LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
seuren
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:35

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door seuren »

Dan heb je ook mensen die over hun gezondheid zeuren op dit forum maar dat doe ik dus niet!
Wees blij dat jij over iets anders kunt zeuren :mrgreen:

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door stormpje »

Ach ja , je hebt altijd mensen....... maar ik geef tenminste aan dat dit forum niet bedoelt is om het over een zere pols ofzo te hebben want dan zou ik wel een bladzijde kunnen vullen hoor maar daar heb je ziekenhuizen of vrienden en familie voor om het daar over te hebben. Dit bericht was ook bedoelt voor mensen zoals Desiree. Sommige mensen vinden dit forum een dagbesteding en ik dus niet. Ik heb ook andere dingen te doen en prive gesprekken die doe je met anderen.

seuren
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:35

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door seuren »

Wat ik me afvraag over jou is: als je nu al zeurt over reizen, hoe ga je dan te keer als er iets mis is met je gezondheid want je gaat behoorlijk te keer tegen b.v. rozemarijntje :cry:

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door stormpje »

Dat gaat dus niemand wat aan. Het gaat hier over bepaalde onderwerpen waarover je verhaal kan doen. Dus je maakt mij niet wijs dat het dan de bedoeling is dat je het over je gezondheid, spelfouten enz. gaat hebben als het onderwerp "vakantie" is. Dat bedoel ik bespreek je prive dingen met je dierbare of met de dokter. Ik zeg dit alleen omdat de onderwerpen waar het forum voor bedoelt is in het niet vallen!!!

seuren
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:35

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door seuren »

nn
Laatst gewijzigd door seuren op 06 sep 2010 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door stormpje »

Nou als jij denkt dat ik daar gefrustreerd door raakt weet ik al wat voor figuur jij bent. Waarschijnlijk zeer ontevreden met jezelf. En daarbij wat doe jij op dit forum? Alleen mensen afzeiken? Zelf maak je natuurlijk zelf niks mee omdat je gezellig het liefst heel de dag achter je computertje zit! Nee hoor gefrustreerd raak ik niet hoor naar zo n heerlijke vakantie en over een paar weken gaan we fijn weer.

seuren
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:35

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door seuren »

nn
Laatst gewijzigd door seuren op 06 sep 2010 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Chief »

Het is nu eenmaal zo dat als je 8 dagen boekt dat je twee reisdagen heb.
Maar wat mij inderdaad opval is dat er reisaanbieders zijn die er wel een potje van maken door viegtijden aan te bieden die achteraf totaal niet kloppen.
Om een voorbeeld te geven wij waren 2 weken in Turkije en we hadden daar mensen ontmoet die 8 dagen geboekt hadden bij Corendon. Heen was gunstig want ze kwamen vroeg aan, terug zouden ze laat opgehaald worden,
dus de volle 8 dagen.
De avond van te voren zagen ze op het informatiebord ze dat ze inplaats van 's middags om 5 uur 's nachts opgehaald zouden worden, dus een domper voor hun en de laatste dag weg.
Die dag dat hun vertrokken kwamen er kennissen van ons ook 8 dagen, om 9 's morgens stonden ze al bij de balie, ook hun hadden geboekt bij Corendon dus de ochtendvlucht klopte wel, en ook hun zouden 's avonds terug vliegen.
Toen ging ik nadenken en vertelde hun al dat die avondvlucht wel eens een nachtvlucht zou kunnen worden, omdat de mensen die wij hadden ontmoet precies hetzelfde op hun ticket hadden staan. En wat ik dacht kwam uit het is gewoon bewust dat ze foute tijden op hun tickets zetten, en daar mensen mee lokken. Kras doet precies het zelfde maar als niemand dit weet van elkaar en er niets van zeggen kunnen ze leuk doorgaan met dit spelletje.
Nu ben ik erg benieuwd hoe het voor ons gaat lopen wij vliegen 22 sept om 10 uur met Corendon naar Turkije. Terug vliegen we met Transavia en worden wij s'middags laat opgehaald. Dit keer hebben wij 14 dagen geboekt inplaats van 15, dit hebben wij gedaan omdat als wij 15 dagen hadden geboekt wij ook om 3 s'nachts waren opgehaald. Dus als het echt klopt dan winnen wij er mee maar het is natuurlijk corendon waar wij hebben geboekt, dus in mijn achterhoofd hou ik gewoon vast dat het ook wel eens anders kan zijn. Dus met twee reisdagen daar ben ik het helemaal mee eens, maar het moet niet zo zijn dat er bewust met reistijden is geknoeit, dat hoord niet en dat is niet netjes dit is gewoon de boel belazeren, en ik vind dat dit wel eens moet worden uitgezocht.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

stormpje :D :D :D :D :D hoop dat jou nooit wat overkomt....

ik blijf netjes hoor,ik bne ondanks alles niet gefrustreerd...jij wel..en hoe?!medelijden met je .... :D zielig triest geval..meer niet en om dat soort mensen lach ik heeeeeeeeeel hard....

ik ga lekker naar een warm land de mzzl...
en ik hbe goede tijden ,hele goede tijden....en ik hoop....nou bedenk dat zelf maar,als je denkt ze reageerd niet meer,ik heb andere dingen te doen,dan naar jou zielige vakantie verhaal te kijken...

hoe lang zit je hier op het forum stormpje...?iedereen moet je nu al niet,..dus zou zeggen...blijf toch lekker daar waar je heengaat... :D :D

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door stormpje »

Nou Rozemarijntje dan kan je niet zo goed lezen want dat is al heel lang geleden gebeurd maar daar ga ik het niet op een forum over hebben. En Chief jij snapt het tenminste BRAVO je wordt met mooie praatjes gelokt. He he daar gaat het om! Ik zal er niet van die foute smilies bijzetten want dat is wel zo zielig.

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door stormpje »

O en trouwens ik zit hier niet om vriendjes te maken hoor dat zou wel heeeel erg zijn. Vrienden heb je nml. niet op de computer maar veel mensen snappen dat nog niet maar als ze daar gelukkig van worden....heel veel plezier ermee. En ja misschien blijven we daar want we gaan er een huisje kopen.

Roosje1957
Berichten: 175
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

stormpje schreef:En ja misschien blijven we daar want we gaan er een huisje kopen.
Ik denk dat ik namens veel forumleden vraag: wanneer vertrekken jullie??

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Roosje1957 schreef: Ik denk dat ik namens veel forumleden vraag: wanneer vertrekken jullie??
Dit doet me denken aan de ingezonden brieven in de KRO studio gids van vroeger: Mevrouw die en die had zich geergerd aan programma zus en zo en schreef even fijntjes in de Studio dat ze zich dus geergerd had en voegde daar aan toe: EN VELEN MET MIJ...

Praat ff voor jezelf roosje. Stormpje heeft gewoon gelijk.

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

En de discussie van stormpje gaat hier gewoon verder. Terwijl je in het topic wat je zelf gestart hebt toch heel erg duidelijk en netjes uitgelegd is hoe het werkt met vluchttijden. En vooral ook leuk dat je er niet tegen kunt om zelf aangevallen te worden, maar dit wel bij anderen doet! Dus ik sluit me aan bij roosje!

Ik ben wel benieuwd in hoeverre er bewust met vluchttijden wordt "gelokt", maar bij de vakanties die ik tot nu toe boekte heb ik maar 1 keer de vluchttijd al in het boekingsproces gezien, en dat betrof lijnvluchten. Dus weet niet welke aanbieders dit wel doen? Anders valt er natuurlijk weinig te lokken als de voorlopige tijden pas na het boeken
bekend gemaakt worden.

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door stormpje »

Nou Roosje1957 dat bedoel ik nou dat gaat niemand geen ene hol aan. Ik ken jullie niet en laten we dat ook zo houden. Anders ga ik me verlagen tot dit niveau en dat lijkt me heeel vervelend.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Chief »

kooskoekedoos schreef:
Ik ben wel benieuwd in hoeverre er bewust met vluchttijden wordt "gelokt", maar bij de vakanties die ik tot nu toe boekte heb ik maar 1 keer de vluchttijd al in het boekingsproces gezien, en dat betrof lijnvluchten. Dus weet niet welke aanbieders dit wel doen? Anders valt er natuurlijk weinig te lokken als de voorlopige tijden pas na het boeken
bekend gemaakt worden.
Bij internet reisaanbieders geven ze gelijk de vliegtijden door, soms kan je zelfs kiezen.
Daarmee word dus geknoeit en zetten ze valse vliegtijden neer, zelf ondervonden zie mijn bericht hierboven.
Maar dit is niets nieuws hoor tijden kloppen vaak niet.
Boek maar een fake reis bij Corendon of Kras dan zie je gelijk het resultaat.

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door stormpje »

Ja of bij D reizen daar krijg je altijd de reistijden door, zoals ik al een paar keer heb verteld we boekten 6 dagen voor we weggingen en als het personeel dan daar zegt dat die tijden dan niet meer kunnen veranderen dan ga je daar vanuit en daarom boekte wij ook die reis! Dus eigenlijk is het beste om bij alle reizen geen vliegtijden door te geven want dan boek je alleen een reis voor de bestemming en niet voor je reistijden! Dan hoeven ze ook geen smoes te verzinnen dat er bv. geen avondvluchten gaan terwijl je op het informatiebord op de vakantiebestemming kunt zien dat die er gewoon wel zijn!

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

@ Chief

niet alle online reisaanbieders stellen tijdens het boekingsproces de vliegtijden al beschikbaar. Jiba doet dit bijvoorbeeld niet. Om gelijk te stellen dat hier door de hele branche mee gerotzooid wordt durf ik niet te stellen. Zou wel eens uitgezocht kunnen worden. In een ander topic stelde een wijs iemand dat de tijden van veel dingen afhankelijk zijn, o.a. van de transfers naar het hotel toe. Ik ga ook nooit uit van voorlopige tijden, maar zie het wel wat er op het ticket verschijnt, en hoop dat die tijd ook niet meer aangepast wordt. Eigenlijk weet je het pas zeker als het vliegtuig gaat opstijgen.

@ Stormpje
stormpje schreef:Nou Roosje1957 dat bedoel ik nou dat gaat niemand geen ene hol aan. Ik ken jullie niet en laten we dat ook zo houden. Anders ga ik me verlagen tot dit niveau en dat lijkt me heeel vervelend.
Als het niveau je niet bevalt dan ga je toch lekker weg?

Jouw verhaal kennen we inmiddels, en we vinden je reuze zielig. Als je jezelf een beetje informeert voordat je iets boekt, dan weet je dat vluchttijden ALTIJD kunnen wijzigen. Of het er nou 1 of 2 zijn en of je nou 1 jaar van te voren boekt of 5 dagen. Jij hebt nog het geluk gehad dat D-reizen hun fout netjes corrigeerde en je daarnaast nog 75 euro cadeau geeft omdat je niet teruggebeld bent.

Maar toch maar blijven zeuren want we willen meer, meer, meer....
Laatst gewijzigd door kooskoekedoos op 08 sep 2010 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Zeg koekedoos, denk ff na voor je hier iets neerzet. Het gaat hier om een STRUCTURELE misstand in de reisbranche. Niet om 75 euro
Als je jezelf een beetje informeert voordat je iets boekt, dan weet je dat vluchttijden ALTIJD kunnen wijzigen.
En mag daar alsjeblieft tegen geknokt worden? Dankjewel

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: 8 dagen vakantie bij KRAS zijn er maar 6!

Ongelezen bericht door sprookje »

Strompje ik vind dat je je gedraagd als een klein kind bij wie het cadeautje niet groot genoeg is.
Stop ermee mensen te beledigen of je zal hier niet lang blijven!

Gesloten