LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sprookje

Re: Voor vertrek hotel overboekt, wat nu??????

Ongelezen bericht door sprookje »

aanrader ben er geweest
maren beach in alanya
Volgens mij zoekt topic starter een klasse hotel en geen 2* appartement,wie wil daar nu zitten.
Titanic zou ook een leuk hotel zijn.

inekevanvliet

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

ik wil daar dus zitten!!!
ga in november er weer heen
zeer schoon hotel en supergrote kamers
en dat zoek ie grote kamers
wat wil je nog meer dan? en binnen een paar dagen

dia

Ongelezen bericht door dia »

Re:
ik wil daar dus zitten!!!
ga in november er weer heen
zeer schoon hotel en supergrote kamers
en dat zoek ie grote kamers
Wel topic starter heeft een super de luxe al in 5 sterren resort geboekt en dan komen jullie af met een 2 sterren appartement waar je zelf je potje kan koken.Lijkt mij een hemelsbreed verschil,het gaat immers niet alleen om de kamer maar ook al wat er nog bij hoort bij zo een luxe hotel.
bijdij ik hoop dat je nog iets gevonden hebt dat aan je verwachting voldoet.
Laat je nog iets weten.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als je niks vind kun je altijd nog met de auto. Het is nu niet druk op de weg en wanneer je een beetje spannende auto hebt is de heen en terugreis meestal nog leuker dan de vakantie zelf. Je hebt dan geen gedoe met vliegen en je voelt je wat minder worstvlees dat in die blikken koker wordt geperst om daarna verwerkt te worden in de animatie industrie wat ze eufimistisch "5 sterrenhotel" noemen. Heeft de commercie je goed lopen kneden en schudden en is al het geld uit je geperst wordt je in diezelfde worst weer teruggevoerd en alvast opgewarmd met glossy boekjes voor de volgende kuur het jaar erop.

Ik doe er niet aan mee.

Maar iedereen zijn eigen plezier natuurlijk.

sprookje

Ongelezen bericht door sprookje »

O leuk in een volgepropte auto 2000 km heen en nadien nog eens 2000 km terug,kom je afgepeigerd terug thuis.Dan liever een 2 sterren appartement.Een vliegreis is een belevenis op zich en als je confort class boekt zit je heus niet geperst.
Wat u leuk vind, vind de overgrote meederheid niet zo leuk.
Een autovakantie doe je alleen uit finaciele overwegenigen want je kan niet naar mexico of Egypte en dergelijke.Zelfs Turkije is veel te ver om met de auto te doen.

Heb het ooit geprobeerd hoor met de auto naar spanje,MOOIT MEER,was gewoon weer aan vakantie toe bij thuiskomst en dan hadden wij nog wel een hotel geboekt om te overnachten.
Als ik al die auto's zie rijden tot de nok gevuld met kleding,dekens , potten en pannen en zelfs eten dan heb ik alleen medelijden dat zij zo op vakantie moeten.

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Deze klacht moet u neerleggen bij http://www.consuwijzer.nl
Die maken brandhout van dit soort organisaties. Maar laten we eens kijken wie hiervan de schuld gaat krijgen. De reisorganisatie boekt ondervoorbehoud. Dat doen deze altijd om zich geen buil te vallen bij annulering. De hotelmanager reserveert dan eveneens onder voorbehoud d.w.z. prima als de betaling is ontvangen en de kamer maar niet bezet zijn. Betaling vindt pas plaats vlak voordat de vakantie. Wordt er dan overboeking aangegeven dat kunnen de reisorganisaties hoog en laag springen maar moeten een alternatief zoeken. Zouden ze het geld eerder betalen dan zou nietmand een probleem hebben.

Besje

Ongelezen bericht door Besje »

Allereerst wil ik graag doorgeven dat DTI de Touroperator is dus verantwoordelijk voor een correcte uitvoering van de reis. D-Reizen is reisagent, dat betekent dat zij bemiddelen tussen u en DTI. ( lees de ANVR-Reisvoorwaarden ). Een overboeking komt is sommige gevallen voor, de touroperator moet u dan de kans geven om kosteloos te annuleren of u een goed alternatief aan te bieden. Uit uw verhaal begrijp ik dat DTI hieraan heeft voldaan.

Gelukkig heeft DTI van tevoren doorgegeven aan D-Reizen dat u overboekt bent. Nu heeft u nog de kans om een andere vakantie te zoeken. Natuurlijk is het heel naar dat de door u uitgezochte vakantie niet kan doorgaan. Gelukkig heeft u de reis kosteloos kunnen annuleren en kunt u samen met D-reizen een andere vakantie zoeken. Ik ben zelf meerdere keren in Turkije geweest en er zijn heel veel mooie 5 sterren hotels. Ook met ruime kamers of zelfs met een apart, afgescheiden slaapgedeelte.

U kunt proberen de gemaakte kosten te verhalen bij DTI. Aan de andere kant, als DTI u een goed alternatief heeft geboden hoeven zij deze kosten niet te vergoeden. Het is wellicht makkelijker als u contact zoekt met uw reisburo zodat zij dit voor u kunnen navragen bij DTI.

Zante

Ongelezen bericht door Zante »

G7 schreef:Inderdaad chocomelk, wat een sukkels hierboven zeg. Als je niets te melden hebt, hou dan je handen van je toetsenbord af. :evil:

Ik vind dit werkelijk geen manier van D-reizen, danwel DTI. Als ze je nu niet de geboekte kamer kunnen geven, is dat hun probleem en niet het jouwe, bijdij. Laat ze er maar achteraan gaan, want in Lara staan genoeg hotels (sommige nog wel beter) die wel die kamers kunnen aanbieden en als ze dan duurder zijn, is dat voor rekening van DTI. Per slot van rekening had je al een bevestiging.

Ik zou zeggen, laat het er niet bij zitten en ik hoop echt dat het toch goed komt en dat jullie toch nog op vakantie kunnen. Laat het tegen die tijd even weten.
Succes. :wink:
Wat jij zegt is ook onzin. Ten eerste schuif jij de zwarte piet naar 'D-reizen danwel DTI'. D-reizen is een tussenpersoon en heeft niets te maken met voorraden en dergelijke. Hiernaast is de kans groot dat DTI ook los staat van de overboeking. Vaak is een overboeking te wijten aan een hotel dat te veel reserveringen aanneemt (iets wat overigens ook vaak bij luchtvaartmaatschappijen gebeurd). Ten tweede; wat maakt het uit wie uiteindelijk de schuldige is? Het belangrijkste is dat deze mensen toch nog van een fijne vakantie kunnen genieten. De touroperator is verplicht een gelijkwaardig alternatief aan te bieden en zal dit dus ook zeker doen.

Zo :!:

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Oeps.... iemand op zijn/haar teentjes getrapt? :oops:

Maarre..... het gebeurt wel vaak als men "toevallig" via D-reizen had geboekt. Maarja, als ik er zou werken, zou ik ook voor ze opkomen hier op dit forum.

Zo! :!:

bijdij

Ongelezen bericht door bijdij »

Besje schreef:Allereerst wil ik graag doorgeven dat DTI de Touroperator is dus verantwoordelijk voor een correcte uitvoering van de reis. D-Reizen is reisagent, dat betekent dat zij bemiddelen tussen u en DTI. ( lees de ANVR-Reisvoorwaarden ). Een overboeking komt is sommige gevallen voor, de touroperator moet u dan de kans geven om kosteloos te annuleren of u een goed alternatief aan te bieden. Uit uw verhaal begrijp ik dat DTI hieraan heeft voldaan.

Gelukkig heeft DTI van tevoren doorgegeven aan D-Reizen dat u overboekt bent. Nu heeft u nog de kans om een andere vakantie te zoeken. Natuurlijk is het heel naar dat de door u uitgezochte vakantie niet kan doorgaan. Gelukkig heeft u de reis kosteloos kunnen annuleren en kunt u samen met D-reizen een andere vakantie zoeken. Ik ben zelf meerdere keren in Turkije geweest en er zijn heel veel mooie 5 sterren hotels. Ook met ruime kamers of zelfs met een apart, afgescheiden slaapgedeelte.

U kunt proberen de gemaakte kosten te verhalen bij DTI. Aan de andere kant, als DTI u een goed alternatief heeft geboden hoeven zij deze kosten niet te vergoeden. Het is wellicht makkelijker als u contact zoekt met uw reisburo zodat zij dit voor u kunnen navragen bij DTI.
Heb inderdaad contact opgenomen met D-reizen, omdat wij een kleintje hebben en daarom in Lara hadden geboekt (zeer korte transfertijd, eerste keer en wij niet weten hoe onze dochter gaat reageren). Deze konden geen ander geschikt hotel voor ons vinden wat vergelijkbaar is aan Limak lara, heb nog voorgesteld, wing tittanic en nog een aantal maar deze zaten allen vol.

Zante

Ongelezen bericht door Zante »

G7 schreef:Oeps.... iemand op zijn/haar teentjes getrapt? :oops:

Maarre..... het gebeurt wel vaak als men "toevallig" via D-reizen had geboekt. Maarja, als ik er zou werken, zou ik ook voor ze opkomen hier op dit forum.

Zo! :!:
Is grappig dat mensen altijd direct denken dat je voor een bepaalde organisatie werkt als je het daarvoor opneemt... Een overhaaste generalisatie soms?? Mensen denken vanuit stereotypen en vooroordelen, dat blijkt maar weer.

Maar helaas, ik werk niet bij D-reizen, niks voor mij.

Maargoed, zoals gezegd kan D-reizen niet verantwoordelijk zijn voor een overboeking. En dat is niet omdat ik er zogenaamd zou werken, maar om de simpele reden dat D-reizen geen reisorganisator is maar een tussenpersoon die geld verdient aan het verkopen van andermans product. Uitleg zo beter, of....?

Gesloten