarmee ze van de fastpass service gebruik kunnen maken (dus maar bij 3 attracties).
De rest kan gewoon een fastpass halen bij de attractie. U gaat er dus even naar toe, haalt een fastpass, kunt zien wanneer u gebruik kunt maken van de fastpass service en gaat lekker wat anders doen.

Het enige wat U dus meer moet doen is even naar de attractie lopen, een fastpass ticket halen (zoveel als je wilt en voor welke attractie je wilt), dan wat anders leuks gaan doen en zorgen dat je op tijd terug bent.

Als je je dan een tweederangs burger voelt vind ik het wel heeel erg overdreven hoor.
Dus die 60 euro voor een vip kaaart is overbodig omdat je met de fastpass hetzelfde kunt doen?
Als dat zo is dan wordt het wel een heel ander verhaal.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Het enige wat U dus meer moet doen is even naar de attractie lopen, een fastpass ticket halen (zoveel als je wilt en voor welke attractie je wilt), dan wat anders leuks gaan doen en zorgen dat je op tijd terug bent
Klinklare onzin wat U daar plaatst . Je kunt alleen EEN ticket krijgen voor de attractie waarbij je op dat moment bent. Vervolgens mag je een halve dag wachten, teruggaan op het aangegeven moment naar die attractie en daarna kun je weer ergens een fastpass krijgen. Een heel verschil met de eerste klas bezoekers.

Voor 60 euro extra kun je wel degelijk bij de dagkassa ook een vipfastpass krijgen.

Maar ik hou er nu even over op. Kennelijk heb ik een aantal disneyfans en mensen van het disney marketingbureau boos gemaakt

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door seconds-out »

Frans75 schreef: Zal ik dan ook een vergelijking maken?
- TS zit in een vliegtuig in de economy-sectie en is jaloers op de service die
overige passagiers ontvangen die business-class plaatsen hebben.

Kern is, je krijgt waar je voor betaalt.
Precies!
Dus later als je ouder bent niet zeuren als bv een levertransplantatie een paar jaartjes langer duurt omdat sommigen meer betalen.
Die zijn dan eerder aan de beurt dan jij.

Kern is, je krijgt waar je voor betaalt...

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door Berenice »

Ik werk echt niet bij Disney maar ga er wel elke twee jaar naar toe.

Je kunt inderdaad 1 fastpass halen per toegangsticket (maar waarom zou je er meer nodig hebben??)

Ik had ook een gewoon ticket en kon fast passes halen voor meerdere attracties op 1 dag...

@ seconds-out : het voordeel van de vip fastpass is is dat je zelf geen fastpass hoeft te halen en dat je het allemaal perfect op elkaar aan kan laten sluiten. Met gewone fastpasses is het even puzzelen waar je het beste wanneer naar toe kan gaan. Dus ach ja, zo'n vip fastpass is wel makkelijk, je wandelt overal langs (trouwens alleen bij de attracties waar fastpass beschikbaar is en dat is ook maar een klein deel) en de "gewone" passes moet je zelf even regelen.

En dan hebben we het hier ook nog eens over 6 of 7 attracties in het disney park (disney studio park weet ik niet precies), de rest staan de vip fastpassers gewoon in de rij bij de rest van het klootjesvolk..

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door Frans75 »

J.Degrelle schreef:Je kunt alleen EEN ticket krijgen voor de attractie waarbij je op dat moment bent. Vervolgens mag je een halve dag wachten, teruggaan op het aangegeven moment naar die attractie en daarna kun je weer ergens een fastpass krijgen
Fout, tijdstip wat op de fastpass is aangegeven hangt af van het tijdstip dat je de fastpass haalt en hoeveel er reeds zijn uitgegeven. 2 uur na het halen van een fastpass kun je al een ander halen bij een andere attractie.

Trouwens, Disney in 1 dag, nu begrijp ik waarom je geen zin hebt om in de rij te staan.

ocean_soul
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 apr 2010 03:04

Re: Disneyland eerste en tweede klas

Ongelezen bericht door ocean_soul »

Wij gaan jaarlijks naar Disney (ja, in Parijs). Nooit problemen gehad wat de fastpasses betreft. Met je entreekaartje kan iedereen een fastpass halen. Op de fastpass staat een tijd, dan kan je terugkomen tussen die tijd om de attractie te doen. Als VIP krijg je een kaartje waarmee je meerdere fastpasses kan halen. Maar die kan je toch niet oneindig gebruiken, omdat je toch aan tijden gebonden bent wanneer je bij die attractie terug mag komen.

En heb ik iets met Disney te maken? Ik ben een grote disneyfan, en ben 1,5 jaar geleden ook aandeelhouder geworden. Ik mag via een speciale ingang naarbinnen, waar ik wordt verwelkomt met een drankje en een hapje, ik krijg korting in restaurants en winkels, wordt regelmatig uitgenodigd voor voorpremieres van nieuwe films of attracties...

Gesloten