LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EFFEXOR

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
armiva

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door armiva »

Ik gebruik nu sinds een jaar efexor, 275 mg per dag. Daarvoor gebruikte ik seroxat, maar daar reageerde ik niet op. Met efexor gaat het wel redelijk met mij. Met pieken en dalen, maar dat houd je toch

Gast

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door Gast »

hoi
ik ben van 10 maart, 20.22 uur.

ik kan alleen maar zeggen...als je kan, stop dan aub met al die chemische rotzooi in je lichaam! zoek iemand met wie je goed kan praten, die met je meedenkt, waar je bij terecht kan..

die pillen, prima, het zal allemaal wel werken maar kan je op den duur ook zonder??
hoe vervelend voel je je wanneer je over enkele jaren gaat afbouwen??
en is je probleem dan opgelost?? nee, pillen lossen je klachten niet op. ze lossen je problemen niet op!
wanneer je iets gaat minderen voel je je nog slechter en wil je weer meteen naar die hoge dosis toe.

je kan ze als ondersteuning innemen maar zoek er aub zelf meer hulp bij
doe het voor de mensen om je heen

sterkte

Gast

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door Gast »

Dina

ik wens je veel succes

eduard

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door eduard »

Hierbij graag mijn volgende commentaar;
Bepaalde berichten op dit forum vertrouw ik absoluut niet wat betreft geschreven zijnde door de personen die zich voor doen wie zeggen te zijn.
Namelijk ad-gebruikers...
Dit soort berichtjes van deze lieden zijn te kort, te mooi, te foutloos en te krachtig geschreven.
Een paar nadeeltjes worden er genoemd, terwijl de echte serieuze zaken als de dood en verderf keihard ontkend en ontkracht worden.
Dit klopt gewoon niet, persoonlijk ken ik tientallen mensen uit het circuit die slikken en allemaal beleven ze meerdere serieuzere bijwerkingen.
Naar mijn mening komen deze mensen regelrecht van of uit de nabijheid van een psychofarmaceutisch vandaan.
Momenteel slikken er bijn 3 miljoen(nederland) mensen psychische tabletten die qua productie nauwelijks 1-2 eurocent per stuk kosten maar vaak over de toonbank gaan voor meer dan 1 euro per stuk!
Reken de belangen maar uit.
Ondertussen is er uiteraard alang bewezen dat meerdere verschillende ad-tabletten de zelfmoord neiging verhogen.
Ga maar eens op zoek naar onafhankelijk wetenschappelijk bewezen nieuws. Je weet niet wat je dan tegenkomt.
En natuurlijk het feit dat een psychiater tot 15 procent extra boven op zijn loon er bij kan verdienen(premies, bonussen), die hij uitbetaald krijgt van zijn sponsor(psychofarmeutisch bedrijf) zegt mij persoonlijk voldoende. En 15 procent van 60.000-110.000 p.jaar is heel veel.
En wat dacht je van doodsoorzaak nummer 1, zelfmoord? Kijk maar eens op www.cbs.nl hoeveel mensen er zichzelf van kant hebben gemaakt terwijl ze een psychische stoornis hadden opgeplakt gekregen op dat moment. Het aantal zelfmoorden in of in de nabijheid van psychiatrische ziekenhuizen is ENORM.
En dan hebben we het alleen over de geregistreerde gevallen.
En nog te weten hoe de psychofarmeutische industrie bovenop het het alternatieve circuit zit is ook te triest voor woorden.
Uit wereldwijde onderzoeken is gebleken en wetenschappelijk bewezen dat voedselallergieën in 40 tot 60 procent van alle depressiegevallen de oorzaak blijken te zijn. Nog eens tot 20 procent van alle gevallen blijken een niet gediagnoseerd onderlichend lichamelijk probleem te zijn.
Een psychiater is in eerste instantie arts maar zal je slechts zelden onderzoeken naar deze kwalen.
Waarom niet mag je je zelf bedenken.

eduard

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door eduard »

Hierbij graag mijn volgende commentaar;
Bepaalde berichten op dit forum vertrouw ik absoluut niet wat betreft geschreven zijnde door de personen die zich voor doen wie zeggen te zijn.
Namelijk ad-gebruikers...
Dit soort berichtjes van deze lieden zijn te kort, te mooi, te foutloos en te krachtig geschreven.
Een paar nadeeltjes worden er genoemd, terwijl de echte serieuze zaken als de dood en verderf keihard ontkend en ontkracht worden.
Dit klopt gewoon niet, persoonlijk ken ik tientallen mensen uit het circuit die slikken en allemaal beleven ze meerdere serieuzere bijwerkingen.
Naar mijn mening komen deze mensen regelrecht van of uit de nabijheid van een psychofarmaceutisch vandaan.
Momenteel slikken er bijn 3 miljoen(nederland) mensen psychische tabletten die qua productie nauwelijks 1-2 eurocent per stuk kosten maar vaak over de toonbank gaan voor meer dan 1 euro per stuk!
Reken de belangen maar uit.
Ondertussen is er uiteraard alang bewezen dat meerdere verschillende ad-tabletten de zelfmoord neiging verhogen.
Ga maar eens op zoek naar onafhankelijk wetenschappelijk bewezen nieuws. Je weet niet wat je dan tegenkomt.
En natuurlijk het feit dat een psychiater tot 15 procent extra boven op zijn loon er bij kan verdienen(premies, bonussen), die hij uitbetaald krijgt van zijn sponsor(psychofarmeutisch bedrijf) zegt mij persoonlijk voldoende. En 15 procent van 60.000-110.000 p.jaar is heel veel.
En wat dacht je van doodsoorzaak nummer 1, zelfmoord? Kijk maar eens op www.cbs.nl hoeveel mensen er zichzelf van kant hebben gemaakt terwijl ze een psychische stoornis hadden opgeplakt gekregen op dat moment. Het aantal zelfmoorden in of in de nabijheid van psychiatrische ziekenhuizen is ENORM.
En dan hebben we het alleen over de geregistreerde gevallen.
En nog te weten hoe de psychofarmeutische industrie bovenop het het alternatieve circuit zit is ook te triest voor woorden.
Uit wereldwijde onderzoeken is gebleken en wetenschappelijk bewezen dat voedselallergieën in 40 tot 60 procent van alle depressiegevallen de oorzaak blijken te zijn. Nog eens tot 20 procent van alle gevallen blijken een niet gediagnoseerd onderlichend lichamelijk probleem te zijn.
Een psychiater is in eerste instantie arts maar zal je slechts zelden onderzoeken naar deze kwalen.
Waarom niet mag je je zelf bedenken.

S.E. Roxat

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door S.E. Roxat »

Misschien is het verstandig dat je eerst probeert je problemen op te lossen dmv therapie. Het is zo makkelijk om de medicijnen maar de schuld te geven! Blijkbaar vergeet men dat heel veel mensen er wel baat bij hebben. Deze topic heeft veel weg van een klaagforum over de farmaceutische industrie!

Pillenboer

janina

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door janina »

>aankomen kan ook omdat je gewoon meer bent gaan eten>

Hoe denk je dat dat komt Stacey
Bij sommige mensen gaat hun bloedsuikerspiegel omhoog. Gevolg sommige mensen gaan dan meer eten, veroorzaakt doord e Anti-depressiva. Jij mag je echt een geluksvogel noemen dat je niet dikker ben geworden.
NIet veel mensen hebben dat hoor. De meeste worden dik van Anti-depressiva. Want stoppen ze met het middel dan gaan ze ook "normaal eten"

Verder is er een catogorie mensen
die dik werden terwijl ze normaal aten en toch dik werde door de A.D. Hielden ze er mee op. Dan konden ze vaak pas na 1 jaar afvallen. Niets hielp.

Net als dat ieder mens anders reageert op medicijnen.
Dat jij een standaard mens bent,daar mag je je dan geluk mee prijzen.

marinda

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door marinda »

Ze zeggen dat ik depressief ben. Ben ik ook, maar zelf vind ik dat niet gek. Alles zit gewoon al jaren tegen. Werkeloos, dochter chronisch ziek, het ene sterfgeval in de familie na het andere (hoort bij deze leeftijd..)

Huisarts vond dat ik maar aan de antidepressiva moest, koos voor effexor. Toen kreeg ik opvliegers, dat was echt niet normaal meer.

Nu gebruik ik Zoloft, 2x 50 mg.
al een maand of 5.

Die Zoloft doet niks.
Ik doe ook nog steeds niks.

lilian

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door lilian »

Zelf slik ik nu ca. 6-7 maanden efexor 225 mg, omdat ik na een periode anorexia zeer angstig, depressief en achterdochtig ben geworden.

Helaas had het op mij ook geen goede uitwerking. Het werd erger en versterkt allemaal. En ook mijn relatie werd er niet beter op, omdat ik niet alleen geen zin in seks had maar ook leefde ik een soort in een eigen wereldje en had 'niemand' nodig.

In het begin had ik enorm last van de genoemde bijwerkingen; moe, misselijk, gapen enz. Na 6 maanden trouwens ben ik nog steeds moe.

Mijn psycihiater heeft me aangeraden af te bouwen en we gaan iets nieuws proberen: ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in , maragoed we gaan het weer proberen. :?:

Joyy
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2004 15:15

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door Joyy »

Die Zoloft doet niks.
Ik doe ook nog steeds niks

----toch zal het vooral uit jezelf moeten komen vrees ik

Joy

marinda

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door marinda »

Ja het moest uit mezelf komen, inderdaad.

Ben nu* ook met zoloft gestopt EN met alle pammetjes en de rook is langzaam om mijn hoofd verdwenen.

Ik BEN er weer, ik DOE weer wat!

*Zonder hulp in één dag met alles stoppen schijn je niet zomaar te mogen doen. Ik werd (en dat zal niet voor iedereen opgaan) daarbij geholpen door Clonidine. Dat is een middel tegen hoge bloeddruk wat óók wordt voorgeschreven bij opvliegers - en daar kreeg ik ze voor - en wat daarnaast ook nog wordt gebruikt bij het afkikken van de heroine.
Nou, dacht ik, als het bij hero help, helpt het misschien ook wel bij antidepressiva en tranquilizers. En dat deed het.

Nu dus een verstandige reactie van mij - want ik BEN er weer!

Voor mensen bij wie de depressie een psychische toestand is: zoek samen met de behandelaar naar een middel met niet al te veel bijwerkingen.

Mensen die depressief zijn naar aanleiding van externe omstandigheden: Hier helpen geen pillen. Dit is het leven. Leer ermee omgaan want van pillen word je niet gelukkig. Wel suf.

Daniëlle E.A.

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door Daniëlle E.A. »

Ik ben blij om te lezen dat er meer mensen zijn met rare bijwerkingen van Efexor. Ik voelde me er al best wel een eenling in, omdat er zo vel goede ervaringen te horen zijn over dit middel. Ik heb er heel erg lang over gedaan om medicijnen te gaan nemen. Ik wilde het echt niet, nu had ik besloten om het als ondersteuning te gebruiken zodat ik mijn leven weer wat gemakkelijker op kan pakken en weer aan het werk zou kunnen.
Inmiddels kan ik dat wel vergeten. Begin juni ben ik begonnen met Efexor. Er werd wel gezegd dat ik er eerst wat ziek van zou kunnen zijn, maar ik had niet verwacht dat ik een soort van vreemde spierspanningen zou krijgen die mijn handen en gezicht regelmatig vertrekken en dat ik dwangmatig zou worden in bepaalde handelingen. Op dit moment heb ik dit nog, al ben ik al wel een tijd met de medicijnen gestopt. Ook kan het plotseling zijn dat ik doodmoe word, 'versteen' of niet meer weet hoe ik mijn armen of mijn benen moet bewegen en heb ik daar heel erg veel energie voor nodig. Als ik echt helemaal niets deed, dan ging en gaat het het beste, want beweging lijkt het wel in gang te zetten (stress maakt het overigens ook erger). Ik dacht dat ik een beetje gek werd. Gelukkig reageert mijn omgeving er wel goed op, dat helpt mij wel.
Na een paar weken Efexor heb ik besloten om (terwijl mijn huisarts op vakantie was) met mijn apotheek te overleggen, daar hoorde ik dat als de bijwerkingen nog zo erg waren na die weken dat ik het had geslikt, dat dat voor mij blijvend zou zijn zolang ik de Efexor slikte. Direct besloot ik dat mij dat niet waard was en ben gaan afbouwen.
Mijn huisarts liet mij de week daarna nog sneller afbouwen dan dat ik eerst met de apotheek had overlegd. Telkens bij een kleinere dosering voelde ik me erg naar, maar wilde echt niet terug naar de vorige dosering; langzaam sleet dat dan weer een beetje.
Inmiddels is het al eind september en heb ik nog steeds bijwerkingen die zijn begonnen toen ik het middel begon te slikken. In oktober moet ik weer naar de neuroloog om te kijken of de bloedtest iets heeft opgeleverd. De verwachting is dat de klachten die ik nu heb dan verminderd zullen zijn, maar ik weet het echt niet meer omdat het deze week opeens weer heel erg verslechterde en dan weer langzaam beter werd. Ik hoop echt dat ik hier niet mijn hele leven mee verder moet.

richard19
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2005 12:57

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door richard19 »

Ik heb ook niet zo'n goede ervaring met effexor. Ik heb een halfjaar effexor geslikt omdat ik in een depressie zat. Ik kreeg ze van mijn huisarts. De eerste maand voelde ik me beroerd. Ik wou ermee stoppen maar mijn huisarts vertelde me dat het nog moest inwerken en dat ik er nog maar een maand mee moest proberen. Zo ging het een half jaar lang door. Ik was altijd misselijk, had geen eetlust, duizelig, ik werd vergeetachtig, knarsetandend en vreselijk vermoeid. Op het laatst lag ik alleen nog maar op bed. En ik werd gevoelloos, waardoor het me ook allemaal niks meer kon schelen. Toen ben ik gestopt, tegen de wil van de hele wereld in. Het ging toen veel beter, ik kwam weer tot leven. Maar de vermoeidheid bleef. Ik ben kombucha-thee gaan drinken waardoor ik weer meer energie kreeg. Nooit meer effexor voor mij.

die_form
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2005 01:46

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door die_form »

Ik vind het erg dat ze mensen psychoactieve stoffen voorschrijven voor een "ziekte" waarvan ze niet eens weten hoe dat deze ontstaat. Ze mogen wel afkomen met verschillende theorieen zoals het gedaalde serotoninegehalte in de hersenen van depressieve mensen, maar echt bewezen is dat niet. Daarom vind ik het het beste om medicatie-inname zolang mogelijk uit te stellen en eerst therapie te volgen voor ik mijn chemische huishouding in de zetel van mijn ziel ga veranderen.

Jennifer
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2005 19:38

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door Jennifer »

Twee jaar geleden ben ik in een week tijd overgegaan van 60 mg Seroxat naar 337,5 mg Efexor. De Seroxat had niet het effect wat we er van verwachtten en onder strenge begeleiding van mijn psychiater hebben we toen besloten om op Efexor over te gaan.

Sinds die tijd gaat het langzaamaan beter met me. De depressieve perriodes zijn minder, de paniekaanvallen komen een stuk minder vaak voor. En zelfs met de straatvrees, die ik nog steeds heb, gaat het bij tijd en wijle redelijk. Heel soms durf ik zomaar alleen een winkel in.

Een maand of twee geleden ben ik zelf gaan minderen naar 300 mg per dag en dat gaat prima! Nu wil ik binnenkort in overleg met de huisarts kijken of ik nog iets minder kan gaan gebruiken.

De nadelen die ik er van ondervind zijn opvliegers, wat best wel lastig is, maar er is mee te leven. Dat de zin in sex er niet meer is dat is een groter probleem, maar daar moet je samen met je partner uit zien te komen en dat gaat ons nu redelijk goed af. Dankzij het begrip van mijn partner.

sweap
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2005 19:48

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door sweap »

medicijnen werken nooit voor iedereen hetzelfde. bij de een heeft efexor een goeie werking, bij de ander seroxat.

Dat wil absoluut niet zeggen dat efexor een slecht middel is. Hoe kort door de bocht om dit te denken...

Zelf leef ik nog dankzij efexor. slik het een jaar. eerst 75 mg, toen 150, daarna 225. inmiddels zit ik weer op 150. ik heb toen ik begon, 3 dagen last gehad van een beetje duizeligheid, en misselijkheid. met afbouwen idem. verder niks. geen enkele bijwerking. ik ben bezig met autorijlessen, gaat als een trein. concentreren lukt prima, durf de straat weer op dankzij efexor. Ik wens me niet meer dood, zoals voorheen.

het is dus niet allemaal negatief. je hoort eerder negatieve verhalen dan positieve. ik ben blij met efoxor. mensen bij wie het niet werkte, hebben gewoon een ander medicijn nodig.

kees48
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2005 15:08

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door kees48 »

Het beste wat werkt voor depressies die niet heel erg diep liggen zijn de stoffen Fenylalanine en of tryptofaan 3 maal daags 250 milligram, voor dieper liggende depressies 3 maal 500 mg, let op!!!! nooit samen gebruiken met antidepressiva eerst afbouwen en dan beginnen met de aminozuren, ook fynylalaline niet samen gebruiken met tryptofaan, probeer eerst de ene enkele maanden, kijk wat het beste werkt, natuurstoffen hebben wat langere tijd nodig.

Als depressie minder word kan je minder innemen. zoals 1 maal 500 mg per dag en 1 maal 250mg voor tryptofaan, langzaam afbouwen en dit altijd blijven gebruiken..

calcium magnesium is een pre samen met de aminozuren, 1000mg calcium en 400 mg magnesium 1 tablet per dag voor slapen....

Fenylalanine is een essentieel aminozuur dat nodig is voor diverse biochemische processen. Fenylalanine is onder andere nodig voor de aanmaak van neurotransmitters in de hersenen. Het schijnt de seksuele opwinding te verhogen en hormonen vrij te maken die de eetlust reguleren.

Het essentiële aminozuur tryptofaan wordt samen met andere vitaminen en mineralen door de hersenen gebruikt om serotonine (5-hydroxytryptamine) aan te maken. Serotonine is een neurotransmitter wat de slaap reguleert en stimuleert. Ook wordt serotonine geacht de gevoeligheid voor pijn te verminderen.

Tryptofaan is een tijd verboden geweest omdat het een bedreiging vormde voor de pharmaindustrie, het bedreigde de antidepressiva, hetzelfde met kava kava een rustgevend middel beter als oxazepam en of valium, en is nog steeds verboden omdat het leverfunctie stoornissen kan geven, maar de indianen gebruiken het al eeuwen en een beter in hun vel zittend volkje ken ik niet, kijk eens op de bijsluiter van oxazepam wat het met je lever doet.

Wanneer de voorraad tryptofaan voldoende is kan het lichaam van tryptofaan nicotinezuur (vitamine B3) maken.
Van vitamine B3 wordt weer NAD+ gemaakt wat belangrijk is in de energie huishouding.

Tryptofaan was een van de eerste aminozuren die als supplement te koop was en wordt gebruikt als natuurlijk slaapmiddel.
Voor de 2D-structuurformule klik hier.



geen bijwerkingen en ook nog eens gezonde stoffen,.

Ik lees hier soms vreemde reacties, medicijnen werken bij iedereen anders, kijk maar naar pinda,s. die zijn dodelijk voor sommige mensen, dus wat voor de een geldt is niet van toepassing voor de andere.

maar gebruik natuurlijke stoffen en ga elke dag een half uur wandelen, dan kom je een heel eind.

bij mij werkt het perfect met de phylalaline voel me er erg prettig bij, maar geduld het duurd langer dan met de chemische antidepressiva.

groet kees

nijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2007 01:41

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door nijs »

hoi
ik wilde toch eens wat zeggen over die efexor
ik zit in de wao ,doordat ik 3 onslagen meegemaakt heb,
een traumatise jeugd heb gehad,mijn ouders in een tyd van 3 maanden heb verloren 47 jaar en 50jaar,en nog 5 familie leden in anderhalf jaar verloren heb.enz
en daar niet mee klaarkwam,kom,
van maatschappelijk werk ,huisarts,riag,mondiaan ,en thuishulp gesprekken.en diverze andere antidepresieva,ben ik op efexor gestuit.
na 5 jaar efexor ben ik weer onder de levenden,maar helaas zo voel ik mij niet,efexor heeft mij tydelijk een hoop elende doen vergeten,doordat je gevoelens gewoon dood zijn,ook bijwerkingen heb ik gehad,waar iknu zonder tabletten nog steeds last van heb.
jeuk ,gapen,kaken pijn,tanden knarsen,diaree,zweten,geen eetlust,misselijk,niet kunnen klaarkomen.wel erektie.
efexor leek volgends deze artsen de juiste medicijn,
maar met of zonder deze tabletten ,ik voel mij nog altyd vervelend,
men moet afwegen ,tabletten nemen met bijwerking,of zonder tabletten en gevoel hebben ,en vervelend voelen.
als onderstuening van mijn depressie heb ik vele andere producten geprobeert,en ben nu al 2 maanden met BRAIN-MOOD bezig.
dat zijn een soort kruiden in capsule vorm ,net zoals sintjans kruit.
met de volle dozering 4 capsules per dag ,ishet redelijk te doen,
met geen bijverschijnselen.de klachten zijn minder ,maar niet weg helaas.
hetverhoogt je zerotonine deze stof zorgt ervoor dat je je weer mens voelt.emoties kan tonen ,maar ook je gemoedstoestand verbetert.
na 3 jaar zoekken voor een altenatief voor EFEXOR is dat het enige wat een beetje helpt.maaar neemt de depressie niet weg ,maar verbetert je gemoedstoesstand,zodat je weer een beetje kan leven.

zal ookbij dit product ,bij iedereen anderss werken of niet ,maar voor die paar euro,is het het proberen waard toch.???

succes allemaal groetjes nijs

yesitsme
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2008 11:48

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door yesitsme »

Het is niet te geloven hoe iedereen hier op elkaar reageert.
We weten allemaal dat iedereen verschillend reageert op medicatie en dat GEEN ENKEL geval hetzelfde is.
Waar de een zegt dat het een ramp is, is het voor de ander juist een uitkomst. Waarom moeten we elkaar daarmee onderuit halen? Het zijn allebei waarheden.

Ik heb positieve ervaringen met Efexor. Ik kreeg angst om te starten door mensen die hier schrijven dat ze zelfmoordneigingen kregen. Ik ben blij dat ik gestart ben, want ik heb daar absoluut helemaal niks van gemerkt. Natuurlijk zijn er bijwerkingen en nee, die zijn niet prettig. Maar geloof me, alles beter dan constant in angst leven.
Voor mensen die overwegen te starten: lees niet te veel van te voren over wat mensen erover schrijven. Ervaar het zelf. En het allerbelangrijkste: zorg dat je GOEDE begeleiding hebt. Bouw RUSTIG op en bouw absoluut nooit, maar dan ook NOOIT in 1 keer af.
Als je je daar aan houdt, kan Efexor gewoon een goed iets voor je zijn!

dayko
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2008 16:27

Re: EFFEXOR

Ongelezen bericht door dayko »

4 jaar terug ben ik gestart met het nemen van effexor.
vijf jaar terug: Ik huilde heel veel, sliep slecht en had nachtmerries, kon niks meer eten, voelde me waardeloos en wou enkel nog dood zijn. op aanraden van een vriend ben ik naar de dokter gestapt die me onmiddellijk seroxat voorschreef. ik bleef twee weken thuis van mijn werk en starte met de medictatie. Ik ging ook naar een psycholoog om te achterhalen wat me juist overkwam.De medicatie hielp mij niet en het praten met de psych. maakte me ook niet veel wijzer. Ik ben zelf opvoedster, dus weet zelf al heel veel.Na ee nhalf jaar ben ik opgenomen in het ziekenhuis, ik wou dood en niets kon me helpen (dacht ik) blijkbaar de dokter niet met seroxat en de psycho. ook niet.een maand half opgenomen en daar kreeg ik verschillende soorten medicatie tot ze merkten wat best past bij me. zo ben ik gestart met effexor. de begeleiding is het ziekenhuis kan ik omschrijven als niks.een stagiair psych. zou me moeten helpen. maar zo raak je niet bij de dipe knelpunten in je lichaam; voor mij was het een uurtjhe mijn hart luchten maar ik werd daar niet beter van. de medicatie deed wel haar werk en na een tijdje voelde ik me wel beter. Ik merkte dat ik veel minder gevolens waarnam. geen zin om te vrijen, niet meer knn wenen.
Maar ik voelde me beter dacht ik. na twee jaar deed ik poging om te stoppen, ook al wist ik dat ik nog niet sterk genoeg was en dat het niet zou lukken. ik ben een koppige ram en probeerde het toch. met als resultaat , na hele korte periode starte ik opnieuw met effexor.ik wil niet heel mijn leven verslaafd zijn aan pillen en had al steeds vrouwelijke psychologen gehad die me geen stap verder hielpen en wou me dus eens wagen aan psychotherapie en dan wel bij een man. ik durf eerlijk te zeggen, deze therapie deed me inzien waarom ik depressief was, mijn verleden niet verwerkt, ook al vond ik me een sterke vrouw . Stap per stap volede ik me weer cht sterk worden. ik heb een 1.5 j op begeleiding geweest en ondertussen terug tegenslagen verwerkt (een scheiding, twee auto's per total, ander werk, verhuis,...) en toch bleef ik recht en wist ik hoe er mee om t egaan. Ik leerde van hem dat ik meer gebruik moets maken van de mensen om me; ik durfde dat vroeger niet; nu bel ik en vraag om eens af te spreken om eens te praten. ikdoe dat ook voor hen , dus waarom zouden zij dat niet knn voor mij. het is voor mij een grote stap om vrienden te zien als mensen die me knn helpen als het moeilijk is, maar ik doe het nu wel. ik voelde me sterk en bouwde dus geleidielijk aan mijn remergon van savonds af en dit lukte zonder problemen. na een paar maanden zonder remergon starte ik met het afbouwen van effexor. aloles verliep heel goed tot ik aan de dosis van 37.5 zat (eerst 150 en dan steeds minder) en telkens een dag een moest nemen en dan een dag niet; de dag dat ik geen nam, voelde ik elektrische schokken in mijn hoofd, geen energie en gevopel als ik mijn hoofd draai dat mijn hersenen achter komen.twee wekn dus eentje van 37.5 en dag geen. dan moets ik volledig stoppen.een week heb ik dat gevoel gehad dat mijn hoofd ontplofte door de schokken.ik ging eens naar de sauna en dat hielp wel, ik keek rustig tv. oprobeerde zoveel mogelijk fruit te eten en starte terug een kuur kombucha. al was het maar het gedacht ik deed het toch.elke dag begonnen de afkickverschijnselen wat later. na een week was ik er zo goed als af. nu en dan nog lichtjes iets maar na twee weken echt niks meer. ik ben super blij dat het me is gelukt. ik voel me nog steeds sterk, probeer te sporten en gezond te leven; ik zoek steun bij vrienden en hoop dat dat ik er nu voor zltijd vanaf ben. mijn therapeut vond het niet meer nodig dat ik nog kwam en dus dat is ook gestopt. wel weet ik als er iets is ik steeds mag bellen om toch nog eens advies te krijgen.Het leven is weer leuk en goed; vorige week liet mijn vriend me zitten, ik heb goed geweend en ben niet ingstort. zoveel mogelijk met mensen afgesproken en ik voel me nog steeds goed; dus mensen het kan echt hoor. met de juiste begeleiding leer je veel bij over jezelf en dat is wel het belangrijkste. de medicatie helpt voor een tij maar je moet de oorzaak zoeken!! ik wens iedereen heel veel succes. neem een week verlof en rust veel en dan lukt het afbouwen wel!!

Gesloten