LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onderbetaald als vakkenvuller

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Chocomelk

Re: onderbetaald als vakkenvuller

Ongelezen bericht door Chocomelk »

dhc schreef: Jochies van 15 zijn niet vooruit te branden, hebben een grote bek en zijn verbaasd als hun contract niet verlengd wordt...wetenn heel goed wat hun rechten zijn maar plichten? Homaar.
En het staat heel duidelijk in de info die ze bij indiensttreding krijgen: Je gaat pas naar huis als je werk af is, vreemd hè?
Je scheert nu wel ieder over 1 kam.

mafvogeltje

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

La maar kletsen joh die dhc :lol:

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

Kom kom, ouwe bromsnor... beetje flexibiliteit tonen hoor. Oom agent geeft ook geen boete als je dronken over straat naar huis loopt wanneer Oranje eindelijk de wereldcup verovert, of als een aanstaande vader zijn zwangere vrouw met iets te hoge snelheid naar het ziekenhuis rijdt.

Persoonlijk waardeer ik het zeer dat jonge mensen voor bijna niets bereid zijn de supermarkt draaiend te houden, of mijn krantje voor dag en dauw te bezorgen. Hun klachten over oneerlijke arbeisverhoudingen vind ik heel wat meer hout snijden dan het eeuwige gejammer van menig 50 plusser over het feit dat ze niet langer met 58 jaar met pensioen mogen.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Klopt, maar dan vindt jij het dus ook goed als een achtjarige een topic opent dat zijn kleurpotloden steeds breken:)

Ik ga pitten, morgen weer een drukke dag. Dag...

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

dhc schreef:Klopt, maar dan vindt jij het dus ook goed als een achtjarige een topic opent dat zijn kleurpotloden steeds breken:)
Tuurlijk! :D
Van 15jr meteen naar 8, dan doen we 't ook meteen goed!

Da's ook een ergerlijk probleem trouwens hoor, zit wel degelijk verschil in (kleur)potloden.

CSM

dhc schreef:Klopt, maar dan vindt jij het dus ook goed als een achtjarige een topic opent dat zijn kleurpotloden steeds breken.

Nee, een achtjarige niet, want die kan waarschijnlijk niet in begrijpelijk nederlands en met goeddoordachte argumenten een discussie voeren. Maar als ik de bijdrage van bijvoorbeeld robert8888 teruglees, dan vind ik dat hij helder en bondig zijn kant van het verhaal belicht heeft. Ik zou niet weten waar jij de misplaatste arrogantie vandaan haalt om vervolgens zo horkerig te keer te gaan tegen hem.

Je verschuilt je achter regeltjes om vervolgens heel naar te doen tegen mensen die dat niet verdienen. Misschien dat sommigen zich daardoor laten intimideren, maar ik ben er niet van onder de indruk. in feite ben je een trol van de ergste soort.

dhc

.
Laatst gewijzigd door dhc op 25 okt 2011 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

CSM

Kereltje, je ruim 2000 zure berichten staan in bijna elk draadje; ik kom ze vanzelf continu tegen. Je bent als acne op het gezicht van een onfortuinlijke tiener.

O jee, heb ik nu een regel overtreden?

mafvogeltje

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Het is een frustie die dhc :lol:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Persoonlijk vind ik dat iemand die 15 is best mag meepraten op dit forum en onderwerpen als de deze aansnijden. Iemand van 15 zit inmiddels in zijn/haar 16de levensjaar.

Over het wel of niet uitbetalen van overuren, ligt dit denk ik ook deels aan de afspraken die gemaakt zijn bij het aangaan van het dienstverband. Het kan zo zijn dat de afspraak is dat er x hoeveelheid werk verzet moet worden en men daarvoor y uren betaald krijgt, waarbij werk af moet zijn en als men langzamer is jammer dan. Indien het grootste deel van de vullers het werk wel redelijk af krijgt binnen de gestelde tijd, zou men zich moeten afvragen of men zelf niet te langzaam is.

Tijdens het booschappen doen kom ik ook regelmatig tegen dat sommige vullers wel veel tijd verkwanselen met praten over het aankomende weekend of afgelopen weekend enzo of erg onhandig werken bijvoorbeeld tijdens het bijvullen van de vla. Aangezien de oudste vooraan moeten staan (logischerwijs) zie je ze soms 6x met 1 pak vla om 2 andere pakken heen manoeuvreren om het vak van achteruit te vullen. Dan denk ik wel eens, zet die andere 2 even opzij, schuif de andere pakken er met de 2, 3 of 4 tegelijk in en zet de oudere er even voor. Da's toch handiger denk ik zo..

Het probleem aan de andere kant met de grote supermarkten is wel dat ze heel makkelijk iedere keer weer aan nieuwe lichtingen jonge vullers kunnen komen, waarbij ze de druk natuurlijk gemakkelijk te hoog kunnen leggen onder het motto van 'voor jou 10 anderen'. Zij zullen pas dan genoodzaakt zien hier wat aan te doen als men niet zo makkelijk meer aan mensen kan komen.

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Ik heb hier ook mee te maken gehad Emmy, sta er wel van te kijken dat het na tientallen jaren nog steeds voor komt dat het afhelpkwartiertje en niet alle gewerkte uren worden uitbetaald. Zou in dat geval zo snel mogelijk ander werk zoeken want het blijft vaak zo.
Daar komt nog bij dat als je over 10 jaar een huis wil kopen (als je jong bent) en een gezin wil stichten dat je dan nooit genoeg kan sparen voor die doelen als je zo weinig verdient.

Emmy75

berend12 schreef:Ik heb hier ook mee te maken gehad Emmy, sta er wel van te kijken dat het na tientallen jaren nog steeds voor komt dat het afhelpkwartiertje en niet alle gewerkte uren worden uitbetaald.
Indien er niet iets gebeurt (zoals ingrijpen door overheid) zal er in de komende jaren ook niet zo snel iets veranderen aangezien deze werkgevers veel te gemakkelijk aan voldoende personeel kan komen. Indien iedereen dit werk niet meer zou willen doen vanwege dit soort omstandigheden, zullen de werkgevers uiteindelijk wel iets moeten veranderen.
berend12 schreef: Daar komt nog bij dat als je over 10 jaar een huis wil kopen (als je jong bent) en een gezin wil stichten dat je dan nooit genoeg kan sparen voor die doelen als je zo weinig verdient.
Ik denk dat de gemiddelde 15 of 16 jarige die iets wil bijverdienen niet hiermee bezig is. Supermarkten gebruiken voor dit soort werkzaamheden heel graag de jongere werknemers van 15 a 16 waarbij ze de instelling hebben hoe jonger hoe beter, want dan is het minimumloon lekker laag. Ook voor kassawerkzaamheden gebruiken ze vaak liever de net iets oudere jongere. Bij een jaar of 21 a 22 moeten ze er vaak toch echt eruit of in ieder geval voor ze 23 zijn en het volledige minimumloon zouden moeten krijgen.

dhc

.

Emmy75

dhc schreef:.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister :wink:

dhc

Mijn probleem is opgelost, de bijdragen van onze 15 jarige vrienden zijn verwijderd.
De reacties mbt dit topic laat ik verder voor wat ze zijn. Ik heb genoeg ervaringen (gehad) met vakkenvullers. Zitten heel goeie bij maar ook hele luie donders die denken dat ze over een jaar in een Mercedes rijden.
En diepvries vullen? "liever niet chef, krijg ik kouwe handjes van..."
Echt meegemaakt.. Was meteen het laatste gesprek met deze knaap...

Emmy75

dhc schreef:Mijn probleem is opgelost, de bijdragen van onze 15 jarige vrienden zijn verwijderd.
Ach ik had er persoonlijk niet zoveel moeite mee. Ik kan ook best begrijpen dat de reacties verwijderd zijn, want het is inderdaad tegen de forumregels. Het was wat dat betreft ook was handiger geweest als ze de leeftijd er niet bij hadden gezet, want zo'n stukje kan natuurlijk ook geschreven zijn door een 16-jarige met een soortgelijk verhaal.
dhc schreef: En diepvries vullen? "liever niet chef, krijg ik kouwe handjes van..."
Dat wil ik best geloven en vind het ook zeker niet gek dat dat het laatste gesprek was.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

dhc schreef:Mijn probleem is opgelost, de bijdragen van onze 15 jarige vrienden zijn verwijderd.
De reacties mbt dit topic laat ik verder voor wat ze zijn. Ik heb genoeg ervaringen (gehad) met vakkenvullers. Zitten heel goeie bij maar ook hele luie donders die denken dat ze over een jaar in een Mercedes rijden.
En diepvries vullen? "liever niet chef, krijg ik kouwe handjes van..."
Je zal maar zo'n probleem hebben. :roll:
Zo heb ik diverse ervaringen met forumgebruikers. Zitten hele leuke bij, maar ook onbeschofte botteriken. Daar wijs ik mijn kinderen (vakkenvullersleeftijd) wel eens op 'laat ik niet merken dat jullie zo reageren op msn, hyves of fora!'

dhc

Met dien verstande dat onwillige vakkenvullers geld kosten....dit niet....

Gesloten