LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuze rechtsbijstandverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door J@@N »

Nou ik heb een RB bij de Arag, hiervoor had ik het SRK, op advies van een tussenpersoon had ik een parketpolis genomen waar de Arag rb bijzat, wat heb ik hier een spijt van!

Eerste zaak die ik had, werd door de Arag na zo ,n drie weken afgewezen;
Ik had een paar weken daarvoor een auto gekocht van 10000 met Bovag garantie. Een paar weken na aankoop, bleek de katalysator defect te zijn,
kosten zo 'n 500 euro en ja zoals verwacht was de verkopende Bovag dealer plotseling niet meer zo klant vriendelijk en vond deze toen dat ik de auto zonder garantie had gekocht.

De Arag (mijn RB) was dus met de dealer eens dat ik dus GEEN Bovag garantie had. Volgens de Arag moest ik eerst maar is aantonen dat ik wel garantie had. Maar volgens koop en lever overeenkomst (kopie had de Arag) en Bovag regels had ik gewoon recht op deze garantie. Volgens de Arag moest ik dit zelf eerst dan maar eens voorleggen bij de Bovag dan zou de Arag zich daarbij neer leggen.

De zaak voorgelegd aan de Bovag, binnen enkele weken reactie, ik stond volledig in mijn recht. Na veel geklooi van de Arag heeft deze het toen maar
op een dealtje gegooid, 50% werd door de Arag en 50% door de dealer betaald.

Enige tijd later, werkte ik bij een bedrijf wat het niet nodig vond om (schriftelijke) afspraken na te komen en wat delen van salaris niet uit wilde betalen. Helaas zat ik nog steeds bij de Arag. Het lijken wel opwind kleuters, iedere keer moet je overal achteraan. De tegenpartij zat bij het SRK, ondanks dat alles van de ex. werkgever gelogen en niet bewijsbaar was. Was de juridische correspondentie van het SRK veel beter en indrukwekkender dan die flut stukken van de Arag.
Het valt me ook op dat de juristen niet veel uren werken bij de Arag, ik heb er nu verscheidene gehad en gemiddeld werken deze nog geen 2 a 3 dagen per week en dat is ook weer niet bevorderlijk voor een proces, op een gegeven moment was er een "compositie van partijen" en die was natuurlijk precies op
een dag dat mijn jurist vrij was en er kon geen vervangende jurist mee.
Ik moest dus alleen of er zou uitstel gevraagd worden.
Er werd uitstel gevraagd, er werd dus drie maanden uitstel gegeven en wederom op een dag dat mijn Jurist dus vrij was. Na wikken en wegen ging er dan een vervangende jurist mee.

De rechtszaak heb ik dus inmiddels gewonnen, maar de strijd nog lang niet!
Door de rechter ben ik volledig in het gelijk gesteld. Mijn Arag jurist had de tegenpartij 14 dagen gegeven om aan het vonnis gehoor te geven, de gemachtigde van de tegenpartij wilde dus 1 week meer en ook dit dit vond de
Arag jurist prima. Er was tussen mij en de Arag een datum afgesproken waarop
wij contact zouden hebben over de naleving van het vonnis door de tegenpartij.
Toen ik dus op die datum met mijn jurist wilde bellen, bleek deze weer op vakantie te zijn!
Het lijkt mij normaal; dat wanneer een Jurist van een RB met een zaak bezig is bij verhindering van een afspraak, de cliënt op de hoogte stelt. Bij het Arag is dit dus niet normaal. Nu ligt de zaak bij een deurwaarde.

Wanneer deze zaak afgerond is, gaat als eerste de Arag eruit!

just*me
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:52

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door just*me »

Ik heb zelf goede ervaringen met Univé Rechtsbijstand.
2 keer een geschil gehad, 2 keer goed en vooral vlot geholpen waardoor ik uiteindelijk beide keren mijn recht heb gekregen.

Beide keren had ik binnen 1 week na melding een email van de behandelaar die ook verder altijd snel reageerde.

arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door arieene »

Beste J@@N, het is zeer treurig te horen dat de Arag nog steeds zéér nalatig is, en verzekerden ernstig benadeeld, ik zelf weet al " Nu vijf jaar " hoe deze gasten handelen tegenover hun verzekerden, en hoe deze hun spel spelen. ik kan op dit moment niet te veel zeggen omdat er een voor mij zeer belangrijke rechtzaak loopt, ik moet deze eerst even afwachten, maar ik weet zeer zeker dat je altijd op moet blijven passen met deze gasten want al ben je door de jaren heen steeds een stukje verder gekomen ze zullen op het laatst als ze de kans krijgen je nog onderuit halen, ik sterk het vermoeden dat bij mij dat nu speeld, Uw ervaring met de aanwezigheid van de medewerkers heb ik ook gehad, het zijn veelal parttimers welke van het ene naar het andere werk rennen en onder grote tijds druk leven/werken, maar dat is niet alleen bij Arag zo, dit komt bij allen voor, ik zou zeggen veel sterkte met Uw zaak, blijf volhouden en geef nooit op,!!


met vriendelijke groet, arieene

briany
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jul 2011 08:17

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door briany »

J@@N schreef: Ik moest dus alleen of er zou uitstel gevraagd worden.
Er werd uitstel gevraagd, er werd dus drie maanden uitstel gegeven en wederom op een dag dat mijn Jurist dus vrij was. Na wikken en wegen ging er dan een vervangende jurist mee.

Wanneer deze zaak afgerond is, gaat als eerste de Arag eruit!
Heb je nog geluk dat er iemand meeging.
Laatst gewijzigd door briany op 12 jan 2012 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

ARAG
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2011 13:03

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door ARAG »

Beste J@@N,

Vervelend dat u een negatieve ervaring heeft gehad met de dienstverlening van ARAG. Wij waarderen het dat u ons attendeert op deze situatie. ARAG communiceert graag duidelijk met haar klanten. Daarom zou ik u willen vragen uw contactgegevens via een privébericht naar ons door te sturen of per mail naar [email protected]. U wordt dan door één van onze juristen teruggebeld om samen uw zaak te bespreken.

Met vriendelijke groet,

ARAG Rechtsbijstand

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door J@@N »

Heb je nog geluk dat er iemand meeging.
De parttime jurist van de Arag stelde ook voor om alleen te gaan. maar
dit heb ik geweigerd. Immers bestaat dan de mogelijkheid dat je iets verkeerd
zegt (uit onervarenheid, voor mij de eerste rechtszaak en hopelijk de laatste) en dat dan de Arag zegt; van jammer dan!

De Arag heeft hier gereageerd, email gestuurd naar dat adres en de email kreeg ik weer terug. Email adres "[email protected]" werkt dus niet en ik heb ik dus via de webside een klachtenbrief op 14-11-2011 verstuurd en binnen 5 dagen zou
dan de Arag contact opnemen.Er zijn nu 3 dagen voorbij, dus het kan nog en we wachten nog maar even af.
Overigens, moet je wachten tot de zaak is afgehandeld met het opzeggen van de verzekering? Ik ben al overgestapt naar een andere maatschappij terwijl deze zaak nog loopt.
Ai, dat is niet zo slim. Ze hebben er dan al helemaal geen belang meer bij
om jouw te helpen, immers ben je toch geen klant meer!

yari
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2007 16:56

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door yari »

Misschien had ik een nieuw topic moeten beginnen? :oops:

Maar ja deze postings zijn vrij recent dus probeer het hier gewoon :lol:
Heb voorgaande doorgelezen....blijft allemaal alsnog dus onzeker mbt: is het wel echt nodig, zo ja bij wie is het nuttig en ook betaalbaar, en zoals vandaag kreeg ik een reclame(spammetje) van HEMA en hun rechtsbijstandsverzekering.

Is deze bekend, erkend genoeg, aantrekkelijk of misleidend?
Mijn situatie is eenvoudig: alleenstaand, geen kinderen (wel huisdieren) en nagenoeg wel zeker dat ooit weer een baan er niet meer in zit...
Daarmee is de kans op arbeidsconflicten aardig uit te sluiten? :P

Is er iemand hier die in eenvoudige uitleg meer over deze verzekering kan vertellen, of is er intussen een gunstiger soort van verzekering?

jakob0401
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2012 14:35

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door jakob0401 »

Ik heb hele goede ervaringen met DAS. Wel duur maar de beste dekking.
In het verleden heb ik ook een verzekering bij Klaverblad gehad en die was ook prima.
Ik kon tijdens een rechtzaak mijn eigen advocaat houden omdat DAS vond dat die het dossier het beste kende, dus prima service.

arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door arieene »

Beste Yari,

ik heb geen ervaring met Hema als rechtsbijstand, en weet ook niets van hun als verzekeraar, ik weet wel dat ze goed gebak hebben, maar ik kan mij niet voorstellen dat zij dit zelf doen, zij zullen het wel weer ergens bij een ander hebben ondergebracht lijkt mij , probeer eens uit te zoeken wie de daadwerkelijke verzekeraar is bij hun, niet dat dit erg veel zal uitmaken, ÉÉN echt goede is er niet, ze werken allen op de zelfde manier, het lijkt er wel op of ze onderling afspraken hebben gemaakt, en dit zelfs op meerdere punten en/of belangen.

yari
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2007 16:56

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door yari »

Dank Jacob en Arieene,

De ervaringen met DAS zijn weer heel wisselend las ik ook hier...
Tja het gebak en ook het katoen van de HEMA zijn van goede kwaliteit en de fotoservice ook merkte ik onlangs voor het eerst, maar zegt zo weinig over alle andere diensten die ze ook nog leveren he :mrgreen: ?

Ik zal even afwachten nog, mogelijk zijn er meer mensen die dit lezen en meer weten of ervaringen hebben :wink:

kohaku
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2012 07:20

Re: Keuze rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door kohaku »

beste yari,

wij hebben een RB bij univé en mijn vrouw is door hun geschoffeerd en beledigd. De hulp was ook nog eens slecht en ging niet verder dan telefonisch "advies". Wij hebben dan ook een "echte" advocaat moeten inschakelen om de problemen aan te pakken. Een klacht die wij ingediend hebben bij de SUR is gewoon behandeld als "de slager die zijn eigen vlees keurt" en denigrerend. Ze roemen over de deskundigheid en service maar daar blijft het dan ook bij. We gaan nu een klacht indienen bij de KIFID., Klachteninstituut Financiële dienstverlening.

Univé heeft ons veel stress en slapeloze nachten bezorgd een drama. Het kost ons nu helaas veel geld. Wij laten de RB stop zetten.

groet john.

Gesloten