LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen Belsimpel.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door norbert2 »

Update, verdwenen toestel/lange lange reparatie.
Ondertussen zijn we bijna zes weken verder. Ik heb nog weer een mail gestuurd maar mijn toestel blijft, ik heb geëist dat ik mn geld terug zou krijgen of een nieuw toestel maar kreeg als reactie dat ik 20 euro korting kreeg op iets uit de winkel :? , maar nog steeds geen toestel.
Belsimpel heeft naar aanleiding van deze reactie wel op een knullige manier contact gezocht en gevraagd om mijn telefoon nummer ,dat heb ik gegeven maar ik krijg gewoon opnieuw het verzoek :shock: . Weer weken later word ik gebeld door een vriendelijk iemand die zegt het probleem wel op wil lossen, maar niets mag toezeggen over hoe en wat, dat schiet echt niet op :evil: en mijn toestel blijft weg.
Ik wacht morgen nog af en dan onderneem ik werkelijk actie.

trafficman
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2012 17:17

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door trafficman »

Zet je klacht op klacht.nl dat heeft mij ook geholpen. Goedkoop blijkt duurkoop bij belsimpel. Ik zou er tegenwoordig, na mijn ervaringen met ze nog geen geheugenkaartje kopen. Weet je wat ook een probleem is? Ze verkopen telefoons die ze in het buitenland hebben ingekocht (vaak Polen) als je dan garantie claimt zeggen ze ijskoud dat je bijvoorbeeld bij Samsung Polen moet aankloppen. Het wordt tijd dat Tros Radar op tv aandacht vestigt op de praktijken van Belsimpel.nl

Sterkte met belsimpel, je zult het nodig hebben.

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door norbert2 »

Update 7 oktober en 24 oktober.
Belsimpel werkt naar aanleiding van mijn plaatsing op de Radar site (!) nu wel aan een oplossing, dus dat is positief. Ik kreeg een voorstel voor een ander toestel maar dan moet ik deze review aanpassen, later trokken ze het aanbod weer in. Mensen die geen actie ondernemen zijn hun geld mss wel kwijt.

Na vervolgens eindeloos mailen en bellen heb ik gesteld dat ik dan gewoon een nieuw toestel wil voor de ene die verdwenen (!) is.
Dat kon absoluut niet zei men, ik moest begrijpen dat dat natuurlijk veel te duur was, maar zei de jongen ze hadden overlegd en bepaald dat ik wel een korting kan krijgen van 142 euro op een nieuw te kopen toestel :shock: :shock:
Prima zei ik tegen de jongen, dan zijn jullie weer dom bezig, een nieuwe kost ondertussen maar 123 euro, :lol: weet je wat ? doe er maar een gratis autolader bij dan zeur ik nergens meer over haha. Toen was het even stil. Prima zei de jongen van Belsimpel, dan ga ik dat in orde maken, heeft u het nieuwe toestel met lader wrs morgen in al huis.
Dat is ondertussen ook weer een paar dagen geleden, dus weer een loze bewering van Belsimpel. Er is wel een bestelling aangemaakt volgens de status maar men wacht met verzending tot dat ik betaald heb !
Ze zijn niet helemaal lekker daar :(

Net een mailtje gekregen dat er eindelijk wat verzonden is, ik ben ondertussen vanaf begin september bezig met die :? , dat is al bijna twee maanden uren lang bellen mailen bellen en wachten, en dat voor echt maar een paar euro prijsverschil pfff.

trafficman
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2012 17:17

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door trafficman »

Ja Norbert, Dat is de strategie van Belsimpel! Ze maken een nieuwe bestelling aan om tot een oplossing te komen (zeggen ze) en laten jou eerst betalen en vervolgens sturen ze niets op. Beloven, geld ontvangen en niets doen. Ik ben na mijn ervaringen met belsimpel met een grote boog om dit bedrijf gefietst. Ik had een paar maanden later een iPhone 5 nodig maar die heb ik bij pdashop.nl besteld. Misschien iets duurder maar je krijgt een Nederlands model en een uitstekende service en snelle levering. Zolang je nog iets krijgt van belsimpel begrijp ik dat je met ze blijft communiceren maar voor nieuwe aankopen moet je daar echt nooit meer zijn want het is de firma list & bedrog.
Sterkte met die lui!

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »


trafficman
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2012 17:17

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door trafficman »

Het is toch te gek dat je tegen belsimpel eerst een zaak moet aanspannen om service te krijgen waar je recht op hebt? De wet "kopen op afstand" is belsimpel ook volledig vreemd. Het beste advies dat ik geven kan: Er zijn zoveel webwinkels waar je een gsm kunt kopen, kies bewust maar kijk niet alleen naar de prijs.

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door norbert2 »

@trafficman, list en bedrog vind ik te ver gaan :)

Belsimpel heeft wel enkele grote steken laten vallen maar eerlijk is eerlijk, uiteindelijk zijn ze wel gewoon over de brug gekomen en hebben mijn verdwenen toestel gedeeltelijk vergoed.
Gelukkig is het ding veel goedkoper geworden zodat ik van het bedrag royaal een nieuwe kon kopen met opnieuw weer twee jaar garantie :D

martijn w
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2014 20:09

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door martijn w »

Ik lees steeds meer slechte reviews op verschillende sites over de aftersales van belsimpel. Iedereen die zegt geen problemen te hebben met belsimpel, zijn over het algemeen ook de mensen die nooit met belsimpel contact gehad hebben om een probleem op te lossen...... Bij deze mijn problematiek, in de hoop anderen te waarschuwen voordat ze een aankoop bij belsimpel overwegen.

Ik heb eind oktober een Acer Liquid E2 gekocht welke na 2 weken mankementen vertoonde. Het toestel viel met regelmaat in een restart cyclus waarbij hij iedere 5 seconde herstarte. Het toestel is drie keer ter reparatie naar Acer gegaan, waar ze alleen de software resette en i.p.v. de aan/uit knop vervangen door een werkende deze 'vastzetten' zodat hij met mazzel soms functioneerde.
De derde keer is het toestel via belsimpel naar Acer gegaan, aangezien de problematiek dus nooit verholpen is. 19 december kreeg ik een ontvangst bevestiging van belsimpel.

Vervolgens heb ik tientallen keren contact gezocht met zowel Belsimpel als Acer. Uiteindelijk werd ik op 29 januari gebeld door Belsimpel dat ik of een nieuw toestel of het geld wat een nieuw toestel toen kostte terug kon krijgen(€173 i.p.v. €211). Ik heb dus drie maanden geen functionerend toestel gehad en erg veel hinder gehad van deze problematiek(Thuis blijven i.v.m ophalen/afgeven etc.). Ik heb uiteindelijk voor het geld terug gekozen omdat ik een herhaling wilde voorkomen. Ik ben dus nu €42+€6,95 verzendkosten = €49 armer omdat het toestel in deze drie maanden uiteraard in waarde is gezakt en heb hiervoor niks behalve extreem veel frustraties gekregen. Ik word nu nog pissig als ik er aan terug denk. NOOIT MEER Belsimpel. Ze zijn niet vriendelijk aan de telefoon en in het algemeen is het in mijn ogen een incapabele organisatie. Dit was twee jaar terug wel anders. Duidelijk een uit hun kluiten gewassen organisatie.

Om de het verhaal af te maken heeft belsimpel mij tweemaal dit geld(€173) overgemaakt. Ik heb uiteraard mijn rechten uit gepluisd, maar ik heb helaas toch het geld maar aan hun terug overgemaakt aangezien het natuurlijk hun geld blijft. Slechts meer bewijs dat het organisatorisch een zooitje is en ze te snel te groot geworden zijn.

Wat zou het mooi zijn als aan deze belabberde organisatie eens media aandacht besteed zou worden

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

martijn w schreef: Om de het verhaal af te maken heeft belsimpel mij tweemaal dit geld(€173) overgemaakt. Ik heb uiteraard mijn rechten uit gepluisd, maar ik heb helaas toch het geld maar aan hun terug overgemaakt aangezien het natuurlijk hun geld blijft. Slechts meer bewijs dat het organisatorisch een zooitje is en ze te snel te groot geworden zijn.
Ik zou dit geld apart hebben gezet, en hebben gewacht tot zij je gevraagd zouden hebben om terug te betalen (rente voor jou, natuurlijk).
Dan had je in elk geval een paar cent minder verlies...

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door norbert2 »

Ik had ook mijn ervaringen hier gepost.
Nog even een vervolg,
na bijna een jaar komt Belsimpel met de mededeling dat ik nog iets moet betalen en dat ze dat wel even gaan incasseren. Ik protesteer en vraag om een factuur oid waaruit het eea zou blijken, als ik moet betalen doe ik dat natuurlijk netjes, maar niet zonder reden of factuur.
Belsimpel reageert niet maar haalt zo ondanks mijn protest, dus expliciet zonder toestemming, geld van mijn rekening !
Ik heb het terug geboekt.
Wordt vervolgt denk ik.

Visch
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2016 17:38

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door Visch »

Gisteren een nieuwe telefoon plus abonnement via belsimpel.nl afgesloten.
Alles mooi gedaan via de button "hulp nodig".
Kwam uit op de Samsung s6 van KPN. Prima tot zo ver!
Vandaag belde belsimpel, het was een aanbieding in combinatie met twee abonnementen van KPN op 1 adres.
Ik had verder naar beneden moeten scrollen daar stond het volgens de helpdesk.
Waarom verder scrollen? Ik ben op die aanbieding gekomen via jullie eigen " hulp nodig" button.
Daar word je toch simpel van?
Misleidende "aanbiedingen"
Retour ermee!

M.art
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2016 19:43

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door M.art »

Verkoop onder valse voorwendselen en slecht tot geen garantie bij Belsimpel.nl

De eerste (en enige) ervaring die ik heb gehad met Belsimpel is een zeer slechte t.a.v. de garantie en klachtenafhandeling, 2 maanden na de aankoop van een Samsung Galaxy XCover 3.

Het toestel is me verkocht met de volgende beschrijving (kopie van de website):
"De Samsung Galaxy Xcover 3 is voorzien van een IP-67 certificering. Dit betekent dat het toestel niet alleen stofdicht, maar ook waterproof is. De telefoon kan bijvoorbeeld wel een half uur lang onder water zijn tot een diepte van 1 meter. Dit betekent dat bellen in de regen geen enkel probleem meer is en dat ook een bezoek aan het strand geen risico meer is voor uw smartphone. U kunt dus nu ook onder water foto’s maken met de 5-megapixel camera."
Nu heb ik het toestel één keer gebruikt om onder water foto's te maken. Hierbij is het toestel enkele minuten niet verder dan 30 tot 40 cm onder water geweest. Bij het boven water halen van het toestel reageerde het scherm niet en heb ik het uitgezet.
Er bleek water in te zijn gekomen, hetgeen volgens de specificatie van Belsimpel niet zou mogen onder deze omstandigheden.
Na opsturen naar de door Belsimpel aangewezen reparatiedienst gaf deze dienst mij te kennen dat het toestel waterschade had en derhalve buiten de garantie valt.
Terwijl met aangeeft dat het toestel IP67 gecertificeerd is en je er onder water foto's mee kunt maken.
Na veel mailen en bellen met Belsimpel steeds weer nul op het rekest: "de schade aan het toestel valt buiten de garantie en je moet maar met Samsung contact opnemen, dat kan Belsimpel niet doen voor je".
Dit blijft met men bij Belsimpel bij hoog en laag beweren.
Uiteindelijk heb ik Samsung maar eens gebeld en deze verwijzen me terug naar Belsimpel omdat zij voor mij het aanspreekpunt zijn.
Al met al:
BEZINT EER GE BEGINT met aankopen bij Belsimpel.nl, GOEDKOOP BLIJKT WEDEROM DUURKOOP!
BETER NIET AAN BEGINNEN, IK HEB MIJN LESJE GELEERD!

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door gemist »

IP67 betekent helaas dat het toestel spatwaterdicht is. IP68 betekent dat het toestel ook onder water ( Max. 1 atmosfeer, gewoon zoet(!)water ) te gebruiken is.
Ik gun je je voordeel wel, maar dit probleem is kansloos. Zelfs mijn jongste van negen begrijpt nog wel dat douchen met telefoon en/of tablet gewoon niet kan zonder een echt waterdicht ding eromheen. En douchen...is meer dan spatwater, idd. Echt onderdompelen in zee...is een echte no-go

M.art
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2016 19:43

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door M.art »

@Gemist:
Je hebt idd eea gemist:
1. Verkoper Belsimpel geeft aan: "De Samsung Galaxy Xcover 3 is voorzien van een IP-67 certificering. Dit betekent dat het toestel niet alleen stofdicht, maar ook waterproof is. De telefoon kan bijvoorbeeld wel een half uur lang onder water zijn tot een diepte van 1 meter. Dit betekent dat bellen in de regen geen enkel probleem meer is en dat ook een bezoek aan het strand geen risico meer is voor uw smartphone. U kunt dus nu ook onder water foto’s maken met de 5-megapixel camera."
2. Het toestel is niet onder de douche geweest.
3. Het toestel is niet zee geweest.
Dus ik begrijp je reactie niet helemaal / helemaal niet.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door gemist »

Spatwaterdicht is iets heel anders dan waterdicht. Dat zegt de certificering ook. Dat ze er dan een verhaaltje bij bedenken , tja. Ik denk niet dat je je gelijk kunt krijgen.

M.art
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2016 19:43

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door M.art »

@Gemist:
Zij zijn experts, althans daar mag ik van uitgaan. Ik weet niet wat IP67 certificering betekent, zij wel.
Ze geven er een duidelijke verklaring bij: "Dit betekent dat.... ....de 5-megapixel camera."
Dus dan weten zij toch wat ze verkopen en ik wat ik koop.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

IP 67:
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/IP-code
6x Stofvrij Aanrakingsveilig doordat de behuizing geheel dicht is. Volledige bescherming tegen stof.
7 JIS 7 IP-x7 Dompeldicht Geen water indringing indien ondergedompeld (30 min op 1 m)

Als ik dit aanhoud - moet de bewering van Belsimpel kloppen - en zou dus geen issue mogen zijn met 'even een beetje onder water'.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door gemist »

Maar..IPx8 geeft aan dat het te gebruiken is onder water, Max.1 atmosfeer zoet water. Foto's maken en IPx7 kan niet. De certificering is vermeld, en daar blijft de verkoper aan vasthouden. Koper heeft onderzoeksplicht en had dus kunnen weten dat een IP67-certificering betekent dat er geen foto's onder water mee kunnen worden genomen.

M.art
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2016 19:43

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door M.art »

@gemist
Jij wil het helemaal spannend maken, ik moet onderzoeken of het toestel wel of niet onder water te gebruiken is?
Moet ik dat de IP67 certificering van het toestel gaan beoordelen?
Werk jij toevallig bij Belsimpel?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaringen Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

M.art schreef:@gemist
Jij wil het helemaal spannend maken, ik moet onderzoeken of het toestel wel of niet onder water te gebruiken is?
Moet ik dat de IP67 certificering van het toestel gaan beoordelen?
Werk jij toevallig bij Belsimpel?
Nou, je mag op zich ook wel verwachten dat men zich informeert alvorens een bepaald product te kopen. Als je op de naam van de telefoon googled is de eerste link dit:

http://www.samsung.com/nl/consumer/mobi ... 388FDSAPHN

Daar staat duidelijk het volgende:

In één oogopslag:
- Stof- en spatwaterbestendig
- Langere batterijduur
- Slank, trendy en praktisch
- Eenvoudige bediening


Vrij duidelijk dat je er niet mee moet gaan zwemmen of onderwaterfoto's mee moet maken. Simpel gezegd heb je je eigen telefoon verzopen.

That said, het is wel zeer vreemd dat belsimpel de telefoon blijkbaar wel adverteert als zijnde iets wat het niet is.

Maar goed, het mag duidelijk zijn dat Samsung absoluut in haar gelijk staat geen garantie te verlenen in dit geval. Je dient sowieso bij de verkoper te zijn, en ook dan is het natuurlijk normaal gesproken niet iets wat onder garantie valt. Belsimpel mag echter wel wat doen, als zij inderdaad hebben aangegeven bij de productinformatie dat de telefoon geschikt is om onderwater foto's mee te maken.

Gesloten