LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] plaatsing van keuken gekocht in Duitsland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: plaatsing van keuken gekocht in Duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Wat jij wil, trek je eigen conclusies. Ik heb er zaterdag nog speciaal naar gevraagd aan de heren monteurs,
DAAR zit 't 'm :idea: De monteurs krijgen opdrachten. De staat int belastingen.
Daartussen zitten bij het plaatsen van een keuken nogal wat papierwerk en regelgeving. Het is gewoon niet verstandig om een keuken over de grens aan te sluiten. Of het nu om een NL monteur in Belgie, Duitsland of Frankrijk gaat (eigen ervaring) of vice versa. Het geeft een hoop papierwerk en bij falen ben je als monteur of dealer de klos. Boekhouders en topmanagers raden het ook ten strengste af.

Het gaat mij er in principe NIET om waarom er niet aangesloten wordt. Wel kan ik mij ergeren aan het feit dat een keukenkoper, vaak, naar de (lagere) prijs van de keuken kijkt en het aansluiten en faalrisico vergeet (lees het forum hier maar eens op na). Of dit nu in nederland of een aangrenzend land gebeurt zal me ook worst zijn.....maar scheer aub niet alle nl-monteurs, -verkopers en -fabrikanten over 1 kam (dan zal ik dat met consumenten ook niet doen :wink: :lol: )

(lijkt wel of ik maxx na praat :lol: )

En als u quotes als deze plaatst
Heeft een installateur maximaal een half uurtje werk per keuken?
Dan is mijn conclusie dat u een verkeerd soort monteur heeft gesproken..........

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: plaatsing van keuken gekocht in Duitsland

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

maar scheer aub niet alle nl-monteurs, -verkopers en -fabrikanten over 1 kam (dan zal ik dat met consumenten ook niet doen )
sorry hoor, doe ik dat dan? Ik probeer me echt zo onpartijdig mogelijk op te stellen hoor.
En als u quotes als deze plaatst
Was dat een quote dan? Nee, dat half uurtje installeren heb ik helaas echt zelf bedacht/ingeschat. My bad misschien, ik ben geen installateur.
Ga voor de lol eens een dagje mee met een monteur.
Dat lijkt me echt leuk, zal het eens voorstellen.
Dan is mijn conclusie dat u een verkeerd soort monteur heeft gesproken..........
Jammer, maar dat mag uiteraard. Voor de rest nodig ik je van harte uit om eens onder het genot van bratwurst, bier en schnapps er hier eens gezellig over keukens uit Duitsland te praten.

Liebe Grüße...

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: plaatsing van keuken gekocht in Duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Voor de rest nodig ik je van harte uit om eens onder het genot van bratwurst, bier en schnapps er hier eens gezellig over keukens uit Duitsland te praten.
tussen 18 en 24 september zijn we er toch; kan zijn dat ik u hier aan hou!

(dan is de kuechenmeile..www.kuechenmeile.de...ja en ik heb persoonlijk totaal geen moeite met duitsers; die zijn tenminste "to the point". Mijn nekharen rijzen bij de met vooroordelen besmette adviezen op dit forum van vaak een éénmalige "ervaringsdeskundige"; al schaar ik u, Eimlichheimer, daar zeker niet onder!)

Bovendien helpen bier en schnapps erg goed mijn duitse vocabulaire uit te breiden :)

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: plaatsing van keuken gekocht in Duitsland

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

zelfstandigste schreef:
Voor de rest nodig ik je van harte uit om eens onder het genot van bratwurst, bier en schnapps er hier eens gezellig over keukens uit Duitsland te praten.
tussen 18 en 24 september zijn we er toch; kan zijn dat ik u hier aan hou!

(dan is de kuechenmeile..www.kuechenmeile.de...ja en ik heb persoonlijk totaal geen moeite met duitsers; die zijn tenminste "to the point". Mijn nekharen rijzen bij de met vooroordelen besmette adviezen op dit forum van vaak een éénmalige "ervaringsdeskundige"; al schaar ik u, Emlichheimer, daar zeker niet onder!)

Bovendien helpen bier en schnapps erg goed mijn duitse vocabulaire uit te breiden :)

Wie gesagt, Sie sind wilkommen!
Wel ff via de pb melden, kun je m'n gegevens krijgen. :wink:

Ik heb gelukkig geen nekharen, die scheer ik wekelijks compleet weg, dus die rijzen bij mij niet. Maak je niet te druk hierover, als men een beetje kan en wil lezen, kijkt men hier wel door heen en pakt de echte adviezen die zeker jij geeft, beet en neemt die mee.

Gesloten