LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wettelijke minimale garantietermijn?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: wettelijke minimale garantietermijn?

Ongelezen bericht door BBCS »

angel1978 schreef: Maar ongetwijfeld ga je dit ook weer niet onderbouwen..
Heeft het zin?
Je zult het toch nooit accepteren.
Wat ik gewoon jammer vind.
angel1978 schreef: Tevens graag een linkje waarin hij zegt dat de verwachting van de consument hoort bij de non-conformiteit..
Komt ie:
alfatrion schreef:
BBCS schreef:Als een harde schijf na 2½ jaar kapot gaat en in de koopovereenkomst staat 2 jaar garantie, dan komen alle kosten voor rekening van de consument, MITS dat de consument kan bewijzen dat de harde schijf al tijdens de koop defect was.
Ik neem aan dat dit een foutje is en hier had moeten staan verkoper! En dat waar defect staat, dit breder moet worden opvat zodat andere vormen van non-conformiteit er ook onder vallen.
te vinden op:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1000210

alfatrion
Berichten: 22128
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: wettelijke minimale garantietermijn?

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:Je haalt 2 zaken door elkaar:
Nee, jij leest niet goed. Ik had het van meet af aan over art. 7:23 BW.
BBCS schreef:Jij hebt al diverse keren aangegeven dat de bewijslast gedurende de garantieperiode ten aller tijden bij de verkopende partij ligt.
Garantie van de winkelier wel, fabrieksgarantie niet. Dit volgt uit het feit dat de winkelier met garantie wel iets extra's moet bieden boven op de wet en de wet op oneerlijke handelsgarantie. Je leest art. 7:18 lid 2 BW trouwens ook niet goed.
BBCS schreef:En als ik me ook niet vergis heb je ook diverse keren aangegeven dat jij vind dat de verwachting van de consument ook bij de non-conformiteit hoort, omdat het anders voor de consument zeer moeilijk is om de bewijslast rond te krijgen om een kosteloze reparatie of vervanging te kunnen afdwingen.
Dat heb ik zeker nooit zo ergens schreven, dus ook niet in wat je hier boven van mij citeert. Verder is wat je mag verwachten is anders dan wat een willekeurige consument verwacht.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: wettelijke minimale garantietermijn?

Ongelezen bericht door BBCS »

angel1978 schreef:
Dat heb ik zeker nooit zo ergens schreven, dus ook niet in wat je hier boven van mij citeert.
Exact.. maar da's de gebruikelijke tactiek van BBCS.
Er van alles bij halen en verdraaien ( leugens noem ik dat ).

Hier ook weer:

angel1978 schreef:
Tevens graag een linkje waarin hij zegt dat de verwachting van de consument hoort bij de non-conformiteit..

( dikgedrukt is door mij benadrukt, let op: 3 woorden )

In het door BBCS gequote stuk komt het woord verwachting niet eens voor !

Enkel leugens en verdraaiingen.
De wet spreekt over de conformiteit de koopovereenkomst.

Wat ik eerder aangaf behoort de consument VOOR DE KOOP zijn wensen en eisen aan de verkopende partij aan te geven, dus ook zijn verwachting en dus niet NA DE KOOP.

alfatrion
Berichten: 22128
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: wettelijke minimale garantietermijn?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Stier, rode lap. Reageer je ook wel eens op wat mensen schrijven?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: wettelijke minimale garantietermijn?

Ongelezen bericht door BBCS »

alfatrion schreef:Stier, rode lap. Reageer je ook wel eens op wat mensen schrijven?
Doe ik ook. :D

alfatrion
Berichten: 22128
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: wettelijke minimale garantietermijn?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat weet je dan heel goed te verbergen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: wettelijke minimale garantietermijn?

Ongelezen bericht door BBCS »

Mijn excuses alfatrion, je had het inderdaad steeds over artikel 23.

Gesloten