LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toyota Yaris

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Toyota Yaris

Ongelezen bericht door Gast »

Als een Turbocompressor kapot gaat, is in één klap je hele benzine winst verloren gegaan, het zijn dure onderdelen als ze sneuvelen, maar het rijden met zo'n turbo motor, al of niet diesel, is fantastisch,
Waarom zou een turbo kapot gaan?
Alleen als je er wild mee omgaat maar dan krijg je een gewone motor ook kapot. Nieuwe koppakking met alle bijkomende werkzaamheden is ook niet goedkoop :!:

gastjehopenloos

Ongelezen bericht door gastjehopenloos »

:lol:

Zie je wel, alle yaris rijders hebben de verkeerde auto gekocht.
Toch beter een ...... JAWEL

FORD FIESTA

kunnen kopen.

Ik rij in het stads verkeer 1 op 14 a 1 op 15.
En op de snelweg bij 4000 toeren en 120 km 1 op 17
en dat voor een 55kw/75pk en een koppel van 110 Nm

Dat bewijst maar weer :

FORD FIESTA een betere auto is er niet gemaakt !!!!!!!!!!

:lol:

Gast

Die cijfers haal ik met een 1,5 ton zware wagen met een 2 liter motor al bijna beste Hopeloos. En dat bij een koppel van rond de 250Nm en 85kw vermogen (diesel zoals u zult begrijpen).
Je zal toch iets meer moeten melden om indruk te maken :twisted:

Maar wees maar blij met je onverslijtbare ultra-zuinige wagentje; dan is er tenminste nog iemand blij met Ford.
Wat mij betreft zijn ze niet veel opgeschoten sinds de T-Ford; verkrijgbaar in: saai, saai en saai :twisted:

Ziet een Yarisje er toch een stuk spannender uit zeker het nieuwe model :idea:

jitse

Ongelezen bericht door jitse »

NOU WAT IS DIE MAN BLIJ MET Z,N FORD FIESTA
EEN TOYOTA KAN IE ZEKER NIET BETALEN
EN DAARBIJ HEEFT IE VERMAAK IN EEN ANDER Z,N LEED. :lol:

bertus1

Ongelezen bericht door bertus1 »

Alhoewel we zeer tevreden zijn over onze Yaris Verso (1.3 VVTI) getuigt het van grove misleiding dat de z.g. boordcomputer een veel zuiniger verbruik aangeeft dan de werkelijkheid.

Bert

chrisje1

Ongelezen bericht door chrisje1 »

Heb je hem weer met z'n Fiësta,

Koop eens een normale auto, Die Fiësta is history,

Alles is dun aan die auto, en roest ook nog als je door een plas rijdt! :lol:

Maar goed, hij zal straks wel een Fiësta forum oprichten, als hij zijn eerste mankementen aan die wagen heeft gehad...,

Zover ik weet telt dit verbruik ook voor de Verso uitvoering, motorisch zijn de wagens identiek, de verso is een stuk hoger gebouwd ( windvang ), dus ga er maar van uit dat de wagen wat meer neemt dan de originele Yaris uitvoering,

Het vrij hoge verbruik heeft ook te maken met de kilometerteller, deze kilometerteller liegt niet!, een afgelegde kilometer is ook een afgelegde kilometer!, terwijl de snelheidsmeter er een flinke afwijking op nahoud!,

De Kilometerteller van de Fiësta heeft een veel grotere afwijking dan deze van de Yaris, over de snelheidsmeter van de Yaris niet te spreken, want dat is lachen geblazen,

Vooral bij onze oosterburen op de snelweg heeft de wagen op de snelheidsmeter GTI prestaties ( dit komt de wagen natuurlijk in het echt niet na )

Als top heb ik met de wagen daar op de teller 194 km/u gereden!,
de praktijk zal ongeveer 173 km/u échte kilometers zijn geweest!,

Het staat wel heftig, snelheidsmeter op 194, toerenteller op 5500 toeren, een keer moet kunnen, ik doe het niet vaak, daar is vast de motor niet op ontworpen,

verder is het een leuk wagentje.

Gast

Het vrij hoge verbruik heeft ook te maken met de kilometerteller, deze kilometerteller liegt niet!, een afgelegde kilometer is ook een afgelegde kilometer!, terwijl de snelheidsmeter er een flinke afwijking op nahoud
Komen beide signalen niet van 1 en dezelfde snelheidsopnemer ergens op de versnellingsbak?
En hebben beide dus niet dezelfde afwijking?[/quote]

Chrisje1

Ongelezen bericht door Chrisje1 »

Daar heb je gelijk in, er is maar één meetpunt in de versnellingsbak

Echter, de snelheidsmeter is volledig digitaal, de software, die de snelheidsmeter aanstuurd, is natuurlijk zo ingeregeld, dat je niet snel over de echte maximale snelheid rijdt, anders heb je natuurlijk al heel snel een bekeuring, wanneer je langs een meetpunt rijdt,

Het is een 'veiligheids instelling', voor mij had dit niet gehoeven, maar je ziet dit verschijnsel bij veel auto's terug, hoewel ik zeggen moet dat het bij de Yaris extreem is,

Natuurlijk is zoiets electronisch wel terug te regelen, ook andere ( lees hogere ), banden doen wonderen, maar dan heb je het nadeel dat de kilometer teller te langzaam draait,

De electronische snelheidsmeter zal dan geijkt moeten worden, en dat lijkt me voor het gewone straatgebruik, niet echt zinvol.

Mimi

Ongelezen bericht door Mimi »

Zoals vermeldt rij ik zelf dus naar alle tevredenheid VW, en geen toyota, maar die Fiesta lover moet eens naar de pannestatistieken kijken van o.a. de ADAC. Daaruit blijkt dat Toyota het merk is met de minste mankementen, en bij lange na niet Ford. VW was ook een middenmoter dacht ik. Dus die feestkar van hem daar heb ik mijn vraagtekens bij. Wacht maar tot de koppakking het begeeft net zoals bij die oude sierra's . :P

alex iveco

Ongelezen bericht door alex iveco »

Ik rij zelf al bijna 3 jaar in een Toyota Yaris 1.5 T-Sport (3-drs)
En het benzineverbruik valt echt wel mee.
Ik rij bij normale rijomstandigheden 1 op 15 gemiddeld.
Als je echt de tank bijna leeg rij, dan haal ik meer dan 625 km.
Mijn bandenspanning controleer ik regelmatig (2.3 bar beide assen).

En goed anticiperen in het verkeer.

FORD betekent: Ford Onderdelen Roesten Door.

Gesloten