Op 15 december 2012 dit matras, Sultan Hagavik, gehaald. Na enkele dagen al een kuil erin. Daarop het matras omgeruild. Nu duurde het wat langer. Na een dag of 10 weer kuilen erin. Ik weeg 58 kg dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Matrassen enkele keren omgedraaid maar het bleef een ellende. Slapen deden we er niet al te goed op en het ergste: Iedere morgen wakker worden met pijn in ons lijf.
Op donderdag 6 juni de matrassen in de aanhanger en terug naar IKEA.
Ik was "gewapend" met een printje van de klachten die op
http://www.consumentenbond.nl te vinden waren.
De verkoopster deed gelijk moeilijk. "Nee, wij geven nooit geld terug op matrassen". Ik gaf aan dat er een constructiefout in moest zitten want zulke kuilen daar zijn de Duitsers nog jaloers op. Ze bood me een waardepas aan. Ik ging niet akkoord en wilde de manager spreken. Hij ging in eerste instantie ook niet akkoord maar nadat ik vertelde dat IKEA deze matrassen niet meer verkocht, ik mijn "wapentuig", de print van CB, liet zien, werd er tegen de manager verteld dat er inderdaad constructiefouten geconstateerd waren. Daarop kreeg ik alsnog mijn geld terug.
Dus voor iedereen met eenzelfde matras: bewapen je met de print van CB en je kassabon en breng je matrassen terug. Natuurlijk zullen ze proberen om je af te schepen met een waardepas maar je moet gewoon niet akkoord gaan en aan blijven dringen op je geld terug.
Succes!