MisW schreef:Aan Vorobeva een vraag:
Klopt het dat u vorige week een soort gelijk onderwerp had gemaakt waarbij u sprak over 80 miljoen. U gaf ook een mooi voorbeeld van een rekening overzicht met duidelijke uitleg. Ik heb daarop mijn jaarafrekeningen bekeken en zag dat bij mij hetzelfde geldt. Bij mij worden ook de meterstanden aan het einde van de maand opgenomen en zoals u al aangaf worden de in rekening gebrachte voorschot bedragen niet meegenomen in de jaarafrekening. Ik kan echter dat onderwerp niet meer terug vinden. Waarom heeft u dat onderwerp verwijderd ?
Welke stappen heeft u ondernomen richting Oxxio.
mvg, MisW
Ik vond dit zelf ook al gek dat deze was verdwenen, maar bij deze voeg ik deze toe. Ik heb daar melding van gedaan bij Oxxio, echter later kwam ik erachter dat dit ook in het contract staat.
Algemene voorwaarden 14.4
...
Bij de gespecificeerde nota, die overeenkomstig lid 1 ten minste éénmaal per jaar plaatsvindt, worden ten minste de reeds in rekening gebrachte en/of betaalde voorschotten verrekend.
Dit is niet helemaal eenduidig over de betaalde voorschot eind april voor de maand mei op het moment dat de jaarafrekening is opgesteld. Echter mijn betaalde voorschot voor april, betaald op 30-3-2010 is duidelijk niet in rekening gebracht zoals het contract aangeeft.
Mijn nieuwe energie leverancier is hier heel duidelijk over:
Alle voorschotten die ontvangen zijn tot de datum van de meteropname zijn meegenomen in de afrekening. De voorschotten die wij na die datum ontvangen hebben, worden verrekend op de volgende jaarafrekening.
Ik ben dus overgestapt en de nieuwe leverancier hanteert ook het geschat jaarverbruik van de netbeheerder waardoor ik nu 41,9% goekoper uit ben in mijn voorschot bedragen.
Het zou mij verbazen dat er 1 klant bij Oxxio bestaat die geld bij zou moeten betalen op zijn jaarafrekening.
Het is jammer dat de toezichthouders hier niets aan doen.