Pagina 2 van 2

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 02 jun 2010 19:56
door HONESTO
Gerland, geeft veel reacties op het forum. Met heel veel ben ik het niets eens. Maar met deze reactie ben ik het hardgrondig eens. Je moet gewoon betalen voor wat je hebt gehad. Als het andersom was geweest, je had te veel moeten betalen, was de wereld te klein geweest.

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 09 jun 2010 08:36
door Guardian72
gerland schreef:
Dat jij als eigenaar erachter aan zou gaan, vind ik begrijpelijk, maar zou je dat via de bank doen? Ik denk zelf dat een bank niet zomaar contact met een klant opneemt.
Dat is waarschijnlijk de enige correct manier om zo iets te doen.Hoe wou u dat anders doen? Vergelijk het met iemand die per ongeluk een bedrag overmaakt naar een verkeerd rekeningnummer. Die zal ook via de bank proberen te laten regelen dat de ontvanger netjes terugboekt.
Klopt.
De bank kent namenlijk de klant - en de winkelier niet (meestal dan).
Dus, winkel belt bank, en vraagt of zij namens hun contact op willen nemen met klant met rekeningnummer 123456789.
De bank kan dan inderdaad de rekeninghouder aanschrijven - en verzoeken om contact op te nemen met winkel - en een reden eventueel erbij zetten (pinaankoop onjuist aangeslagen, artikel niet volledig afgerekend)

Of de klant daar gehoor aan geeft is geheel aan de klant - en hangt er van af hoe sociaal en eerlijk hij/zij is.

Re: verkeerd pinbedrag

Geplaatst: 13 jun 2010 19:49
door morundo
Gewoon netjes betalen voor wat je gekocht hebt.Als je niet wil betalen,kan de winkel maatregelen treffen, dan ben je duurdere uit.