LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS E-Ticket? Nee bedankt!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
gerard_s
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2012 01:38

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door gerard_s »

Waarschijnlijk heeft de NS geen enkele kennis van de mogelijkheden van een e-ticket. Met de juiste software, en geduldige handelingen, kan je, eenmaal een e-ticket op een traject te hebben gekocht, het ticket onbeperkt gebruiken.

Het is hierbij slechts nodig om een enkele reis met korting te kopen om vervolgens dit e-ticket te wijzigen in vervoersbewijs dat bruikbaar is op het gehele traject (dus ook retour) en voor vol tarief. Wat wil een mens nog meer?

Teleurstellend dat dit zo eenvoudig kan.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door roko72 »

Volgens mij staat er een datum op dat ticket :?

adriaanluttikhuizen
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2012 19:54

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door adriaanluttikhuizen »

geen email, de helpdesk die ik pas na 10 minuten tegen 0,10 euro cent te spreken krijg, stuurt er nog een, komt ook niet binnen, kan 15 minuten duren zegt ze, mijn aanmeldingsmail bij tros radar was er binnen 1 seconde, misschien moet de ns toch eens uitkijken naar een echt automatiseringsbedrijf, ik hoop morgen dat ze de treinen beter voor elkaar hebben dan hun mailserver. normaal neem ik de auto, maar mijn vrouw wilde een keer met dit antieke vervoermiddel

Essievdv
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2013 09:10

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door Essievdv »

Ik reis veel naar Duitsland en boek zowel via de duitse site alsook via nshispeed. Nou moet ik zeggen dat om een toeslag op mijn duitse abo te kopen heel eenvoudig met een toegestuurde QR-code gaat via mijn telefoon. Dan moet ik me nog wel legitimeren via mijn abo maar toch veel eenvoudiger dan die aanvullende e-tickets van NS en Co.

Misschien zouden ze daar eens naar moeten kijken, hoe haar duitse collega het doet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien zouden ze daar eens naar moeten kijken, hoe haar duitse collega het doet.
Deden ze dat maar vaker, vastvriezende wissels hebben ze in Scandinavie geen last van en daar vriest het harder dan hier. OV Chipkaart, in de Metro's van New York en Tokio werken ze al JAAAren met een electronisch systeem en verstouwen een factor meer reizigers dan wij hier in ons kikkerlandje, rekening rijden, werkt (voor vrachtwagens) in Duitsland en Oostenrijk ook al jaren.

Nee hier moeten wij het wiel voor de 8e keer uitvinden met alle daarmee gemoeide kosten waarbij we in geval van de OV chipkaart kiezen voor een chip waarvan de FABRIKANT al afraadt dit te doen omdat hij qua security achterhaald is, maar ja, wel een paar centen goedkoper die we aan de andere kant weer 2 keer zo hard over de balk gooien.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:
Deden ze dat maar vaker, vastvriezende wissels hebben ze in Scandinavie geen last van en daar vriest het harder dan hier.
Ben je dan ook bereid om Scandinavische belastingtarieven te gaan betalen?

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door roko72 »

Vind t wel humor dat sommige errug kortzichtig zijn :wink:

Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door Kate25 »

Ik maak nu het volgende mee met een NS e ticket aktie.
Via AH heb ik een aantal coupons gekocht van 17,95 Euro die tot dit weekend geldig zijn.
HELAAS HELAAS HELAAS: WEG GEGOOID GELD!!!!
Eerder deze week: AH website lag er uit.
Je moet de AH code via een speciale website opgeven; rechtstreeks de code intoetsen op de NS website werkt nl niet. De internet connectie die ik gebruikte, een gratis WiFi hotspot, ging down.
Tja.... Vet pech dus.
Ik dacht eerst dat het daar aan lag dat ik mijn NS ticket niet kon printen.
NEEEEE natuurlijk. Het blijkt nu, dat je een ernstig verouderde versie van Adobe - en alleen die versie - nodig hebt om te kunnen downloaden naar je pc. Ik download altijd, om problemen bij het wegvallen van connecties te voorkomen en om vervolgens thuis, waar ik geen internet heb, in alle rust te printen.
NIET DUS, WERKT NIET MEER!!!
Was zo stom om vandaag te proberen NS te pakken te krijgen. Eerst moet je dan via de website door een suf software pakket, dat minuten duurt, voor je eindelijk een betaald 09 nummer krijgt.
Vervolgens sta je minuten lang in de wacht, want NS moet natuurlijk je ook nog even 0,10 cent per minuut aftroggelen.
Uiteindelijk krijg je een suffe miep aan de lijn, die er 10 minuten over doet om te begrijpen wat het probleem is en vooral bezig is het gesprek te rekken, want NS moet natuurlijk 0,10 cent per minuut aan je verdienen.
Het resultaat: ja, je moet maar terug naar een lagere versie van de software om te kunnen downloaden.
Maw: het is niet ons probleem, dat Adobe update versies uitrolt wegens security en andere problemen.
U dient gebruik te maken van die ene en enige versie van Adobe, waar we downloaden bij toelaten.
Wilt u geld terug: dan willen we al uw persoonlijke gegevens.
Ik geef mijn persoonlijke gegevens niet zomaar af. Ik vond een postbusnummer voldoende. NEEE, de NS wil absoluut je persoonlijke gegevens en anders kan je naar je geld fluiten. Ik heb aan AH geld betaald om een NS dagkaart te krijgen en ben nu dus gewoon mijn geld kwijt?
JAJAJAJA - uiteraard ga ik hier uiteraard over bloggen en ik hoop dat TROS Radar eens aandacht geeft aan dit soort diefstal. Iets anders kan ik het niet noemen.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: NS E-Ticket? Nee bedankt!

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Kate25 schreef:Ik maak nu het volgende mee met een NS e ticket aktie.
Via AH heb ik een aantal coupons gekocht van 17,95 Euro die tot dit weekend geldig zijn.
HELAAS HELAAS HELAAS: WEG GEGOOID GELD!!!!
Eerder deze week: AH website lag er uit.
Je moet de AH code via een speciale website opgeven; rechtstreeks de code intoetsen op de NS website werkt nl niet. De internet connectie die ik gebruikte, een gratis WiFi hotspot, ging down.
Tja.... Vet pech dus.
Ik dacht eerst dat het daar aan lag dat ik mijn NS ticket niet kon printen.
NEEEEE natuurlijk. Het blijkt nu, dat je een ernstig verouderde versie van Adobe - en alleen die versie - nodig hebt om te kunnen downloaden naar je pc. Ik download altijd, om problemen bij het wegvallen van connecties te voorkomen en om vervolgens thuis, waar ik geen internet heb, in alle rust te printen.
NIET DUS, WERKT NIET MEER!!!
Was zo stom om vandaag te proberen NS te pakken te krijgen. Eerst moet je dan via de website door een suf software pakket, dat minuten duurt, voor je eindelijk een betaald 09 nummer krijgt.
Vervolgens sta je minuten lang in de wacht, want NS moet natuurlijk je ook nog even 0,10 cent per minuut aftroggelen.
Uiteindelijk krijg je een suffe miep aan de lijn, die er 10 minuten over doet om te begrijpen wat het probleem is en vooral bezig is het gesprek te rekken, want NS moet natuurlijk 0,10 cent per minuut aan je verdienen.
Het resultaat: ja, je moet maar terug naar een lagere versie van de software om te kunnen downloaden.
Maw: het is niet ons probleem, dat Adobe update versies uitrolt wegens security en andere problemen.
U dient gebruik te maken van die ene en enige versie van Adobe, waar we downloaden bij toelaten.
Wilt u geld terug: dan willen we al uw persoonlijke gegevens.
Ik geef mijn persoonlijke gegevens niet zomaar af. Ik vond een postbusnummer voldoende. NEEE, de NS wil absoluut je persoonlijke gegevens en anders kan je naar je geld fluiten. Ik heb aan AH geld betaald om een NS dagkaart te krijgen en ben nu dus gewoon mijn geld kwijt?
JAJAJAJA - uiteraard ga ik hier uiteraard over bloggen en ik hoop dat TROS Radar eens aandacht geeft aan dit soort diefstal. Iets anders kan ik het niet noemen.
Allereerst: het is wel een rotstreek van die Adobe versie, dat wel.
Maar....ze vragen uw gegevens om te kunnen compenseren, maar u wil de gegevens niet geven, met als gevolg dat de NS u niet kan compenseren....en dat is dan de schuld van de NS? Tuurlijk.

Gesloten