LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vrijval spaarloon 15 september 2010 Fortis

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
snepke

Re: vrijval spaarloon 15 september 2010 Fortis

Ongelezen bericht door snepke »

Als ze het van iedereen een paar weken vasthouden,hebben hun er weer rente van

Willy.T

Ongelezen bericht door Willy.T »

snepke schreef:Als ze het van iedereen een paar weken vasthouden,hebben hun er weer rente van
Wij krijgen toch evengoed rente over het bedrag als het langer wordt vastgehouden?

__oi__

Ongelezen bericht door __oi__ »

Ik zou erg boos zijn geworden als het was overgemaakt.
Vergeet niet dat je via de spaarloonregeling een extra vrijstelling hebt in box 3.
Ongetwijfeld niet voor iedereen relevant maar desalniettemin een belangrijk voordeel voor velen. Automatisch overmaken zou betekenen dat ik, en vele anderen, per direct 1,2% belasting zouden gaan betalen over saldo.

Willy.T

__oi__ schreef:Ik zou erg boos zijn geworden als het was overgemaakt.
Vergeet niet dat je via de spaarloonregeling een extra vrijstelling hebt in box 3.
Ongetwijfeld niet voor iedereen relevant maar desalniettemin een belangrijk voordeel voor velen. Automatisch overmaken zou betekenen dat ik, en vele anderen, per direct 1,2% belasting zouden gaan betalen over saldo.
Dat ligt er dan aan hoeveel men op de rekening heeft staan en de keuze is toch aan de mensen zelf neem ik aan.

__oi__

Ongelezen bericht door __oi__ »

precies, en aangezien degene die mijn spaarloongeld beheert niet weet in hoeverre ik mijn box3 vrijstelling wel of niet volledig benut, kunnen zij dus ook de keuze niet maken. Dat moet ik zelf doen.
Als er dus banken zijn die het automatsich overmaken is dat zeer kwalijk.

flierefluit

Ongelezen bericht door flierefluit »

Om het geld weer te laten blokkeren, moest je bellen met de klantenservice van ING.
Nadat ik gebeld had dat ik mijn spaarloon weer wilde laten blokkeren en ik echt de indruk had dat het prima geregeld zou worden, werd alles op mijn plusrekening gestort, wat dus juist niet de bedoeling was! Het lijkt wel of er bij geen enkele instelling personeel aanwezig is wat luistert naar de klanten, en gewoon naar eigen goeddunken maar wat aan het doen is! De volgende keer graag weer op de ouderwetse manier graag, ING met formulieren dan kun je nog eens ergens op terugvallen als het niet goed gaat. :evil: :twisted:

Willy.T

flierefluit schreef:Om het geld weer te laten blokkeren, moest je bellen met de klantenservice van ING.
Nadat ik gebeld had dat ik mijn spaarloon weer wilde laten blokkeren en ik echt de indruk had dat het prima geregeld zou worden, werd alles op mijn plusrekening gestort, wat dus juist niet de bedoeling was! Het lijkt wel of er bij geen enkele instelling personeel aanwezig is wat luistert naar de klanten, en gewoon naar eigen goeddunken maar wat aan het doen is! De volgende keer graag weer op de ouderwetse manier graag, ING met formulieren dan kun je nog eens ergens op terugvallen als het niet goed gaat. :evil: :twisted:

Vroeger had men nog hart voor de klant en liep men wat harder als nu het geval is en dat zal nog veel erger worden.Het woord service kent men niet meer en als de tijd nadert om naar huis te gaan staan ze al met de jas aan in de startblokken.

Henny en Irene

Ongelezen bericht door Henny en Irene »

Ik voel me dus wel goed in de **** genomen door Fortis/ABN-Amro
Dat er mensen zijn die boos zouden worden als het zonder te vragen op de rekening gestort zou worden OK.
Maar dat was niet het geval bij Fortis/ABN-Amro daar moest je het aanvragen en dat heb ik ook gedaan.
Op zondag 5 sept. kon je voor het eerst het deblokkering formulier uitprinten(Fortis) en dit hebben we dus gedaan en op 6 sept direct opgestuurd naar het adres wat al een ABN-Amro bank adres was.
Uiteraard gaan ze dit pas 15 sept verwerken,wat ik zelf erg dom vind want als je alvast anticipeert op het gebeuren ben je naar mijn inziens
beter voorbereid maar ja dat is niet anders.
Fortis/ABN-Amro beloofde dat het binnen 3 weken op je rekening zou hebben staan (het leuke is als je belde vertelde de dame van klantenservice dat het geen 3 weken duurde maar 15 werkdagen.
Als je ze dan voorrekende dat dat toch echt 3 weken zijn begrepen ze het even niet meer) Na verschillende keren klantenservice gebeld te hebben of ze al wat konden vertellen hoe het er voor stond kreeg je altijd nul op het rekest en dat het er echt opstaat binnen de 15 werkdagen.
Echter ik zit nu 6-okt. op de 16e werkdag en nog niets.
Wat schertst vervolgens mijn verbazing als je op de site van ABN-Amro gaat kijken, door de grote drukte hebben ze niet uit kunnen keren voor de 15e maar ze gaan er alles aan doen om het zo snel mogelijk te verhelpen (ik geloof er dus niets meer van)
De ABN-Amro krijgt van mij dus een dikke nul.

verkeersleider

Ongelezen bericht door verkeersleider »

Mensen wat maken we ons weer druk
Eerst staat het geld nog vier jaar vast en als het opeens vrij gegeven gaat worden maken we ons druk om een dag meer of minder
Maar ja zal wel weer aan mij liggen

Goed weekend

Willy.T

verkeersleider schreef:Mensen wat maken we ons weer druk
Eerst staat het geld nog vier jaar vast en als het opeens vrij gegeven gaat worden maken we ons druk om een dag meer of minder
Maar ja zal wel weer aan mij liggen

Goed weekend
We moeten ons toch ergens om druk maken nietwaar?

Gesloten