LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben Telecom licht de boel op!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

@ danger01

staat het internet echt geblokkeerd, of heb je alleen geen internetbundel bij je abonnement genomen? Dat is namelijk het punt waar het vaak fout gaat de mogelijkheid om via het Ben netwerk te internetten is er ook nog steeds als je hier geen bundel voor hebt, alleen dan tegen belachelijk tarieven en daarom loopt de rekening zo hoog op.

Zelfs al sla je de internetinstellingen niet op, smartphones hebben deze meestal niet nodig en maken ongemerkt toch verbinding (hier ging ik zelf bijna ook de fout in).

Mattie88
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2010 21:37

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door Mattie88 »

kooskoekedoos schreef:Heb je het gebruik van internet al laten blokkeren?
Ja helemaal alles staat uit, zelf "no data" applicatie erop gezet.
Ben zelf een icter dus ik weet waar ik over praat en wat ik allemaal heb geblokkeerd of niet, en de verschil weet tussen verbonden zijn met wlan of de gewoon via BEN.

Ben naait echt mensen een klacht brief gestuurd kreeg dit als antwoord terug:
Ik heb mijn technische dienst gevraagd de verbruikte gegevens nogmaals vanuit het netwerk op te vragen. Hieruit blijkt dat er daadwerkelijk verbinding is geweest via een GPRS verbinding van Ben. Met deze gegevens zijn je facturen door mijn financiële afdeling nogmaals herberekend. Uit deze gegevens blijkt dat de facturen, die je inmiddels hebt ontvangen, correct zijn.
Helaas kan Ben niet voor je achterhalen, hoe de verbinding tot stand is gekomen.
Ben heeft het toestel dan ook niet geleverd bij je simkaart.
Wel weet Ben dat de meeste nieuwe toestellen 1 keer per dag gegevens ophalen vanaf het internet.
Hierbij zal het toestel zich bijvoorbeeld up-daten..
Indien je alle internetapplicaties verwijderd uit je toestel, kan deze geen verbinding meer maken met het internet.
Gezien deze informatie kan ik je geen vergoeding aanbieden betreffende de kosten dataverkeer.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben ingelicht en indien je nog vragen hebt, bel gerust mijn klantenservice.


Ik ga niet betalen waar geen gebruik van heb gemaakt.
en van de updaten alles staat uit!!! ik update alles handmatig via WLAN.

geen idee wat ik meer moet doen??

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

Ja maar wat ik bedoel heb je het gebruik van internet (dus mobiel internet van Ben), door Ben zelf al laten blokkeren bij de klantenservice. Zij kunnen dit namelijk zo voor je uitzetten, mocht je dan datakosten voorgeschoteld krijgen heb je in ieder geval een poot om op te staan. Want dan kunnen zij niets anders dan de data kosten schrappen, omdat zij immer voor jou het gebruik van internet uitgezet hebben.

Nu kan je beweren dat je van alles met je telefoon gedaan hebt met de kennis die je ongetwijfeld hebt, maar hier heeft Ben totaal geen boodschap aan, en kan hier ook niet verantwoordelijk voor gehouden worden.

Succes!

Mattie88
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2010 21:37

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door Mattie88 »

kooskoekedoos schreef:Ja maar wat ik bedoel heb je het gebruik van internet (dus mobiel internet van Ben), door Ben zelf al laten blokkeren bij de klantenservice. Zij kunnen dit namelijk zo voor je uitzetten, mocht je dan datakosten voorgeschoteld krijgen heb je in ieder geval een poot om op te staan. Want dan kunnen zij niets anders dan de data kosten schrappen, omdat zij immer voor jou het gebruik van internet uitgezet hebben.

Nu kan je beweren dat je van alles met je telefoon gedaan hebt met de kennis die je ongetwijfeld hebt, maar hier heeft Ben totaal geen boodschap aan, en kan hier ook niet verantwoordelijk voor gehouden worden.

Succes!

Ok maar die keus kreeg ik niet, ik vroeg om te laten blokkeren maar kon niet zeiden ze, denk weer ga bellen. Maar even kijken wat ze zeggen. geen zin om zoveel geld te betalen voor een sim only van €10.

Maar bedankt.

ziggy100
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2010 23:56

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door ziggy100 »

Ook mijn vriendin heeft last van ongewild datagebruik en kon na aanvraag bij Ben het datagebruik niet uit laten zetten. Ben verteld dat de iphone updates ophaalt zonder dat de klant daar om vraagt. Ik heb op de iphone alleen wifi ingesteld maar T-mobile geeft voorrang aan hun datanetwerk dus vandaar die belachelijke hoge kosten. Geloof me, ik ben zelf IT'er en beheer een groot zakelijk contract bij T-mobile en weet echt wel een beetje hoe een en ander in elkaar zit.
Toen ik een databundel wilde aanvragen moest ik een maand wachten voordat dat in kon gaan, dus kan Ben nog een maand hoge kosten rekenen! De simcard heb ik uit de iphone gehaald en niet meer gebruikt.
Wij hebben bezwaar aangetekend maar niets vernomen van Ben, geen antwoord behalve een sms'je dat de rekening betaald moet worden. Ik heb meteen de rekening door de bank laten terugboeken en de automatische afschrijving laten blokkeren.
Ik heb wel Ben nog de mogelijkheid geboden om vrijwillig de automatische afschrijving te laten blokkeren maar daar wilden ze niets van weten.
In dit geval is goedkoop dus duurkoop! Het enige wat zo jammer is voor Ben is dat ik IT manager ben bij een redelijk groot bedrijf en dat ik binnenkort echt alle zakelijke t-mobile contracten over ga laten nemen door een andere provider. Daarmee snijden ze zich zelf behoorlijk in de vingers. Overigens, Ben is T-mobile en andersom! Dit is mij in het volste vertrouwen medegedeeld door een medewerker van T-mobile.
Dit probleem gaan we nu voorleggen aan de opta en via de rechtsbijstand laten aanvechten. HEt abonnemet wordt in ieder geval opgezegd!

Mattie88
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2010 21:37

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door Mattie88 »

ziggy100 schreef:Ook mijn vriendin heeft last van ongewild datagebruik en kon na aanvraag bij Ben het datagebruik niet uit laten zetten. Ben verteld dat de iphone updates ophaalt zonder dat de klant daar om vraagt. Ik heb op de iphone alleen wifi ingesteld maar T-mobile geeft voorrang aan hun datanetwerk dus vandaar die belachelijke hoge kosten. Geloof me, ik ben zelf IT'er en beheer een groot zakelijk contract bij T-mobile en weet echt wel een beetje hoe een en ander in elkaar zit.
Toen ik een databundel wilde aanvragen moest ik een maand wachten voordat dat in kon gaan, dus kan Ben nog een maand hoge kosten rekenen! De simcard heb ik uit de iphone gehaald en niet meer gebruikt.
Wij hebben bezwaar aangetekend maar niets vernomen van Ben, geen antwoord behalve een sms'je dat de rekening betaald moet worden. Ik heb meteen de rekening door de bank laten terugboeken en de automatische afschrijving laten blokkeren.
Ik heb wel Ben nog de mogelijkheid geboden om vrijwillig de automatische afschrijving te laten blokkeren maar daar wilden ze niets van weten.
In dit geval is goedkoop dus duurkoop! Het enige wat zo jammer is voor Ben is dat ik IT manager ben bij een redelijk groot bedrijf en dat ik binnenkort echt alle zakelijke t-mobile contracten over ga laten nemen door een andere provider. Daarmee snijden ze zich zelf behoorlijk in de vingers. Overigens, Ben is T-mobile en andersom! Dit is mij in het volste vertrouwen medegedeeld door een medewerker van T-mobile.
Dit probleem gaan we nu voorleggen aan de opta en via de rechtsbijstand laten aanvechten. HEt abonnemet wordt in ieder geval opgezegd!
Ok bedankt voor in de info met tegen zin en moeite heb ik het betaald, geen zin in incasso en BKR registratie. Ik kan niks aanvechten ben maar een student. Met overuren te maken en hier en daar lenen kon ik het betalen. Door dit loopt ik 2 maanden achter met me overige kosten. Als uw meer hoort graag wil ik meer over te weten dan kan ik ook ze aanvechten. * mijn abonnement is ook nu opgezegd.* gewoon belachelijk dit.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door atesli »

ziggy100 schreef:Ook mijn vriendin heeft last van ongewild datagebruik en kon na aanvraag bij Ben het datagebruik niet uit laten zetten. Ben verteld dat de iphone updates ophaalt zonder dat de klant daar om vraagt. Ik heb op de iphone alleen wifi ingesteld maar T-mobile geeft voorrang aan hun datanetwerk dus vandaar die belachelijke hoge kosten. Geloof me, ik ben zelf IT'er en beheer een groot zakelijk contract bij T-mobile en weet echt wel een beetje hoe een en ander in elkaar zit.
Toen ik een databundel wilde aanvragen moest ik een maand wachten voordat dat in kon gaan, dus kan Ben nog een maand hoge kosten rekenen! De simcard heb ik uit de iphone gehaald en niet meer gebruikt.
Wij hebben bezwaar aangetekend maar niets vernomen van Ben, geen antwoord behalve een sms'je dat de rekening betaald moet worden. Ik heb meteen de rekening door de bank laten terugboeken en de automatische afschrijving laten blokkeren.
Ik heb wel Ben nog de mogelijkheid geboden om vrijwillig de automatische afschrijving te laten blokkeren maar daar wilden ze niets van weten.
In dit geval is goedkoop dus duurkoop! Het enige wat zo jammer is voor Ben is dat ik IT manager ben bij een redelijk groot bedrijf en dat ik binnenkort echt alle zakelijke t-mobile contracten over ga laten nemen door een andere provider. Daarmee snijden ze zich zelf behoorlijk in de vingers. Overigens, Ben is T-mobile en andersom! Dit is mij in het volste vertrouwen medegedeeld door een medewerker van T-mobile.
Dit probleem gaan we nu voorleggen aan de opta en via de rechtsbijstand laten aanvechten. HEt abonnemet wordt in ieder geval opgezegd!
Wat een IT manager ben je??
Hoezo drukt t-mobile hun net werk door jou wifi?
Zou kunnen dat je wifi zo zwak is dat als je naar de keuken gaat t-mobile sterker is qua signaal?? Onee dat kan niet want je bent IT manager?

Volgens BEN haalt een i-phone ZELF info op? KLOPT onee dat wist jij al als IT manager?

Als ik een databundel wil aktiveren bij bij BEN zal dat een uurtje HOOGUIT 12 uur duren voordat dat aktief is, maar deze IT manager moet een maand wachten?


Ben = T-mobile door jou op het hart gedrukt door een t-mobile medewerker. dat weet heel nederland alleen deze IT manager twijfelde nog.

Kortom geloof er niets van, je zal zelf wel fouten hebben gemaakt getrefd internet gebruik van een i-phone en totaal geen weet hebben hoe het werkt in telecomland.

IT manager echt niet

Gr
ATESLI

Mattie88
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2010 21:37

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door Mattie88 »

Maar het klopt om mijn data bundel te activeren moest ik ook maand w8ten tot ik er gebruik van kon maken, en ik heb een HTC die kan zichzelf niet updaten tot dat ik het toelaat. Weet niet bij welk BEN 12uurtjes duurt maar ja. Toch naait BEN mensen nog steeds.

soboer
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2011 17:58

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door soboer »

Ik heb speciaal een account aangemaakt om te reageren. Mij is precies hetzelfde overkomen als de topic opener. Jammer dat er mensen zijn die denken te weten hoe het zit.
Dat je voor mobiel internet moet betalen is natuurlijk logisch. Maar ongevraagd data ontvangen is oplichting.
Ik heb mijn iphone al enkele jaren met een vodafone abo gebruikt. Nog nooit datakosten binnengehad, aangezien de settings uitstaan.
Ben doet het voorkomen alsof de klant door zijn stomme toedoen volledig aansprakelijk is.
Op de website nota bene staat angegeven hoe je mobiel internet activeert met een iphone in een 7 stappen handleiding.
Cruciaal is dat je bij apn internet.ben invoert om zo mobiel internet te activeren.
Waarom ontvangt men toch data als je deze instellingen niet invoert.
Alle andere providers vereisen dat men de iphone configureert alvorens mobiel internet te activeren.
Bij ben krijg je data of je nu de instellingen wel of niet invoert.
Ik vroeg aan de call center medewerker hoe ik dan dit kon voorkomen.
Antwoord: U neemt mobiel internet onbeperkt.

Waarom staat er een handleiding voor alle iphone modellen op de website om mobiel internet te activeren.
Het maakt toch niets uit. Aangezien Ben de instellingen niet nodig heeft om data te versturen.
Ik weet dat ik hier geen zaak van kan maken.Het is de macht van een grote Telecom bedrijf tegen een zielige consument.
De call center medewerker zei dat hij dagelijks dezelfde soort klachten ontvangt.
Ben ziet er geen noodzaak in om hier wat tegen te doen, want het levert altijd wel meer dan 100 euro op.
Ik vind dat Ben op ze minst gedeeltelijk aansprakelijk is. De iphone handleidingen zijn puur misleiding.

bron: http://www.ben.nl/help

soboer
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2011 17:58

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door soboer »

ziggy100 schreef:Ook mijn vriendin heeft last van ongewild datagebruik en kon na aanvraag bij Ben het datagebruik niet uit laten zetten. Ben verteld dat de iphone updates ophaalt zonder dat de klant daar om vraagt. Ik heb op de iphone alleen wifi ingesteld maar T-mobile geeft voorrang aan hun datanetwerk dus vandaar die belachelijke hoge kosten. Geloof me, ik ben zelf IT'er en beheer een groot zakelijk contract bij T-mobile en weet echt wel een beetje hoe een en ander in elkaar zit.
Toen ik een databundel wilde aanvragen moest ik een maand wachten voordat dat in kon gaan, dus kan Ben nog een maand hoge kosten rekenen! De simcard heb ik uit de iphone gehaald en niet meer gebruikt.
Wij hebben bezwaar aangetekend maar niets vernomen van Ben, geen antwoord behalve een sms'je dat de rekening betaald moet worden. Ik heb meteen de rekening door de bank laten terugboeken en de automatische afschrijving laten blokkeren.
Ik heb wel Ben nog de mogelijkheid geboden om vrijwillig de automatische afschrijving te laten blokkeren maar daar wilden ze niets van weten.
In dit geval is goedkoop dus duurkoop! Het enige wat zo jammer is voor Ben is dat ik IT manager ben bij een redelijk groot bedrijf en dat ik binnenkort echt alle zakelijke t-mobile contracten over ga laten nemen door een andere provider. Daarmee snijden ze zich zelf behoorlijk in de vingers. Overigens, Ben is T-mobile en andersom! Dit is mij in het volste vertrouwen medegedeeld door een medewerker van T-mobile.
Dit probleem gaan we nu voorleggen aan de opta en via de rechtsbijstand laten aanvechten. HEt abonnemet wordt in ieder geval opgezegd!
Kijk ff op http://www.ben.nl/help
Als je weet hoe het zit dan weet je dat je de iphone moet configureren om data te ontvangen. Op de link legt Ben doodleuk uit hoe je je iphone handmatig kan configureren om mobiel internet te activeren.
Er staat nergens bij dat mobiel internet automatisch geactiveerd wordt. Je moet volgens de site een 7 stappenplan volgen.

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Ik heb het filmpje ff bekeken, wel wat laat, maar het internet van de Iphone staat niet uit hoor, als je 3G uitzet zet je het internet niet uit, er staat nog steeds een bolletje langs het T moblie logo, dwz zeggen dat er een internetverbinding is, je kunt ook je instellingen niet wissen, je kunt ze alleen veranderen van provider, een Iphone zonder internet, grote onzin!!! Jammer als mensen totaal geen verstand van zaken hebben en de schuld bij de Provider leggen!!!

soboer
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2011 17:58

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door soboer »

marcelxxx schreef:Ik heb het filmpje ff bekeken, wel wat laat, maar het internet van de Iphone staat niet uit hoor, als je 3G uitzet zet je het internet niet uit, er staat nog steeds een bolletje langs het T moblie logo, dwz zeggen dat er een internetverbinding is, je kunt ook je instellingen niet wissen, je kunt ze alleen veranderen van provider, een Iphone zonder internet, grote onzin!!! Jammer als mensen totaal geen verstand van zaken hebben en de schuld bij de Provider leggen!!!
Leg dan eens uit waarom je data ontvangt als je geen instellingen invoert, bij de apn gegevens.
Ben geeft op haar site aan welke gegevens je moet invoeren om data te ontvangen.
Ik kan je zeggen dat er bij andere providers nooit data is binnengekomen via mijn iphone.

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Ik heb mijn instellingen een jaar geleden ingevoerd, als ik nu kijk staat er ook niets ingevoerd, als er in 3G logo of een bolletje staat, heb je een internetverbinding!!!, hij herkend de Provider en gebruikt de oude instellingen die nog in zijn geheugen staan en die je ook niet kunt wissen!!!

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Enigste wat er bij een Iphone kan is dat je een Abo hebt zonder internet, dus eentje waarbij internet niet aan staat, maar of dat nog bestaat???, tegenwoordig staan ze standaard aan, op betalen naar gebruik!!! en dat is de duurste variant!!!

Sjaakiezwart
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 feb 2011 11:11

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door Sjaakiezwart »

elke keer als je je iphone weer aanzet, wellicht elke ochtend gaan alle apps direct updaten en zul je de juiste instellingen weer binnenkrijgen.

Oftewel, je gaat het gewoon betalen en voortaan koop je een normaal abo, MET internet.

Wie neemt er nou een Iphone zonder internet? Juist , de mensen die te gierig zijn!
wel 600 euro voor een telefoon neertellen maar te gierig om het, toch al slechte kwaliteit, internet erbij te nemen.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door Yme »

Sjaakiezwart schreef:Wie neemt er nou een Iphone zonder internet?
Ik! Maar ik gebruik het wel veel met wifi. Omdat ik niet vaak via het mobiele netwerk wil internetten (zeker niet zonder dat ik het in de gaten heb) heb ik in de instellingen 'mobiele data' uitstaan. Wil ik het wel gebruiken zet ik het gewoon even aan.

Dat een IT manager dit niet eens weet....

Blade777
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2010 16:08

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door Blade777 »

Sjaakiezwart schreef:elke keer als je je iphone weer aanzet, wellicht elke ochtend gaan alle apps direct updaten en zul je de juiste instellingen weer binnenkrijgen.

Oftewel, je gaat het gewoon betalen en voortaan koop je een normaal abo, MET internet.

Wie neemt er nou een Iphone zonder internet? Juist , de mensen die te gierig zijn!
wel 600 euro voor een telefoon neertellen maar te gierig om het, toch al slechte kwaliteit, internet erbij te nemen.
Internet kun je elke maand aan of uitzetten, ik had he m uitgezet vanwege de slechte kwaliteit..

@ marcel

Dan mag je ook uitleggen waarom jou verhaal niet opgaat voor andere providers...bv telfort en vodafone..geen apn instelling geen internet..want als ik bij mijn huidige provider de apn eruit haal heb ik gewoon geen internet,ook geen registratie van internet gebruik op het factuur..


Ook is mijn toestel weggeweest voor reparatie,stond uit..en zelfs een nieuwe toestel gehad..dus ook het geheugen waarin nog een apn zou moeten zitten is niet waarschijnlijk...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mattie88 schreef:
kooskoekedoos schreef:Heb je het gebruik van internet al laten blokkeren?
Ja helemaal alles staat uit, zelf "no data" applicatie erop gezet.
Ben zelf een icter dus ik weet waar ik over praat en wat ik allemaal heb geblokkeerd of niet, en de verschil weet tussen verbonden zijn met wlan of de gewoon via BEN.

Ben naait echt mensen een klacht brief gestuurd kreeg dit als antwoord terug:
Ik heb mijn technische dienst gevraagd de verbruikte gegevens nogmaals vanuit het netwerk op te vragen. Hieruit blijkt dat er daadwerkelijk verbinding is geweest via een GPRS verbinding van Ben. Met deze gegevens zijn je facturen door mijn financiële afdeling nogmaals herberekend. Uit deze gegevens blijkt dat de facturen, die je inmiddels hebt ontvangen, correct zijn.
Helaas kan Ben niet voor je achterhalen, hoe de verbinding tot stand is gekomen.
Ben heeft het toestel dan ook niet geleverd bij je simkaart.
Wel weet Ben dat de meeste nieuwe toestellen 1 keer per dag gegevens ophalen vanaf het internet.
Hierbij zal het toestel zich bijvoorbeeld up-daten..
Indien je alle internetapplicaties verwijderd uit je toestel, kan deze geen verbinding meer maken met het internet.
Gezien deze informatie kan ik je geen vergoeding aanbieden betreffende de kosten dataverkeer.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben ingelicht en indien je nog vragen hebt, bel gerust mijn klantenservice.


Ik ga niet betalen waar geen gebruik van heb gemaakt.
en van de updaten alles staat uit!!! ik update alles handmatig via WLAN.

geen idee wat ik meer moet doen??
Stuur een brief (liefst aangeketekend) waarin je de rekening van Ben in twijfel trekt. Vermeld daarbij dat het gebruik van hun gprs verbinding niet heeft plaatsgevonden omdat dat uitstaat in het toestel. Laat hun vervolgens bewijzen dat er wel verbinding is geweest, op welke tijdstippen en hoeveel data er is gedownload.

Als het echt een gprs verbinding betreft moet die gezien de hoge kosten en de lage snelheid van gprs welhaast de hele dag hebben aangestaan. De snelheid is immers 64kbps.

Je hoeft het gedeelte van de rekening dat je in twijfel trekt niet te betalen totdat Ben met bewijzen komt. De overige kosten betaal je uiteraard gewoon. Ben mag je dan niet afsluiten!

Blade777
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2010 16:08

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Ongelezen bericht door Blade777 »

olaf79 schreef:
Mattie88 schreef:
kooskoekedoos schreef:Heb je het gebruik van internet al laten blokkeren?
Ja helemaal alles staat uit, zelf "no data" applicatie erop gezet.
Ben zelf een icter dus ik weet waar ik over praat en wat ik allemaal heb geblokkeerd of niet, en de verschil weet tussen verbonden zijn met wlan of de gewoon via BEN.

Ben naait echt mensen een klacht brief gestuurd kreeg dit als antwoord terug:
Ik heb mijn technische dienst gevraagd de verbruikte gegevens nogmaals vanuit het netwerk op te vragen. Hieruit blijkt dat er daadwerkelijk verbinding is geweest via een GPRS verbinding van Ben. Met deze gegevens zijn je facturen door mijn financiële afdeling nogmaals herberekend. Uit deze gegevens blijkt dat de facturen, die je inmiddels hebt ontvangen, correct zijn.
Helaas kan Ben niet voor je achterhalen, hoe de verbinding tot stand is gekomen.
Ben heeft het toestel dan ook niet geleverd bij je simkaart.
Wel weet Ben dat de meeste nieuwe toestellen 1 keer per dag gegevens ophalen vanaf het internet.
Hierbij zal het toestel zich bijvoorbeeld up-daten..
Indien je alle internetapplicaties verwijderd uit je toestel, kan deze geen verbinding meer maken met het internet.
Gezien deze informatie kan ik je geen vergoeding aanbieden betreffende de kosten dataverkeer.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben ingelicht en indien je nog vragen hebt, bel gerust mijn klantenservice.


Ik ga niet betalen waar geen gebruik van heb gemaakt.
en van de updaten alles staat uit!!! ik update alles handmatig via WLAN.

geen idee wat ik meer moet doen??
Stuur een brief (liefst aangeketekend) waarin je de rekening van Ben in twijfel trekt. Vermeld daarbij dat het gebruik van hun gprs verbinding niet heeft plaatsgevonden omdat dat uitstaat in het toestel. Laat hun vervolgens bewijzen dat er wel verbinding is geweest, op welke tijdstippen en hoeveel data er is gedownload.

Als het echt een gprs verbinding betreft moet die gezien de hoge kosten en de lage snelheid van gprs welhaast de hele dag hebben aangestaan. De snelheid is immers 64kbps.

Je hoeft het gedeelte van de rekening dat je in twijfel trekt niet te betalen totdat Ben met bewijzen komt. De overige kosten betaal je uiteraard gewoon. Ben mag je dan niet afsluiten!
@olaf

Volgens mij (even uit het hoofd) staat er in de voorwaarde van Ben dat als je het niet eens bent met het bedrag, je betalingsverplichting niet komt te vervallen..ze hebben zich al goed ingedekt..

Gesloten