LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheekwoekerrente?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Webbie

Re: hypotheekwoekerrente?

Ongelezen bericht door Webbie »

LoL heb je nu echt vertrouwen in de politiek, je denkt toch niet echt serieus dat in dit land er iets echt word gedaan aan de verrijking van deze banken cq multi nationals.
Ze hebben die apen in den haag al jaren in hun zak sinds dat paars ( lees rechts )
Aan de macht is gaan we elk jaar verder achteruit, en wonder boven wonder ondanks dat in mijn kiesdistrict 70% op andere partijen heeft gestemd wint elke verkiezing weer die rechtse boevenbende.
Jawel CDA is extreem rechts en niet zoals velen beweren links.
PVDA, D66 en Groenlinks passen ook exact in het rechts plaatje.
Dus weer een hoop gebrul maar uiteindelijk is alleen jan modaal en de minder bedeelde straks weer het haasje.
Net zoals die fake oplossing bij de verlies polissen, de heren lachen zich krom.
Verder is het gewoon belachelijk dat wij bijna 5% moeten betalen, de banken lenen dit geld tegen historisch lage tarieven in ieder geval 1% of zelfs minder dus waarom die enorme hoge rentes ......

JLoch

Ongelezen bericht door JLoch »

Wij hadden 10 jaar geleden een beleggingshypotheekhypotheek afgesloten bij zoals ze nu heten ASR Woninghypotheken.
=> @ 6,65% renten voor 10 jaar vast op advies van de hypotheekadviseur.
De renten was hoog vanwege het feit dat wij het hele bedrag leenden.
=> Het bedrag was € 272 000.
=> Wij moesten ook een belegging storten van circa € 22 700
(inmiddels in waarde gedaald naar net meer dan de helft)

Inmiddels hebben wij € 122 000 afgelost over de 10 jaar en GEEN risicovermindering op de renten ontvangen.

1 December vervalt de 10 jaar. Wij kregen een brief met opties van 1 jaar tot 12 jaar vast met renten wisselend van 4,35% tot 5,5%. Wij kunnen veel beter renten krijgen en besloten niet te kiezen voor de opties van ASR en een aflosnota aan te vragen per brief. Vandaag belde ik ze op want ik heb nog niets vernomen. Ik werd de volgende meegedeeld:

=> Wij hebben geen optie van hen gekozen dus kiezen wij auomatisch voor het verelenging van een 10 jaar termijn @ 5,5% renten p.j.
=> Dat impliseert dat wij automatisch voor een aflossingsboete kwalifiseren gebaseerd op een 10 jaar vaste contract. Alles gewoon lekker automatisch!

Dat vind ik brutale economische afpersing (woekerrenten, geen rentenvermindering qua risico, geen behoorlik management van de belegging)

Enige advies is welkom !!!!

courier

Ongelezen bericht door courier »

Op het einde van de rentevaste looptijd mag boetevrij algeheel worden afgelost; u heeft dat voornemen immers schriftelijk aan de hypotheekverstrekker medegedeeld. Als u met de nieuwe hypotheekverstrekker al in de fase bent dat de notaris op de hoogte is, vraagt hij/zij bij ASR de algehele aflosnota op.
Kijk even in de kleine lettertjes van de Algemene voorwaarden of ASR juridisch wel juist handelt ingeval per de verlengingsdatum geen keuze van een nieuwe vaste looptijd zou zijn gemaakt. Zo niet dan is hier sprake van een eenzijdige "negatieve optie" waar niet vaak genoeg tegen geageerd kan worden.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

RubenF schreef:Ik zat laatst een uitzending van kassa te bekijken en nu blijken de banken een veel te hoge rente te rekenen voor hun klanten.
Gelukkig gaat de NMA dit onderzoeken en zijn er ook al kamervragen gestelt.

Ik weet in ieder geval dat ik nu na 5 jaar nadat mijn vaste periode is afgelopen van 402 euro per maand ineens naar 489 euro per maand ben gegaan.
dus 87 euro meer per maand,dit komt neer op een verhoging van 994 euro per jaar!!!!
over een hypotheek van 100.000 euro dit is een verhoging van zeg maar 20% van wat ik per maand netto betaal.
Ik zit bij de FORTIS ASR bank via de hypotheker.

Hebben jullie ook last van deze verhogingen post ze hier a.u.b.

Hopelijk wordt dit zo snel mogelijk aangepakt.
De rente was 5 jaar geleden extreem laag, dus eigenlijk kan je beter blij zijn dat je daar nog 5 jaar van heb kunnen profiteren.

Gesloten