DAAR zit 't 'mWat jij wil, trek je eigen conclusies. Ik heb er zaterdag nog speciaal naar gevraagd aan de heren monteurs,
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Daartussen zitten bij het plaatsen van een keuken nogal wat papierwerk en regelgeving. Het is gewoon niet verstandig om een keuken over de grens aan te sluiten. Of het nu om een NL monteur in Belgie, Duitsland of Frankrijk gaat (eigen ervaring) of vice versa. Het geeft een hoop papierwerk en bij falen ben je als monteur of dealer de klos. Boekhouders en topmanagers raden het ook ten strengste af.
Het gaat mij er in principe NIET om waarom er niet aangesloten wordt. Wel kan ik mij ergeren aan het feit dat een keukenkoper, vaak, naar de (lagere) prijs van de keuken kijkt en het aansluiten en faalrisico vergeet (lees het forum hier maar eens op na). Of dit nu in nederland of een aangrenzend land gebeurt zal me ook worst zijn.....maar scheer aub niet alle nl-monteurs, -verkopers en -fabrikanten over 1 kam (dan zal ik dat met consumenten ook niet doen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
(lijkt wel of ik maxx na praat
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
En als u quotes als deze plaatst
Dan is mijn conclusie dat u een verkeerd soort monteur heeft gesproken..........Heeft een installateur maximaal een half uurtje werk per keuken?