LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wettelijk verplicht eigen risico

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Alice1966

Re: Wettelijk verplicht eigen risico

Ongelezen bericht door Alice1966 »

U heeft inmiddels ook al een klacht van mij ontvangen hierover. Het is namelijk niet de eerste keer dat gebeurt is. Eind 2009 voor iets wat in mei 2008 gehaald was bij de apotheker.

Ik vind de gang van zaken ronduit schandelijk en van de toezeggingen dat het allemaal wel geregeld gaat worden, daar geloof ik eerlijk gezegd niets van. Vorig jaar heb ik dit ook al gemeld en toen werd mij, en de rest van nederland, hetzelfde belooft.

Het is voor mij een principekwestie, er zijn nl meer mensen in nederland die dit meemaken, maar dan ook meer moeten betalen.

Laat de klant tussen de apotheker en de zorgverzekeraar uit in dit geval, want het blijkt maar weer: de klant is altijd de dupe.

We betalen ons allemaal scheel aan premie en wat krijgen we ervoor? Ik alleen maar ergenis......

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

De rekening dien je in bij de zorgverzekeraar, ziekenhuis of arts bezoek vallen niet onder het eigen risico, medicijnen echter wel. De rekening is uitermate gespecificeerd dat willen we toch allemaal weten. Specificeer je niet heb je een probleem doe je het wel wek je verwarring.

Zozo

Ongelezen bericht door Zozo »

Soms dient de zorgverlener of het ziekenuis pas na een aantal maanden de nota in bij de zorgverzekeraar, dit omdat ze soms moeten wachten hoe de behandeling verder gaat of om een andere reden.
De zorgverzekeraar verwerkt deze nota en betaald de zorgverlener en kan pas daarna de rekening bij de klant indienen.
Aangezien de meeste zorgverzekeraars maar 1 keer per maand nota's versturen zoals de meeste bedrijven kan er veel tijd over heen gaan voordat de klant de rekening krijgt. Vervelend genoeg, maar je weet ook dat je naar het ziekenhuis bent geweest of medicijnen hebt gehad en je deze toch (gedeeltelijk) zelf moet betalen ivm het eigen risico.

Alice1966

Ongelezen bericht door Alice1966 »

Ik snap best dan ik moet betalen, maar moet een receptje van de apotheek er bijna een jaar over doen om als rekening op mijn deurmat te vallen. Vorig jaar december kreeg ik een declaratie uit mei 2008, dat is 1,5 jaar na dato.....

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

sommige zorgverzekeraars zijn gewoon heel erg traag met verwerking administratie.
Zo is bv Menzis nu pas rond (als ze al helemaal rond zijn) met verwerking en controle tandartsdeclaraties 2008...
En de manier waarop ze corrigeren kan m.i. ook niet door de beugel.
De NZA mag wel eens wat meer controle uitoefenen op handelswijze van zorgverzekeraars.

Gesloten