Pagina 2 van 3

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 18 aug 2010 21:51
door TheLD
maar we vechten door we willen gewoon dat onze tv gerepareerd wordt.
That's the spirit, doorgaan tot het einde.

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 19 aug 2010 11:01
door jolanda 1975
onze tv wordt eindelijk kostenloos gerepareerd.
its zat fout door op eigen beweging de claim in te dienen bij sony terwijl wij nergens mee hadden ingestemd.

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 23 aug 2010 22:07
door cvandestreek
Hoi Jolanda,

Laat ook even weten hoe het bij jou afloopt :wink:

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 08 sep 2010 12:46
door jolanda 1975
onze tv heb ik vandaag terug gekregen.
kostenloos gerepareerd door sony.
dus toch een goede service van sony

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 09 sep 2010 12:09
door cvandestreek
Zo dat is snel, mijn Sony LCD is inmiddels al weer 3 weken weg.
maar staat nu al 3 weken "in behandeling" bij de TD (e-care) :(

We wachten nog ff af, maar wat is de gemiddelde reparatie tijd voor een TV?
iemand een idee??

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 03 okt 2010 11:55
door tld
Een lang verhaal maar toch....

In december 2010 heb ik bij BCC (Hrl.) een SONY LCD tv type 40W4500 gekocht. Design en beeldkwaliteit waren doorslaggevend. De verkoper gaf mij ruimschoots de mogelijkheid de lcd te testen en over de prijs viel ook nog te onderhandelen. Mede door een 100€ actie van Sony week de prijs niet al te extreem af van de gangbare internet prijs en was ik op die manier toch verzekerd van een stuk service leek mij (BCC). Het toestel gaat echter na 1½ jaar sporadisch last krijgen van flikkeringen (toestel koud). Dit wordt erger en duurt steeds langer waardoor ik besluit het toestel ter reparatie aan te bieden aan BCC. De monteurs besloten het toestel mee te nemen. Na enkele weken ontvang ik een brief waarin staat vermeld dat de LCD NIET meer is te repareren, immers Sony kan het defecte paneel (dus na 1 1/2 jaar, ruim binnen de garantieperiode) niet meer leveren ondanks het feit dat ik een actueel product (site Sony) had gekocht . Aangezien het bedrag zou worden gecrediteerd (schrijven reparateur) ging ik er vanuit dat ik voor het gecrediteerde bedrag een ander toestel evt. tegen bijbetaling kon gaan aanschaffen.
Na tel. contact op te nemen de BCC service bleek dat ik recht te hebben op door Sony aangewezen nieuw vervangend toestel met gelijkwaardige specs. In de winkel bij BCC bleek dit een Sony 40EX500 te zijn welk in de winkel werd verkocht voor €900 of ik kon dit bedrag besteden aan een nieuw toestel bij BCC, dit was het beleid van BCC hoofdkantoor.
Mijn grootste bezwaar was het feit dat het toestel een heel ander design had (niet zwart, bredere randen). Bovendien was dit ruim €500 onder de scherpe aanschafwaarde van de W4500. Verder kon ik de oude AlphaCript ontvangerkaart, kosten €100 (die perfect werkte en legaal te gebruiken is bij de oudere W4500) niet meer gebruiken en moest ik opnieuw investeren in een CI+ Ziggo-ontvanger kaart (€80) en. Hiermee rekening houdend praten we dus over een verschil van richting 50% (ca. €700) op 1 1/2jaar.
Mijn verkoper (inmiddels meerdere producten gekocht bij BCC) die mij met goed advies de lcd had verkocht, had een heel andere insteek. Hij zou samen met mij gaan kijken wat we hieraan konden doen. De echte opvolger van de W4500 was inmiddels een LED tv de type EX700 echter ook met bredere randen en niet in zwart verkrijgbaar. Bovendien was ik graag bereid om evt. meer geld uit te geven voor een duurder model. Jammer was dat de nieuwe technisch identieke Sony EX711 pas vanaf volgende maand leverbaar was en uiteraard weer duurder in prijs zou vallen. Deze was wel weer geheel zwart met een smallere rand. Na wat research viel het oog ook op een LG t.w. het type 42LE8500 die op dat moment ook nog eens aardig geprijsd was bij BCC t.w. €1400. Mijn verkoper was bereid om op deze prijs een fraaie korting te geven. Na het testen van het toestel wilde ik overgaan op aanschaf maar inmiddels (na 1 week) bleek BCC-hoofdkantoor niet meer dan €800 te geven voor het oude toestel (tja zo snel gaat dat, hun nieuwe verkoopprijs). Iets waar mijn verkoper zich ook niet prettig bij voelde, maar hij zij mij toe de extra korting te handhaven ongeacht de beslissing van het hoofdkantoor die ik beslist moest bellen. Wel gaf hij aan dat ik bij het aannemen van het vervangende Sony toestel wederom 2jr. garantie zou krijgen. (ter info: Waardevermindering voor mij (met CI+ aanschaf) ca. 50% op 20 mnd, levensduur van een lcd was volgens de verkoper 7 jaar, op internet nl. 5/6 jaar afschrijving gangbaar op LCD tv).
Aangezien ik hier dus niet mee akkoord wilde gaan nam ik wederom contact op met het BCC hoofdkantoor In 1e instantie was men bereid om het eerst genoemde bedrag van €900 als inruilwaarde te geven en na lang praten kreeg ik €80 meer voor de aanschaf van een CI+ kaart en dan was absoluut het maximale…. Aangezien mijn verkoper bij BCC zijn woord hield heb ik achteraf de helft van de meerkosten van het nieuwe toestel uitgaande van €900 moeten bijbetalen hetgeen ik absoluut aanvaardbaar vind en de verkoper volgens mij ook nastreefde. Feit is dat ik dit alleen te danken heb aan de verkoper bij BCC die zich echt probeert te verplaatsen in de situatie van de klant.
Nu weer de keerzijde. Het hoofdkantoor is NIET bereid de standaard 2jr. garantie van LG te handhaven op het nieuwe toestel. Het feit dat ik 1 mnd. geen toestel had en een duurder toestel heb gekocht (aardige bijbetaling) wordt volledig genegeerd. De man aan de telefoon zegt alleen maar in een repeterende herhaling (zonder naar mij argumenten te luisteren), “Het betreft een inruil meneer gebaseerd op de oude Sony” en dus verloopt alle garantieaanspraak bij BCC in dec 2010. Mijn verkoper in de winkel kan hier ook niets aan doen. Dit is beleid wat hun door het hoofdkantoor wordt opgelegd. Gelukkig denk LG hier anders over en is bereid mij 2jr. garantie te geven bij het vertoon van de aanschaf-bon aangezien ik heb bijbetaald voor een duurder toestel. Een telefoontje naar hun zou voldoende zijn. Ik hoop niet dat het zover komt. Wel ben ik een ervaring rijker. Wat je vandaag koopt is morgen oud en BCC (hoofdkantoor) neemt dit wel erg letterlijk, garantie of niet. Mijn respect voor de verkoper bij BCC(Hrl.). Zo zie je maar weer service blijft mensenwerk.

Overigens wat Sony betreft. Je kunt ze telefonisch bereiken maar dat is ook alles. Men doet geen enkele uitspraak over levensduur (5-7jr?), afschrijving, inruil enz. Daar moet ik voor bij de leverancier zijn, die verleent de 2 jr. SONY garantie!?

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 15 okt 2010 19:26
door kevinc
Ook ik heb in november 2008 een nieuw KDL40X4500 gekocht en net als jullie sinds een aantal maanden strepen door het beeld. Bij Sony gewoon onbeschoft geholpen, ze nemen nog net de telefoon op maar verder is het echt om te huilen hoe er met je klacht wordt omgesprongen.
Gelukkig had ik bij aankoop (FOKA in Rotterdam) een drie jarige garantie bijgekocht. Door FOKA verder perfect geholpen. Ik mocht de reparatie aanbieden bij een van de aangesloten reparateurs van Sony. Door Electronica Service Rijnmond vervolgens de reparatie laten uitvoeren. Ze stonden drie dagen nadat ik de klacht had gemeldt al voor de deur. Echt het hele inwendige deel van de LCD werd in 1 keer vervangen. Duurde hooguit dertig minuten en toen stond er eigenlijk een hele nieuwe tv. Alleen de glasplaat , de voet en de plastic achterwand werden niet vernieuwd. Betekent wel dat deze klacht een dure reparatie tot gevolg heeft.

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 16 okt 2010 11:50
door Erwin uit Oosterhout
Ik heb ook een Sony LCD, maar dan een 46Z4500 en heb geen problemen.

Ik heb hem gekocht bij plasma-discounter en om dit soort problemen te voorkomen, heb ik er Sony garantie bijgekocht. Dan komen ze hem gratis repareren.

Het lijkt me in eerste instantie de dealer, die je probleem moet oplossen en anders moet je Sony betalen.
Is het een probleem, dat aantoonbaar bij Sony ligt, dan ga je de kosten achteraf verhalen. Vooraf is dat lastig vast te stellen.

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 28 okt 2010 14:37
door cvandestreek
TV inmiddels terug het LCD sectie is vervangen,
nu maar afwachten hoelang die het weer volhoud :wink:

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 31 okt 2010 15:15
door MikeBravo
Wij hadden in november 2008 een Sony KDL 40W4500 bij Plasma discounter in Naarden gekocht die afgelopen augustus, na 21 maanden, dezelfde problemen vertoonde als bij de originele schrijver van dit bericht. Met de voorbeeld brief van Radar via email de beperkte garantie van 1 jaar (dus nog net voordat Sony er 2 jr van maakte) afgewezen bij Plasma discounter. Die reageerden snel dat "Als blijkt dat u het apparaat op normale wijze heeft gebruikt, dan zullen wij de kosten op ons nemen van de reparatie, en onderling met SONY gaan uitzoeken wie die kosten uiteindelijk betaald."
De TV is vervolgens ingeleverd in Naarden bij Plasma Discounter en zou na 2-3 weken klaar zijn. Vermoedelijk vanwege mijn garantieclaim heeft het uiteindelijk 7 weken gekost voor ik hem met gerepareerd display kon ophalen. De reparatiekosten die volgens de verkoper € 210 bedroegen kwamen voor rekening van Plasma.
Merkwaardig was wel dat ik al 8 dagen na inleveren via mail een verzoek van Sony kreeg een enquête in te vullen met mijn mening over het 'contact' wat ik met ze had gehad...Dat ze slecht scoren op hun garantievoorwaarden mag niemand verbazen.

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 13 feb 2011 18:22
door Edwin_1976
In december begon dit probleem ook opeens te spelen op mijn Bravia KDL-40W4500 televisie. De tv had ik oudjaarsdag 2008 gekocht met 2 jaar garantie. Probleem was dat de storing zich maar soms voordeed, dus ik was bang dat als hem voor garantie moest inleveren, dat ik hem dat een paar weken later weer retour zou krijgen, met de reactie, proleem niet kunnen vaststellen. De storing deed zich bij mij namelijk (nog?) niet iedere dag voor als ik hem aanzette. Ik heb een paar foto's gemaakt van de storing en met de foto's en een print van dit forum naar de winkel gegaan waar ik hem gekocht heb (Maxwell). De print van het forum had ik meegenomen om eventueel te laten zien dat het een bekend probleem was wat vaker voorkwam. De print heb ik niet eens nodig gehad. Eén week voor einde garantietermijn hebben ze de klacht netjes in behandeling genomen. Enkele dagen later werden we gebeld door de repearateur die aan huis het complete panel heeft vervangen. Daarna ook een kaartje van Sony ontvangen met verzoek om enquette in te vullen. Niets dan lof over hoe dit door Maxwell en Sony is afgehandeld. Zonder dat ze de klacht met eigen ogen hebben gezien, is fijn aan huis het paneel vervangen. Daar was ik wel blij mee want om een paar weken naar de 'kleine' tv van de slaapkamer te moeten kijken is ook geen pretje.

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 26 apr 2011 21:38
door navin
Goeiedag heren,

dit probleem heb ik ook sinds kort. Ik heb de televisie uit oktober 2008. Garantie dus voorbij maar wat zou ik nu het beste kunnen doen.

mvg. navin

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 18 mei 2011 22:55
door astridklomp6
Wij hebben in april 2007 een LCD Sony Bravia KDLV2000 gekocht voor 1599,- bij Media Markt. Twee weken geleden heeft het paneel het begeven. Zelf tv bij FRS Europe (Service Center van Sony) gebracht na navraag gedaan te hebben bij Media Markt. Reparatiekosten zijn 747,- en hier zit al 60,- coulancevergoeding van Sony in. Die reparatie is natuurlijk veel te duur. We zijn nu naar de winkel gegaan (MediaMarkt). De verkoper daar waar zeer vriendelijk en gaat voor ons bemiddelen met Sony. We wachten nu vol goede hoop af en lenen tot die tijd een breedbeeld tv van de buurman. We houden jullie op de hoogte.

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 18 mei 2011 23:03
door dhc
Tv is 4 jaar oud, kansloze actie dus. En dat je er toen veel geld voor hebt betaald is niet relevant.
Mediamarkt kan wel van alles beloven, TV is uit de garantie.

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 19 mei 2011 23:52
door Rickyman
1599 van toen is nu 799, maar dan met 3D, internet, ci+ ondersteuning enz enz.
4 Jaar oud van de (laten we zeggen zes) is een maximale vergoeding van of 30-35% v/d reparatieprijs* of een restwaarde van ongeveer 300 euro.
MM zal ook niet meer kunnen/willen doen.

* op deze reparaties zit zoveel marge dat als ze u 50% korting geven op de reparatie ze nog ruim uit hun kosten zijn. En na 4 jaar heeft u geen recht op 50% korting dus wordt er goed verdiend op dit soort reparaties.

Rick

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 29 aug 2011 12:50
door Ayhan
Afbeelding

Bijna zelfde probleem (op de eerste pagina verteld) maar dan erger bij mij. Streepjes op het beeld en die streepjes te dik en donkerkleurig. Die bewegen zich heen en weer van alle kanten. Bijna de helft van het beeld niet zichtbaar.

Ik belde Sony Kl.Service en dus niet naar de verkoper want mijn LCD (SONY KDL-40V3000) was 4 jaar oud en ik heb nog de aankoop bon. Ik ben meteen geholpen door Sony en naar een online service pagina verwijzen. Daar heb ik online een reperatie verzoek formulier ingevuld en daarna ben ik gebeld door TVA (Sony) Service voor een afspraak. TVA sevice heeft mijn LCD meegenomen en 1 dag later ben ik gebeld over het situatie. Mijn LCD was (inderdaad) defect en ze moeten wat onderdelen bestellen voor de reparatie. 2 dagen later ben ik weer gebeld (TVA) en verteld dat onderdelen niet meer te vinden (onbestelbaar) zijn en daardoor een reparatie niet mogelijk is ook verteld dat TVA nu met Sony ga overleggen of hoe/wat met mijn situatie nu moet gebeuren.
Volgende dag ben ik weer gebel door TVA (dus flink tel.verkeer :) ) en kreeg te horen dat ik een nieuw toestel mag uitzoeken bij de verkoper waar ik mijn defecte toestel gekocht heb (4 jaar geleden bij Franklin Presentations te Arnhem/Duiven)

Ik wil dat gewoon laten weten/horen vanwege mijn tevredenheid over Sony klanten service. Ik heb nooit eerder met Sony zo'n ervaring meegemaakt. Dat is de eerste keer dat bij mij zoiets gebeurd. Zonder garantie een reparatie aangevraagd en ik was klaar voor de kosten. Bovendien heb ik niets extra gevraagd of bezwaar voor hun gemaakt of over de mogelijkheden gesproken. Maar toch hebben ze zelf besloten voor een nieuwe toestel en die wordt gecrediteerd door Sony. Ik ben gewoon heel blij mee.

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 13 sep 2011 21:27
door huu-man
Zelfde probleem zoals geschetst in de vorige berichten. Bij mij is het nu echter continue voor 2/3 donker beeld. Voorheen door het toestel te draaien op de voet of een beetje te schudden kwam het beeld wel weer terug, echter nu werkt dat ook niet meer.

Via de site van Sony de klacht neergelegd met verwijzing dat dit een bekend probleem zou moeten zijn, vanwege dezelfde klachten die ik gelezen heb op diverse forums. Daar ook naar verwezen. Ik ontving een week (!) later een melding per mail dat ik een reparatieformulier moest invullen bij een van hun service centra. (zucht)
Ben bij FRS uiteindelijk beland. Zij belde mij een dag later op (het kan dus wel snel!) met de mededeling dat de TV niet meer te repareren is want er zijn geen onderdelen meer voorradig. (mijn toestel is nu bijna 3 jaar oud) Blijkbaar willen ze helemaal geen reparaties meer uitvoeren voor dit type, want ze hebben het toestel niet eens onderzocht, hj staat immers nog bij mij thuis.....
Ik moest een kopie van de aankoopbon scannen en mailen en zij zouden een voorstel maken voor een ander toestel.
Vandaag een brief ontvangen waarin zij mij een nieuw toestel aanbieden c.q. om te ruilen voor een KDL-40EX500 met een bijbetaling van € 0,00 !!
Ik moet een formulier terugsturen met de volgende 3 opties:
- Dat ik akkoord ga dat het apparaat wordt omgeruild voor een KDL-40EX500 (bijbetaling 0,00) Er staat wel bij dat dit exclusief behandel en transportkosten is.
- Dat ik niet akkoord ga met de omruiling en wens het apparaat ongerepareerd retour te ontvangen en uitsluitend de onderzoekskosten betaal van 60,00 (dit is vreemd, ik heb het toestel helemaal niet ter reparatie aangeboden)
-Idem als hierboven, echter ik ga niet akkoord met de omruiling en bevestig afstand te doen van het apparaat.

Ik denk dat ik maar akkoord ga met een omruiling. Mijn huidige toestel heeft wel ca 1600 euro gekost toen, en de KDL-40EX500 koop je nu al voor 500-600 euro, maar ja dat is inerent aan deze markt. (en gratis is gratis, ik moet toch een andere TV want dit is echt geen kijken)
Volgens mij heeft dit nieuwe toestel nagenoeg dezelfde specs als mijn huidige en is alleen een nieuwer model. (wel uit 2010 meen ik)

Ben alleen even benieuwd of ik de TV zelf moet komen omruilen in Almere of dat ze deze komen brengen. (woon niet echt in de buurt, ruim een uur rijden vanaf mijn woonplaats) En ze hebben de TV niet klaarstaan want deze moet worden besteld. Hoop alleen dat dit niet al te lang duurt. (dat ga ik dus nu vragen aan ze)

Overigens top geholpen door FRS Europe! Hoop alleen dat er geen addertjes onder het gras zitten.

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 01 okt 2011 13:50
door Ayhan
Jah, ik heb een nieuwe toestel gekregen van Sony. Het is door Sony gekrediteerd en ik hoef niets te betalen. Helemaal geen kosten verbonden. Mijn nieuwe toestel is KDL-40CX520.. Het kost bijvoorbeeld bij de mediamarkt € 600. Maar jah, gratis is gratis. Het nieuwe toestel is (wel eerlijk zijn) beter dan mijn ouwe. Maar in feite was mijn ouwe toestel veel duurder dan wat ik nu heb gekregen. Toen (2007) mij iets meer dan € 1500 gekost en nu heb ik een TV van € 600. En het is beter toestel ook nog (qua specificaties)

Het proces is zo verlopen:
1. Defecte TV naar TVA (Sony NL erkende reparateur)
2. TVA heeft mijn toestel afgekeurd (niet meer te repareen)
3. TVA met Sony overleg gehad
4. Door Sony wordt mij een nieuwe toestel gecrediteerd en die heb ik opgehaald

Tevens bij elke stap ben ik geïnformeerd door TVA en winkel waar ik mijn oude en nieuwe toestel heb gekocht/ opgehaald.

Bedankt weer.

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 13 okt 2011 12:57
door mary1957
Ik had een Sony Bravia LCD tv.

Gekocht in 2006. In 2009 werd ineens het beeld groen.
Geluid bleef goed.
Gebeld met de klantenservice van Sony en daar werd mij verteld dat ik niet kon verwachten dat een tv van tegenwoordig net zo lang mee zou gaan als een tv van 15-20 jaar geleden, 3 jaar was voor een tv van tegenwoordig redelijk normaal volgens de klantenservice.

Helaas pindakaas, maar Sony kon niets voor mij doen.
Uiteraard konden ze hem wel repareren tegen betaling.

Nu lees ik vandaag in het AD dat Sony alle LCD Bravia toestellen uit 2007 en 2008 terug laat halen, omdat er brandgevaar zou kunnen zijn.

Kennelijk is en was er toch al die tijd iets mis met de Bravia van Sony.

Heb bij de LCD tv ook een Sony home cinema set gekocht van 900 euro.

dit jaar ging er een stekkertje stuk van een van de boxen.
Dit zijn speciale stekkertjes die besteld moeten worden.
In de winkel geinformeerd wat zo'n stekkertje zou gaan kosten.
Het stekkertje is niet los te koop.
Je bent verplicht om een set van 5 stekkertjes (dus voor alle boxen) te kopen a € 115,--
Dan maar een box zonder geluid maar dat ga ik er echt niet voor betalen.

Voor mij nooit meer een huishoudelijk apparaat van Sony.

Re: Problemen Sony LCD Tv's

Geplaatst: 13 okt 2011 13:13
door mary1957
@vogels.

Dat weet ik, maar toch, voorlopig was ie wel binnen 3 jaar kapot.