LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] altijd maar weer te laat die uitkering

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door witte angora »

Ooit ging ik halverwege de maand (4 weken?) werken. UWV stelde dat ik de inkomsten uit arbeid moest opgeven
Uiteraard moet je dat opgeven. Zelfs al als je aangeeft vanaf een bepaalde datum aan het werk te zijn.

Ik snap je probleem niet zo. Je uitkering wordt gestopt per bepaalde datum, dus wat je na die datum verdient, daar wordt je niet op gekort. Maar stel dat je vanaf die datum slechts 4 uur per week werkt, dan zullen ze toch moeten weten hoeveel aanvullende uitkering je nodig hebt? Dat is de reden van de vraag.

Het is gewoon een kwestie van de boel even afronden, waarom doe je nou zo moeilijk?

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door bianca82 »

in de brief waar je ww toegekend wordt staat dat er nooit een vaste tijd is wanneer het gestort wordt..

(dus om de 4 weken)

niet leuk maar ik ben al blij dat ik teminste iets heb tot ik eindelijk weer werk heb..

hbsdnkmp
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2012 09:51

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door hbsdnkmp »

In reactie op de reactie hierboven op mijn eerder stukje: Het 'probleem' is veel breder, namelijk een in en in onbetrouwbare overheid en deskundigen die natuurlijk best weten dat UWV niet altijd even integer handelt. Ondanks alle aangetekende en gefaxte en uiteindelijk met getuigen aangeboden koos het UWV, kennelijk na ruggenspraak en in overleg en in opdracht van hoger hand ervoor om net te doen of niets was ontvangen omdat de inhoud van dit schrijven 'ze' kennelijk niet uitkwam en bleef de uitkering daarom gewoon doorbetalen en ondernam in ruim 3 jaar tijd geen enkele actie om de witte verdiensten te verrekenen terwijl UWV direct is gekoppeld aan de bestanden van de belastingdienst en een ieder die bewust zijn/haar witte verdiensten niet meldt binnen korte tijd tegen de lamp loopt. UWV wenste dus geen beschikking af te geven (lees besluit niet van algemene strekking maar op de persoon) en alleen met zo'n beschikking staat toegang tot de zgn 'spek- en bonenrechter' (lees bestuursrechter) en daarna hoger beroep bij de Centrale Raad van Beroep open. Met het opschuiven van uitkerings(werk)dagen voor ogen zaten UWV en superieuren uiteraard niet op een precedent te wachten in de vorm van een rechterlijke uitspraak die dat opschuiven' in de wielen zou rijden, en ook Donner die op dat moment de Tweede Kamer voorlichttte over bijverdienmogelijkheden van Wajongeren zat natuurlijk niet op lastige vragen en opmerkingen te wachten want ook die verrekening klopte gelet op de dan vigerende wetten toen natuurlijk al van geen kanten.

Maar een troost is er; al die 'uitvoerders' die zonder scrupule bij UWV werkzaam zijn en waren valt eenzelfde behandeling ten deel... Nu de feitelijke opdrachtgevers nog!

hbsdnkmp
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2012 09:51

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door hbsdnkmp »

PS

Nog even dit: er is een uitkeringsrecht en geen uitkeringsplicht en slechts als iemand aanspraak maakt op dit recht is men verplicht relevante inlichtingen te verstrekken en niet de gevraagde inlichtingen. Dat dit standpunt het risico inhield dat UWV sancties zou treffen nam ik voor lief omdat ik zeker wist dat UWV elke rechtzaak hierover zou gaan verlieze, en UWV wist dit na ontvangst van een gemotiveerd schrijven kennelijk ook, vandaar dat men deed alsof men dit schrijven niet had ontvangen. Ik had enige ervaring als gemachtigde met Cadans, een der rechtsvoorgangers van UWV in een casus die ook een uur in de wind stonk en waarbij telkens 'ambtshalve' beschikkingen (dus zonder aanvraag van de 'rechthebbende') door de bestuursrechter vernietigd dienden te worden waarna het bestuursorgaan gewoon een vergelijkbare beslissing nam dat weer werd vernietigd enz enz. Op enig moment ontdekte ik dat de president de bevoegde rechtbank waar ik telkens beroep instelde voorzitter van de Raad van Toezicht was van de betrokken werkgever (een zeer grote zorginstelling) waarvoor Cadans van alles bleek te 'regelen' en ook feitelijk daar als alleenheerser opereerde en persoonlijk de Voorzitter van de Raad van Bestuur op non actief zette. Saillant detail was dat de betrokken werkneemster nog een door de weggestuurde voorzitter ondertekende brieven kreeg. Ik besloot daarop de gehele rechtbank te wraken maar dat werd ondermeer afgewezen omdat de President van de rechtbank slechts in de bewoners raad zitting zou hebben, een president wiens dissertatie ik toevallig op de plank had staan luidende 'Valsheid in geschrift'...

En zo onstaat in dit landje van (overigens terecht) bange conformisten (gepubliceerde) jurisprudentie...

Op de site van Wierenga advocaten staat thans een aardig stukje waaruit blijkt dat alles dat al dan niet met oogmerk van list en bedrog gebeurd binnen ons bestuurrecht niet aan een andere, dwz de civiele of de strafrechter voorgelegd kan worden, en dus dat ook onterechte adviezen, dubieuze rapporten etc daaronder zouden vallen. Immers kan de overheid de overheid sinds het Pikmeer-arrest niet vervolgen en is het nationale bestuursrecht nu juist bedacht en 'ingericht' nadat de Staat enige gedingen voor de civiele rechter had verloren. De voorzitter van de Hoge Raad, dhr. Corstens (Youtube) begrijpt dat het inmiddels onhoudbaar begint te worden en bepleit thans beterschap.

hartegroet
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2012 12:46

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door hartegroet »

Hallo wees blij dat het uwv er is en dat je een uitkering hebt wees eens dankbaar in vele landen krijg je niets.

staatsoplichterij
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:29

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door staatsoplichterij »

hartegroet schreef:Hallo wees blij dat het uwv er is en dat je een uitkering hebt wees eens dankbaar in vele landen krijg je niets.
Ben ik het helemaal mee eens, zit zelf nu ook in de ww. :oops:
ik vindt het logies dat je verplichtingen hebt.

ik heb een vraag, volgens het uwv wordt mijn ww uitkering automaties verwerkt, vandaag zal volgens de 4 weken termijn mijn betalingssepcificatie op mijn-uwv moeten staan, en zal het 31-12-12 gestort moeten zijn, er is niets bijgewerkt..
is er iemand met hetzelfde probleem? ik hoop tog echt dat ik deze week nog mijn uitkering krijg.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Denk dat het er misschien dan morgen is..

Gisteren rare dag en vandaag wordt er zo en zo niks verwerkt....
Denk morgenmiddag ofzo?

Zal een dezedg echt wel komen,en voor zekerheid kan je morgen natuurlijk even bellen hierover??

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door VioletPrue »

hartegroet schreef:Hallo wees blij dat het uwv er is en dat je een uitkering hebt wees eens dankbaar in vele landen krijg je niets.
Maakt dat het minder vervelend als het te laat gestort wordt en je dus of niet kan eten of de vaste lasten niet kan betalen?
En laten we eerlijk zijn, een uitkering krijg je niet voor de gein.
Dat is een recht.
Moet je dan telkens als er iets fout gaat denken 'Tja, in Afrika had ik niets gekregen, dus ik moet dankbaar zijn' als je je boodschappen niet kan betalen?
Beetje simplistisch gezien van u.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door VioletPrue »

hartegroet schreef:Hallo wees blij dat het uwv er is en dat je een uitkering hebt wees eens dankbaar in vele landen krijg je niets.
Maakt dat het minder vervelend als het te laat gestort wordt en je dus of niet kan eten of de vaste lasten niet kan betalen?
En laten we eerlijk zijn, een uitkering krijg je niet voor de gein.
Dat is een recht.
Moet je dan telkens als er iets fout gaat denken 'Tja, in Afrika had ik niets gekregen, dus ik moet dankbaar zijn' als je je boodschappen niet kan betalen?
Beetje simplistisch gezien van u.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door grun »

vogels schreef:
vandaag zal volgens de 4 weken termijn mijn betalingssepcificatie op mijn-uwv moeten staan, en zal het 31-12-12 gestort moeten zijn
1. Betaalspecificaties van WW-uitkeringen staan nooit in 'mijn UWV', omdat de betaaldata verschillen
Ja, maar de "mijn uwv" pagina is ook voor iedereen verschillend, dat maakt dan niks uit. Volgens het uwv zelf staat de specificatie wel op de persoonlijke pagina, zie hier
http://www.uwv.nl/particulieren/mijnuwv/index.aspx

staatsoplichterij
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:29

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door staatsoplichterij »

ha!

nou bedankt, heb nog genoeg te eten :)
wel raar een geautomatiseerde wereld waar feestdagen boven staan :) :lol:
maar het had eigelijk al op mijn-uwv moeten staan, dat is wel persoonlijk en bij iedereen een
andere start termijn van 4-weken. Ga ze morgen ochtend wel even bellen.

KLEPPY
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 dec 2012 17:25

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door KLEPPY »

brenda229 schreef:beetje flauwe reactie van mij, maar misschien moet u gewoon gaan werken..
daar precies dat ik hou van jou dat wou ik net zeggen je knalt whahaha

mvg kleppy

staatsoplichterij
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:29

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door staatsoplichterij »

zolang het nog kan, geniet ik ervan, rustig wat leuke vacatures langs gaan en ergens in 2013 starten met nieuwe baan :wink:

staatsoplichterij
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:29

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door staatsoplichterij »

Hoi kleppy

ik kan je zeggen dat het vinden van een baan na 2008 wel iets moeilijker is geworden....
maar denk dat jij het hebt over uitkeringtrekkers, deze zitten niet in de WW daar heb je alleen
recht op als je zonder eigen toedoen ontslagen wordt.

KLEPPY
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 dec 2012 17:25

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door KLEPPY »

ah jonges kom op nou is de waarheid te hard voor jullie kunnen jullie het niet aan weetje jullie maken een site daar waar mensen mogen klagen over dingen en waar andere mensen me komen helpen iemand klaagt over zijn uitkering en ik klaag hem terug je mag zeggen wat je wil maar gelijk heb ik toch wel en dat je dan zo zwak moet doen om mijn post er af te gooien oke als je daar gelukig van word moet je dat doen het kan me geen reet schelen echt niet maar ik heb me punt gemaakt ik heb gezegt wat gezegt moest worden en niemand zal me vertel dat ik ongelijk heb we draaien er allen met ze alle omheen en dat dun jullie nu ook te bang om de waarheid te aandvaarden en ja ik ben 17 dat komt uit mijn mond kijk eens naar de wereld om je heen alles is zo krom als de pest en niets maakt zin helemaal en nog steeds niemand die mij gaat vertellen dat ik ongelijk heb en dan nog deze post mag je er ook af gooien je mag me hele acc er af gooien het kan me niet boeien ik heb me punt gemaakt en heel f*cking nederland is het me eens dank u

ps deze is voor de admins de grote jongens

mvg kleppy

KLEPPY
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 dec 2012 17:25

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door KLEPPY »

staatsoplichterij schreef:Hoi kleppy

ik kan je zeggen dat het vinden van een baan na 2008 wel iets moeilijker is geworden....
maar denk dat jij het hebt over uitkeringtrekkers, deze zitten niet in de WW daar heb je alleen
recht op als je zonder eigen toedoen ontslagen wordt.
ik heb het over iedereen die zonder reden op de bank zit en van mij wel verdiende centjes leeft en geloof me dat zijn er heel wat en als nederland daar nou een op gaat bezuingen dan kunnen de pensioenen gewoon weer betaalt worden maarja dat is iets dat ze daar nog moeten gaan inzien maar het zal met de tijd wel komen en ja tuurlijk is het moeilijker om nu een baan te vinden maar vertel mij dan hoe het kan dat ik destijds 3 banen hat maar er 2 moest opgeven omdat ik het meer kon handelen het is de manier hoe je het doet als je laat zien dat je echt wil en echt kan is er niets aan de hand

mvg kleppy

witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door witte angora »

Eh, kleppy, ik heb je post die blijkbaar door de moderator verwijder is (en waar 'staatsoplichterij' op gereageerd heeft) nog kunnen lezen.

Velen lukt het niet om aan werk te komen, jou wel blijkbaar. Leg eens uit hoe jij dat doet?
Laatst gewijzigd door witte angora op 01 jan 2013 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

staatsoplichterij
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:29

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door staatsoplichterij »

:!:
Laatst gewijzigd door staatsoplichterij op 01 jan 2013 21:22, 2 keer totaal gewijzigd.

KLEPPY
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 dec 2012 17:25

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door KLEPPY »

witte angora schreef:Eh, kleppy, ik heb je post die blijkbaar door de moderator verwijder is (en waar 'staatsoplichterij' op gereageerd heeft) nog kunnen lezen.

Velen lukt het niet om aan werk te komen, jou wel blijkbaar. Leg eens uit hoe jij dat doet?
nou zoals ik al zij laat zien dat je het echt wil dat 1 en ja ik ben dan 17 maarja mensen vragen mij wil je werk tuurlijk zeg ik ja nou dat is goed ik vraag nooit wat ik verdien als ik gewoon goed me werk doe komen vanzelf wel met een redelijk aanbod en ja dan heb je je baan 1+1=2

mvg kleppy

witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: altijd maar weer te laat die uitkering

Ongelezen bericht door witte angora »

staatsoplichterij schreef:zolang het nog kan, geniet ik ervan, rustig wat leuke vacatures langs gaan en ergens in 2013 starten met nieuwe baan :wink:
Je komt niet over als iemand die haast maakt van het zoeken naar werk...

Gesloten