LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat is uw ervaring met Italian Charms?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jlthkoch

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Janne schreef: Zoals ik al zei is het gemakkelijk om achteraf te zeggen wat zij had moeten doen en wordt er nu hard aan gewerkt. IJzer met handen breken lukt nog net niet, maar we doen ons uiterste best.
Wat er in het verleden fout is gegaan, daar kun je nu niets meer aan veranderen. Je kunt echter wel verdere problemen proberen te voorkomen. Dus, zoals "poespas" hierboven ook al opmerkt: Waarom is er nu nog steeds de mogelijkheid om te bestellen en staat er nu nog geen melding op de site?

poespas

Ongelezen bericht door poespas »

In het volgende scherm wordt gevraagd een keuze te maken tussen standaard- of aangetekende verzending.
Voor bestellingen die niet aangetekend worden verzonden, aanvaarden wij geen enkele aansprakelijkheid bij zoekraken of beschadigen.

Dit staat op de site en dat is zowizo in strijd met de wet.
De winkel blijft ten alle tijden verantwoordlijk voor het afleveren van de spullen. Dat je het niet aangetekend laat doen doet daar niks aan af.

Janne

Ongelezen bericht door Janne »

Waarom staat er op de site dan wij.
Dat is bij een bedrijf niet ongebruikelijk, daar wordt meestal gesproken in de wij-vorm.
Wat er in het verleden fout is gegaan, daar kun je nu niets meer aan veranderen. Je kunt echter wel verdere problemen proberen te voorkomen. Dus, zoals "poespas" hierboven ook al opmerkt: Waarom is er nu nog steeds de mogelijkheid om te bestellen en staat er nu nog geen melding op de site?
Omdat de werkzaamheden inmiddels hervat zijn en dus naast het verwerken van de nieuwe bestellingen nu ook met mijn hulp de oude bestellingen worden verwerkt. :)

poespas

Ben je niet toevallig zelf de eigenaresse :roll:

jlthkoch

poespas schreef:In het volgende scherm wordt gevraagd een keuze te maken tussen standaard- of aangetekende verzending.
Voor bestellingen die niet aangetekend worden verzonden, aanvaarden wij geen enkele aansprakelijkheid bij zoekraken of beschadigen.

De winkel blijft ten alle tijden verantwoordlijk voor het afleveren van de spullen. Dat je het niet aangetekend laat doen doet daar niks aan af.
Dat is inderdaad onzin. Veel winkeliers proberen het wel zo te brengen dat jij als klant verantwoordelijk bent voor zoekraken of beschadigen (of je daar zelfs een "transportverzekering" voor aan te smeren...) maar het risico van verzenden is altijd nog voor de verkoper.

Janne

In het volgende scherm wordt gevraagd een keuze te maken tussen standaard- of aangetekende verzending.

Ieder bedrijf mag zijn eigen voorwaarden maken, bij geschillen hierover zal de wet inderdaad bepalend zijn. Maar dit lijkt mij nogal buiten de strekking van dit topic vallen, ik heb niemand gezien die hier problemen mee heeft gehad.
Ben je niet toevallig zelf de eigenaresse :roll:
Kijk, dit is nou weer tekenend voor de maatschappij van tegenwoordig. Eerst wantrouwen. Maar als je echt een antwoord wilt: Dat zou ik wel willen.

jlthkoch

Janne schreef:

Ieder bedrijf mag zijn eigen voorwaarden maken, bij geschillen hierover zal de wet inderdaad bepalend zijn. Maar dit lijkt mij nogal buiten de strekking van dit topic vallen, ik heb niemand gezien die hier problemen mee heeft gehad.
Ieder bedrijf mag zijn eigen voorwaarden maken, maar deze voorwaarde is dus in strijd met de wet. De verzending is en blijft de verantwoordelijkheid van de winkel, dat hier niemand problemen mee heeft gehad is mooi meegenomen, maar zal eerder komen door de onwetendheid van mensen die iets wijs gemaakt word door een winkelier dan dat het er iets mee te maken heeft dat het wettelijk of redelijk is om zo'n voorwaarde te stellen. Niet netjes om je klanten op deze manier te willen benadelen in ieder geval...
Laatst gewijzigd door jlthkoch op 30 sep 2010 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

poespas

Grap van de eeuw: ieder bedrijf mag zijn eigen voorwaarden maken :mrgreen:
Daar toasten we op :mrgreen:

jlthkoch

poespas schreef:Grap van de eeuw: ieder bedrijf mag zijn eigen voorwaarden maken :mrgreen:
Als het bedrijven toegestaan zou worden eigen voorwaarden te maken dan zou het echt een bende worden. Veel bedrijven willen hun klanten maar wat graag belazeren, daar bij vergeleken is een bedrijfje dat alleen maar de verantwoordelijkheid voor de verzending probeert af te schuiven nog heel braaf.

Annemaria79

Ongelezen bericht door Annemaria79 »

Hier is mevrouw "piep" weer even.

Even voor mijn eigen duidelijkheid: Janne, gaat u ook wel door het leven als Ella?

Even voor de duidelijkheid in het algemeen: ik bewandel geen buitengewone dan wel misplaatste wegen. Ik heb veelvuldig contact gezocht met mevrouw L. zelf (per email en, zonder succes, per telefoon), heb meerdere keren contact gehad met de leverancier (doorgaans per email, vandaag voor het eerst per telefoon), heb (nu voor de 3e keer) gepost op het forum van Radar, heb met mijn zus besproken hoe en op basis waarvan een aangetekende brief te sturen met daarin de wens de koop op afstand te annuleren (na het flink overschrijden van de leveringstermijn), heb bij de KvK geinformeerd naar contactgegevens (helaas was daar niet veel meer bekend dan ik al had), heb me laten adviseren door Consuwijzer en dat was het. (Wat een tijdsinvestering eigenlijk!)

Het belangrijkste is dat ik mevrouw L. steeds de kans heb gegeven om open te reageren. Ik was namelijk wel bereikbaar per telefoon en email...

Gelukkig is onze bestelling en het terugstorten van het bedrag van de geannuleerde armband nu helemaal in orde. Daar is echter nogal wat tijd overheen gegaan en vooral een heleboel pressie. Ik, en ik denk dat ik ook voor mijn zus kan spreken, ben dus verder helemaal klaar met dit bedrijf.

Om voor "piep" uitgemaakt te worden, gaat mij wat ver en ik denk dat een dergelijk forum daar ook niet voor bedoeld is. Zeker niet als de poster gewoon netjes en conform de regels post.

Verder wat betreft aangifte van laster, smaad of wat je ook bedenkt: kom maar op.
1. Er is, zoals terecht opgemerkt, geen enkele grond voor een dergelijke aanklacht.
2. Ik ben niet degene die zich niet houdt aan de wet koop op afstand, eigen algemene voorwaarden bedenkt (nee, dit mag niet. Dat wil zeggen, u kunt het proberen maar het houdt nergens stand en het zou u sieren als u zich aan de wetten houdt. U kunt namelijk, gewoon door goede afspraken met uw klanten te maken, onder de wettelijke leveringstermijn uitkomen als u dan maar een andere fatale datum stelt.) en
3. vervolgens niet netjes reageert.
Het enige wat u mij kwalijk kan nemen is dat ik de afgelopen twee weken niet de bankrekening van mijn zus heb gecheckt :wink: en daardoor in de veronderstelling was dat het geld nog niet retour was gekomen...

Mevrouw L. heeft al eerder aangegeven dat ze stappen zou ondernemen tegen mij wegens smaad maar ik heb nog niets ontvangen. Overigens, de vorige keer (rond juni) dat er een flink kritisch topic over mevrouw te vinden was op Tros Radar, liet zij één van de posters van toen al weten stappen te gaan ondernemen vanwege de smaad.

(Trouwens, als iemand zo in rouw zit, dan zou ik het apart vinden als er wel tijd, ruimte en energie is voor een aangifte.)

Ik ben het absoluut eens met de andere posters: als je om welke reden dan ook niet in staat bent om je werk te doen, dan dien je dat (evt. door anderen) te communiceren naar je klanten toe. Het is niet mijn intentie om welk eenmansbedrijf dan ook om zeep te helpen maar wanneer dat bedrijf absoluut niet functioneert, niet reageert op kritiek in de vorm van klachten, elke vorm van open communicatie om zeep helpt en WEL gewoon geld int, dan wordt het echter een ander verhaal. Mijn acties zijn niet persoonlijk tegen de persoon L. maar wel tegen haar manier van handelen.

Maar goed, zoals al gezegd: mijn zus en ik zijn letterlijk klaar met mevrouw L. (we hebben de beads en het geld ontvangen) dus trek ik mij met plezier terug van dit topic.

Mensen, succes! Er is hoop, vroeger of later is het mogelijk dat de bestelling (of het geld) aankomt.

Janne

Google eens een beetje rond, dan zal je zien dat je zelf de enige bent die dit als grap ziet.

Maar goed mensen, het gaat nu wel erg offtopic vind ik. Prima als jullie daar mee verder willen gaan, maar ik denk niet dat ik daar aan mee hoef te gaan doen. Ik heb meer te doen. Waren er tenslotte geen mensen die liever hun spullen ontvangen dan dat ik dit bedrijf hier nog verder moet gaan verdedigen tegen dingen die niet eens van belang zijn en waar ik niets mee te maken heb? Precies, dus ik ga weer aan de slag.

Haal eruit waar je iets mee kunt. Geloof je me niet of vertrouw je het niet, bestel dan gewoon niet. De mensen die dat wel doen of gedaan hebben in de afgelopen jaren, weten dat ze dit met een gerust hart kunnen doen en ik hoop dat de mensen die hun ongenoegen hebben geuit in dit topic binnenkort ook zo vriendelijk willen zijn om even te laten weten dat ze hun spullen hebben ontvangen. Klagen is tenslotte makkelijk, maar neem dan ook even de moeite om het even terug te koppelen als het opgelost is. Dan is iedereen tevreden.

poespas

Het is niet off topic, een bedrijf dat zo`n voorwaarde op zijn site zet kun je niet serieus nemen, en ik zou dan ook ten sterkste afraden om daar iets te kopen.
En het blijkt wel...........

jlthkoch

Janne schreef:
Google eens een beetje rond, dan zal je zien dat je zelf de enige bent die dit als grap ziet.
Een bedrijf mag zijn eigen voorwaarden maken, maar heeft zich te houden aan de wettelijke bepalingen. Een dergelijke bepaling is in strijd met de wet en daarnaast ook asociaal en erg klant-onvriendelijk.
Als je zelf eens gebruik had gemaakt van Google dan had je kunnen weten dat zo'n bepaling dan ook onzinnig is en dat het (ook voor mij) lachwekkend is dat jij denkt dat een bedrijf alles wel even lekker zelf mag bepalen........
Het is ook niet off-topic, het is namelijk (weer) een reden om niets te bestellen bij zo'n bedrijfje.

Janne

Beste mevrouw Annemaria,

Uw bestelling was zoals gezegd pas eind juni bevestigd. Ik heb alle communicatie hierover gezien. Mevrouw L heeft uitgebreid met u/uw zus besproken wat uw wensen waren ten aanzien van de bedel die gemaakt moest worden. U kunt dan wel beweren al begin mei besteld te hebben, als eind juni pas wordt doorgegeven wat de wensen zijn, kan er niet eerder begonnen worden, toch?

De exacte leverdatum kan ik hier nu even niet zien, maar wel een mail van uw zus van 13 augustus waaruit blijkt dat u de bestelling inmiddels had ontvangen.
Een bestelling van een product waar vier weken levertijd opzit, die eind juni wordt bevestigd en vervolgens 13 augustus in uw bezit is (waar ook nog eens de zomervakantie tussen zit en dus een bedrijfssluiting die gecommuniceerd is via de website en email) lijkt mij dus niet dermate onacceptabel dat u hier zoveel tijd in moet steken omdat u meent onrechtmatig te worden behandeld.

En u heeft vandaag de leverancier nog gebeld? Met wat voor grond? U heeft alles allang ontvangen.

Uw bewering dat u er niet op uit bent om een bedrijf om zeep te helpen, strookt dus wel erg slecht met uw relaas. Of mag ik er van uitgaan dat u de leverancier ook weer heeft teruggebeld om te laten weten dat uw telefoontje van vandaag onterecht was? Het zou u sieren.

En even voor de duidelijkheid, IK heb NIEMAND voor PIEP uitgemaakt, dat deed uw zus.
Laatst gewijzigd door Janne op 30 sep 2010 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Janne

Een bedrijf mag zijn eigen voorwaarden maken, maar heeft zich te houden aan de wettelijke bepalingen. Een dergelijke bepaling is in strijd met de wet en daarnaast ook asociaal en erg klant-onvriendelijk.
Als je zelf eens gebruik had gemaakt van Google dan had je kunnen weten dat zo'n bepaling dan ook onzinnig is en dat het (ook voor mij) lachwekkend is dat jij denkt dat een bedrijf alles wel even lekker zelf mag bepalen........
Het is ook niet off-topic, het is namelijk (weer) een reden om niets te bestellen bij zo'n bedrijfje.
Je mag mij uitlachen hoor, geen probleem. Ik heb hier, buiten dat ik mijn hulp probeer te bieden, niks mee te maken.
Maar als ik u was, zou ik dan nergens meer bestellen. Algemene voorwaarden rammelen bij de grootste bedrijven. Dan zou ik me om één zo'n regeltje bij een klein bedrijfje ook echt vreselijk druk maken...

Wat mij betreft is dit dus wel offtopic want ik ben dit bedrijf niet en heb verder niets met de bedrijfsvoering te maken. Het topic ging over vertragingen in de bestellingen en ik probeer alleen te helpen dit uit te leggen en op te lossen en hoop dat dit uiteindelijk op prijs gesteld wordt.

graanvaarder

Ongelezen bericht door graanvaarder »

@Janne

U heeft uw best gedaan en alles uitgelegd meer kunt u niet doen.
Probeer de zaken z.s.m. af te wikkelen voor de eigenaresse.
Succes gewenst :wink:

Cornelie81

Ongelezen bericht door Cornelie81 »

Beste Janna,
Dit woorden de laatste woorden die ik eraan vuil ga maken.
1 de bestelling heb ik begin mei geplaatst. Meteen ook het geld overgemaakt en de foto's gemaild.
2 19 juni heb ik, door eigen vakantie gezien dat u gemaild had. Ik heb hier meteen op gereageerd. Als ik goed reken zater er toen al 6 weken tussen die volgens de wet kopen op Afstand al te lang waren. Hiervoor staat, ook voor handgemaakte producten, een tijd van 4 weken voor, tenzij anders wordt afgesproken. Naar mijn weten heeft hierover NOOIT contact plaats gevonden.
3 Wat ik vreemd vind is dat ik nadat de bedel geleverd was nogmaals per email contact met u heb opgenomen. Erg vreemd dat hierop nooit is gereageerd. Dit geeft van een eenmansbedrijf een louche indruk. Ik ben er dan ook vanuit gegaan dat ik naar die €15 euro kon fluiten. Heb me er ook niet meer mee bezig gehouden want er zijn belangrijkere dingen in het leven.

Ik zie met heel veel interesse de aanklacht wegens smaad tegemoet komen. Heb zelf ook nog overwogen aangifte te doen wegens oplichting. Heb dit niet gedaan omdat ik ook een mens ben en de persoon in kwestie het voordeel van de twijvel wilde geven.
Ok. Er is meer in het leven. Dit wreed ontzettend veel energie en ik denk dat ieder mens wijs genoeg is om zelf zijn conclusies hieruit te trekken.
Succes met de achterstand en hopelijk wordt het bedrijf met uw hulp weer een geloofwaardig en goedlopend bedrijf!

poespas

Ben het helemaal eens met Graanvaarder, en nu met frisse moed aan de slag.
Suc6 :D

Janne

1 de bestelling heb ik begin mei geplaatst. Meteen ook het geld overgemaakt en de foto's gemaild.
2 19 juni heb ik, door eigen vakantie gezien dat u gemaild had. Ik heb hier meteen op gereageerd. Als ik goed reken zater er toen al 6 weken tussen die volgens de wet kopen op Afstand al te lang waren. Hiervoor staat, ook voor handgemaakte producten, een tijd van 4 weken voor, tenzij anders wordt afgesproken.
In die mail van 19 juni heeft u toch pas laten weten welke foto's u op de bedel wilde? Er waren door u meer foto's ingezonden dan op de bedel geplaatst konden worden en er is toen gevraagd welke gebruikt moesten worden. Op 19 juni werd dit door u beantwoord.
Hoe kunt u verwachten dat in die 6 weken dat op uw antwoord wordt gewacht, de bedel al voor u gemaakt kan worden??? Waarschijnlijk was iene-miene-mutte ook niet op prijs gesteld...

Ik ben benieuwd of u de leverancier ook nog even gaat bellen om uit te leggen dat het misschien toch ook wel een beetje onterecht was dat u/uw zus belde? Lijkt mij wel zo eerlijk, toch?
Laatst gewijzigd door Janne op 30 sep 2010 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

poespas

Hoi Cornelie,

Hoelang nadat jij betaald had en de foto`s had gemaild kreeg jij een mail over de keuze van de foto`s?

En een aanklacht wegens smaad, daar heeft Italian Charms helemaal geen tijd voor. Eerst alle verkopen maar eens netjes afhandelen.

Gesloten