stripe-bindy schreef:Bedankt voor je reactie.
Nee,ik heb niets betaald aangezien ik niets ontvangen heb.
Wij zijn de dvd toen maar in de winkel in de stad gaan kopen aangezien het een kado was voor mijn kinderen.
Bol.com informeert de koper per e-mail dat de bestelling is
geaccepteerd en dat de levering binnen 2 dagen plaats zal vinden. De
koper krijgt beschikking over je naam, je telefoonnummer en je emailadres Dit heb je wel gekregen?
En toen het pakketje niet kwam heb je niets gedaan, geen contact opgenomen?
Het kan zijn, dat de verkoper het toch wel verstuurd heeft, maar dat het niet aangekomen is. Levering aan de koper.
Als de bestelling niet bij de koper is aangekomen, moet de koper dit
binnen 14 dagen na de bevestiging aan bol.com melden.
Nee wij willen ook niet betalen voor iets wat we niet hebben gekregen,
Maar nu begint Accountor wel heel erg te dreigen kreeg nu een brief dat ze ons sommeren te betalen.
Zo niet dan gaan ze stappen zetten tot het voeren van een gerechtelijke procedure met de kosten voor onze rekening.
Wat zijn nu echt onze rechten en hoe kunnen wij die naar hun duidelijk maken of hard maken.
Nee ik kreeg al langere tijd geen reactie van bol via mijn mail.\
Ook al vaker contact over gehad maar is nooit echt opgelost.
Of de verkoper het wel of niet verstuurd heeft weet ik niet ik weet alleen dat wij het niet hebben ontvangen.
Volgens mij moeten hun dan eerst bewijs leveren dat ik het heb ontvangen.
En waarom geven ze mij dan 5 euro voor het ongemak voor het niet ontvangen van de dvd.
Daarin geven ze toch toe dat ik niets heb gekregen en als ik niets heb gekregen is het toch raar dat ik wel moet betalen en ook nog eens administratie en incasso kosten erbij.
Dat begrijp echt niet.
stripe-bindy schreef:Bedankt voor je reactie.
Nee,ik heb niets betaald aangezien ik niets ontvangen heb.
Wij zijn de dvd toen maar in de winkel in de stad gaan kopen aangezien het een kado was voor mijn kinderen.
Bol.com informeert de koper per e-mail dat de bestelling is
geaccepteerd en dat de levering binnen 2 dagen plaats zal vinden. De koper krijgt beschikking over je naam, je telefoonnummer en je emailadres
Deze e-mail heb je wel gekregen na je bestelling?
Levering aan de koper.
Als de bestelling niet bij de koper is aangekomen, moet de koper dit
binnen 14 dagen na de bevestiging aan bol.com melden.
En toen het pakketje niet kwam heb je niets gedaan, geen contact opgenomen?
ArneLH schreef:Het is dus duidelijk dat de TS voor dat gedeelte niet aan de koopovereenkomst heeft voldaan. Wat is de schade daarvan voor bol.com? €0?
Het betrof een tweedehands DVD, zo ik begreep. Als die wel verstuurd is door de verkoper, heeft die wellicht gereclameerd bij bol.com?
Bol.com heeft alleen de schade van ? €1,95? als bemiddelingskosten, zoiets.
ArneLH schreef:Het is dus duidelijk dat de TS voor dat gedeelte niet aan de koopovereenkomst heeft voldaan. Wat is de schade daarvan voor bol.com? €0?
Het betrof een tweedehands DVD, zo ik begreep. Als die wel verstuurd is door de verkoper, heeft die wellicht gereclameerd bij bol.com?
Bol.com heeft alleen de schade van ? €1,95? als bemiddelingskosten, zoiets.
Misschien, maar helaas voor Bol vordert zij dat niet op de TS.
Bol.com kan niet bewijzen geleverd te hebben. De reden hiervoor is dat een tweedehands DVD niet aangetekend wordt verzonden. Daarom ben je geen betaling verschuldigd.
Bij 2e hands is Bol.com inderdaad alleen de bemiddelaar. Verzoek dus schriftelijk om de grootte van de 'bemiddelingsbijdrage' en verreken deze met de rente waar je recht op hebt (4%/jaar vanaf 30 dagen na bestelling). Laat ook duidelijk weten dat je ontbindt wegens wanprestatie, voorzover dit nog niet is gebeurd. Voor de rest van de som zal Bol bij de verkoper moeten wezen (zie oa. LJN BU3807).
Dank jullie wel allen voor de reacties.
er komt veel op me af .
Ik heb geen mails van bol.com ontvangen en ook geen brieven.
Maar dat kan kloppen dat ik geen mails heb gehad want dat werkt al langere tijd niet goed.
Daar heb ik hun diversen malen over gesproken dat ik geen mails kreeg helaas is dat probleem nooit
achterhaald of opgelost.
Naar alles wat ik nu begrijp moeten wij hun dus een brief sturen dat hun ingebreke zijn gebleven.
Daarbij dus echt niet betalen ondanks de dreig brief die ik weer kreeg van het incasso buro.
Dat ze als ik nu per omgaande betaal een gerechtelijke procedure tegen mij gaan beginnen.
Let wel dit is pas hun tweede brief hoeveel dreigementen kan ik nog verwachten.
Nog een vraagje hoe zit het dan met hun algemene voorwaarden over het melden binnen 14 dagen.??