Pagina 2 van 2

Re: wettelijke minimale garantietermijn?

Geplaatst: 18 jun 2010 01:03
door BBCS
angel1978 schreef: Maar ongetwijfeld ga je dit ook weer niet onderbouwen..
Heeft het zin?
Je zult het toch nooit accepteren.
Wat ik gewoon jammer vind.
angel1978 schreef: Tevens graag een linkje waarin hij zegt dat de verwachting van de consument hoort bij de non-conformiteit..
Komt ie:
alfatrion schreef:
BBCS schreef:Als een harde schijf na 2½ jaar kapot gaat en in de koopovereenkomst staat 2 jaar garantie, dan komen alle kosten voor rekening van de consument, MITS dat de consument kan bewijzen dat de harde schijf al tijdens de koop defect was.
Ik neem aan dat dit een foutje is en hier had moeten staan verkoper! En dat waar defect staat, dit breder moet worden opvat zodat andere vormen van non-conformiteit er ook onder vallen.
te vinden op:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1000210

Re: wettelijke minimale garantietermijn?

Geplaatst: 18 jun 2010 08:16
door alfatrion
BBCS schreef:Je haalt 2 zaken door elkaar:
Nee, jij leest niet goed. Ik had het van meet af aan over art. 7:23 BW.
BBCS schreef:Jij hebt al diverse keren aangegeven dat de bewijslast gedurende de garantieperiode ten aller tijden bij de verkopende partij ligt.
Garantie van de winkelier wel, fabrieksgarantie niet. Dit volgt uit het feit dat de winkelier met garantie wel iets extra's moet bieden boven op de wet en de wet op oneerlijke handelsgarantie. Je leest art. 7:18 lid 2 BW trouwens ook niet goed.
BBCS schreef:En als ik me ook niet vergis heb je ook diverse keren aangegeven dat jij vind dat de verwachting van de consument ook bij de non-conformiteit hoort, omdat het anders voor de consument zeer moeilijk is om de bewijslast rond te krijgen om een kosteloze reparatie of vervanging te kunnen afdwingen.
Dat heb ik zeker nooit zo ergens schreven, dus ook niet in wat je hier boven van mij citeert. Verder is wat je mag verwachten is anders dan wat een willekeurige consument verwacht.

Re: wettelijke minimale garantietermijn?

Geplaatst: 18 jun 2010 09:36
door BBCS
angel1978 schreef:
Dat heb ik zeker nooit zo ergens schreven, dus ook niet in wat je hier boven van mij citeert.
Exact.. maar da's de gebruikelijke tactiek van BBCS.
Er van alles bij halen en verdraaien ( leugens noem ik dat ).

Hier ook weer:

angel1978 schreef:
Tevens graag een linkje waarin hij zegt dat de verwachting van de consument hoort bij de non-conformiteit..

( dikgedrukt is door mij benadrukt, let op: 3 woorden )

In het door BBCS gequote stuk komt het woord verwachting niet eens voor !

Enkel leugens en verdraaiingen.
De wet spreekt over de conformiteit de koopovereenkomst.

Wat ik eerder aangaf behoort de consument VOOR DE KOOP zijn wensen en eisen aan de verkopende partij aan te geven, dus ook zijn verwachting en dus niet NA DE KOOP.

Re: wettelijke minimale garantietermijn?

Geplaatst: 18 jun 2010 12:52
door alfatrion
Stier, rode lap. Reageer je ook wel eens op wat mensen schrijven?

Re: wettelijke minimale garantietermijn?

Geplaatst: 18 jun 2010 15:35
door BBCS
alfatrion schreef:Stier, rode lap. Reageer je ook wel eens op wat mensen schrijven?
Doe ik ook. :D

Re: wettelijke minimale garantietermijn?

Geplaatst: 18 jun 2010 16:27
door alfatrion
Dat weet je dan heel goed te verbergen.

Re: wettelijke minimale garantietermijn?

Geplaatst: 18 jun 2010 16:39
door BBCS
Mijn excuses alfatrion, je had het inderdaad steeds over artikel 23.