LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
vogel86

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door vogel86 »

we hebben een groot gezin en zijn afhankelijk van een grote auto. helaas stopte onze 2e hands espace ermee na 2 jaar trouwe dienst. apk ging net zo veel kosten als de aanschaf dus op zoek naar een nieuwe auto omdat we volgende week op vakantie gaan. op marktplaatst gezocht naar occasions. ons oog viel op een chrystler grand voyager bij garagebdrijf overveen. de volgende dag nog naar het bedrijf toegereden en de auto bekeken. de auto ziet er keurig uit. proefrit gevraagd. deze mochten wij uiteraard doen. met het hele gezin een ronde gereden. motor ziet er keurig uit. zou nog apk opnieuw gekeurd worden en we zouden hem evt donderdag 1 mei kunnen halen. de onderhoudsboekjes waren aanwezig en de auto was dealer onderhouden. mijn man vroeg of de heren onze auto nog wilde gebruiken voor de inruil. de heren bleken enthousiast en boden nog 450 euro voor onze auto als inruil. een aanbetaling gedaan van 200 euro en blij naar huis uitkijkend naar donderdag 11:00. in de tussentijd gezocht naar revieuws van outletcenter overveen. ik kon enkel neg reacies vinden over de service. mensen stonden na 500 meter al stil wegens gebrek aan benzine. dus voorbereid hierop donderdagochtend blij verheugd naar overveen gereden met ons meisje van 1,5 in de auto en ik hoogzwanger. daar aangekomen moesten we nog wachten want de auto stond nog bij de garage. de [Irrelevante uiting verwijderd door de Moderator] jongen die ons hielp vond het heel vervelend voor ons dus de administratie gingen wij in de tussentijd afhandelen. onze auto overgeschreven naar hun en zo kwam onze nieuwe auto net aanrijden. nieuwe bandjes eronder en uitgelijnd. apk rapport gekregen van de beste man. bij instappen bleek inderdaad dat de benzine en lpg op waren. tankstation gevraagd en de tanks volgegooid. auto reed evenals de proefrit heerlijk. man naar zijn werk gebracht en met mijn dochtertje boodschappen gedaan. savonds moest ik mijn man weer ophalen. na een minuut stond de auto stil. in het dashbord zag ik een klein olielampje branden. he wat slordig van de keurmeesten dacht ik nog. voila olie gehaald en hij reed weer. de volgende ochtend viel mij een klein stikkertjes op op het dashbord. nadat ik deze had weggehaald bleek daaronder het lampje van de motor te branden. die ****** hadden dit dus moetwillig afgeplakt. ik kookte van binnen en mede omdat er heel veel had kunnen gebeuren terwijl ik in de auto zat. we zijn nu in de overweging om het rdw te vragen voor een herkeuring maar kosten zijn zowieso voor ons. extra garantie hebben we niet bijgekocht voor 3 mnd 350 euro. na een nieuwe keuring leek ons dat iets te overbodig.
ga nu het outletcenter bellen en mijn ongenoegen uiten voor wat het waard is. de auto gaat naar een andere garage voor een checkup in de hoop dat het niet te veel gaat kosten wij alsnog op vakantie kunnen.
mijn wens: garagebedrijf opdoeken
apk meester keuringsbedrijf:
AHI Vijfhuizen [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

hellupppp iemand tips
Laatst gewijzigd door Radar op 02 mei 2014 12:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en irrelevante uitingen verwijderd

Janssen68

Ongelezen bericht door Janssen68 »

"extra garantie hebben we niet bijgekocht voor 3 mnd 350 euro. na een nieuwe keuring leek ons dat iets te overbodig. "

HALLOOOOOO !!!!

Wat is hier fout gegaan:
1. Sinds wanneer zegt een apk iets over de staat van de auto? Apk is alleen een veiligheids-check.
2. Aankoopkeuring ook niet gedaan zeker?
3. Aanbetaling hoeft bij een betrouwbaar bedrijf nooit.
4. Administratie afhandelen en betalen voordat je de auto hebt gezien, doe je natuurlijk nooit.
5. Herkeuring Apk kan nooit achteraf. Alleen als hij nog bij het APK bedrijf staat.

Leer er van...

RemcoH1980

Ongelezen bericht door RemcoH1980 »

Vr 23/05 – Auto opgehaald, Renault Scenic RX4. Geen ventilatie. Gebeld met Henk van Auto Overveen BV cq Outletplein.eu cq Outletcenter Overveen BV. “Rij naar garage van APK” zei hij. Daar afspraak gemaakt voor za 24/05
Za 24/05 – Onderweg naar garage meermalen vijfde versnelling eruit . Auto bij garage. Kachelmotor vervangen. Auto niet meer starten > Accu vervangen – bleek overleden. Bij garage Henk gebeld over versnellingsbak. Zijn uitleg; lang stilgestaan, als het probleem aanhoudt bellen, geef het een week. “Ik wil het oplossen” zei hij. Terugweg, zelfde verhaal met vijfde versnelling. Zelfde avond brief gemaild naar bedrijf met mijn problemen.
Ma 26/05 – Versnellingsbak maakt in 1/2/3 schurend geluid.
Wo 28/05 – Henk gebeld over versnellingsbak. Krabbelde al wat terug over eerdere woorden. Moest in overleg met de eigenaar van bedrijf. “Ik bel je vanmiddag terug”. Is uiteraard niet gebeurd.
Vr 30/05 – Henk gebeld over versnellingsbak. Persoon aan telefoon kent Henk niet. Na doorvragen toch wel, maar hij is er niet. Trekken handen ervan af, zeggen geen beloftes te hebben gedaan, kunnen niets doen, willen niets doen, weten van niets. Gaan in overleg, worden Maandag 2 juni teruggebeld. Bedrijf gemaild met aanvullend verhaal. Rechtsbijstand inschakelen. Advies ingewonnen bij BOVAG, Consumentenbond en rechtsbijstand. Advies > Aangifte politie oplichting + procedure opstarten civiel.
Ma 02/06 – Geen telefoon.
Di 03/06 – Zelf gebeld, gaan wederom in overleg, binnen half uur uitsluitsel. Twee uur later, geen telefoon. Weer zelf teruggebeld, waren in bespreking over casus tijdens de zeer toevallige maandelijkse werkbespreking, worden binnen uur teruggebeld.
Wo 04/06 – Op dinsdag niet teruggebeld. Vandaag om 10.30 uur zelf maar weer teruggebeld. Bedrijf gaat geen aktie ondernemen en weigeren iedere medewerking. Bedrijf telefonisch in kennis gesteld dat er aangifte gedaan gaat worden bij de politie inzake oplichting. Ze reageerden met de woorden “Dat is prima.”

Sta je dan, vorige auto ingeruild voor een pisbedrag, staat nu op de site (http://www.outletplein.eu) voor 850(!) euro meer. Was voor de export, maar was dus leuk verhaaltje om goedkoop aan de auto te komen. Alfa Romeo 156 96-GS-TB. Ook deze mankeert van alles, dus niet kopen. Ik zal ze iedere dag opnieuw bellen en er alles aan doen om te voorkomen dat mensen nog slachtoffer worden.

Bedrijf opereert dus ook onder de naam Outletplein.eu en Outletcenter Overveen BV en hier is, in tegenstelling tot Auto Overveen, weinig negatiefs terug te vinden.....bizar!
Ik heb ze iedere keer van een defect of handeling van mijn kant in kennis gesteld. Het bedrijf verkiest een andere weg. Nonchalant, arrogant en bot. Zij hebben mij op geen enkele wijze voor de koop, tijdens de koop en na de koop in kennis gesteld van enig euvel, terwijl zij dit wettelijk verplicht zijn.

Ik heb het bedrijf gewezen op hun rechten en plichten en verwezen naar de Wet Handhaving Consumentenbescherming, alsmede het Burgerlijk Wetboek > Boek 7; Bijzondere overeenkomsten > Titel 1 - Koop en Ruil > Afdeling 1 - Koop: Algemene Bepalingen.

Alfa was ingeruild voor 400 euro. RX4 stond voor 2450 euro, maar speciale paasactie maakte dat in beginne 1950 euro. Wij zagen de auto rond Pasen op de site, maar konden deze pas aanschaffen van het vakantiegeld. Het is nu nog maar te bezien of we op vakantie kunnen begin augustus, zonder auto of geld.

1950-400INRUIL=1550+150(!)APK= 1700 euro totaal. Lijkt misschien te overzien, maar dit is, niet alleen voor ons, een behoorlijk bedrag. Liggende gelden om de huidige auto te maken heb ik ook niet, dus er staat nu een mooie auto voor de deur die ik niet kan gebruiken.

De Alfa die voor de export zou gaan staat nu mooi op de site, met meerdere gebreken o.a. versleten draagarm linksvoor en onregelmatig draaiende motor, voor 1250 euro. Hoe verzin je het!

Gesloten