LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gazoom

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Ni3ls

Re: Gazoom

Ongelezen bericht door Ni3ls »

Ni3ls schreef:Beste lezers,

ook ik mag mij inmiddels voegen in het rijtje van wachtenden bij Gazoom!
Eind augustus een Wii Motion Plus adapter incl het spel Wii Sports Resort besteld en per Ideal betaald. Behalve een bestelbevestiging nimmer meer iets gehoord van Gazoom terwijl bij de bestelling stond dat deze binnen 3 werkdagen geleverd zou worden.

Via de website getracht een ticket aan te maken waar ze uiterlijk binnen 2 werkdagen op zouden reageren, je snapt het al.... niet dus. Vandaag, 9 september, gebeld met het dure 0900 nummer. Na 10 min. in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken. Weer extra kosten gemaakt.

Ik heb de hoop inmiddels opgegeven maar leg me er niet bij neer.
Tip: Ga niet met ze in zee!!
update: 17/9 Na aanleiding het bovenstaande geplaatste bericht door mij ben ik benaderd door iemand van Gazoom. Deze gaf aan er zorg voor te dragen dat mijn product deze week geleverd zou worden. En: inderdaad, vandaag het pakketje ontvangen.

Hoewel ik wel eerst een bericht op deze site moest plaatsen is het toch opgelost.
Dat moet dan ook gezegd worden.

l.boevenbrink

Ongelezen bericht door l.boevenbrink »

Ook mijn zoon is gedupeerd door Gazoom. In juni al een playstation 3 besteld maar na een maand gewacht te hebben deze telefonisch geannuleerd. Dit was geen probleem. Maar tot op de dag van vandaag nog geen geld gezien. Nu hebben we aangifte gedaan en rechtsbijstand gevraagd om alsnog geld terug te krijgen en om te zorgen dat Gazoom ermee ophoud om mensen te misleiden.

Roeli37

Ongelezen bericht door Roeli37 »

Het wordt mischien een beetje een saai verhaal maar ook hier geen levering van een betaald product door Gazoom.

Mijn bestelling van 10 juni 2010 betreft een Nintendo DS game voor mijn zoon betaald (via Ideal). Vervolgens tot 12 augustus (mede door vakantie) geen enkel bericht op een inmiddels door me aangemaakt ticket.

Ik heb gelukkig het 0900 nummer niet eens geprobeerd!

Uiteindelijk wel melding ontvangen van Gazoom dat het spel niet meer door hen leverbaar is. Ik kon kiezen tussen levering van een ander spel of geld terug. Gekozen voor geld terug maar vervolgens (ook na herhaalde verzoeken per ticket berichten) nooit meer iets vernomen.

In mijn geval gaat het niet om een heel groot bedrag maar omdat de praktijken van Gazoom duidelijk niet door de beugel kunnen toch ook mijn melding hier.

gamer16

Ongelezen bericht door gamer16 »

Goede morgen,
Ik heb op 23 augustus een spel besteld bij gazoom.
Net als de andere klanten krijg ik geen bevestiging geen spel en heb ik ondertussen voor 15 euro gebeld. Waar niet wordt opgenomen.
Ik heb vorige week een brief geschreven en heb ze de kans tot gisteren (20/9) gegeven om het bedrag van het spel, de verzendkosten en het verbruikte beltegoed van 15 euro naar me terug te storten.
Dit is niet gebeurt dus vandaag geef ik gazoom aan bij de politie in verband met oplichting.

gamer16

Ongelezen bericht door gamer16 »

Ondertussen heb ik een ijskoude douche aangevraagd en een klacht ingediend bij Consuwijzer

Wimster01

Ongelezen bericht door Wimster01 »

Hier een zelfde verhaal: eind juli twee DSI spelletjes besteld, per IDeal betaald, niks gekregen tot nu toe. Er wordt niet gereageerd op de E-ticket, telefonisch niet bereikbaar (na 10 minuten a 20eucent/min) wordt de verbinding verbroken.
Het Keurmerk waar zij zogenaamd bij zijn aangesloten reageert "vreemd"genoeg ook niet op mail....
Staan op het punt aangifte te doen bij politie, al wordt er hier en daar gezegd dat bij vooruitbetaling en niet leveren dit een civiele zaak is en geen fraude. Iemand commentaar?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wimster01 schreef:Hier een zelfde verhaal: eind juli twee DSI spelletjes besteld, per IDeal betaald, niks gekregen tot nu toe. Er wordt niet gereageerd op de E-ticket, telefonisch niet bereikbaar (na 10 minuten a 20eucent/min) wordt de verbinding verbroken.
Het Keurmerk waar zij zogenaamd bij zijn aangesloten reageert "vreemd"genoeg ook niet op mail....
Staan op het punt aangifte te doen bij politie, al wordt er hier en daar gezegd dat bij vooruitbetaling en niet leveren dit een civiele zaak is en geen fraude. Iemand commentaar?

@ Wimster,

het schijnt dat de OPTA hier interesse in heeft.
Stuur daar eens een briefje heen, met het betaalnummer, je ervaring - en een link naar dit topic?
Mischien als je een online telefoonrekening hebt - is een screenshot met deze 'gesprekken' handig als extra bewijs.

Wimster01

Nou moe!! Plaats ik vandaag een bericht over Gazoom op dit forum, krijg ik toch zo maar een bericht van ene Koen van Gazoom als persoonlijke boodschap via dit forum, hij wil mijn naam en bestelnummer en gaat het proberen op te lossen.....iemand dezelfde ervaring?

Roeli37

Ja, hier precies hetzelfde...

Wimster01

@Roelie: wat ga je doen?

Roeli37

Wimster,
Voor nu wacht ik even af of Koen doet wat hij belooft.

Ik heb hem via een privébericht terug (middels dit forum) gemeld dat ik hem op het Gazoom ticketnummer de gevraagde info nogmaals doorgeef (inmiddels gedaan) en wacht op terugboeking.

Wanneer dit opnieuw loze beloftes blijken te zijn ga ik in ieder geval aangifte doen en overweeg ik net als andere gedupeerden verdere stappen.

Wimster01

@Roelie:
blijft toch een raar verhaal hoor, je doet alle moeite om in contact te komen, maakt tickets aan, belt en er komt geen reactie. Uitgerekend als je een bericht/klacht op een forum als dit achterlaat meldt zich iemand met alleen zijn voornaam....
Ben sterk geneigd om te zeggen dat Koen/Gazoom zijn kans meer dan ruim heeft gehad om fatsoenlijk service te verlenen.
De aangifte bij ons gaat gewoon door, anders veranderd er waarschijnlijk ook niets aan de handelswijze van dit soort mensen.

Roeli37

Wimster en anderen,
Een lang moeizaam verhaal, dat is het, maar ik heb vandaag wel eindelijk mijn geld terug gekregen.

Jes78

Ongelezen bericht door Jes78 »

Ook ik wacht al een hele tijd op mijn bestelling.
Ik heb op 27-08-2010 besteld. Het betreft een wii spel, levertijd 2-3 werkdagen en de wii fit plus bundel, levertijd 3-5 werkdagen. Ik kon op de site de bestelling niet bekijken dus ik heb gemaild. De bestelling was in orde en het zou 6 dagen later geleverd worden. Ik ontving niks en kreeg ook geen bericht dat het verstuurd was.Na 2 weken heb ik uiteindelijk het spel ontvangen, maar ik wacht nog steeds op de wii fit plus bundel. 2 weken geleden kreeg ik een reactie op mijn bericht. De levertijd bedroeg nog 2 weken, want ze hadden het zelf niet geleverd gekregen. Gister waren de 2 weken om en ik heb nog steeds geen bericht dat het is verzonden. Tickets kan ik op de site niet meer aan maken, dan krijg ik een fout melding, dus ik heb een pb gestuurd, maar ook daar krijg ik geen reactie op. :(

Raoulja

Ongelezen bericht door Raoulja »

Ook hier een wachtende op een bestelling en helaas al vooruitbetaald. De toegezegde levertijd n.a.v. mijn aangemaakte vraag wordt niet nagekomen.

Wat ik helemaal jammer vind is dat het een kado is voor mijn zoon. Kan morgen hetgeen ik al gekocht heb maar niet gekregen nog een keer gaan kopen. Duur kadootje en ik kan mijn zoon dit natuurlijk niet uitleggen.

Ik koop al jaren via internet en omdat het nog nooit fout is gegaan is het ook nooit in mij op gekomen om een winkel eerst te googelen. Dan had ik beter kunnen weten. Ik verzocht om mijn reeds betaalde geld terug te storten naar mijn rekening.

Laat nog wel even horen hoe het is afgelopen

RastaHenkie

Ongelezen bericht door RastaHenkie »

l.boevenbrink schreef:Ook mijn zoon is gedupeerd door Gazoom. In juni al een playstation 3 besteld maar na een maand gewacht te hebben deze telefonisch geannuleerd. Dit was geen probleem. Maar tot op de dag van vandaag nog geen geld gezien. Nu hebben we aangifte gedaan en rechtsbijstand gevraagd om alsnog geld terug te krijgen en om te zorgen dat Gazoom ermee ophoud om mensen te misleiden.
Yah bij mij is het precies het zelfde verhaal alleen heb ik mijn ps3+extra controller+4 spellen begin juli bestel. Er is een te kort aan ps3 slim 250gb in heel Nederland. En was heel druk met andere dingen dus had ik wel even geduld maar ben nu het wachten na zo veel maanden zat. Ik wil of een concrete aflevering datum of mijn geld(€400+) terug.
En yah toch gek dat zo'n site Ideal en al die keurmerken heeft ik ga ook ff een mailtje steuren naar dat keurmerk... En zal morgen wel ff naar mijn bevriende advocaat en rabobank gaan....
(Als iemand van Gazoom die ziet en mij wil helpen voordat dingen verder uit de hand lopen. Mijn Id is GZ00001060.

Wimster01

Vandaag aangifte gedaan bij de politie. KoenZ heeft niet gereageerd op interne berichten via dit forum of via het forum op www.opgelichtopinternet.nl

Doe aangifte, ook als je je geld al terug hebt, anders blijven dit soort praktijken gewoon doorgaan.

We wachten af....

mirandageise

Ongelezen bericht door mirandageise »

En helaas, ook bij mij hetzelfde verhaal. Op 12 augustus het Wii-spelletje Sports Resort besteld als verjaardagskado voor mijn jongste dochter, En alhoewel er 3-5 werkdagen als levertijd bij stond, heb ik tot op heden nog steeds niets ontvangen. Je begrijpt, zeker ook voor een 5-jarige een enorme teleurstelling dat het kado er op haar verjaardag niet was en nu nog steeds niet.

Ik heb ook al een aantal keren geprobeerd telefonisch contact te zoeken, maar ben daarmee gestopt omdat na 10 min de verbinding wordt verbroken. Beetje zonde van alle telefoonkosten. Op tickets of e-mail wordt niet gereageerd en weet nu eigenlijk niet meer wat ik nog kan doen om alsnog het spel te ontvangen of anders mijn geld terug te vragen.

Ik zal inderdaad kijken naar mogelijkheden om dit nog te melden bij Opta en opgelichtopinternet.nl
Wie weet gaat het toch ooit nog een keer goedkomen....

Imke1982

Ongelezen bericht door Imke1982 »

Beste lezers,

ik dur fhet bijna niet te zeggen maar ook heb weer hetzelfde verhaal.
In juni een WII besteld, 3-5 werkdagen levertijd nu eind september niets ontvangen.

behalve beloftes op levering van WII extra spel en nadien toen ik het zat was en de bestelling wilde annuleren veel beloftes op het terug storten van mijn geld.

Vele malen gebeld en tickets aangemaakt maar nog steeds niets gehoord!

Help ik ben radeloos en wil mijn 100den euros terug!

Wat moet ik doen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Meld je even bij opgelicht op internet.

Nu 13 gedupeerden (van de 15 die zich gemeld hebben) en 2 hebben pas hun geld terug.

Gesloten