LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
Re: NOOIT MEER EEN SEVERIN MAGNETRON VAN WEHKAMP!
Het probleem maak jij serieus en iemand de je de waarheid laat zien is een trol. Je koopt een wegwerp apparaat en verwacht dat die jaren meegaat. Wettelijke garantie gaat niet op want het betreft geen duurzaam apparaat. Ook al ben je dan heel erg arm daar veranderd niemand iets aan en geeft geen reden tot schelden.
-
Het is dus wel een duurzaam apparaat. Er is een wet, en daar heeft iedereen zich aan te houden. ook een importeur. Of jij het nou prettig vindt of niet, of jij het daar nou mee eens bent of niet. het is een voldongen feit. Een apparaat moet, ongeacht de prijsklasse, 5 jaar minimaal mee kunnen gaan. Een magnetron is WÉL een duurzaam apparaat.ronald g schreef:Het probleem maak jij serieus en iemand de je de waarheid laat zien is een trol. Je koopt een wegwerp apparaat en verwacht dat die jaren meegaat. Wettelijke garantie gaat niet op want het betreft geen duurzaam apparaat. Ook al ben je dan heel erg arm daar veranderd niemand iets aan en geeft geen reden tot schelden.
-
Er is in dit geval maar 1 waarheid: de waarheid van de wetgever en wetgeving. En geen andere. En daar staat toch echt in dat een magnetron 5 jaar mee moet kunnen gaan: een magnetron, een oven/magnetron is een duurzaam apparaat namelijk en geen weggooi product. !!!!!!!!!!!!!!!ronald g schreef:Het probleem maak jij serieus en iemand de je de waarheid laat zien is een trol. Je koopt een wegwerp apparaat en verwacht dat die jaren meegaat. Wettelijke garantie gaat niet op want het betreft geen duurzaam apparaat. Ook al ben je dan heel erg arm daar veranderd niemand iets aan en geeft geen reden tot schelden.
-
dat is geen belediging, dat is een feitelijke constatering!
Wat jij opperst is regelrechte onzin.
écht.
een magnetron is volgens de wetgever een duurzaam apparaat en moet minimaal 5 jaar mee k unnen gaan, ONDANKS de prijsklasse. 120 euro is not altijd 270 gulden, dat is voor mij héél veel geld. En als je dat werkelijk vindt, zal ik even mijn gironummer geven, kan je het er op storten. zo niet: moet je ook geen commentaar geven.
men moet apparaten maken die duurzaam zijn, zoals de wetgever ze voorschrijft en anders die producten niet op de markt brengen, zo zit het in elkaar!
écht.
een magnetron is volgens de wetgever een duurzaam apparaat en moet minimaal 5 jaar mee k unnen gaan, ONDANKS de prijsklasse. 120 euro is not altijd 270 gulden, dat is voor mij héél veel geld. En als je dat werkelijk vindt, zal ik even mijn gironummer geven, kan je het er op storten. zo niet: moet je ook geen commentaar geven.
men moet apparaten maken die duurzaam zijn, zoals de wetgever ze voorschrijft en anders die producten niet op de markt brengen, zo zit het in elkaar!
@olivierbommel, ten eerste gaat mij je privéleven niet aan ten tweede is een magnetron geen duurzaam apparaat. Blijkbaar ben je ergens over gefrustreerd en ventileer je dat in dit forum.
[quote="olivierbbommel"]dat is geen belediging, dat is een feitelijke constatering!
écht.
men moet apparaten maken die duurzaam zijn, zoals de wetgever ze voorschrijft en anders die producten niet op de markt brengen, zo zit het in elkaar![/quote]
Die appies worden ook gemaakt alleen moet er wel voor betaald worden.
Als je nu nog in guldens rekent dan ben je of 99 jaar of je bent
10 jaar te laat geboren. Net wat Ronald g zegt denk dat je gisteravond
teveel gezopen hebt en dat je nu stuiters achter je ogen heb
écht.
men moet apparaten maken die duurzaam zijn, zoals de wetgever ze voorschrijft en anders die producten niet op de markt brengen, zo zit het in elkaar![/quote]
Die appies worden ook gemaakt alleen moet er wel voor betaald worden.
Als je nu nog in guldens rekent dan ben je of 99 jaar of je bent
10 jaar te laat geboren. Net wat Ronald g zegt denk dat je gisteravond
teveel gezopen hebt en dat je nu stuiters achter je ogen heb
-
een magnetron is wel degelijk een duurzaam apparaat! Mijn priveleven gaat je ook niets aan, maar blijkbaar wil jij de baas over mijn portefeuille spelen! Als ik je de bal terugkaatst word je boos en ga je mama, ik word gepest roepen.ronald g schreef:@olivierbommel, ten eerste gaat mij je privéleven niet aan ten tweede is een magnetron geen duurzaam apparaat. Blijkbaar ben je ergens over gefrustreerd en ventileer je dat in dit forum.
Heb je nou nog niet door, dat hetgeen jij beweert totaal onbelangrijk is. De wetgever bepaalt. niet ene Ronald 'g. Een magnetron is een duurzaam apparaat. zo staat dat in de wet. En zo is het ook. Mijn vorige magnetron is 15 jaar meegegaan, een samsung.
Maar om even op jou terug te komen, moet je boven de 400 euro komen, en dan heb je een duurzaam apparaat toch?
Hoe komt het dan dat op de testsite kieskeurig de duurdere apparaten er allemaal slecht uitkomen en de goedkope apparaten in VERHOUDING beter naar voren komen? leg mij dat eens uit?
zo maar een review uit een prijsklasse boven de prijsklasse die jij hier aanvoert:
Laatste review Candy MIC 303 EX
Beoordeling: 5
Voldoende qua gebruik. Binnen 2,5 jr doet de magnetronfunctie het niet meer.
Garantie is net verlopen en fabrikant biedt verder geen service meer.
Voorrijkosten voor het evt laten repareren bedragen al € 99,--!! Veel te veel!
Wij gaan op zoek naar een nieuwe magnetron van een betrouwbaar merk!
---------------
als dit al niet goed is? wat is volgens jou dan wel goed? Een gouden magnetron, ingevuld met robijnen?
Hou toch op. Een magnetron is gewoon een apparaat, dat in productie niet meer dan 20 euro hoeft te kosten met onderhoud, huur, gas, licht, personeelskosten erbij. De grondstoffen zijn zo supergoedkoop, dat het geen ene sodemieter hoeft uit te maken welk merk of type je koopt. Het is een uitgekauwd concept uit de jaren 60 van de vorige eeuw (sharp).. Kom dus niet aan met je onzinverhalen dat alleen duurdere magnetrons beter zouden zijn. Als je die dure magnetrons openmaakt, zitten er precies dezelfde onderdelen in.
Dit is puur een onderdeel dat niet goed is ingekocht. Dat kan gebeuren. Dat heeft niets te maken met de prijs. een element is een element, een staaf ijzer is een staaf ijzer. Een condensator is een condensator. Het komt allemaal uit 1 fabriek van 1 lopende band af. Kom dus niet met deze leugenachtige verhalen!
natuurlijk is een magnetron van 1000 euro beter afgewerkt. Maar die moet dan ook 30 jaar mee kunnen gaan. Mijn tante heeft nog een oude electroluxmagnetron uit de jaren 80 , en uiteraard draait ie nog. Dat mag ook want hij was toen 3000 gulden.
Maar 120 euro is een heel redelijke prijs voor een magnetron met een oven en een gril anno 2010. Die moet gewoon, storingsvrij 5 jaar kunnen meegaan. punt uit!
Het is een DUURZAAM apparaat. (wettelijk) ... kom dus ook niet aan me tjouw mening, maar met FEITEN. F E I T E N dus!
En niet met het ventileren van JOUW mening!
Ja hoor"duurdere magnetrons zijn beter"
Hoe verklaar je dit dan:
http://www.kieskeurig.nl/inbouw_magnet ... ws/250986/
?
Nu jij weer!
-
je bent dus duidelijk een internettrol.
geef nou eens antwoord joh
hoe kan dit dan, afgaande op jouw verhaal zou dit niet kloppen. Of ..... heb je het toch wel bij het verkeerde eind?
http://www.kieskeurig.nl/inbouw_magnetr ... ws/250986/
Toch?
Prakkie koud? ik gebruik het alleen om kleine gerechten te gratineren en te ontdooien. De rest heb ik een pelgrim fornuis...
kun je nagaan.
Dus zou hij wel 10 jaar mee moeten kunnen gaan!
En ik maak geen prakkies.
Ik heb sowieso meerdere groentes elke dag
VERS
geef nou eens antwoord joh
hoe kan dit dan, afgaande op jouw verhaal zou dit niet kloppen. Of ..... heb je het toch wel bij het verkeerde eind?
http://www.kieskeurig.nl/inbouw_magnetr ... ws/250986/
Toch?
Prakkie koud? ik gebruik het alleen om kleine gerechten te gratineren en te ontdooien. De rest heb ik een pelgrim fornuis...
kun je nagaan.
Dus zou hij wel 10 jaar mee moeten kunnen gaan!
En ik maak geen prakkies.
Ik heb sowieso meerdere groentes elke dag
VERS
-
Overigens is de leverancier van een magnetron WETTELIJK VERPLICHT bij aankoop van een nieuwe magnetron (of ander soortgelijk DUURZAAM APPARAAT) de oude mee retour te nemen.
Dit is destijds ook geweigerd aan de deur, terwijl ik het wel had aangegeven... vond ik behoorlijk vervelend.
Dit is destijds ook geweigerd aan de deur, terwijl ik het wel had aangegeven... vond ik behoorlijk vervelend.
-
Ik scheld nergens. En dat van die moderatie wist ik niet eens.tennis schreef:Gaan jullie maar lekker schelden en beledigen, want het is weekend, dan is er geen moderatie, dat weten de meesten hier.
Morgen zijn de berichten toch verwijderd, dus vandaag is jullie laatste kans.
Geweldig hoe sommige mensen zich kunnen gedragen!
Ik spreek hier gewoon de waarheid. Die mag gezegd worden. Ik val nergens wehkamp oid aan. Alleen zitten er hier 2 figuren die klaarblijkelijk hier zitten om mensen met een kleine portefeuille te beledigen.
Spreek hen aan.
En niet mij.
Heer Bommel denkt het recht aan zijn kant te hebben enkel is dat niet zo, en nee ik maak niet uit hoe u leeft. Er was eens een man die in elke molen een vijand zag en ten strijde ging, maar wat mij betreft start een procedure op en haal uw gelijk. Wees dan wel zo moedig om de afloop hier neer te schrijven. Zou waarschijnlijk ergens in 2014 zijn want wettelijke molens draaien zeer langzaam.
Ps ik weet nog een goede advocaat á 50 euro per consult.
Ps ik weet nog een goede advocaat á 50 euro per consult.
-
Jij bent een en dezelfde als tennis. Daar komt bij: er is wettelijke garantie vna sowieso 2 jaar.................. er is wél wettelijke garantie te halen zonder advocaat.ronald g schreef:@Tennis, wij als beantwoorders beledigen niet maar dat doet vraagsteller zelf die maar niet wil begrijpen dat er geen wettelijke garantie te halen is. Radar is een forum waarbij het antwoord soms niet is wat je wenst te krijgen. Als vraagsteller dan beledigend wordt en er niet ter zake doende dingen bij haalt! tja actie is reactie.
Een apparaat moet minimaal 5 jaar meegaan, waarbij de verstrekker wettelijk verplicht is 2 jaar garantie te geven. Vroeger was dat 1 jaar.
nogmaals, als duurdere apparaten beter zijn, waarom komen duurdere apparaten dan vaker op de reparatielijsten voor?
en gaan ze niet langer mee dan goedkopere apparaten? leg mij dat eens uit.... en dan nog iets..
ik ga melding maken bij radar, omdat ik het sterke vermoeden heb, dat ronald en t
Nogmaals, als duurder beter is, hoe kan o.a. dit dan? : " http://www.kieskeurig.nl/inbouw_magnetr ... ws/250986/
-
Tralalala
Hier is de huiskat van het forum. Nee, ik heet in het echte leven geen Tom, maar ik heb wel een hele lieve poes. Die ligt nu achter me op een andere stoel te slapen.
Ik ben dus de forumkat die krom ligt om de argumentatie van olivier B. Bommel.
Waar staat in de wet dat een magnetron duurzaam is of moet zijn, en minimaal 5 jaar mee moet gaan? Hebben we het dan over een magnetron of over een combimagnetron? Vertel het me eens...
Sja, en die omrekening, de gulden is al 10 jaar verleden tijd. Ik weet het, de adel, en vooral de heren van stand, ook de stripfiguren, hebben nogal de neiging in het oude te blijven hangen. Dat zie je bijvoorbeeld ook bij telegrammen: geen mens die dat nog gebruikt, behalve de adel en dan met name de koningshuizen, omdat dat nu eenmaal exclusief schijnt te zijn. Maar weet je, heer Bommel, de meeste mensen rekenen nu eenmaal in euro's, de gulden is passé. De tijd gaat verder, de maatschappij verandert. Dat die magnetron omgerekend 270 gulden zou kosten is totaal niet relevant. Tenzij je hem voor dat bedrag niet gekocht zou hebben, maar dan vraag ik me af waarom je hem dan wel voor 125 euro gekocht hebt.
En dan dat gebrek aan geld, je bent heus de enige niet, maak je daar maar geen zorgen om. Toevallig deze week heb ik voor het eerst sinds ik bij mijn ex weg ben, en dat is al bijna 5 jaar, een nieuwe spiegel kunnen kopen die echt naar mijn zin is. En dan was het nog een superkoopje bij de Jysk.
Soms moet je gewoon even wat langer doorsparen om iets goed te kopen, dat moet ik ook. En bij Wehkamp ben je per definitie duurder uit. Je krijgt er geen korting, er is geen opruiming, er komen verzendkosten bij... dus als je het hebt over kleine inkomens en onnodig geld weggooien, dan moet je dáár kopen.
Hier is de huiskat van het forum. Nee, ik heet in het echte leven geen Tom, maar ik heb wel een hele lieve poes. Die ligt nu achter me op een andere stoel te slapen.
Ik ben dus de forumkat die krom ligt om de argumentatie van olivier B. Bommel.
Even wat vraagjes, heer Olivier.een magnetron is volgens de wetgever een duurzaam apparaat en moet minimaal 5 jaar mee k unnen gaan, ONDANKS de prijsklasse. 120 euro is not altijd 270 gulden, dat is voor mij héél veel geld. En als je dat werkelijk vindt, zal ik even mijn gironummer geven, kan je het er op storten. zo niet: moet je ook geen commentaar geven.
Waar staat in de wet dat een magnetron duurzaam is of moet zijn, en minimaal 5 jaar mee moet gaan? Hebben we het dan over een magnetron of over een combimagnetron? Vertel het me eens...
Sja, en die omrekening, de gulden is al 10 jaar verleden tijd. Ik weet het, de adel, en vooral de heren van stand, ook de stripfiguren, hebben nogal de neiging in het oude te blijven hangen. Dat zie je bijvoorbeeld ook bij telegrammen: geen mens die dat nog gebruikt, behalve de adel en dan met name de koningshuizen, omdat dat nu eenmaal exclusief schijnt te zijn. Maar weet je, heer Bommel, de meeste mensen rekenen nu eenmaal in euro's, de gulden is passé. De tijd gaat verder, de maatschappij verandert. Dat die magnetron omgerekend 270 gulden zou kosten is totaal niet relevant. Tenzij je hem voor dat bedrag niet gekocht zou hebben, maar dan vraag ik me af waarom je hem dan wel voor 125 euro gekocht hebt.
En dan dat gebrek aan geld, je bent heus de enige niet, maak je daar maar geen zorgen om. Toevallig deze week heb ik voor het eerst sinds ik bij mijn ex weg ben, en dat is al bijna 5 jaar, een nieuwe spiegel kunnen kopen die echt naar mijn zin is. En dan was het nog een superkoopje bij de Jysk.
Soms moet je gewoon even wat langer doorsparen om iets goed te kopen, dat moet ik ook. En bij Wehkamp ben je per definitie duurder uit. Je krijgt er geen korting, er is geen opruiming, er komen verzendkosten bij... dus als je het hebt over kleine inkomens en onnodig geld weggooien, dan moet je dáár kopen.
Prijsverhouding/kwaliteit speelt een grote rol in deze. Stel ik koop een magnetron van 120 euro dan is de jaarlijkse afschrijving zeer hoog tegenover een magnetron uit het duurdere segment. Na een jaar is die goedkopere niets meer waard terwijl de duurdere nog een bepaalde afschrijving heeft dus een bepaalde waarde. Onder de wet wordt verstaan dat u van duurzame apparatuur een bepaalde levensduur mag verwachten. Aankoop van een nieuwe auto of een geheel nieuwe keuken vallen daar onder, moet je nog knokken om je recht te halen.
Maar ach dit is weer niet war heer Bommel wil horen.
-
Ook dit is niet zo moeilijk te beantwoorden. Ik ben, aangezien mijn telefoonabonnement af begint te lopen, op zoek naar een ander toestel. Volgens de winkels zijn Nokia en HTC (kan dat? Die Japanse?) de beste. Nokia staat ook erg goed bekend.Nogmaals, als duurder beter is, hoe kan o.a. dit dan? : " http://www.kieskeurig.nl/inbouw_magnetr ... ws/250986/
Echter, na het lezen van reviews op internet, en nogmaals navragen in de winkels, blijkt de Nokia 6700 niet echt bedrijfszeker te zijn. Wil dat dan zeggen dat Nokia ineens zo'n slecht merk is? Nee, toevallig dit model levert veel klachten op. Maar de anderen zijn beslist goed, en ik weet inmiddels welke het worden gaat, de 6303i. Die is wel goed.
Ook bij dure merken kunnen er probleemmachines zijn, maar als je kwaliteit wilt, zul je zeker niet bij de goedkoperen moeten zoeken. Is nu eenmaal zo, dat geldt voor alles.
-
tennis schreef:Wie is wij?ronald g schreef:@Tennis, wij als beantwoorders beledigen niet maar dat doet vraagsteller zelf die maar niet wil begrijpen dat er geen wettelijke garantie te halen is. Radar is een forum waarbij het antwoord soms niet is wat je wenst te krijgen. Als vraagsteller dan beledigend wordt en er niet ter zake doende dingen bij haalt! tja actie is reactie.
Praat je dan nog voor iemand anders?
Jullie zijn van het onderwerp afgeweken, dus het meeste is off topic!
Wat nu nog gezegd wordt is gewoon flut!
@olivierbbommel
Het is niet netjes van jou, om mij in jullie strijd te betrekken.
Je slaat wild om je heen, zonder het koppie te gebruiken.
Daarvoor heb ook ik melding gemaakt!
olivierbbommel schreef: Jij bent een en dezelfde als tennis.
ik ga melding maken bij radar, omdat ik het sterke vermoeden heb, dat ronald en tennis 1 en dezelfde figuur zijn, of in ieder geval op zijn minst 2 mensen zijn die opzettelijk de boel hier lopen op te stoken.
Je doet maar.
Moet je je er maar niet mee bemoeien.
En nu wens ik gewoon inhoudelijke bijdragen.
Doe wat aan die internettrollen radar: dit topic is goed begonnen, voordat zij de kop opstaken!
-
ronald g schreef:Prijsverhouding/kwaliteit speelt een grote rol in deze. Stel ik koop een magnetron van 120 euro dan is de jaarlijkse afschrijving zeer hoog tegenover een magnetron uit het duurdere segment. Na een jaar is die goedkopere niets meer waard terwijl de duurdere nog een bepaalde afschrijving heeft dus een bepaalde waarde. Onder de wet wordt verstaan dat u van duurzame apparatuur een bepaalde levensduur mag verwachten. Aankoop van een nieuwe auto of een geheel nieuwe keuken vallen daar onder, moet je nog knokken om je recht te halen.
Die afschrijving is wettelijk vastgelegd. een afschrijving van een magnetron ligt rond de 20 euro op jaarbasis.
Punt.
-
jammer dat ik ook hier weer moet concluderen dat er een hoop stemmingmakers op hun zondag een andermans vrije zondag proberen te verstieren.
Ik ga van de zon genieten.
Veel succes met oorlogvoeren van achter je pc persoon met meerdere identiteiten!
Gegroet!
Ik laat het wel weten wat wehkamp hier op te zeggen heeft.
Een magnetron MOET wettelijk 5 jaar meegaan, klaar uit.
Het is een duurzaam apparaat.
En je kunt verwachten dat je zoiets niet na 2 jaar alweer in het milieu moet deponeren, waardoor je onze wereld nog meer vervuilt!
Ik ga van de zon genieten.
Veel succes met oorlogvoeren van achter je pc persoon met meerdere identiteiten!
Gegroet!
Ik laat het wel weten wat wehkamp hier op te zeggen heeft.
Een magnetron MOET wettelijk 5 jaar meegaan, klaar uit.
Het is een duurzaam apparaat.
En je kunt verwachten dat je zoiets niet na 2 jaar alweer in het milieu moet deponeren, waardoor je onze wereld nog meer vervuilt!
-
Ik heb nooit vla, ook geen melk. Alleen koffiemelk, in die hele kleine flesjes, dat is het enige melkproduct wat ik gebruik.succes met je vifit vla, die volgens jou natuurlijk ook beter is dan van de lidl...
En wat mijn kooppatroon in de supermarkt betreft, nu je het daar over hebt, het meeste wat ik koop zijn huismerken, omdat dat veelal inderdaad dezelfde kwaliteit is als de A-merken. Maar de C-merken, dat is toch echt andere koffie.melk.
Het leuke is dat ik de bulk van de boodschappen zelfs bij de Aldi haalt.
Helaas Heer Olivier, behalve dat je inhoudelijk niet op mijn bericht ingaat, laat je reactie zien dat je er zo ver naast zit, dat je jezelf niet serieus neemt. En juist doordat je jezelf niet serieus neemt, koop je gewoon flutzooi, en als het vervolgens niet werkt, ga je de boel op stelten zetten met argumentatie die niet echt steekhoudend is, waarna ook anderen jou niet serieus nemen. Maar dat zijn dan weer allemaal trollen natuurlijk.
Je doet het toch echt zelf.
@ heer bommel, dit topic begon ook goed totdat u niet terzake doende issues er bij haalde. iedereen mag een vraag stellen en krijgt daar naar beste weten een antwoord op. Nu blijkt dat het dat die antwoorden niet aan uw verwachting voldoen, krijgt het topic een andere wending. U begint zelf met schelden/beledigen en dat is not done op trosradar. Daarbij trekt u ook nog de integriteit van beantwoorders in twijfel om zodoende uw zin door te drijven. En dit alles om een prul die u zelf heeft aangeschaft.