LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
bartsscooterservice

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Precies ja, als de ketting er steeds afvliegt is het gewoon niet goed gemaakt/afgesteld.

JefVisser

Ongelezen bericht door JefVisser »

Beste mensen,

Hierbij wil ik u allen waarschuwen voor de zeer onbetrouwbare en werkelijk onprofessioneel Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht aan de Amsterdamsestraatweg.

Heb een klein jaar geleden bij dit Motorcentrum een gloednieuwe Yamaha scooter aangeschaft (type Neo), voor woon - werkverkeer (16 km per dag). Hierbij liet ik met vaste regelmaat trouw onderhoud uitvoeren, door hetzelfde Motorcentrum.

Dus olie van tijd tot tijd werd de olie ververst, remmen nagekeken etc etc, in de winter liet ik er winterbanden opzetten (ook een service die zij aanbieden). Dit allemaal omdat ik mezelf met plezier en gemak kon vervoeren en uiteraard om zolang mogelijk gebruik van de scooter te kunnen hebben.

Ik kreeg een telefonisch bericht van een van de medewerkers (naam zal ik niet noemen) dat het wederom tijd was voor een onderhoudsservice. Afspraak ingepland, scooter gebracht.
Krijg volgende werkdag bericht dat er speling in het achterwiel was geconstateerd ? (kosten van reparatie circa € 500,-). Ik vraag aan de medewerker hoe dit kan en of er niet een ringetje tussen gezet kan worden ! Geef hem uiteindelijk de opdracht om dit te verhelpen waarop ik niet veel later weer word terug gebeld dat er meer aan de hand is en de kosten oplopen tot 759,-

Hier ben ik nog meer van geschrokken, omdat de scooter praktisch nieuw is en zeg tegen de medewerker om niks te repareren, de scooter weer in elkaar te zetten. Waarop ik een onnozel antwoord krijg: "Wilt u de scooter niet gemaakt hebben dan ?'

Boos en teleurgesteld in de gang van zaken en preventieve onderhoudservices die ik trouw heb laten uitvoeren, en waar ik al die keren blijkbaar voor niks betaald, mag je verwachten dat de scooter tip top inorde is. Dus begrijp het verhaal van de medewerker niet en zeker de hoge kosten die hier bij komen kijken en in rekening worden gebracht.

Zeker niet als ik maar 16 km per dag op en neer rijd en de scooter nog geen jaar oud is. Met andere woorden ik vind dit geld klopperij. Heb de scooter opgehaald en bij een veel beter Motorcentrum in Ijsselstein maar ingeruild voor een Motorscooter. Waar ik nauwelijks onderhoud aan hebt.

Ik wil u behoeden voor deze louche praktijken van Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

1JanV

Ongelezen bericht door 1JanV »

Beste JefVisser
Dat is een hoop geld voor een speling, maar waarop zat die speling? was de achter velg uitgelubberd, zat er speling op de achteras of was de achteraslager stuk.
velg verkoop prijs plusminus 300 euro + 30 minuten en een uitlaatpakking 1,50 euro
Of achteras 90 euro
lager 10 euro
olie 4 euro
Vertandingsdeksel pakking 2 euro
montage in alle gevallen betreffende het achterwiel is afhankelijk de uurloon maximaal 1 uur.
er wordt gesproken over olie verversen ik neem aan dat dit vertanding olie moet zijn die wordt om plusminus 8000 vervangen en dan is het nog niet eens echt nodig de olie kan met een watte stokje worden getest op kleur maar voor de paar euro is het niet te laten vers te rijden.
indien de achter velg goed is gemonteerd kan er na mijn weten geen kans zijn op uitlubberen van de velg.
Wat wel veel vergeten wordt is de ring 9020117X00 deze behoort tussen de lager en velg te zitten anders drukt die de velg tegen het carter en remsegmenten deze ring wordt op advies vanwege het draaien om de 10.000 km vervangen (bij echte bedrijven). voor die euro moet je geen risico lopen. indien de ring niet vergeten is dan blijft de achteras (<5ADE742000) lager(<93306203YF ) over deze kan via het wiel er uit gehaald worden maar met iets meer demontage van vertanding is het veel beter te doen plus je kunt de vertanding inspecteren,. mijn opmerking is dus dat er inderdaad veel te veel gerekend wordt voor deze reparatie mits de carterdeel (lange zijden 5ADE515000 ) moet worden vervangen maar dan praat je over revisie maar dan is 759 weer veel te weinig. dus een gebruikt blok is dan weer beter, u ziet er zijn verschillende opties, maar ik denk dat er iets totaal verkeerd is gegaan.

tilmanator

Ongelezen bericht door tilmanator »

Toch handig, dit forum. Ik zag een BMW r1200gs van ruim 10000,00€ te koop bij Bos op internet. Dankzij dit forum, weet ik dat ik daar beter niet kan gaan kopen. Dat bespaart me hoogstwaarschijnlijk een hoop ellende.
Met dank aan de mensen die de moeite hebben genomen om deze reviews te schrijven.

Gesloten