UPC schijnt eigenaar van Ziggo te zijn - Althans, op een gebouw van multikabel in Alkmaar stond ineens UPC.. (nu is het van een ander bedrijf).Bernou1 schreef:Hallo,
ook ik ben al een tijdje met LAVG aan het mailen/bellen e.d. omdat ik volgens hen nog kosten aan Ziggo verschuldig ben. Ik heb nog nooit een abonnement bij Ziggo afgesloten. LAVG heeft mij nu een documentje gestuurd wat volgens hen bewijst dat ik het abonnement heb opgezegd. Echt belanchelijk, wat dat documentje gaat over 2009 en vanaf 2006 woonde ik al niet meer op het adres waar ze het over hebben. Ook staat er een rekeningnummer in de brief wat niet van mij is. Ze willen nu dat ik binnen 5 dagen 100.- betaal. Wat ellende!
Ik heb ze nu maar weer gemaild dat ik nog steeds niet ga betalen en dat het docuement geen bewijs is dat ik een abonnement heb opgezegd. Hoe ver gaan deze mensen? Laat ze toch iets anders doen met hun tijd
Kreeg trouwens bij de tweede brief exact dezelfde brief alleen stond toen overal UPC ipv Ziggo. Met precies dezelfde data en beschuldigingen. Hier heb ik ook op gereageerd dat ik met beide bedrijven nooit iets te maken heb gehad. Van UPC heb ik toen ineens niets meer gehoord. Het Ziggo verhaal houden ze wel vol dus.
Maar in dit geval is er geen duidelijk bewijs - zij zullen met een contract met uw handtekening moeten komen, waarbij duidelijk is dat u wel een abbo heeft gehad.
Ik begrijp uit uw verhaal dat u dit nooit heeft gehad (mischien wel met Multikabel, @Home of Casema?). dus is de kans zeer groot dat men of een spookfactuur heeft, of een administratieve fout (zal niet de eerste keer zijn).
Verzoek, liefst per mail of aangetekende brief (bewijs!) om een duidelijk bewijs dat U degene bent geweest met het abbo - en zo niet, eis dan dat men staakt met poging tot onterechte invordering - en dat dit schriftelijk binnen 10 dagen bevestigd word. Zo niet, volgt aangifte wegens poging tot oplichting / afpersing.