LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groothuisbouw Emmeloord

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
andreas74
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2012 12:23

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door andreas74 »

Onze woning is een paar maanden geleden door Groothuisbouw opgeleverd. Wij zijn zeer tevreden en kunnen dit bedrijf bij iedereen aan raden. Het ging om een relatief standaard T-Kap woning.

Het klopt dat ze veel met onderaannemers werken, alleen de timmermannen waren van Groothuisbouw zelf. Wij hebben die niet als een probleem ervaren. Veel aannemers werken trouwens zo. Het klopt ook dat de uitvoerder maar zelden op de bouw komt, maar ook dat vonden wij geen probleem. De communicatie per telefoon en email verliep prima.

Sterkte punten vonden wij:
- Uitontwikkelde, doordachte woning (T-Kap).
- Daardoor krijg je veel ruimte tegen een scherpe prijs en relatief weinig bouwfouten.
- Zeer korte bouwtijd (en dan zat er nog flink wat speling in de planning)
- Correcte communicatie, vooral door de mensen van Groothuisbouw zelf.
- Nette afwerking.
- Redelijke meerwerkprijzen.

Bij ons ging er natuurlijk ook wel wat mis. Een aantal vrienden van mij werken ook in de bouw, en als ik die zo hoor gaan er altijd dingen mis. Zo ook bij ons. Maar dat waren geen hele grote dingen, en alles is naar tevredenheid opgelost. Een greep uit wat er mis ging: halve kuub betonresten in kruipruimte gedumpt, riolering kruipruimte niet op afschot gelegd, warmwaterleidingen kruipruimte niet vast gezet en geïsoleerd, stukje muur in verkeerde steen gemetseld, afzuiging garage op verkeerde plek geplaatst, kozijnen beschadigd, afwerkvloer niet vlak et cetera. Zoals gezegd, alles is naar tevredenheid opgelost. Ik was bijna dagelijks op de bouw en heb veel van de fouten zelf opgemerkt. Vaak kon ik het dan ter plekke met de bouwvakkers regelen. Misschien maakt dat het verschil met de ervaringen die sommige andere mensen gepost hebben.

Nadat de woning op geleverd was ontdekten we nog een aantal puntjes. Ook die zijn prima opgelost. Zelfs dingen die stikt genomen niet voor Groothuisbouw zijn werden mee genomen. Dik in orde dus.

Wat ons erg aan sprak was dat je op internet je huis in elkaar kunt klikken. Erg handig. Houd er wel rekening mee dat lang niet alle kosten in de genoemde prijs zitten. Sommige daarvan heb je zelf in de hand (bv extra stopcontacten, kosten afwerking); andere worden je aangedaan (leges bouwvergunning, kosten nutsaansluitingen, rijplaten et cetera).

De communicatie met de gemeente verliep overigens een stuk minder goed. Dat was een grote bron van frustratie. En dan werkten ze voor hun doen volgens mij nog mee. Houdt er dus rekening mee dat dit de nodig energie kost.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door ruud_a »

heeft alles weg van een lang lopende commercial

het lijkt me dat bedrijven die zichzelf zo aan moeten prijzen, het blijkbaar niet van mond op mond reclame kunnen hebben

andreas74
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2012 12:23

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door andreas74 »

ruud_a schreef:heeft alles weg van een lang lopende commercial

het lijkt me dat bedrijven die zichzelf zo aan moeten prijzen, het blijkbaar niet van mond op mond reclame kunnen hebben
Nee hoor, ik werk niet bij Groothuisbouw. Ik mag toch wel zeggen wat er goed ging?

Werk jij misschien bij een concurrent van ze?

Gesloten