Heb je hem weer met z'n Fiësta,
Koop eens een normale auto, Die Fiësta is history,
Alles is dun aan die auto, en roest ook nog als je door een plas rijdt!
Maar goed, hij zal straks wel een Fiësta forum oprichten, als hij zijn eerste mankementen aan die wagen heeft gehad...,
Zover ik weet telt dit verbruik ook voor de Verso uitvoering, motorisch zijn de wagens identiek, de verso is een stuk hoger gebouwd ( windvang ), dus ga er maar van uit dat de wagen wat meer neemt dan de originele Yaris uitvoering,
Het vrij hoge verbruik heeft ook te maken met de kilometerteller, deze kilometerteller liegt niet!, een afgelegde kilometer is ook een afgelegde kilometer!, terwijl de snelheidsmeter er een flinke afwijking op nahoud!,
De Kilometerteller van de Fiësta heeft een veel grotere afwijking dan deze van de Yaris, over de snelheidsmeter van de Yaris niet te spreken, want dat is lachen geblazen,
Vooral bij onze oosterburen op de snelweg heeft de wagen op de snelheidsmeter GTI prestaties ( dit komt de wagen natuurlijk in het echt niet na )
Als top heb ik met de wagen daar op de teller 194 km/u gereden!,
de praktijk zal ongeveer 173 km/u échte kilometers zijn geweest!,
Het staat wel heftig, snelheidsmeter op 194, toerenteller op 5500 toeren, een keer moet kunnen, ik doe het niet vaak, daar is vast de motor niet op ontworpen,
verder is het een leuk wagentje.