gerland schreef:U kunt dan wel "verheven" rondbazuinen dat ik er naast zit en dat "het hier om juridische argumenten gaat", juist op dat punt geeft u er blijk van die argumenten zelf niet goed op een rijtje te hebben.
Beter jammer voor iemand die een ander zo terecht meent te moeten wijzen.
Sorry hoor, maar ik zie van jou kant geen enkele onderbouwing alleen een meningen die met retoriek aangedikt wordt. Ik voel me niet verheven. Ik geef aan dat je er naast zit en waarom je er naast zit. In plaats van op mijn argumenten in te gaan, kom je aanzetten een jij-bak.
Als de fabrikant aangegeven heeft tegen welk normaal gebruik de bril niet tegen kan, is het helemaal niet zo vanzelfsprekend, als je het doet voorkomen, dat de koper dus de daarbij behorende eigenschappen niet mag verwachten. En ik heb al aangegeven waarom dit niet vanzelfsprekend is. Het zou je sieren om daar op in te gaan, in plaats van beweren dat ik ze niet op een rijtje heb.
Jij mag mij uitleggen waarom de koper juridisch gezien niet zou mogen verwachten dat een product alle eigenschappen bezit die voor normaal gebruik nodig is, op het moment dat hij bij het open maken van doosje thuis pas het briefje van de fabrikant leest waar deze heel duidelijk aangeeft dat het product een aantal van die eigenschappen mist? Waarom zou het zo natuurlijk zijn dat de fabrikant een overeenkomst, tussen verkoper en koper, met terugwerkende kracht zou mogen aanpassen, terwijl hij niet betrokken is bij het opstellen van die overeenkomst? Want dat zeg je!
BBCS schreef:Als de winkelier of fabrikant achteraf met informatie komt is die zeker als die ten nadelen komt van de koop, niet van toepassing.
Echter als de fabrikant al voor de koop met bepaalde informatie gekomen is, is die wel zeker relevant.
Ik moet de eerste fabrikant die bij mij aan de deur klopt, omdat hun telepathische medewerker heeft voorspeld dat ik een product van hun wilde kopen, en mij nog snel even wat informatie in de handen wilt schuiven voordat ik de koop sluit.
Voor wat betreft wat normaal gebruik is, heb ik je een link gegeven met een artikel waarin arresten worden aangehaald hoe rechters bepalen wat normaal gebruik is. Dat jij daar een andere opvatting over hebt kan, maar daarom zit ik niet fout. Ik baseer me tenminste nog ergens op.
BBCS schreef:Die link verwijst naar een persoonlijke blog website van internet advocaat Arnoud Engelfriet. Echter kunnen aan de inhoud van die website géén enkele juridische waarde en rechten aan ontleent worden.
In de eerste plaats weeg ik zijn mening zwaarder dan jouwe, vanwege het simpele feit dat hij er voor gestuurd heeft en jij niet. En in de tweede plaatst wordt in dit artikel het verhaal onderbouwd met arresten. Dat zie ik jou niet doen.
BBCS schreef:Alleen uitspraken van rechters, welke uit naam van de Staat Der Nederlanden gedaan zijn en de officiële uitgaves van de Nederlandse wetboeken, hebben juridische waarden.
Jij doet niet anders dan het uiten van je mening zonder deze te bouwen op arresten. Sterker nog: niet zelden zijn jouw meningen strijdig met geldende arresten.