LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract afkopen Telfort een drama

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tem
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2010 21:36

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door tem »

Telfort Webcare is nu ook al stil.......


Dit gaat niet goed komen.....

Theo

arthuro
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jun 2010 18:22

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door arthuro »

Had je Telforts eigen forum al geprobeerd? Heb zelf de ervaring dat de Webcare mensen daar iets actiever zijn. Even weer subtiel de situatie aangeven. Misschien helpt dat? Succes iig.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Ik heb contact met onze afdeling Nummerportering gehad en daar is ook bekend dat uw contract voortijdig is afgekocht.
Ben dient een porteringsaanvraag te doen met in het simkaartnr of notieveld een ";" teken. Deze werkwijze is bij hun bekend.
De aanvraag valt hier dan uit het geautomatiseerde proces en wordt handmatig door ons goedgekeurd.

Als Ben deze aanvraag vandaag doet wordt het morgen door ons behandeld en vindt de portering met 5 werkdagen plaats.

Wij zien de nieuwe aanvraag voor nummerbehoud tegemoet.

Hugo

tem
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2010 21:36

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door tem »

Juist, dus ik moet aan Ben doorgeven dat er in de aanvraag iets veranderen moet zodat het met de hand verwerkt wordt?
Dus Telfort kan niet in zijn computersysteem zetten dat er 0 dagen opzegtermijn zijn ipv 30, zodat het wel automatisch afgehandeld wordt?
En dan wel telefonisch beloven dat ik per direct weg kan?
En dan kan de duur betaalde telefonische helpdesk/klantenservice van Telfort niet op dit idee komen en dan contact opnemen met Ben?
Ben zou dan op hoogte kunnen zijn van deze werkwijze maar hoe moeten zij weten dat dit handmatig verwerkt moest worden? Zij hebben het nummerbehoud aangevraagd op de datum en op de manier zoals een telefonische medewerker had gezegd.....

De bal toespelen naar de ander dat is goedkoop. Dit is een bewijs dat het systeem niet functioneert en dat er niet is geprobeerd om tot een oplossing te komen. Anders hadden andere medewerkers die hier mee bezig zijn geweest dit toch allang moeten zien?

Maar goed. "Om Telfort beter van dienst te zijn" heb ik Ben maar gebeld. Het hele zaakje wordt nu een week opgeschoven ivm mijn werk, nu is de streefdatum 10 augustus. Ter herinnering: de eerste aanvraag hiervoor was al 29 mei de deur uit.

De service van mij om naar Ben te bellen om een fout van Telfort goed te maken kost natuurlijk wel geld. Mijn tarief ligt voor dit telefoontje op 10 euro. En dan ben ik nog schappelijk.
Dit graag verrekenen met mijn nota.

Theo (ik geloof het pas dat het goed is als ik helemaal klaar ben met Telfort)

tem
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2010 21:36

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door tem »

Hallo allemaal en vooral Telfort webcare,

Mijn voorspelling is uit gekomen: het is niet goed gekomen. De aanvraag van nummerbehoud is wederom afgewezen door Telfort. Voor de 4e keer. En nu ben ik het zat. Ik heb Ben vorige week opdracht gegeven om het nummerbehoud te annuleren aangezien hij wederom alleen per 30 augustus over gezet kon worden. Ik heb nu van Ben een nieuw nummer wat zij overigens al binnen 2 uur konden activeren. Helaas moet ik nu al mijn contacten inlichten over het veranderen van het nummer. Dit alles door zeer slechte service van Telfort.

Nu zou mijn contract aflopen per 15 augustus. En ik dacht: dat gaat natuurlijk ook mis en ze laten het abonnement doorlopen. Dus even op Mijn Telfort gekeken. En wat zie ik staan? Mijn contract loopt af per vandaag (11 aug) als gevolg van nummer behoud. Maar die is afgewezen en ik kan nu ook nog bellen met dit nummer. Dus het contract is niet afgelopen. Daaronder staat op dezelfde pagina dat mijn contract loopt van 15-08-2008 tot 11-09-2010! Op de overzichtspagina van mijn gegevens staat als einddatum van het contract 15 augustus.

Dus op 1 webpagina 3 verschillende einddata. Dat gaat dus weer fout.

Ik heb er maar weer eens een telefoontje aan gewaagd. Ik ben 2x doorverbonden, heb 3x mijn verhaal moeten doen en 2 medewerkers hebben al mijn persoonsgegevens gecontroleerd. Dat is nu niet echt samenwerken. Geen van de 3 medewerkers kon in al mijn gegevens kijken, ieder maar een klein stukje. De conclusie was dat de einddatum 15 augustus is, mits er een schriftelijke opzegging ligt bij de afdeling "be-eindigen abonnement". En die ligt er natuurlijk niet omdat ik heel ijverig meerdere keren nummerbehoud heb aangevraagd. En het afkoopcontract zou nooit ontvangen zijn.... Met mijn opmerking dat nummerbehoud aanvragen toch gelijk is aan opzeggen moest ze me wel gelijk geven. Maar daar ging de afdeling opzeggingen over en die waren al naar huis.....Of ik morgen terug wil bellen.... "Om mijn beter van dienst te zijn" ... want we zijn er om u te helpen.....(deze laatste 2 zinnetjes zijn ze verplicht te zeggen in elk gesprek volgens mij.)
Wel nog gezegd dat dit gesprek niet gerekend mocht worden en daar ging ze mee akkoord. Ook het gesprek van morgen mag niet gerekend worden van mij.

Kortom, de soap is nog lang niet ten einde. Telfort laat zich van haar allerslechtste kant zien. Zelden zo een slecht functionerende klantenservice gezien.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Conclusie: als de telefoonverbinding werkt is het prima bij Telfort. Als je een vraag hebt of een probleem, dan heb je ook een erg groot probleem en niemand bij Telfort voelt zich verantwoordelijk hiervoor en niemand wil er iets aan doen.


Theo

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Hoeveel contracten heb je bij ze lopen :wink: .

Even zonder dollen hou ze aan de datum van 15 augustus, je hebt zelf al aangeven dat je het contract afgekocht hebt, zal je ook wel extra voor hebben moeten betalen. Nu heb je dus gewoon de twee jaar uit gezeten, dus als je voor het afkopen extra betaald heb, terug claimen, want je hebt gewoon de tijd uitgezeten. Hou ze aan de datum van de 15de en ga een tegeneis opzetten voor alle tijd die jij er in heb moeten steken.
Ik ben anders bang dat je anders nog veel langer dan 09 aan ze vast zit, ze snappen het daar echt niet.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door atesli »

Jammer dat de telfortwebcare ook geen reaktie meer geeft.

Als zelf de webcare die een probleem oppakt niet meer wil/kan reageren wil dat genoeg zeggen. (Nu hebben die het ook wel erg druk ;-))

Hoop dat je een betere tijd tegemoed gaat bij BEN.

Gr
ATESLI

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Contract afkopen Telfort een drama

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@tem

Vandaag heeft u een mail ontvangen. Het contract wordt per 15 augustus 2010 beëindigd.

Daphne

Gesloten