Pagina 2 van 2

Re: laptop scherm kapot binnen de garantie

Geplaatst: 19 nov 2010 01:12
door IGarance
Laptop 1 ging stuk na 8mnd na aankoop, verkoper Heiligers in Dordrecht stuurde hem terug naar Toshiba, 2 mnd later kon ik hem ophalen er was een nieuw beeldscherm ingezet, hoefde niets te betalen. Maar 4 mnd later hetzelfde euvel, strepen door het beeldscherm, weer terug naar verkoper Heiligers en die belde na een week mij op om te vertellen dat de laptop was "overleden" en dat t tijd was voor een nieuwe!! nou die had ik dus al voor mijn verjaardag gekregen in februari: laptop 2. 6 mnd na aankoop kwamen er alllemaal vage horizontale strepen in t beeldscherm dus bracht ik hem direct weer naar verkoper Heiligers. Weer terug naar de Toshiba fabriek want t was een fabrieksfout zeiden ze. 3 weken later (gisteren dus) kreeg ik een SMS-je: mn laptop was gerepareerd! Er was weer een nieuw beeldscherm ingezet. Dolblij heb ik em opgehaald en er was niets mis meer...dacht ik! Vanochtend heb ik de laptop aangezet en in plaats van horizontale strepen zit er nu dus een dikke verticale streep in t beeldscherm! Zo langzamerhand begint de firma Heiligers in Dordrecht een nagel aan mijn kist te worden na alle smoezen én 1200 Euro uitgegeven en geen laptop. KAN IK DAAR NOU NIETS AAN DOEN??

Re: laptop scherm kapot binnen de garantie

Geplaatst: 19 nov 2010 17:16
door alfatrion
1e keer na 8 maanden, reparatie duurde twee maanden. Ik vind twee maanden te lang. Zeker na 6 weken kun je overeenkomst ontbinden.

2e keer na 4 maanden en je moest een nieuwe kopen. Op dit moment had jij je kunnen beroepen op de wettelijke garantie. Omdat de computer binnen zes maanden kapot was gegaan na aflevering had de verkoper dan met de bewijslast.

3e keer na 6 maanden, maar dat was een fabrieksfout.

Kost een nieuwe laptop 1200 euro?

Re: laptop scherm kapot binnen de garantie

Geplaatst: 30 nov 2010 17:44
door Hermien
Begrijp ik nu dat een kapot led scherm wel binnen de garantie valt? Mijn dochter heeft voor haar 18e verjaardag een Toshiba Satellite met LED scherm gekregen. Bij Correct in Rotterdam hebben we duidelijk aangegeven dat het voor een student is, die het in de collegezaal moet gebruiken. Na 5 maanden verscheen er opeens een barst aan de binnenkant van het scherm en laat dat nou volgens Correct niet onder de garantie vallen. Dochterlief is erg zuinig op het ding en het enige wat wij ons kunnen bedenken, is dat het in de tas onderweg is gebeurd. Nu hebben studenten geen overvolle tassen bij zich, maar het zou kunnen. De medwerker klantenservice gaf aan dat laptops wel kwetsbaar zijn onderweg. Tja, maar waar koop je een laptop voor? Juist, voor onderweg. We hebben nog twee oudere modellen hier in huis en daar zijn nog nooit problemen mee geweest.
Had men ons hier bij de aankoop niet duidelijk op moeten wijzen. LED scherm is kwetsbaar tijdens vervoer en een breuk valt nooit onder de garantie, ook al is de breuk niet het gevolg van een valpartij.
O ja en ik kreeg vandaag, 6 dagen na het inleveren, de opgave reparariekosten binnen, € 234,00.
Volgens meneer Correct zouden we dit bij onze inboedelverzekering moeten kunnen verhalen. Tja, en hoe?

Re: laptop scherm kapot binnen de garantie

Geplaatst: 30 nov 2010 17:53
door alfatrion
Hermien schreef:Na 5 maanden verscheen er opeens een barst aan de binnenkant van het scherm en laat dat nou volgens Correct niet onder de garantie vallen.
Beroep je op de wettelijke garantie en doe dit in een brief. Op grond van de wet heb je recht op een deugdelijk product en wanneer gebreken binnen zes maanden wordt ontdekt geld dat er wettelijk vermoed wordt dat het product ondeugdelijk was, waardoor je recht hebt op kosteloos herstel of vervanging. De verkoper kan hierdoor niet onderuit komen door te wijzen op mogelijkheden die in de risicosfeer liggen van de koper.