LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door ronald g »

@Vogels, ik bedoelde dat corporaties geen sociaal beleid voeren maar enkel woningen verhuren. Ze gaan met het nieuwe beleid meer de kant op van hulpverlener voor wie dat wil. Signalering van financiële problemen in een vroeg stadium is daar één van, niemand is er bij gebaat om zijn/haar huis kwijt te raken en zo in een neergaande spiraal terecht te komen, helaas gebeurt dat nog te vaak.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ronald g schreef:Ts, zal wel verbolgen zijn over de antwoorden maar helaas iedereen die reageert heeft het bij het rechte eind. Als de vriendin een WWB uitkering heeft, bijstandsnorm. Is er recht op toeslagen en jawel in die uitkering is rekening gehouden met onvoorziene uitgaven, niet te begrijpen maar echt waar. Er zijn vangnetten om grote onvoorziene uitgaven middels bijzondere bijstand ( is voor iedereen die maximaal 10% boven het bijstands niveau ) moet rondkomen. Dit kan een vorm van renteloze lening, maar ook een gift zijn. De vriendin is duidelijk niet van deze regeling op de hoogte. Het harde beleid van de corporatie's is bedoeld om huurders wakker te schudden en zo ook te wijzen op deze regelingen, wil je dat niet is je eigen keuze en de procedure gaat in gang. Wat ik wil adviseren laat uw vriendin naar die afspraak gaan desnoods vergezeld van u, het zijn geen boemannen maar oplossings gericht. Ik mag niet wedden maar ze zal na afloop opgelucht zijn.

Succes.
De Bijzondere Bijstand wordt steeds minder vaak toegekend, zeker voor gebruiksgoederen als een wasmachine.
Dan wordt je naar de stadsbank gestuurd en dan heb je dus een schuld.
Dus mensen met een minimum worden op die manier de schuld in geholpen.
En dat er in je uitkering een deel voor 'onvoorziene uitgaven' zit of (zoals mij wel eens verteld is) dat je maar moet sparen is allemaal hartstikke leuk.
Maar als je dik € 560,-/€ 580,- aan vaste lasten hebt en je € 860,- binnenkrijgt en je ook nog moet eten etc., waar moet je dan precies van sparen?

Verder vind ik wel dat dat de vriendin van TS echt verkeerd bezig is geweest door gewoon maar even geen huur te betalen.
Als de woningbouw in dit geval een pooier zou zijn, zou vriendin allang in elkaar gebeukt zijn wegens niwet afdragen van geld.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door SJZ »

krijg je natuurlijk ook nog huur- en zorgtoeslag + kwijtschelding gemeentelijke heffingen
Zorgtoeslag: € 61 per maand.
Huurtoeslag (bij € 400 huur): waarschijnlijk € 180 per maand.

Dan krijg je dus geen € 860 maar € 1.101. Dus bij € 570 vaste lasten hou je dus geen € 290 maar € 531 over!
krijg je natuurlijk ook nog huur- en zorgtoeslag + kwijtschelding gemeentelijke heffingen
Hoezo KRIJG je extra geld als de gemeentelijke heffingen worden kwijtgescholden? Dat snap ik niet. Wat maakt dat uit voor je inkomsten?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door ronald g »

Wel bij het topic blijven, inkomsten en toeslagen vallen buiten het beleid van de woningbouw vereniging.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik vind dit echt erg. Als de uitkering van de betreffende vriendin niet uitbetaald zou worden omdat de deur van de sociale dienst stuk was en gerepareerd moest worden waren de rapen gaar.
Het is toch niet de taak van de woningbouw vereniging om te zeggen: oh uw wasmachine is stuk, nee dan kunt u gratis wonen. Natuurlijk wil de woningbouw geen bewijs stuk van de defecte wasmachine, de woning bouw wil (en wie niet) gewoon haar geld. Het is geen liefdadigheidsinstelling. Daarnaast vind ik het wel goed dat deze betreffende woningbouwvereniging mensen meteen uitnodigt voor een gesprek, dit zou eventueel leed kunnen voorkomen.

Ik kan er nog steeds met mijn verstand niet bij, hoe kan iemand nou denken dat je je huur niet hoeft te betalen als je je geld al aan iets anders hebt opgemaakt?

Trudy

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Ik zeg maar heel simpel: leven is ook rekeningen betalen, en zeker je huur c/q je hypotheek. Het staat verhuurders vrij om in te grijpen als ze denken dat het fout gaat, beter meteen in te grijpen dan de handel uit de klauwen te laten lopen. Beter voor de huurder en beter voor de belastingbetaler die er weer voor op mag draaien.
Wordt onpasselijk van dit soort verhalen, het is altijd een ander zijn schuld. leer eens met geld om te gaan en klaag dan nog eens. Tjonge :roll:
Sorry hoor maar wij betalen ons blauw aan belasting voor mensen die een loopje nemen met hun rekeningen, die denken maar steeds dat Kabouter Plop hun uitkering en toeslagen betaald? Ik dacht het ff niet.
Wel eens bij stil gestaan dat anderen voor jouw zooi mogen opdraaien ?
Nee, dat dacht ik al
Dat teert al op de belastingbetaler en dan nog eisen stellen ook, ben je ff fout dame, jij moet mee bijdragen, of je het leuk vindt of niet, je rekeningen moet je betalen en vertel mij niet dat je te weinig uitkering krijgt, ga je schamen, héél diep schamen.
Verloeder de uitkeringen voor zieken, ouderen en zwakken in de samenleving maar, profiteer vooral en klaag.
Ben klaar met die profiteurs, wij mogen dat weer opknappen.
(en het is altijd een vriendin of zo, nooooooit zij zelf :roll: )
Sorry hoor maar wordt echt pisnijdig van zo'n bericht.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Wie zijn/haar huur niet tijdig betaald, het gaat hierbij vaak om grote bedragen, ontvangt een herinnering na enkele dagen. Vervolgens een aanmaning. Niet betaald? Binnen dezelfde maand ligt er een schrijven van de gerechtsdeurwaarder op de mat. Volkomen legetiem!
Als uw vriendin nu een keuze maakt en haar voorkeur legt op de aankoop van een wasmachine dan heeft ze de eerstkomende maand eveneen grote problemen want als ze keuze moet maken tussen twee kwaden betekent het dat ze geen geld heeft hetgeen voorzich spreekt. Wanneer ze dan de huur niet tijdig betaald dan heeft ze ook geen geld om de volgende maand de huur te voldoen. De werkt zich in de problemen op deze wijze. Waarom vraagt ze geen bijzondere bijstand bij de socialedienst= Daar heeft ze recht op!

D. Hanekamp
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 aug 2010 20:31

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door D. Hanekamp »

@helpendhandje schreef:
Ik zeg maar heel simpel: leven is ook rekeningen betalen, en zeker je huur c/q je hypotheek. Het staat verhuurders vrij om in te grijpen als ze denken dat het fout gaat, beter meteen in te grijpen dan de handel uit de klauwen te laten lopen. Beter voor de huurder en beter voor de belastingbetaler die er weer voor op mag draaien.
Wordt onpasselijk van dit soort verhalen, het is altijd een ander zijn schuld. leer eens met geld om te gaan en klaag dan nog eens. Tjonge :roll:
Sorry hoor maar wij betalen ons blauw aan belasting voor mensen die een loopje nemen met hun rekeningen, die denken maar steeds dat Kabouter Plop hun uitkering en toeslagen betaald? Ik dacht het ff niet.
Wel eens bij stil gestaan dat anderen voor jouw zooi mogen opdraaien ?
Nee, dat dacht ik al
Dat teert al op de belastingbetaler en dan nog eisen stellen ook, ben je ff fout dame, jij moet mee bijdragen, of je het leuk vindt of niet, je rekeningen moet je betalen en vertel mij niet dat je te weinig uitkering krijgt, ga je schamen, héél diep schamen.
Verloeder de uitkeringen voor zieken, ouderen en zwakken in de samenleving maar, profiteer vooral en klaag.
Ben klaar met die profiteurs, wij mogen dat weer opknappen.
(en het is altijd een vriendin of zo, nooooooit zij zelf :roll: )
Sorry hoor maar wordt echt pisnijdig van zo'n bericht.
Vast een rijk iemand :mrgreen:

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Nee hoor, ben niet rijk maar heb wel geld zat :lol:
Zonder gein, werd er ff goed boos van, betaal me blauw aan belasting en sommigen die het verdienen krijgen niet wat ze toekomt en anderen nemen er een loopje mee. Dat irriteert me mateloos.
Je ziet ze op tv wel eens klagen, die foute uitkeringstrekkers, peuk na peuk, grote tv op de achtergrond, geen tanden meer (want de tv is belangrijker dan je zorgverzekering betalen) en maar klagen. Die bedoel ik dus.
Mag ik vinden want wij allemaal betalen voor heeeeeeel veel uitschot, excuse my french.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door SJZ »

Nee hoor, ben niet rijk maar heb wel geld zat
Als je altijd je rekeningen op tijd betaalt heb je geld zat.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door helpendhandje »

precies :wink:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door VioletPrue »

SJZ schreef:
krijg je natuurlijk ook nog huur- en zorgtoeslag + kwijtschelding gemeentelijke heffingen
Zorgtoeslag: € 61 per maand.
Huurtoeslag (bij € 400 huur): waarschijnlijk € 180 per maand.

Dan krijg je dus geen € 860 maar € 1.101. Dus bij € 570 vaste lasten hou je dus geen € 290 maar € 531 over!
Klopt, maar een deel van € 531 gaat dan weer op aan zorgkosten die ik nergens kan declareren.
Die heb ik niet bij de vaste lasten geteld, omdat dit 'bijzondere' kosten zijn die Jan of Jannie Modaal (Ingrid en Hans toch??) niet hebben, omdat zij gezond zijn.
Dus geloof me, ik zou een rondedansje in de rolstoel doen als ik ook echt € 531 overhield.
Heb trouwens even zitten rekenen en de vaste lasten vallen wat hoger uit: € 630,-
Ja ja, een uitkering is feest!

Sorry voor de off topic reactie.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door VioletPrue »

helpendhandje schreef:Nee hoor, ben niet rijk maar heb wel geld zat :lol:
Zonder gein, werd er ff goed boos van, betaal me blauw aan belasting en sommigen die het verdienen krijgen niet wat ze toekomt en anderen nemen er een loopje mee. Dat irriteert me mateloos.
Je ziet ze op tv wel eens klagen, die foute uitkeringstrekkers, peuk na peuk, grote tv op de achtergrond, geen tanden meer (want de tv is belangrijker dan je zorgverzekering betalen) en maar klagen. Die bedoel ik dus.
Mag ik vinden want wij allemaal betalen voor heeeeeeel veel uitschot, excuse my french.
Wat een heerlijk overdreven generalisatie zeg.
Dat denkt inderdaad iemand die geld genoeg heeft.
'Uitkeringstrekkers' (lekker woord ook, we zijn ook mensen hoor) zijn achterlijke randdebielen die werkschuw zijn, de hele dag rokend voor de plasma tv hangen en ons lens zuipen aan Aldi-bier.
In joggingpak natuurlijk.
Ja mensen, uitkeringstrekkers zijn Tokkies, niets meer en niets minder!

U reageert alsof de meerderheid van de Bijstandsgerechtigden (zo heten 'we' namelijk) fraudeurs zijn.
Ik kan u uit de droom helpen, dat klopt niet.
Tegenwoordig moet je elk dubbeltje kunnen verantwoorden dus de fraude loopt echt terug.
Dat er nog steeds mensen zijn die slecht met geld om kunnen gaan klopt, maar die zijn er ook onder de groep werkenden.
Steeds meer mensen die in de schuldhulpsanering komen werken gewoon, maar kunnen het bolwerken.
En dat zijn toch ook geen Tokkies.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door trudy81 »

@violet prue,

volgens mij bedoelde hij niet alle mensen met een uitkering maar alleen diegene die inderdaad profiteren (en inderdaad de fraude loopt terug)

Ik vind het geen probleem dat we als samenleving betalen voor mensen die niet kunnen werken of niet meer kunnen werken.
Wel vind ik het een probleem als daar misbruik van gemaakt wordt. De reden dat ik eerder in dit topic reageerde is omdat ik de redenering van TS niet correct vind en ik denk ook dat dit hetgeen is de meeste mensen stoort.
Er gewoon vanuit gaan dat je iets gewoon niet hoeft te betalen omdat het even niet uitkomt en dan boos zijn als degene aan wie je geld schuldig bent zijn geld komt claimen.
Het is normaal dat als je een dienst of product koopt je daar ook voor betaalt, en de verontwaardiging van TS dat er betaald moet worden vind ik dus niet correct.

groetjes

Trudy

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door VioletPrue »

trudy81 schreef:@violet prue,

volgens mij bedoelde hij niet alle mensen met een uitkering maar alleen diegene die inderdaad profiteren (en inderdaad de fraude loopt terug)

Ik vind het geen probleem dat we als samenleving betalen voor mensen die niet kunnen werken of niet meer kunnen werken.
Wel vind ik het een probleem als daar misbruik van gemaakt wordt. De reden dat ik eerder in dit topic reageerde is omdat ik de redenering van TS niet correct vind en ik denk ook dat dit hetgeen is de meeste mensen stoort.
Er gewoon vanuit gaan dat je iets gewoon niet hoeft te betalen omdat het even niet uitkomt en dan boos zijn als degene aan wie je geld schuldig bent zijn geld komt claimen.
Het is normaal dat als je een dienst of product koopt je daar ook voor betaalt, en de verontwaardiging van TS dat er betaald moet worden vind ik dus niet correct.

groetjes

Trudy
Dat ben ik ook 100% met iedereen eens, de redenering van 'mijn wasmachine moet gemaakt worden, dan betaal ik maar even geen huur' is natuurlijk belachelijk.
Als je al zo redeneert, ga dan wel eerst even naar de woningbouw om de situatie uit te leggen en om vooraf al een betalingsregeling treffen als zij mee willen werken.
Met aantonen dat je wel wil betalen maar even niet kan (al is deze reden meer dan flinterdun) kom je al een heel eind.
Ik spreek uit ervaring. :wink:

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door helpendhandje »

VioletPrue, uiteraard doel ik dan op die klaplopers welke nog nooit een poot hebben uitgestoken en overal van profiteren.
Daarom kan ik daarop me zo kwaad maken want het gaat allemaal ten koste van mensen welke buiten hun schuld een uitkering hebben door ontslag, chronisch zieken en ouderen.
Die moeten knokken, hoe hard ze ook hun best doen maar de groep welke ik afkraak krijgen alles voor elkaar. ik kan daar dus niet tegen want de zwakkeren zijn alweer de pisang.
Nederland is zo krom als een hoepeltje.
Mijn vader had een scootmobiel maar dat was onverantwoord dus heb de gemeente gevraagd die weer op te halen, heeft 7!!!!!!!!!!!! maanden geduurd, belde me suf, dat ding stond daar terwijl er zát mensen zijn welke die scoot broodnodig hebben. Vanaf dat moment heb ik alle hulpmiddelen zelf gekocht en na mijn vaders' overlijden heb weggegeven aan mensen die er om verlegen zaten.
Ik vind het zo triest, velen hebben jaren gewerkt, komen in de problemen door ontslag, ongeluk of ziekte en worden in een hoek gezet terwijl anderen die nooit gewerkt hebben en het nooit van plan zijn geweest om te werken alles in hun schoot geworpen krijgen omdat ze een bek bij zich hebben.

Ik schilder het nu erg zwart-wit maar je snapt dan wel wat ik bedoel
Ik betaal met liefde mits het bij diegenen terecht komt welke het in alle eerlijkheid toekomt.

Ken een paar mensen die een uitkering hebben waarvan een aantal daar over op scheppen, zwart bijklussen en dan voornamelijk tuinwerk terwijl ze ( 2) al 13 en 20 jaar zijn afgekeurd vanwege hun rug. Maar wél met zware tegels sjouwen en maar lol hebben dat ze zo ruim kunnen leven, sorry maar dat gaat er bij mij niet in.
En anderen maar sappelen omdat ze eerlijk zijn...

Daar mogen we toch best een beetje boos om zijn toch?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door ronald g »

Ook maar een duit in het zakje, niet elke uitkeringsgerechtigde is van lang leve de lol. Baanverlies en echtscheidingen zijn orde van de dag, je kiest er niet voor maar het is goed dat het vangnet er is. Elke werkloze als profiteur van de samenleving neer zetten is beneden alle peil. Nu kun je nu nog een baan hebben, morgen sta je zomaar met 70% van het salaris op straat. Ben je de dertig gepasseerd kun je het schudden. Tot zover de uitkeringstrekkers.
De WWB uitkering is voor een alleenstaande +/_ 870 euro ex vakantie geld, huur +/_ 450 euro ex toeslag. Ben je dus al meer dan de helft van je inkomen kwijt. Zorgverzekering 120 euro ( met aanvulling ) energie +/_ 100 euro. Tel dat eens op kom je op 670 euro, blijft 200 euro over moeten de verzekeringen nog van af en e.v.t. televisie. Het bedrag dat over blijft kun je echt geel lol maken, de toeslagen zijn echt niet zo hoog als men denkt.

De lui die zo op die "profiteurs" neerkijken kunnen er zo maar één van worden.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door tiptoo »

ben het helemaal met Ronaldg eens ieder ken het overkomen.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Ronald g, als dat een reactie is op mijn laatste posting dan zou jij niet goed gelezen hebben. (sorry maar is me even niet duidelijk of je daar op geageerd)
Is het geen reactie daarop (wat ik denk) dan ben ik het volmondig met je eens.
En idd kan het altijd iedereen overkomen, ze4ker in deze lastige tijden, zaak is om, als het kan, altijd een reservepotje te hebben als buffer voor slechtere tijden.
Maar feit blijft dat eerlijkheid bestraft wordt en de, zeg het nu even genuanceerd: minder nette mensen er altijd beter op worden.
Er is in mijn ogen een wereld van verschil tussen uitkeringsgerechtigden en uitkeringstrekkers.

En, om on-topic te gaan, de houding van die "vriendin" is gewoon beneden alle peil, de huur dient betaald te worden, ongeacht wat er stuk gaat, daar is via via altijd een mouw aan te passen. Vind dat de woningstichting goed gehandeld heeft, ze proberen erger te voorkomen en wat is erger? Je was even uitbesteden of op de hand doen of geen dak boven je hoofd?

Geen werk en geen tijd om je was een klein tijdje op de hand te doen? beats me.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door trudy81 »

@ronald

zoals u kunt lezen ben ik zoiemand die het volledig normaal vind om mee te betalen aan de samenleving, ik vind niet iedereen die een uitkering krijgt een profiteur. Maar ik vind wel dat als er mensen bewust en met opzet misbruik maken van een uitkering (wat natuurlijk ook gewoon strafbaar is) dit heel erg kwalijk.

Trudy

Gesloten