LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
hanger01
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:51

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door hanger01 »

beste Pavlova,
als je werkt en je hebt een schuld dan ga je naar de rechter en je verliest dan moet je het bedrag betalen voor het bedrag wat de rechter uitspreekt, vonnis,
dat bedrag halen ze dan van de salaris, loonbeslag, maar bij mijn zoon hebben ze 2 x beslag gelegd ze boden excuses aan maar geen gelddus mijn zoon heeft gezegd dan wacht ik met betalen van de premie tot ik het geld terug heb
ongeveer 990 euro
maar nu hebben ze dus cvz ingeschakeld

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

hanger01 schreef:mijn zoon heeft gezegd dan wacht ik met betalen van de premie tot ik het geld terug heb ongeveer 990 euro maar nu hebben ze dus cvz ingeschakeld
Dat is nu net wat hij niet had moeten doen.

Als er ten onrechte 2x beslag word gelegd, dan is het zaak om direct te gaan melden, bij het juridisch loket, bij de rechtbank (er word niet volgens vonnis gehandeld), bij de inhoudende instantie..
Maar door eigen rechter te gaan spelen, gaan ook zij met de hakken in het zand.

hanger01
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:51

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door hanger01 »

ja graag zou ik willen weten hoe we het moeten aanpakken bij de rechtbank van amsterdam, de baas van de deurwaarders, zei de rechter dat hij er niets aan kon doen bij de kantonrechter het zelfde
dus hoe los je zo iets op? als zelfs rechters het niet weten?
maar er wel tenonrechte 990 euro van de salaris weg is!
zou ik aangifte bij de politiekunnen doen of zeggen ze dan het is civiel rechterlijk?
gaarne oplossing beste RADAR

hanger01
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:51

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door hanger01 »

huh ik schrik hiervan
dit is geen joke of zo
the real life
ik ben despareted en wil het opgelost hebben daarom heb ik het hieraangemeld
dus niks ******** waarvoor ben jij de cvz en zijn aanhangers of zo

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door dhc »

"snepke-tiptoo" is een trol, misbruit de namen van twee forumleden!
Reeds gemeld, zal morgen wel weg zijn. Trek je dus niets aan van deze grappenmaker.

hanger01
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:51

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door hanger01 »

o ja thx was al verbaasd dat iemand zo kan reageren
maar bedankt voor het melden
hollandia_hind

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door frenkievee »

hanger01 schreef:o ja thx was al verbaasd dat iemand zo kan reageren
maar bedankt voor het melden
hollandia_hind
In het weekend zijn er veel meer van dit soort figuren, die het schijnbaar tot levensdoel gemaakt hebben om hier (en waarschijnlijk ook andere forums) de boel te vervelen. Ze maken dan een profiel aan, schrijven 4-5 dingen, meestal negatief zoals je ervaart en verwijderen dan het profiel weer.......
en een lol wat we dan hebben , zeg.. poehee...... :?

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Pavlova »

hanger01 schreef:gaarne oplossing beste RADAR
Allereerst: dit is een forum, waar mensen met een vraag/probleem deze aan anderen kunnen voorleggen voor advies. Tros Radar zorgt ervoor dat dit forum functioneert en heeft natuurlijk moderators die alles in goede banen leiden (zodat wangedrag zoals door Snepke-Tiptoo, die niets met de echte snepke te maken heeft, wordt afgekapt) maar verder zijn het de forumleden zelf die de vragen beantwoorden, bediscussieren enz.
hanger01 schreef:ja graag zou ik willen weten hoe we het moeten aanpakken bij de rechtbank van amsterdam, de baas van de deurwaarders, zei de rechter dat hij er niets aan kon doen bij de kantonrechter het zelfde
dus hoe los je zo iets op? als zelfs rechters het niet weten?
maar er wel tenonrechte 990 euro van de salaris weg is!
zou ik aangifte bij de politiekunnen doen of zeggen ze dan het is civiel rechterlijk?
Hoewel het voor je zoon misschien logisch zo te handelen, kan er echt niets worden gedaan tot de achterstand bij de zorgverzekeraar is voldaan. Wat er nu precies aan de hand is bij de deurwaarder is me niet duidelijk. Kennelijk kon de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders als ik het goed begrijp er ook niets mee.

Gelijk hebben = niet altijd gelijk krijgen. Kennelijk vinden u en uw zoon dat uw zoon in zijn recht staat, maar of dat in werkelijkheid zo is, is maar de vraag. Mij is het niet duidelijk in elk geval.

mariekets
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2010 22:20

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door mariekets »

is het niet zo dat wanneer je 6 maanden achterstand hebt bij zorgverzekeraar je wordt aangemeld bij cvz

zij gaan de lopende maandpremie incasseren en dat kan via je werkgever

de achterstallige premie wordt geincasseerd via deurwaarder en dat kan ook via loonbeslag bij je werkgever uitkerende instantie je wordt pas afgemeld bij cvz als de achterstand weer is voldaan, dan mag je als persoon weer gaan proberen om zelf te betalen

mariekets

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door moi_01 »

ze noemen het 6 maanden achterstand, maar hier klopt niks van
ze kijken wat er voor is gebeurd en ook al ben je helemaal bij
maar je bijv nog een lopende betalingsregeling hebt
en je bijv een herinnering ontvangt van een lopende premie wat elkaar kruist je
aangemeld wordt bij het CVZ

dus het is niet zo dat je gewoon je premie 6 maanden niet betaald hebt, elke zorgverzekeraar hanteert zijn eigen regels

hanger01
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:51

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door hanger01 »

vandaag eindelijk goed nieuws ik heb hulp gehad van de geschillencommissie
zorgverzekeringen ik moet nu een brief sturen naar het zorgkantoor waar hun op baseren dat aangemeld moest worden bij CVZ als we met bewijzen komen dat er wel is betaald nemen zij het in behandeling en de uitspraak van deze commissie is bindend dus hebben we weer goede hoop zelfs met terugwerkende kracht wordt er gekeken of het allemaal wel klopt
eindelijk hulp

hanger01
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:51

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door hanger01 »

beste mensen,
het heeft gewerkt met terugwerkende kracht afgemeld bij cvz met bewijzen
en gedreigd met geschillencommissie
recht is geschied!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:roll: :lol:

wally76
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2010 01:58

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door wally76 »

hallo,

ook ik ben in juni 2010 aangemeld als wanbetaler, ookal betaal ik altijd mijn premie netjes op tijd. Menzis heeft dan ook bekent een fout te hebben gemaakt en mij in juli weer afgemeld, nu zou ik binnen 8 weken mijn betaalde premie aan cvz terug gestort krijgen.

nu zitten we ondertussen in oktober en krijg ik schijnheilig een brief binnen waarop ik mijn rekeningnummer moest doorgeven, terwijl ze het automatisch in kunnen houden zouden ze mijn rek. nummer niet weten.

ik heb mijn hele verhaal aan WWW.NU.NL gemaild in de hoop dat hun wat onderzoek gaan doen en hier een mooi colum over schrijven. ook heb ik vandaag aangifte gedaan van diefstal tegen cvz. heeft iemand een idee hoe ik mijn geld terug kan krijgen op korte termijn?

mgv,

Wally76

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wally76 schreef: nu zitten we ondertussen in oktober en krijg ik schijnheilig een brief binnen waarop ik mijn rekeningnummer moest doorgeven, terwijl ze het automatisch in kunnen houden zouden ze mijn rek. nummer niet weten.

ik heb mijn hele verhaal aan http://WWW.NU.NL gemaild in de hoop dat hun wat onderzoek gaan doen en hier een mooi colum over schrijven. ook heb ik vandaag aangifte gedaan van diefstal tegen cvz. heeft iemand een idee hoe ik mijn geld terug kan krijgen op korte termijn?

mgv,

Wally76
Voordat je aangifte had gedaan, had je beter ze een eenmalige brief (aangetekend) kunnen sturen, met een kopie van de bevestiging van Menzis.
Als men na 8 weken nog niet heeft gestort, meld dan dat ze in gebreke zijn, en dat vanaf die datum je ook de wettelijke rente rekent, alsmede alle bijkomende kosten (telefoon, porto e.d.).

Ook een kopie van deze brief naar Menzis (als je met het CVZ in communicatie bent althans) - aangezien ZIJ toegegeven hebben een fout te hebben gemaakt.

Aangezien je al aangifte hebt gedaan, kan je alsnog deze brief sturen, melden dat er aangifte is gedaan, en dat deze ingetrokken zal worden zodra het geld binnen 4 werkdagen (is helemaal geen onredelijke termijn) binnen is, inclusief vergoeding voor de kosten van het aangetekend verzenden (met handtekening retour, iets van 8 euro of zo).

Succes.

hanger01
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:51

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door hanger01 »

Beste Wally76,
Zijn ze inmiddels wel gestopt met het graaien in je salaris,
want dat vindt mijn zoon het ergste dat iemand van zijn werk weet dat dit speelt
bedankt voor je reactie
ik hoop dat je snel je geld terugkrijgt
groeten

wally76
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2010 01:58

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door wally76 »

ja daar was ik snel genoeg bij gelukkig, in juni hebben ze de eerste inhouding gedaan, ik ben direct gaan bellen en zouden het meteen stop zetten, uiteraard gebeurde dit niet en werd het vrolijk in juli weer geincasseerd. direct weer gaan bellen, met als resultaat dat tot 2 keer toe de hoorn erop gegooid werd en ik vreselijk asociaal behandeld werd. daarna heeft de menzis het voor mij direct geregeld, die kunnen nu helaas niets meer doen voor mij. het is gewoon te gek voor woorden hoe het CVZ werkt, ik vind het zoiezo een rare regeling want als je de premie niet (kan) betaald neemt het CVZ het over doormiddel van een inhouding op je loon met daarbij een boete erbovenop. bij mij werd er 2 keer 140 euro ingehouden. als je de premie door wat voor reden dan ook niet kan betalen moet je plots nog meer gaan betalen, als je al schulden heb raak je dus nog dieper in de schulden! ongeloofelijk allemaal in NL.

hanger01
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:51

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door hanger01 »

ja het verbaasde mij ook dat zonder tussenkomst van de rechter beslag op je loon kan worden gelegd, mij werd verteld dat dit ook bij de belastingdienst zo werkt, maar deze dienst heeft kantoren waar je naar toe kan en zelfs een gratis tellijn en kan je altijd een regeling treffen, nu moet je aan- en afgemeld worden door de zorgverzekering en wie krijgt het geld van die boete?!
juist ja
ik hoop voor je dat je alsnog het geld op korte termijn krijgt, en ik hoop dat ons deze elllende bespaart blijft.
met vr gr
hanger01
ps. misschien maakt radar hier wel een uitzending over.

wally76
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2010 01:58

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door wally76 »

ze hebben mijn zegen om een uitzending hierover te maken. het is niet zo dat ik afhankelijk o.i.d ben van die 280 euro die ze van mij hebben, het gaat meer om het principe, ik kan het niet uitstaan hoe CVZ en vergelijkbare bedrijven/instanties te werk mogen/kunnen gaan wat betreft het terug betalen van foutieve inhoudingen, zodra er toegegeven word dat "wij particulieren" geld terug moeten krijgen, moet het binnen 8 dagen retour zijn, als ik een rekening krijg moet ik die ook binnen 8 dagen betaald hebben.

justitie heeft ook een beetje vergelijkbaar verhaal, een hoogleraar van universiteit wageningen zou recht hebben op 6 euro retour (admin kosten geloof ik) van justitie, rechtzaak aangespannen door de leraar en in gelijk gesteld, justitie heeft nog steed die 6 euro niet terug gestort. zoek het eens op voor de gein.

http://www.nu.nl/binnenland/2339801/jus ... ingen.html

hanger01
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:51

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door hanger01 »

beste Wally76,
ja het is gek geregeld in nederland maarik heb ook het idee als ze weten dat je goed verdient dat iedereen aan het graaien is bij cvz is gebleken dat mijn zoon ten onrechte was aangemeld waarom moeten wij met bewijzen komen en vraagt het cvz niet de zorgverzekering om bewijzen om dit soort toestanden uit te sluiten
ik ga de link bekijken
gr hanger01

oeteltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2010 17:44

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door oeteltje »

Ook ik ben aangemeld onterecht bij cvz als wanbetaler door anderzorg
in april dit jaar.
Na vele mails en euro's verbeld te hebben aan anderzorg ben ik eindelijk afgemeld.
Dit heeft mij wel mijn baan gekost ik had namelijk een nieuwe baan per feb en de brief lag daar in april op de deurmat met loonbeslag.
Daar het bedrijf hier niet van gediend was is mijn contract niet verlengd na een half jaar.
Dit allemaal omdat ik anderzorg niet heb gemachtigd om de premie automatich in te houden!
ik betaalde iedere maand netjes mijn premie maar hun schreven de premie van mij bij mijn man bij dus hij stond in de plus en ik in de min!
fijne zorverzekering zal blij zijn dat het dec is en ik bij die zooi weg kan.
Er is ook bij mij 2 keer geld ingehouden van mijn loon wat ik tot op heden nog steeds niet terug heb.
Bel nu wekelijks met cvz waar mijn geld blijft en hun blijven zeggen u staat op een lijst en het komt Ja wanneer dat kunnen ze niet zeggen.
Ondertussen zijn er 6 maanden voorbij kan ik cvz ook aanmelden als wanbetaler?

Gesloten