alfatrion schreef:De zinnen in de wetsartikelen mogen nooit of te nimmer los van de complete artikel gezien worden, omdat die zinnen dan een andere betekenis krijgen.
Dat weet je heel goed.
Je hebt hiervan geen enkele onderbouwing gegeven en dat
alleen jij het zegt maakt dat ik het niet erg overtuigend acht. Ik acht het waarschijnlijker dat jij er naast zit. Zeker aangezien juristen - en zij beoefenen dit vak wel als hun broodwinning - dit op dezelfde manier doen als ik.
Nogmaals: de zinnen in de wetsartikel dienen altijd in de context van de gehele artikel te worden gelezen en niet apart van de gehele artikel.
En de juristen die dat wel doen, mogen hun geld terugvragen van hun opleiding.
En je weet heel goed met wat ik ermee bedoel.
Is dus in dat geval NIET van toepassing.
alfatrion schreef:Het quelle arrest speelt zich een situatie af waarbij de consument ander half jaar eerder ook een product had ontvangen. Ondanks dit feit zegt het hoogste hof dat de consument met het vervangende product het product dat in overeenstemming is met de bepalingen van de overeenkomst met vertraging krijgt. Als we deze zaak hiervoor aan jou hadden voor gelegd dan weet ik zeker dat jij had aangegeven dat er zeker geen sprake was van 'met vertraging'.
Dat is totaal iets anders dan jij beweerd.
Jij beweerd dat in het geval van een vervanging dat er vanuit gegaan moet worden dat het eerdere product niet geleverd is, waardoor de periodes opnieuw aanvangen, omdat anders de positie van de consument in het gedrang komt.
Artikel 9 heeft niets met artikel 21 te maken.
En in het geval van een vervanging vangen ook niet de periodes opnieuw aan, ook niet de "wettelijke garantie" van 6 maanden.
Artikel 9 is alleen van toepassing als een nieuwe overeenkomst gesloten is.
Maarja, blijkbaar begrijp je dat niet, omdat je zomaar een zin uit de tekst haalt en dat als een eigen zin beschouwd.
Sterker nog, je koppelt een zin uit artikel 9 samen met artikel 21.
Artikel 9 heeft totaal niets met het Quelle arrest te maken.
Dus hoe je dan artikel 9 aan het Quelle arrest koppelt, is mij een raadsel, omdat dat nooit kan.
Je hebt hiervan geen enkele onderbouwing gegeven en dat alleen jij het zegt maakt dat ik het niet erg overtuigend acht. Ik acht het waarschijnlijker dat jij er naast zit.
Mijn onderbouwingen zijn zeer uitvoerig en duidelijk geweest.
En het geval dat de zinnen uit de wetsartikelen apart worden gezet, waardoor deze een andere betekenis krijgen, heb ik ook heel vaak (veel te vaak) uitgelegd en onderbouwd.
En aangezien jij mij nooit gelijk zal geven, probeer je nu door alle bochten te wringen met onduidelijke uitleg en beweringen mijn stellingen te ondermijnen en mij ongelijk te geven.
Zeker aangezien juristen - en zij beoefenen dit vak wel als hun broodwinning
Dan ben je even vergeten wat de functie van een jurist is.
Zij dienen de aanklagen en beklager te verdedigen, waarbij zij proberen om de tegenpartij te ondermijnen en aan te geven dat de tegenpartij het mis heeft.
En bij gerechtelijke uitspraken is het ook zo dat ook soms rechters het fout hebben. En bij het hoger beroep kan men daar dan ook op terug komen.
Echter vergeet niet dat de uitspraken van juristen in de media van geen enkele juridische waarde heeft. Aan die uitspraken mogen en kunnen geen rechten aan ontleend worden.
Wel aan de gerechtelijke uitspraken van rechters en publicaties van de overheid door middel van publicaties in de wetboeken.
En ik baseer mijn uitspraken alleen op uitspraken van gerechtelijke uitspraken en op de wetboek.