Pagina 2 van 4

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 23 okt 2010 18:22
door jjfoto
Ik heb gisteren aangifte gedaan, zodra ik iets zinnigs hoor van de politie zal ik dit laten weten.

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 25 okt 2010 17:21
door power2010
Hallo,

Zit met het zelfde Afgelopen vrijdag een bestelling gedaan maar ze geven geen reactie op mail. heb wel betaald. een bestelling van 966 euro.
Wat moet ik nu doen kunnen we niet alle aangiften samen bundelen staan we sterker.

grt Theo.
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

ps dit is ook een mailadres van hun.

[email protected]

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 26 okt 2010 15:40
door jjfoto
@power2010 Aangifte kun je pas doen als je alle officiële weg hebt gevolgd. Aangezien je nog maar net een bestelling hebt geplaatst wordt het lastig direct actie te ondernemen. In de voorwaarden staat immers:

http://www.fotosg.nl/conditions.php
"Artikel 4. Levering
4.1 De door FotoSG opgegeven levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht uw bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van u redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat u de overeenkomst in stand laat. U bent in dat geval gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voorzover dat noodzakelijk is.
4.2 De levering van de producten geschiedt op de plaats en het tijdstip waarop de producten gereed zijn voor verzending aan u."

Normaliter geldt een levertermijn van zo'n 30 dagen max. Is het product dan nog niet geleverd kan je je overeenkomst ontbinden en je geld terugvorderen.
Je moet dit dan via aangetekende post doen. Ook moet je de andere partij vervolgens weer de tijd geven om je geld terug te storten. En zo ben je al weer 2 maanden verder. Aangezien er inmiddels al genoeg berichten circuleren op internet dat je alle reden hebt om nu al te twijfelen aan het feit of jouw bestelling wordt geleverd is t wellicht al mogelijk om er bij de politie melding van te laten maken. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Wellicht kunnen zij iets voor je betekenen.

In de veelgestelde vragen staat dat je wel nu al kunt annuleren (ook al heb je hier volgens de voorwaarden geen recht toe). Het probleem is echter dat je geen bericht terug zult ontvangen via de mail. Enige optie die ik zie is nu al aangetekend een brief sturen waarin je aangeeft dat je de bestelling wilt annuleren en je geld graag teruggestort ziet. Dit kan het proces eventueel versnellen richting aangifte doen, maar ik zou dit eerst even afstemmen met de politie zelf of je rechtsbijstandverzekering.

http://www.fotosg.nl/faq.php
"Indien u een order heeft geplaatst en de betaling door ons is ontvangen en wilt deze annuleren dan kunt u hier telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen, wij zullen op dit moment in ons systeem vermelding maken dat deze geannuleerd moet worden zodat er geen artikelen aan u worden uitgeleverd. Tevens moet u een e-mail sturen naar [email protected] en vermelding maken van de annulering, uw rekeningnummer en ten naam stelling. Wij zullen deze in behandeling nemen en het bedrag min de eventueel gemaakte kosten door FotoSG binnen 30 dagen aan u overmaken. Op moment als het bedrag aan u is overgemaakt zal u hiervoor een bevestiging per e-mail ontvangen en zal uw order verwijderd worden uit ons systeem.

Als u een order heeft geplaatst en u heeft de betaling aan ons voldaan maar toch al artikelen mogen ontvangen en een deel van deze order wenst te annuleren dan is dit mogelijk. U kunt hier telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen, wij zullen op dit moment in ons systeem vermelding maken dat de nog geleverde artikelen moeten worden geannuleerd zodat deze niet meer aan u worden uitgeleverd. Tevens moet u een e-mail sturen naar [email protected] en vermelding maken van een deel annulering, uw rekeningnummer en ten naam stelling. Wij zullen deze in behandeling nemen en het bedrag min de eventueel gemaakte kosten door FotoSG binnen 30 dagen aan u overmaken. Op moment als het bedrag aan u is overgemaakt zal u hiervoor een bevestiging per e-mail ontvangen en een creditfactuur ontvangen mits deze is aangemaakt voor uw order."

Mocht je ze toch de kans geven om de producten te leveren, dan hoop ik echt voor je dat dit lukt. Sporadisch wordt er nog wel eens geleverd heb ik begrepen, maar ik zou er niet te veel op hopen.

Succes!

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 26 okt 2010 22:37
door brigitteh
Helaas heb ik net zo'n verhaal. Rond april heb ik het een en ander besteld bij hun. Daar zat oa een achtergrondrol bij. Deze heb ik tegelijk met de andere spullen betaald, want zou nageleverd worden. Maar nadat er een maand verstreken was en ik nog niks gehoord had belde ik met de vraag of ik hem kon annuleren aangezien ik die rol nodig had. Dit was geen probleem en zou mij geld teruggestort krijgen. Dit duurde en heb een mail gestuurd, kreeg geen antwoord, weer een mail, weer niks, weer een mail, weer niks, gebeld en kreeg een mevrouw aan de lijn die bevestigde dat het nog niet was overgemaakt, maar dat dit snel zou gebeuren. Weer gewacht, weer niks, gebeld, geen gehoor, weer gebeld, weer geen gehoor. Maar omdat ik eerder daar dingen besteld heb en dat altijd goed is gegaan was ik niet heel argwanend tot nu en ik dit allemaal las. Bij mij gaat het om +/- 35 euro wat nog weinig is. Maar goed ondanks dat anderen veeeeeeel meeeeer moeten krijgen baal ik ook van die 35 euro aangezien het MIJN GELD IS.

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 01 nov 2010 17:02
door NvK
Ook ik heb nog geld tegoed van FotoSG. Ik heb in augustus een bestelling gedaan en vooruitbetaald. Omdat deze bestelling niet op korte termijn leverbaar was en de levertermijn onbekend, heb ik de bestelling laten annuleren. Mijn vooruitbetaling van 213,- euro zou teruggeboekt worden. Inmiddels is het 2 maanden later en ik heb mijn geld nog steeds niet terug. FotoSG is inderdaad al langere tijd telefonisch onbereikbaar, er wordt niet gereageerd op e-mail en de fax werkt ook niet. Een telefoontje naar de KvK leverde nog een ander adres en telefoonnummer op, maar ook hier geen response. De KvK wilde niet vertellen of er sprake is van een faillisement maar gaf wel aan dat zij "in gesprek" zijn met FotoSG.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd om hen in gebreke te stellen, maar deze brief ligt vooralsnog te wachten in het postkantoor van Harlingen totdat hij opgehaald wordt door FotoSG.

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 02 nov 2010 16:07
door geenlamp
Tot mijn schrik zie ik hier dat het bedrijf niet betrouwbaar is. Ik heb een bestelling gedaan in feb 2010 van totaal 1800,-! Door omstandigheden kon ik niet eerder achter deze niet geleverde bestelling aangaan. In feb. heb ik na de bestel-e-mail en de betaling alleen een mail gekregen dat de betaling ontvangen is en dat de bestelling zo spoedig mogelijk geleverd zou worden! In nov 2010 nog niets ontvangen. Een week geleden heb ik een mail naar ze gestuurd, waarin ik ze in gebreke stel. En met alle bewijs pdf'jes erbij (betaling, bestel-email, en latere e-mails) Nog geen reactie ontvangen.
Ik doe vanzelfsprekend mee met de in het forum voorgestelde stappen.

Tot later!

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 06 nov 2010 14:43
door brigitteh
Heb eerder al mijn verhaal gedaan en heb vorige week weer een mail de deur uitgedaan naar ze (naar 2 verschillende mailadressen) met daarin een deadline van een week waarin ze de mogelijkheid hadden om het geld over te maken. Natuurlijk niks gehoord of geld gezien. Heb net de politie gebeld met de vraag of je wat bereikt om aangifte te doen. Zij raden aan om dat zeker te doen, want hoe meer hoe beter en kunnen dan pas stappen ondernemen. Dus bij deze mensen allemaal aangifte gaan doen!!!! Want dit is gewoon diefstal! Dus ook doen als het om een relatief klein bedrag gaat!

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 08 nov 2010 00:36
door harryeik
Ook ik heb een slechte ervaring met FotoSG.
Op bezoek bij een foto VAKbeurs heb ik een bestelling gedaan en direct afgerekend. Juist OMDAT het een vakbeurs was had ik verder geen arwaan om vooraf te betalen.
1 maand daarna kwam 1 deel van de bestelling binnen. (ik had drie dingen besteld...)
Daarna stilte. Totale stilte.. geen antwoord op mails (inmiddels ruim 50) geen reactie via telefoon of fax.
Als beroepsfotograaf ben ik lid van de BFN (Beroeps Fotografie Nederland). Ook daar waren diverse leden de dupe van FotoSG.
Na het bellen van een deurwaarder in Harlingen (waar fotosg zit) bleek zijn naar daar ook al bekend. De zaak blijkt een eenmanszaak, waar inmiddels 'niks meer te halen valt', aldus de deurwaarder. 'je zou hem alleen nog failliet kunnen laten verklaren'
Kortom: dat wordt mij te duur. Ik vrees dat mijn geld weg is...

Wat mij nog erg stoort is het feit dat de site vrolijk in de lucht is.

RADAR, is daar nu niks aan te doen?

Met vriendelijke groet,
Harry Eikelboom
www.harryfotografie.nl

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 08 nov 2010 23:46
door arth020
Mijn verhaal;
Ik wacht al 2 maanden op mijn zuurverdiende spaarcenten waarnmee ik wat achtergrondpapier wilde kopen , twv 400 euro, dat is erg veel geld zegge ; een maand huur die ik nu moet missen.

Vanwege het niet kunnen leveren en dus wanprestatie heb ik na anderhalve week de order geannuleerd , ik kreeg nog steeds mail binnen dat de status in afwachting van betaling was terwijl het geld allang was overgemaakt via internet, ik kreeg argwaan en na veel zeuren en bellen (toen namen ze nog wel de telefoon op (een zeker [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]) kreeg ik een anulleringsmail met de belofte dat het geld " zo spoedig mogelijk " overgemaakt word op mijn bankrekening , ik ben nu ruim twee maanden verder en met mijn handen in het haar. Nog immer niets op mijn rekening teruggestort ! Ze nemen geen telefoon meer op want ze zijn er nooit volgens buurbedrijven, en mail word ook niet beantwoord.

Nu heb ik het materiaal elders moeten kopen, want ik had het nodig (en bij een ander bedrijf was het er de volgende dag al ! ) en ben dus (te)veel geld kwijt , en fotosg moet nu maar over de brug komen. het is geld wat van mij is , mijn spaargeld !

FotoSG is een eenmanzaak met twee mensen personeel , maar dit is gewoon diefstal , ik kan het geld niet missen !! ik snap niet dat iemand zo een zaak durft te runnen. Ik heb een aangifte gedaan bij de politie in Amsterdam wegens oplichting die gaat naar Harlingen. Ook is er een incassobedrijf bezig met de zaak, ze doen hun best maar echt hard schiet dat niet op. FotoSG is een fout bedrijf en hoe bestaat het dat de online store nog steeds actief is en er mensen kunnen kopen, ongeloofelijk. De online store nu een vangnet voor argeloze consumenten ! En omdat het vaak om mensen gaat die niet in Harlingen zelf wonen en relatief "kleine" bedragen (als je het in guldens omrekend toch een vermogen overigens) geven veel mensen het schijnbaar op, makkelijk verdiend en in mijn ogen crimineel.

Ik maak bij deze aanspraak op de persoonlijke bezittingen van de heer dit dit bedrijf runt [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] t.w.v. 400 euro en gemaakte onkosten en rente over dat bedrag. Geacht RADAR team, kunnen jullie helpen ?, dan gaan we met een busje die winkel daar even leeghalen en verdelen onder de klanten die zitten te wachten op hun geld en of spullen, de politie wil wellicht ook wel bijstaan misschien, dit zijn onacceptabele bedrijfsvoeringen!! groet Arth HELP !!!

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 10 nov 2010 13:08
door uncinc
Wij sluiten ons aan:

In mei spullen besteld via ons bedrijf. Tot op heden is er niets geleverd.
Na initieel niets te leveren, hebben we na bellen een toezegging gehad dat het in eind juli geleverd zou worden, daarna werd het stil.. We hebben geen reacties gehad op diverse mails, telefoon wordt niet opgenomen, aangetekende brief werd niet opgehaald.
Voor mij vallen ze in de categorie oplichters, het is dat het te ver is anders zou ik langs gaan.

WAARDELOZE shop, niets bestellen!
Als er gezamelijke stappen genomen worden dan vernemen we dat graag! Wijzelf zullen ook aangifte gaan doen.

Unc Inc
Jacob van Lennepkade 334 X
1053 NJ Amsterdam

[email protected]
+31(0)20-6892000
www.uncinc.nl

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 14 nov 2010 18:24
door Lk1991
Ik heb voor €162,50 een bestelling bij FotoSG gedaan. Ten eerste kreeg ik al geen bevestiging van de betaling. Daarom wilde ik even bellen voor de zekerheid. Ook ik kreeg constant de bezettoon.
Ik zag al de topics over FotoSG en probeerde mijn betaling meteen te annuleren.
Natuurlijk krijg ik ook geen antwoord op al mijn mailtjes. De telefoon is steeds 'bezet'.
Via mijn bank ING kan ik geen geld storneren dus mijn geld is weg.

Ik besloot om via google maps te kijken welke bedrijven bij fotosg in de buurt liggen, en heb naar 3 bedrijven gemaild met de vraag: "Kunt u mij vertellen of bij Fotosg nog wel gewerkt wordt en of het niet failliet is".
Hier kreeg ik van ze alle 3 een reactie terug en wel de volgende:

"Alles wat ik weet is dat dit bedrijf de laatste tijd negatief in het nieuws is. Kijk maar eens op internet. Radar, of andere referenties. De zaak is de laatste weken/maanden verlaten, maar de site staat nog steeds aan kennelijk".

"volgens mij is hij met de noorderzon vertrokken".

"Goedemorgen, ja ik ben de buurman van Foto SG.
Het is al een tijdje doodstil. Wat er precies aan de hand is weet ik niet.
Volgens berichten op internet zijn er problemen. U bent niet de eerste die ons iets vraagt.
Er staan nog spullen in het bedrijf, en van faillissement heb ik niets gehoord.
Groeten, Siegers Vliegers BV Harlingen"

Dus bij het bedrijf is gewoon niemand.
Ik hoop dat we een manier kunnen vinden om ons geld terug te krijgen want dit is natuurlijk belachelijk.

Zelf heb ik aangifte gedaan en een mail gestuurd naar de politie Friesland.
De politie in Friesland zei dat er meerdere gedupeerden zijn, maar dat ik aangifte moest doen bij een politie bij mij in de buurt. Dat heb ik dus gedaan en nu geven zij aan dat ze er waarschijnlijk niks aan kunnen doen, omdat er niet meer aangiftes zijn gedaan bij dat politiebureau.
Dus iedereen moet aangifte doen, dan pas kunnen ze er iets mee.

Tijd voor actie, radar!

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 16 nov 2010 23:35
door arth020
waarom worden dit soort winkels niet gestopt in hun activiteiten , er is niemand die zich lijkt te bekommeren om slachtoffers in deze , zelfs RADAR lijkt het koud te laten ? ik word er een beetje moedeloos van om eerlijk te zijn . De site is nog steeds in de lucht , heel veel instanties weten ervan maar doen gewoonweg niets !!! hoe is dit toch mogelijk ?

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 18 nov 2010 14:01
door nanda phielix
:(

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 18 nov 2010 15:11
door Lk1991
nanda phielix schreef:Met tranen in mijn ogen lees ik deze berichten, mijn gevoel was al niet goed maar nu weet ik het dan zeker, ik heb als bijstandsmoeder met mijn gespaarde geld op 31 oktober j.l. een studiolampenset van 450,00 euro gekocht om iets bij te verdienen, zwaar gespaarde geld is betaald en waarschijnlijk krijg ik nu niks.....

Ik ben heel erg verdrietig, heeft het zin daarheen te rijden? maar ik hoor dat de showroom ook niet meer bestaat? Ik woon in gelderland dus heel dat eind voor niks rijden kost me nog meer geld? Wie heeft een tip voor mij?

gr N.

Ik geloof niet dat het zin heeft om erheen te rijden. Volgens bedrijven eromheen is daar de laatste maanden niemand meer aanwezig geweest en laatst heb ik een berichtje gelezen op trustpilot dat iemand langs is geweest, maar het luxaflex dicht was.

Ik heb er alles aan gedaan om mijn geld terug te krijgen maar niks lukt.
Het enige beetje hoop is de politie. Maar waarschijnlijk kunnen zij ook niks.

Zie bovenstaand bericht ook van mij.

Ik hoop dat we toch nog een manier kunnen vinden.

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 18 nov 2010 19:49
door frank_63
in april voor ongeveer 2000 euro besteld bij fotosg.
NIETS geleverd en antwoord krijg je niet meer op geen enkele manier. Aangetekende brieven verstuurd, advocaat ingeschakeld, respons 0.

Ook sites als deze, RADAR, doen helemaal niets dus wat is uberhaupt het nut hiervan. Zoals je her en der kunt lezen is de site nog gewoon online en betalen nieuwe klanten nog steeds.

Daar ik geen enkele reactie krijg en ik ook mijn geld niet terug krijg gaan we morgen, vrijdag 19 november, het faillissement aanvragen van de de eigenaar van fotosg. Het is een eenmanszaak en hopelijk valt er nog iets terug te halen. Het vinden van een 2e crediteur lijkt me niet zo lastig in dit geval.

werkelijk onvoorstelbaar dat een site nog gewoon open kan staan, nog steeds geld kan incasseren zonder uberhaupt iets leveren en er geen instantie (radar, kassa, consumentenbond of overheid) ook maar iets onderneemt. Iedere dag trappen er nog steeds mensen in helaas. En kennelijk kan dit allemaal zomaar.

hopeloos teleurstellend.
frank.

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 19 nov 2010 01:03
door nanda phielix
:(

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 19 nov 2010 01:48
door nanda phielix
:?

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 19 nov 2010 09:09
door nanda phielix
:(

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 19 nov 2010 11:21
door Harlingen2010
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Geplaatst: 19 nov 2010 13:29
door arth020
ze kunnen bidden en zingen wat ze willen , maar een slecht karma zing je niet weg helaas,
"GIJ ZULT NIET STELEN"

alles voor een beter karma, klanten serieus nemen, beloften nakomen, communiceren!