Hier is mevrouw "piep" weer even.
Even voor mijn eigen duidelijkheid: Janne, gaat u ook wel door het leven als Ella?
Even voor de duidelijkheid in het algemeen: ik bewandel geen buitengewone dan wel misplaatste wegen. Ik heb veelvuldig contact gezocht met mevrouw L. zelf (per email en, zonder succes, per telefoon), heb meerdere keren contact gehad met de leverancier (doorgaans per email, vandaag voor het eerst per telefoon), heb (nu voor de 3e keer) gepost op het forum van Radar, heb met mijn zus besproken hoe en op basis waarvan een aangetekende brief te sturen met daarin de wens de koop op afstand te annuleren (na het flink overschrijden van de leveringstermijn), heb bij de KvK geinformeerd naar contactgegevens (helaas was daar niet veel meer bekend dan ik al had), heb me laten adviseren door Consuwijzer en dat was het. (Wat een tijdsinvestering eigenlijk!)
Het belangrijkste is dat ik mevrouw L. steeds de kans heb gegeven om open te reageren. Ik was namelijk wel bereikbaar per telefoon en email...
Gelukkig is onze bestelling en het terugstorten van het bedrag van de geannuleerde armband nu helemaal in orde. Daar is echter nogal wat tijd overheen gegaan en vooral een heleboel pressie. Ik, en ik denk dat ik ook voor mijn zus kan spreken, ben dus verder helemaal klaar met dit bedrijf.
Om voor "piep" uitgemaakt te worden, gaat mij wat ver en ik denk dat een dergelijk forum daar ook niet voor bedoeld is. Zeker niet als de poster gewoon netjes en conform de regels post.
Verder wat betreft aangifte van laster, smaad of wat je ook bedenkt: kom maar op.
1. Er is, zoals terecht opgemerkt, geen enkele grond voor een dergelijke aanklacht.
2. Ik ben niet degene die zich niet houdt aan de wet koop op afstand, eigen algemene voorwaarden bedenkt (nee, dit mag niet. Dat wil zeggen, u kunt het proberen maar het houdt nergens stand en het zou u sieren als u zich aan de wetten houdt. U kunt namelijk, gewoon door goede afspraken met uw klanten te maken, onder de wettelijke leveringstermijn uitkomen als u dan maar een andere fatale datum stelt.) en
3. vervolgens niet netjes reageert.
Het enige wat u mij kwalijk kan nemen is dat ik de afgelopen twee weken niet de bankrekening van mijn zus heb gecheckt
en daardoor in de veronderstelling was dat het geld nog niet retour was gekomen...
Mevrouw L. heeft al eerder aangegeven dat ze stappen zou ondernemen tegen mij wegens smaad maar ik heb nog niets ontvangen. Overigens, de vorige keer (rond juni) dat er een flink kritisch topic over mevrouw te vinden was op Tros Radar, liet zij één van de posters van toen al weten stappen te gaan ondernemen vanwege de smaad.
(Trouwens, als iemand zo in rouw zit, dan zou ik het apart vinden als er wel tijd, ruimte en energie is voor een aangifte.)
Ik ben het absoluut eens met de andere posters: als je om welke reden dan ook niet in staat bent om je werk te doen, dan dien je dat (evt. door anderen) te communiceren naar je klanten toe. Het is niet mijn intentie om welk eenmansbedrijf dan ook om zeep te helpen maar wanneer dat bedrijf absoluut niet functioneert, niet reageert op kritiek in de vorm van klachten, elke vorm van open communicatie om zeep helpt en WEL gewoon geld int, dan wordt het echter een ander verhaal. Mijn acties zijn niet persoonlijk tegen de persoon L. maar wel tegen haar manier van handelen.
Maar goed, zoals al gezegd: mijn zus en ik zijn letterlijk klaar met mevrouw L. (we hebben de beads en het geld ontvangen) dus trek ik mij met plezier terug van dit topic.
Mensen, succes! Er is hoop, vroeger of later is het mogelijk dat de bestelling (of het geld) aankomt.