LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Re: Wie heeft ervaring met FRS Europe reparatie service?
Ik wil toch even reageren op frodor die het woord "oplossing" durft te gebruiken. Dit is geen oplossing, dit zijn bedrijfsoplossingen via de mazen van de wet. Het opkopen van AES was ze enkel te doen om de philips autorisatie erbij te krijgen. Destijds Berlo (nu Ecare) was ook een kansarme onderneming die failliet ging met een schuld van 20 miljoen gulden. Ik ben benieuwd hoe lang Ecare nog kan blijven functioneren in deze kansarme markt. Let op: arbeidlonen gaan alleen maar omhoog en vergoedingen van reparaties alleen maar omlaag. Wie zijn er al failliet gegaan of gestopt: Middel, CE alkmaar, CE Nieuwegein (destijds TD Löwe, ook na verkoop), Berlo Service Group, Avitech, TSL lelystad, Zeewolde, TD kampen, Service Groep West Friesland, etc. Er zullen nog veel meer reparatiebedrijfjes failliet gaan en de grote merken hebben er geen pijn aan. Die gaan gewoon op zoek naar een ander en in het ergste geval kost het en paar apparaatjes.
@reparatie : Dat Sony er nou direct schuld aan heeft durf ik niet te zeggen. Denk dat ze in 2005 met de overname door Manpower nog niet zo'n rare zet gedaan hebben. Jammer dat het management van MBS E2E toen gevormd werd door een bonte verzameling opportunisten die hoog van de toren bliezen dat ze wel even de grootste en de beste gingen worden, maar daarbij veel te weinig naar ervaren (vak)mensen geluisterd hebben. Hard juichen en gebak als er weer een (Apple-)klant binnengehaald werd, maar snel "Sssttt" roepen als je na een jaar eens fijntjes aan zo'n omhooggevallen commercieel toptalent memoreerde dat de firma 'Mega Computer' uit Hardeballendam (Fr.) in die tijd goed was geweest voor reparatie van wel twee iPod nano's ...
De overname van MBS E2E door FRS Europe, resulterend in oprichting van FRS Benelux, die was van een heel ander kaliber. Ik ken niemand die het FRS management ooit op enige menselijkheid heeft kunnen betrappen en heb destijds nooit iets van toekomstplannen mbt. FRS Benelux gehoord. Of zoals het nu gelopen is destijds al in het scenario van FRS Europe stond weet ik niet; dat zal moeilijk te achterhalen en nog moeilijker te bewijzen zijn. Ik heb het idee dat FRS Europe vanaf het begin af aan het plan had wat over te gaan houden van de zak geld die ze van MBS E2E hebben gekregen om de zaak op te lossen (lees: de oude garde te elimineren).
Ik vraag me af of Sony zich ook niet genomen voelt door FRS Europe. Ik kan me niet voorstellen dat zij dit resultaat hadden willen zien.
@frseurope @FrodoR : Leuk dat jullie hier reageren en zo een beetje aan damage-control proberen te doen, maar heel veel indruk maakt dat niet op mij. Zoals @reparatie al opmerkte is de huidige 'oplossing' geen oplossing, maar een situatie die het gevolg is van het feit dat een paar slimme rakkers op een heel handige manier de mazen van de wet hebben opgezocht en daar een hoop mensen ongelukkig mee gemaakt hebben. Natuurlijk kan je de ontwikkelingen in de CE reparatiemarkt niet veranderen en zal je moeten leven met het feit dat de reparatievolumes en de marges teruglopen, maar om nu het deel van de FRS-familie die jullie vorig jaar binnenhaalden op deze manier letterlijk in de kou te zetten, dat is buiten alle menselijke maatstaven. Als jullie kerels met ballen waren geweest dan hadden jullie geen onderscheid gemaakt tussen FRS Europe en FRS Benelux. Bas, Bas en Cornelis: ik hoop dat jullie 's nachts goed kunnen slapen en je ook jezelf nog in de spiegel durft aan te kijken. Als ik in jullie schoenen stond dan zou ik dat niet kunnen.
De overname van MBS E2E door FRS Europe, resulterend in oprichting van FRS Benelux, die was van een heel ander kaliber. Ik ken niemand die het FRS management ooit op enige menselijkheid heeft kunnen betrappen en heb destijds nooit iets van toekomstplannen mbt. FRS Benelux gehoord. Of zoals het nu gelopen is destijds al in het scenario van FRS Europe stond weet ik niet; dat zal moeilijk te achterhalen en nog moeilijker te bewijzen zijn. Ik heb het idee dat FRS Europe vanaf het begin af aan het plan had wat over te gaan houden van de zak geld die ze van MBS E2E hebben gekregen om de zaak op te lossen (lees: de oude garde te elimineren).
Ik vraag me af of Sony zich ook niet genomen voelt door FRS Europe. Ik kan me niet voorstellen dat zij dit resultaat hadden willen zien.
@frseurope @FrodoR : Leuk dat jullie hier reageren en zo een beetje aan damage-control proberen te doen, maar heel veel indruk maakt dat niet op mij. Zoals @reparatie al opmerkte is de huidige 'oplossing' geen oplossing, maar een situatie die het gevolg is van het feit dat een paar slimme rakkers op een heel handige manier de mazen van de wet hebben opgezocht en daar een hoop mensen ongelukkig mee gemaakt hebben. Natuurlijk kan je de ontwikkelingen in de CE reparatiemarkt niet veranderen en zal je moeten leven met het feit dat de reparatievolumes en de marges teruglopen, maar om nu het deel van de FRS-familie die jullie vorig jaar binnenhaalden op deze manier letterlijk in de kou te zetten, dat is buiten alle menselijke maatstaven. Als jullie kerels met ballen waren geweest dan hadden jullie geen onderscheid gemaakt tussen FRS Europe en FRS Benelux. Bas, Bas en Cornelis: ik hoop dat jullie 's nachts goed kunnen slapen en je ook jezelf nog in de spiegel durft aan te kijken. Als ik in jullie schoenen stond dan zou ik dat niet kunnen.
Een general manager die het woord "re-organisatie" gebruikt ipv "het failliet laten gaan" zegt naar mijn mening voldoende.frseurope schreef: Door re-organisatie zijn de activiteiten van FRS benelux ondergebracht in FRS Europe. De handelsnaam FRS benelux zal ophouden te bestaan.
Ik gruwel van het woord "re-organisatie"
Het was tot vorig jaar september een heel fijn team met heel gemotiveerde werknemers voor Sony, Apple en een aantal losse overige merken. Wat een gruwelbeleid heeft FRS gepleegd. Daar zijn geen woorden voor.
Zo plotseling, zo onvoorzien de doodsteek geven, kansloos gedumpt terwijl dat niet nodig was. Tenzij er opzet in het spel was en alles wijst die kant op.
Bah!
Sony, zoek een menselijk bedrijf, zo zijn jullie uit eigen ervaring nooit met mensen omgegaan.
Stuur de ontslagen medewerkers die jaren voor jullie met veel plezier en zeer hoge inzet hebben gewerkt, iets toe.
Laat weten dat het jullie ook niet koud laat. Dat is nooit geweest en nu ook niet.
Frodor, zeg maar liever niets als je niet weet waar je over praat.
[niet-onderbouwd bericht verwijderd door de Moderator]
@mice,
Zie ook mijn klacht op ditzelfde forum "lcd tv kapot na 3 jaar".
Ik heb ook met deze firma gebeld en die vertelde me al dat de onderzoekskosten 70,00 euro waren, inderdaad belachelijk hoog.
Ik heb hem naar een niet door Sony als erkend aangeduid bedrijf gebracht die hem in 2 dagen klaar had, en de totale kosten waren slechts 110,00.
En dit bedrijf rekent GEEN onderzoekskosten!!!
Ik kan me wel voorstellen dat ze kosten rekenen wanneer ze het defect hebben gevonden en de klant ZELF om welke reden dan ook afziet van reparatie.
Ze hebben er tenslotte wel werk aan gehad.
Maar 70,00 rekenen, ook als je wel laat repareren en onderdelen laat monteren is ronduit belachelijk.
Nog belachelijker is het dat ze ook thuis komen, dan ben je voor onderzoek SLECHTS 130,00 lichter incl. voorrijdkosten, ook al woon je om de hoek!!!!
Ooh ja, en mij werd aan de telefoon al verteld dat alles er op duidde dat het scherm defect zou zijn, knap he zonder het product eerst te bekijken.
Zie ook mijn klacht op ditzelfde forum "lcd tv kapot na 3 jaar".
Ik heb ook met deze firma gebeld en die vertelde me al dat de onderzoekskosten 70,00 euro waren, inderdaad belachelijk hoog.
Ik heb hem naar een niet door Sony als erkend aangeduid bedrijf gebracht die hem in 2 dagen klaar had, en de totale kosten waren slechts 110,00.
En dit bedrijf rekent GEEN onderzoekskosten!!!
Ik kan me wel voorstellen dat ze kosten rekenen wanneer ze het defect hebben gevonden en de klant ZELF om welke reden dan ook afziet van reparatie.
Ze hebben er tenslotte wel werk aan gehad.
Maar 70,00 rekenen, ook als je wel laat repareren en onderdelen laat monteren is ronduit belachelijk.
Nog belachelijker is het dat ze ook thuis komen, dan ben je voor onderzoek SLECHTS 130,00 lichter incl. voorrijdkosten, ook al woon je om de hoek!!!!
Ooh ja, en mij werd aan de telefoon al verteld dat alles er op duidde dat het scherm defect zou zijn, knap he zonder het product eerst te bekijken.
Hi all,
Gewoon even een leuk detail.
FRS is goed in photoshoppen.
Check http://www.frsbenelux.nl en kijk dan eens hoe mooi het FRS logo op het Sony gebouw is geplakt.
En dat terwijl FRS is gevestigd in die groene koektrommel in Almere.
Gewoon even een leuk detail.
FRS is goed in photoshoppen.
Check http://www.frsbenelux.nl en kijk dan eens hoe mooi het FRS logo op het Sony gebouw is geplakt.
En dat terwijl FRS is gevestigd in die groene koektrommel in Almere.
[bericht verwijderd door de Moderator wegens het noemen van persoonsgegevens]
Op de site van Techrepair die voorheen uitsluitend service verleende aan Canon staat nu ook dat men geauthoriseerd Sony service center zijn
http://www.techrepair.nl/sony/algemeen.html
Voor Sony Professioneel kan men ook terecht in Almere.
http://www.dvs-almere.nl/
Nieuwe ontwikkelingen ?
http://www.techrepair.nl/sony/algemeen.html
Voor Sony Professioneel kan men ook terecht in Almere.
http://www.dvs-almere.nl/
Nieuwe ontwikkelingen ?
-
Ik heb 3 weken geleden Sony (Amsterdam) gebeld omdat mijn camcorder van Sony kapot was. De viewfinder was kapot. Sony adviseerde mij contact op te nemen met FRS-Almere. Dat was één van de 2 erkende reparateurs. Ik heb dat gedaan en mijn camera naar FRS Almere gestuurd. 2 dagen later kreeg ik hem retour. Ik moest contant 87 euro betalen. Het bleek echter dat de camera niet gerepareerd was. Er stond op de bon dat er een printplaatje kapot was, en dat het een oude camera betrof en de spullen niet meer te bestellen waren. Balen was dat! Een dure camera, toendertijd ruim 5000 gulden, kapot. Maar goed, je accepteert het. De kosten waren voor het onderzoek, en dat vond ik ook wel logisch. Ik vond het alleen wel raar dat ze het over een printplaatje hadden, want ik had het idee dat het toch iets mechanisch betrof! Daarna zijn we gaan zoeken op marktplaats naar een dergelijke camera. Toen kwamen we per toeval op CAMCORDERSERVICE.NL. Ik heb die man gebeld en vandaag zit ik trots met mijn gerepareerde Sony Camcorder voor mijn neus! Deze meneer heeft de camera gewoon kunnen herstellen, en er bleek dus ook geen defect te zijn aan een printplaatje! Het was gewoon een kabeltje! Naar mijn gevoel hebben ze die camera niet eens opengemaakt! Zeker toen ik de reacties op dit forum las, baalde ik helemaal! Waarom geeft Sony niet het adres van de camcorderservice uit Ijmuiden? Wat FRS niet kon, doet deze meneer wekenlijks. Vreemd hoor. Zeker als je bedenkt dat er misschien meerdere mensen zijn, die FRS wel geloofd hebben, en dus niet de kans hebben gehad om hun camera te laten repareren! Morgen ga ik toch eens bellen met Sony. Raar dat ze mij adviseren om de camera naar FRS te sturen, terwijl ze daar de reparatie dus niet goed uitvoeren!!
Kijk uit met FRS. Het is in mijn ogen een criminele organisatie met advocaten waar andere advocaten niet tegenop kunnen. Krijg je problemen dan gaat het vrijwel zeker niet lukken om je recht te halen. Ze doen alles om geld binnen te halen en te houden ten kostte van de klant en zelfs het personeel. Ook via je rechtsbijstandsverzekering gaat het je niet lukken. Advies, ga niet naar FRS maar naar IJmuiden of een andere betrouwbare reparateur. Dan ben je zeker goedkoper uit en wordt er wel gerepareerd als een reparatie wat moeilijker lijkt.
Voor mij nooit, maar dan ook nooit meer sony. Ook omdat er altijd wel iets stuk gaat.
Voor mij nooit, maar dan ook nooit meer sony. Ook omdat er altijd wel iets stuk gaat.
-
Ik had het voorspeld !!
Na FRS Benelux is nu ook Frs Europe BV te Almere op dinsdag 10 juli 2012 failliet verklaard.
Jammer voor al die Sony klanten en toegewijde Sony / MBS techneuten die er nog werk(t)en.
Na FRS Benelux is nu ook Frs Europe BV te Almere op dinsdag 10 juli 2012 failliet verklaard.
Jammer voor al die Sony klanten en toegewijde Sony / MBS techneuten die er nog werk(t)en.
Sterker, het is een onbehoorlijke toestand daar.
Op 10 juli is hun faillissement uitgesproken maar op die dag hebben ze gewoon nog apparatuur ter reparatie aangenomen! Als je pech hebt dan kun je dus naar jouw apparaat fluiten of je krijgt het ooit nog eens van de curator los. Als het tenminste nog gevonden wordt.
Op 10 juli is hun faillissement uitgesproken maar op die dag hebben ze gewoon nog apparatuur ter reparatie aangenomen! Als je pech hebt dan kun je dus naar jouw apparaat fluiten of je krijgt het ooit nog eens van de curator los. Als het tenminste nog gevonden wordt.
-
Ach,het verbaast me allemaal niks.
Groenteboeren met grootheids waanzin waren het.
Iedere fout die je als management kunt maken in dit vak is daar gemaakt.
De echte monteurs moesten maar wijken voor jonge jochies,reparatie op componenten niveau moest wijken voor printen steken,klanten met klachten gingen ze niet of nauwelijks op in,personeel werd van niks op de hoogte gehouden,eigen vervoer moest er maar uit(terwijl dit super belangrijk is voor vaste klanten),mensen die op totaal verkeerde plekken waren geplaatst,personeel is een noodzakelijk kwaad(helaas kun je zonder niet bestaan).
Het is heel spijtig voor al het personeel dat er nog werkte.
Ik wil de mensen die er werkte ook allemaal heel veel sterkte wensen en heel veel succes bij het zoeken naar een andere baan.
Groenteboeren met grootheids waanzin waren het.
Iedere fout die je als management kunt maken in dit vak is daar gemaakt.
De echte monteurs moesten maar wijken voor jonge jochies,reparatie op componenten niveau moest wijken voor printen steken,klanten met klachten gingen ze niet of nauwelijks op in,personeel werd van niks op de hoogte gehouden,eigen vervoer moest er maar uit(terwijl dit super belangrijk is voor vaste klanten),mensen die op totaal verkeerde plekken waren geplaatst,personeel is een noodzakelijk kwaad(helaas kun je zonder niet bestaan).
Het is heel spijtig voor al het personeel dat er nog werkte.
Ik wil de mensen die er werkte ook allemaal heel veel sterkte wensen en heel veel succes bij het zoeken naar een andere baan.
Toch een paar maanden langer geduurd dan gedacht. Ik krijg nog een zuur gevoel van hun acties in 2010. Het zal nu niet beter zijn gegaan denk ik. Wat een ellende. Het Sony serviceteam was een mooi team tot FRS is zicht kwam. Met grote managementwaffels en een hoop praatjes kom je er niet en dat is nu maar weer gebleken.
............
Laatst gewijzigd door TonVH op 27 nov 2012 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag reden wij toevallig langs het adres van FRS Europe BV en het viel ons op dat er helemaal geen voertuigen stonden, de tent leek helemaal gesloten te zijn, niet wetende dat FRS failliet is.
Thuis gekomen zette ik de laptop aan en toetste FRS in, waarna alles duidelijk werd.
Mijn vrouw heeft daar vroeger gewerkt, in totaal 8 jaar, totdat ze in september 2008 via een e-mailtje op staande voet werd ontslagen wegens mishandeling van een collega.
Het gaat een te lang verhaal worden om hier over uit te wijden, maar ten eerste werd ze vals beschuldigd, en ten tweede ontsla je niet iemand via een in gebrekkig Nederlands opgesteld e-mailtje.
Wij hebben gemaild dat wij daar niet mee accoord konden gaan en wij wilden een gesprek, dat een paar dagen later op een vrijdag plaats vond.
Inmiddels had ik al een advocaat gezocht die ik eventueel zou kunnen bellen.
Tijdens het gesprek werd zij opnieuw van mishandeling beschuldigt, waarop mijn vrouw vroeg om getuigen op te roepen, er was een collega die bij het incident aanwezig was geweest en hij had de beschuldiging kunnen ontkrachten.
Maar [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] weigerde hier aan mee te werken, waarop ik meteen begon met het bellen van onze advocaat.
Uiteindelijk wilde hij er dan nog een opzegging van de arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden van maken, dat later via de Kantonrechter is geregeld.
Maar het is gewoon doorgestoken kaart geweest, want een andere collega heeft bij ons thuis een brief afgegeven, waarin hij verklaarde dat mijn vrouw zich niet aan mishandeling had schuldig gemaakt.
Later hoorden wij van hem dat hij op het matje geroepen was en onder druk gezet, dat hij er rekening mee moest houden dat hij zijn gezin moest onderhouden, met andere woorden, hij werd in verdekte termen bedreigd met ontslag.
Vermoedelijk was er enige rancune tegen mijn vrouw, omdat haar gevraagd was om Polen in te werken, maar dat wilde zij niet, omdat er een taalbarriëre was, en dat zeker niet goed zou lukken.
Maar met oneerlijk handelen, of het nu naar klanten of eigen personeel is, kom je nooit ver, het gaat op een dag fout!
Thuis gekomen zette ik de laptop aan en toetste FRS in, waarna alles duidelijk werd.
Mijn vrouw heeft daar vroeger gewerkt, in totaal 8 jaar, totdat ze in september 2008 via een e-mailtje op staande voet werd ontslagen wegens mishandeling van een collega.
Het gaat een te lang verhaal worden om hier over uit te wijden, maar ten eerste werd ze vals beschuldigd, en ten tweede ontsla je niet iemand via een in gebrekkig Nederlands opgesteld e-mailtje.
Wij hebben gemaild dat wij daar niet mee accoord konden gaan en wij wilden een gesprek, dat een paar dagen later op een vrijdag plaats vond.
Inmiddels had ik al een advocaat gezocht die ik eventueel zou kunnen bellen.
Tijdens het gesprek werd zij opnieuw van mishandeling beschuldigt, waarop mijn vrouw vroeg om getuigen op te roepen, er was een collega die bij het incident aanwezig was geweest en hij had de beschuldiging kunnen ontkrachten.
Maar [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] weigerde hier aan mee te werken, waarop ik meteen begon met het bellen van onze advocaat.
Uiteindelijk wilde hij er dan nog een opzegging van de arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden van maken, dat later via de Kantonrechter is geregeld.
Maar het is gewoon doorgestoken kaart geweest, want een andere collega heeft bij ons thuis een brief afgegeven, waarin hij verklaarde dat mijn vrouw zich niet aan mishandeling had schuldig gemaakt.
Later hoorden wij van hem dat hij op het matje geroepen was en onder druk gezet, dat hij er rekening mee moest houden dat hij zijn gezin moest onderhouden, met andere woorden, hij werd in verdekte termen bedreigd met ontslag.
Vermoedelijk was er enige rancune tegen mijn vrouw, omdat haar gevraagd was om Polen in te werken, maar dat wilde zij niet, omdat er een taalbarriëre was, en dat zeker niet goed zou lukken.
Maar met oneerlijk handelen, of het nu naar klanten of eigen personeel is, kom je nooit ver, het gaat op een dag fout!
Een erg triest bericht op Camcorderservice..
Geachte Klanten/relaties
Op 19 december 2012 is Nico Wegkamp overleden
Wij proberen de lopende zaken (reparaties) aftehandelen.
Geachte Klanten/relaties
Op 19 december 2012 is Nico Wegkamp overleden
Wij proberen de lopende zaken (reparaties) aftehandelen.